Vauva masusta
Millä viikolla teillä alkoi näkymään vauva masu?Ite oon 16 viikolla eikä näy vielä masuu.Oon ihan normaali mitoissa.
Kommentit (6)
nyt viikko 19 ja maha on tosiaan iso. Johtunee siitä, että edeltävästä synnytyksestä on vasta 1v4kk. Kiloja ei oo tullu kun 3.
edes vielä rakenneultrassa. Kovin paljon pientä mahaa aina ihmeteltiin. Pojan syntymäpaino oli kuitenkin 40+3 viikoilla 3480g. :)
Täähän vaihtelee tosi paljon. Varmaan suurin vaikuttava tekijä on kohdun asento. Jos kohtu on suorassa tai jopa taaksepäin kallellaan, niin ei se vatsa vaan kasva niin isoksi, kun kasvaa ikään kuin siellä sisällä.
Jos taas on eteenpäin kallellaan, niin saattaa pullahtaa aikaisin ulos.
Lapsiveden määrä vaikuttaa myös vatsan kokoon paljon.
Usein on niin, että mitä useampia raskauksia, sitä aiemmin se näkyy.
Joillain turpoaa vatsa alkuraskaudessa aika paljonkin, jolloin voi näyttää siltä, että raskaus olisi jo pitemmällä.
niin että kaveri huomas jo viikolla 12 plus jotain :) Hassua miten se jo näkyy vaikka pieni sikiö ei ole vielä kymmentä senttiäkään =)
ja alkoi näkyä vasta puolenvälin jälkeen. ihan loppumetreilläkin mun masua kummasteltiin että kuinka se on noin pieni, vaikka itestä tuntu että se on niin järkky iso. :)
Alunperin vyötärö 74 cm, nyt 94 cm, mittasin just tänään. Kiloja tullut 4 kg raskauden alusta. Entä sulla, onko paino yhtään noussut?