Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolotti kun olin aivan ylipukeutunut lapsen kevätjuhlaan

Vierailija
05.06.2010 |

Mulla oli musta halterneck-mekko, trikookangasta mutta malli oli tosi siisti. Sit oli semmoset mustat "hihat". Korkkarisandaalit ja punaiset varpaankynnet, kaulassa nätti koru.

Muut olivat siellä arkivaatteissa. Osalla jotain vähän siistimpää paitaa tms. mutta pääasiassa ihan tavisrytkyjä. Tuntui että kaikki tuijottaa mua, erotuin todellakin porukasta. Mä kun luulin, että juhlaan pukeudutaan juhlavaatteisiin eikä arkivaatteisiin.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuoden 2010 kevätjuhla-ketjua pitää upittaa?

Vierailija
42/59 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös ylipukeutunut esikoisen kevätjuhliin. Mies meinasi laittaa jopa puvun päälle, mutta onneksi oli niin kuuma ilma, että laittoi kevyemmät vaatteet. Muut olivat flanellipaidoissa ja vastaavissa. 

Asutaan maalla, joten täällä ei kai ostata pukeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2010 klo 14:00"]

tuijottaa jos jollain huulipunaa.... Itse en kyllä huomaa mitään ihmeellistä siinä että jengi näyttää täti monikalta kaupassa, bussissa taikka sitten koulun kevätjuhlassa... Kyllähän noita täti-immeisiä riittää...

[/quote]

Kuule, meilläpäin tuijotetaan minua ruokakaupassa koska minulla on puoleen selkään ylettyvä tukka ja huulikiiltoa. Kun katson tuijottajaa tiukasti takaisin, hän hätkähtää muttei lakkaa tuijotustaan. Ja minulla ei todellakaan ole käytössä mitään shokkivärejä jollei sitten vanhaa roosaa lasketa nykyään radikaaliksi väriksi.

Vierailija
44/59 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka retardi nosti tän 5 vuotta vanhan ketjun?

Vierailija
45/59 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

THE NOSTAJA on taas liikkeellä....

Vierailija
46/59 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, mä en edes huomannut, että on vanha ketju, kun vastasin. =)

Vierailija
47/59 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta nostan. Vietettiin tänään tyttöni 1 v kaverisynttäreitä. Minulla ja tytöllä oli molemmilla kukkamekot, tukat laitettu, pikkukengät. Mies omi smart casual ja kävelykengät. Panostimme pukeutumiseen. Mutta hieraat, arkivaatetta. Tunsin meidän perheen todella alipukeutuneeksi!! Eikä juhliin kuulu pukeutua? Eilen sukulaisten käydessä näkyi mekko ja suoria housuja ja tuntui, että kaiki panostaneet synttäriasuihin. Mutta tänään järkytyin jotenkin, kun t-paitaa, farkut, sukkasillaan... Eikö juhliin enään pukeuduta??

Vierailija
48/59 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2010 klo 22:01"]

Itse pidän paljon hametta tai mekkoa, koska lyhyenä naisena pitäisi aina lyhentää kaikki housut. Mekossa nainen näyttää juhlavalta ja mielestäni se on myös oikein perinteinen suomalainen juhlapuku naiselle. Ja tietysti korkokengät mekon kanssa kuuluu olla.

[/quote]Eikä kuulu. Mekon kanssa kuuluu olla mekkoon sopivat sirot kengät, eli ei esim. lenkkarit, mutta koron korkeudesta ei kyllä ole määräyksiä. Sirot matalat avokkaat käyvät nimenomaan hameiden ja mekkojen kanssa; housujen kanssa ne monesti näyttävät typeriltä.

Vierailija
49/59 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2010 klo 17:54"]

jos lasten koulujuhliin pitää alkaa meikata, kun ei muutenkaan sitä tee!

[/quote]

No varsinkin, kun päiväkodin kevätjuhla on yleensä kesken työpäivää.  Ei siinä oikein ehdi pukeutua erikoisesti kun on onnellinen, että edes pääsee käymään juhlassa.

Iltaisin kun on ollut, niin ollaan oltu päiväkodin pihalla. Ei sinne viitsi mennä värisemään mekko päällä

Vierailija
50/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisiin joulu- ja kevätjuhliin ei pukeuduta ykkösiin, vaan vähän siistimpiin arkivaatteisiin. Jos kyseessä olisi ammattiin valmistuvan juhlat tai ylioppilasjuhlat, niin tuo sun pukeutuminen olisi ollut ihan ok.

Vierailija
51/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun luulin, että juhlaan pukeudutaan juhlavaatteisiin eikä arkivaatteisiin.

Minusta sinä ennemminkin päivittelet/arvostelet muiden pukeutumista kuin olet nolona omasta pukeutumisestasi...

Vierailija
52/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tosin laitoin trikootopin ylppäreihin kun oli niin kylmä ja arvasin että jouduin pihalla seisoksimaan. Trikoo oli siis juhlapaidan alla, eikä sitä kukaan nähnyt.

Minusta olit pukeutunut juuri sopivasti, missä ihmeessä asutte kun huulipunakin on "juhlavaate"

Vierailija
53/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap puhunut meikkaamisesta vaan pukeutumisesta. Kommentoikaa sitä, misä on puhe. Muuten kommenttinne on argumentatum "olkinukke".

Vierailija
54/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai uimarannallakin.

Vierailija
55/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut jolla huulipunaa? Älä ihmeessä! Eikö nykypäivänä ole enää täysin normaalia kulkea ihmisten ilmoilla siististi meikattunakaan?

Ap oli juuri oikein pukeutunut, juhlavasti. Ihan kamalaa kun ei yhtään eroteta arkea ja juhlaa ja tullaan pihasortseissa ja trikoopaidoissa...

Olin itse lastemme päiväkodin kevätjuhlassa AINUT äiti, jolla oli huulipunaa! KAtsoivat että mikä ihme tuo oikein on olevinaan.....

Vierailija
56/59 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän paljon hametta tai mekkoa, koska lyhyenä naisena pitäisi aina lyhentää kaikki housut. Mekossa nainen näyttää juhlavalta ja mielestäni se on myös oikein perinteinen suomalainen juhlapuku naiselle. Ja tietysti korkokengät mekon kanssa kuuluu olla.

Eli ap ei huoli pois olit todennäköisesti ainoa juhliin oikein pukeutunut. Mutta entäs ne opet?

Vierailija
57/59 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sama kokemus itsellään. pallokuvioitu, fiftarityylinen halterneck-mekko ja korkkarit. punaista huulipunaa, näyttävät korvikset. varsinkin eräs huppariin ja nahkalegginseihin pukeutunut mamma tuijotti vihamielisesti päästä varpaisiin :D

Vierailija
58/59 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten kevätjuhlissa kaikki vanhemmat olivat hienosti pukeutuneita tai ainakin siisteissä työvaatteissa jos tulivat sieltä suoraan. Ja tämä vaikka juhlat pidettiin ulkona koulun pihalla. Minusta se oli mukavaa.  

Vierailija
59/59 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän offtopic: Mä pidän joka päivä, myös talvella mekkoja ja sukkahousuja, korkokenkiä, huulipunaa ja kaulakoruja. (Paitsi töissä tylsää työasua)
kyllä multa on sukulaiset ja ystävätkin kysyneet että missä on juhlat. ja mielestäni on ihan arkisia mekkoja villakangastakilla ollut. Nykyään ei nainen saa olla naisellinen.