Nolotti kun olin aivan ylipukeutunut lapsen kevätjuhlaan
Mulla oli musta halterneck-mekko, trikookangasta mutta malli oli tosi siisti. Sit oli semmoset mustat "hihat". Korkkarisandaalit ja punaiset varpaankynnet, kaulassa nätti koru.
Muut olivat siellä arkivaatteissa. Osalla jotain vähän siistimpää paitaa tms. mutta pääasiassa ihan tavisrytkyjä. Tuntui että kaikki tuijottaa mua, erotuin todellakin porukasta. Mä kun luulin, että juhlaan pukeudutaan juhlavaatteisiin eikä arkivaatteisiin.
Kommentit (59)
Mulla oli musta halterneck-mekko, trikookangasta mutta malli oli tosi siisti. Sit oli semmoset mustat "hihat". Korkkarisandaalit ja punaiset varpaankynnet, kaulassa nätti koru. Muut olivat siellä arkivaatteissa. Osalla jotain vähän siistimpää paitaa tms. mutta pääasiassa ihan tavisrytkyjä. Tuntui että kaikki tuijottaa mua, erotuin todellakin porukasta. Mä kun luulin, että juhlaan pukeudutaan juhlavaatteisiin eikä arkivaatteisiin.
No, osaat ainakin ensivuonna pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.
ja joulujuhlia yms. on kyllä ollut. En kyllä muista, että aiemmin olisin ollut noin radikaalisti ylipukeutunut. Mä oikeesti luulin, että juhlaan ei mennä arkivaatteissa.
ap
Ap oli juuri oikein pukeutunut, juhlavasti.
Ihan kamalaa kun ei yhtään eroteta arkea ja juhlaa ja tullaan pihasortseissa ja trikoopaidoissa...
eihän sulla mitään glamour-iltapukua sentään ollut.Suomalaiset nyt vaan ei useinkaan osaa tai uskalla pukeutua muuhun kuin siihen arki-uniformuunsa.
Ap oli juuri oikein pukeutunut, juhlavasti.
Ihan kamalaa kun ei yhtään eroteta arkea ja juhlaa ja tullaan pihasortseissa ja trikoopaidoissa...
Olin itse lastemme päiväkodin kevätjuhlassa AINUT äiti, jolla oli huulipunaa! KAtsoivat että mikä ihme tuo oikein on olevinaan.....
Mauttomia nämä AV-mammat, joiden mielestä farkut on sopiva juhlavaate (kyllä, koulun kevätjuhla on JUHLA) sekä aikuisille että lapsille. Vaikka meitä tyylikkäästi pukeutuvia on vähemmän, yritetään tehdä oma osamme jotta Suomestakin tulisi joskus hyvin pukeutuvien ihmisten maa!
Toiselle pikkumustakin voi olla arkivaate. Toiselle taas esim. siisti paita ja mustat housut voi olla juhlavaate. Tärkeä on että on SIISTIT vaatteet.
Tavallisiin joulu- ja kevätjuhliin ei pukeuduta ykkösiin, vaan vähän siistimpiin arkivaatteisiin. Jos kyseessä olisi ammattiin valmistuvan juhlat tai ylioppilasjuhlat, niin tuo sun pukeutuminen olisi ollut ihan ok.
kun pihaan mennessä huomasin että olin ihan ylipukeutunut. Peitin juhlapuseroni takilla, jottai näyttäisin edes vähän joukkoon sopivammalta ;)
tämä mun mekko on sellainen, että voin käyttää tätä kesällä arkenakin, eli ei mikään juhlamekko edes varsinaisesti. Juhlavat asusteet mulla toki oli.
Muilla oli ihan tavallisia trikoopaitoja, farkkuja, arkihousuja (semmosia mökkivaatteita), tennareita jne. Ei siis edes mitään siistiä arkipukeutumista (toki joillain oli). Muihin nähden olin siis ylipukeutunut, vaikka esim. ylioppilasjuhliin tai muihin laittaisin juhlavamman mekon.
ap
Mun tyyli on hyvin naisellinen ja huoliteltu, ja mua tuijotetaan usein...
Pukeudun siis tähän tapaan (tämä en ole minä, mutta tyyli on hyvin samankaltainen, tosin minä en käytä hattuja ja isoja koruja)
http://i2.photobucket.com/albums/y32/Irene_adler/aikuisuus1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y32/Irene_adler/neljakymmenta6.jpg
ylipukeutunut.muä ärsyttää että jotkut vanhemmat ei kunnioita yhtään lastensa juhlia,esim juuri kevätjuhlia,jotka voi lapselle tosi tärkeät.
lapselle kyllä puetaan juhlamekko mutta itse laitetaan farkut ja t-paita.mun mielestä siinä opetetaan myös lapselle sitä että juhliin pukeudutaan juhlavasti.
Ei sinun tarvitse miettia omaa pukeutumistasi. Muiden pitaisi.
Jos mies pitaa esim. tummaa pukua toissa jokaikinen paiva, pitaisiko sita sitten vaihtaa farkut jalkaan juhliin mennessa, vaikka olisikin "vain" lasten juhlat...
Juhlavaatteet laitetaan paalle, jotta osoitetaan kunnioitusta jarjestettya tilaisuutta ja siihen osallistuvia ihmisia kohtaan. Monet eivat tata valitettavasti ymmarra.
Jatka samaa rataa. Anna holmojen tehda omat ratkaisunsa. He eivat vain ymmarra eika sita voi heilta odottaakaan.
Meillä on 2 lasta ja käyvät eri kouluja, tänä vuonna pääsin molempien juhlaan ja mun täytyy kyllä kehua että mun lasten juhlissa ihmiset olivat osanneet pukeutua.
No, me asutaankin Helsingissä ja lapset käy vähän parempia kouluja, johtunee varmasti siitä!
ja minusta se on pahempi moka, kuin olla siististi ja juhlavasti pukeutunut. Minullakin oli tukka nätisti, astetta juhlavampi kesämekko (kuitenkin ihan marketista ostettu), korkokengät ja meikit. Vieressä istui mamma farkuissa ja T-paidassa, mutta ihan hyvin tultiin juttuun.
Minusta on tärkeätä, että pitää kiinni omasta tyylistään ja kunnioittaa juhlaa sillä tavalla kuin on tottunut kunnioittamaan.
Kyllä meillä maalla pukeuduttiin kaikkiin juhliin paremmin eli naiset mekkoon, hameeseen tai jakkupukuun. Siis silloin kun minä olin pieni.
Nyt menin ristiäisiin, jonne olin itse hankkinut koko asukokonaisuuden ja osa vieraista tuli shotrseissa ja tavallisissa paidoissa! Milloin sitä sitten pukeudutaan jos ei tällaisiin juhliin??!!
tuijottaa jos jollain huulipunaa.... Itse en kyllä huomaa mitään ihmeellistä siinä että jengi näyttää täti monikalta kaupassa, bussissa taikka sitten koulun kevätjuhlassa... Kyllähän noita täti-immeisiä riittää...
No, osaat ainakin ensivuonna pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.