Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tokaluokkalainen lapseni tuplaa kakkosen.

Vierailija
04.06.2010 |

Hei!

En tiedä, miten pysyn huomenna koossa todistusten jaossa. Lapseni luokalla suurin osa oppilaista on sellaisia, jotka todella pärjäävät. Niin on minunkin lapsistani toinen, mutta tämä toinen ei vaan ole pärjännyt vaikka olen panostanut häneen ihan täysillä. Lapseni ovat siis kaksoset.

Tänään kevätjuhlassa en voinut mennä itse juhlaan (lasteni luokka ei esiintynyt), koska en olisi kestänyt suvivirttä.

Voi apua, te ette usko, miten mä haluaisin uskoa, että tämä on vaan hyväksi lapselleni. Olen siis yh ja NIIN yksin tämän asian kanssa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Osaan sen verran eläytyä tilanteeseen, että ymmärrän ottavan tosi koville.

Olen yläkoulun puolella opena ja voin sen verran lohduttaa, että noita tokaluokan tuplaajia tulee yläasteelle aika paljon (huomaa syntymävuodesta + usein kertovatkin) ja he pärjäävät yleensä hyvin muiden joukossa. Se vuosi voi olla ratkaiseva etu.

Hyvää kesää!

Vierailija
22/25 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulussani meillä ei jätetä oppilaita luokalle -mitä se auttaisi yrittää oppia samat asiat joita ei ole oppinut aiemminkaan...

Meillä tuetaan oppilasta esim. lisäopetuksella valvotusti, ei jätetä yksin tekemään tehtäviä joita ei ymmärrä eikä osaa tehdä.

Jättämällä oppilas luokalle siirretään vain ongelmia sen sijaan että ongelmiin haettaisiin apua. Lapsesi tarvitsee yksilöllisempää opetusta joissain aineissa ainakin alkuun päästäkseen.

Saako lapsesi huomiota sekä tarvittaessa aina apua uudelleen käymällä samat asiat läpi? Epäilen onnistumista tuplaamalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystävlle sanottiin että on väärin puhua kehitysviiveestä koska se loppupeleissä tarkoittaa kehitysvammaa.. Harmi ap:lle!

Vierailija
24/25 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on tuplannut peruskoulussa kaksi vuotta, koska on lukihäiriöinen ja alisuoriutuja. Hyvin on pärjännyt elämässä. Käy töissä, maksaa verot, ei tee rikoksia. Arvostan häntä suuresti, on erittäin oikeudenmukaisuuteen pyrkivä ihminen.

Vierailija
25/25 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole välttämättä kyse siitä, että lapsi ei ole oppinut jotain, vaan siitä että on kehittynyt hitaammin kuin ikätoverinsa. Vastaavasti kuin jotkut aloittavat koulun vuotta myöhemmin, käyvät starttiluokan tms. Luokan tuplaamalla suht varhaisessa vaiheessa voitetaan aikaa, lapsi saa vuoden aikaa kehittyä ja kasvaa, ja lapsi voi käyttää energiaansa niiden perustaitojen hiomiseen, jotka on jääneet vähemmälle huomiolle kun lapsella on ollut koko ajan vaikeuksia pysyä muiden mukana.

Yleensä luokan tuplaava on jo saanut erityisopetusta ja monipuolista tukea, harvoin sitä lasta tosta vaan luokalle jätetään ilman muita tukitoimia.