Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iiihanaa päästä tästä espoolaisslummista omaan taloon!!!

Vierailija
04.06.2010 |

Ollaan asuttu Espoon Perkkaalla viimeiset 5 vuotta, 2 lastamme ovat tänne syntyneet mutta koko ajan olemme katsastaneet jotain kivaa omakotitaloa.

Vihdoin sen löysimme, 20- luvulla rakennettu puuhuvila Kirkkonummella, ihana iso tontti omenapuineen.

Pääsemme muuttamaan paratiisiimme HUOMENNA, voi ihanuutta!

Tänä kesänä ei enää tarvitse katsella DDR- tyylisiä betonikolosseja, eikä kuunnella kehä 1:n liikenteen melua!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homehtukaa sinne Kirkkonummelle! Teitä EI jäädä kaipaamaan Lepuskissa!

Vierailija
2/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset mullakin oli pari vuotta sitten, kun muutettiin Helsingistä (keskustan alueelta) - myös Kirkkonummelle. Nukuhan ensi yönä oikein makoisat unet, sillä se on viimeinen "DDR:ssä". ;) Huomisesta lähtien voit rentoutua ikiomassa talossa.

Itselleni riitti 35 vuotta kerrostaloasumista, sellaisiin en kaipaa pätkääkään enää asumaan.

Vierailija
4/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkkaa on perseestä.

nim. been there..

Vierailija
6/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun odottamaan konkurssin takia lähes 50-vuotiaaksi tuota samaa...Mutta olen mä täällä paljon kyllä oppinutkin.

Vierailija
7/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin asua Perkkaalla yli 10 vuotta ja en kyllä huomannut siellä mitään kauheaa. Just tänään kävin hakemassa pojan sieltä melkein itku kurkussa pois hoidosta, kun oli siellä viimeistä päivää. Aina on meidän pojat saaneet hirveän hyvää hoitoa päiväkodissa ja isommalla on ollut tosi hyvät opettajat. Kysyisinkin, että mikä siellä Perkkaalla on ollut niin kauheaa?

Rumiahan ne talot on ulkopuolelta, sitä ei käy kieltäminen, mutta muuten itse Perkkaan keskellä on ihana asukaspuisto, jossa on isoja puita jne., siellä on pikkukauppa ja sitten Sellossa on tosi paljon palveluita. Meillä oli ainakin aina hirmuisen mukavaa ja rauhallista, ei sillä mitään spurguja pyörinyt tai epämääräistä porukkaa, vaikka kerrostaloja oli paljon. Ainut ikävä puoli on talojen ikä eli varmaan paljon remontteja edessä, kun ei niissä taida olla tehty vielä juuri mitään.

Itse tiedän, että kesän jälkeen viimeistään kaipaisin Kirkkonummelle muuton jälkeen elämää, kaupungin valoja, kulttuuria jne.

Me itsekin tosin nostimme kytkintä Perkkaalta ja suunnataan nyt Tapiolaan. Mutta olen asunut myös aikaisemmin Tapiolassa ja tiedän aina, että niin kauan kuin asun Leppävaarassa, niin kaipaan Tapiolaan ja niin kauan kuin asun Tapiolassa, niin kaipaan Leppävaaraan. No, mutta nyt on kuitenkin suunta 11 vuoden jälkeen Tapiolaan.

Vierailija
8/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ok-talo rakenteilla ja asutaan vielä Perkkaalla. Ei Perkkaassa mitään vikaa ole, päinvastoin. Ikävä tänne tulee.

Vierailija
9/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ok-talo rakenteilla ja asutaan vielä Perkkaalla. Ei Perkkaassa mitään vikaa ole, päinvastoin. Ikävä tänne tulee.

Vierailija
10/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko missä täällä Perkkaalla on kaupungin valoja ja kulttuuria?

Minä kun näen ikkunasta vain betoniseiniä. Ja sieltä Kirkkonummelta pääsee mainiosti käymään vaikka Helsingissä, kun tahtoo kulttuurin pariin.

Vierailija
11/11 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille näkyi ainakin paljon kaupungin valoja - eikä yhdestäkään kerrostaloasunnosta meille sisään. Meiltä näkyi jopa Helsinkiin asti, vaikka Perkkaan toisella laidalla asuttiin. Vaikka niitä kerrostaloja on siellä paljon, niin ne ovat TODELLA harvaan rakennettuja. Esim. nyt kun asumme Etelä-Leppävaarasta, niin varmaan 11 kerrostalosta näkyy olohuoneeseemme sisään! (Mut kunhan kesällä muutetaan, niin meiltä näkyy taas Stocka ikkunasta, kuten näkyi 12 vuotta sittenkin, jee!)

Niin ja kulttuuria ole harrastanut en nyt aivan Perkkaalla, mutta paljon Leppävaarassa, esim. Sellossa Sellosalissa, johon meiltä oli matkaa 800 m. Nyt meiltä on Sellosaliin matkaa varmaan 50-100 m. On älyttömän ihana ollut olla esim. lastenoopperoissa, näytelmissä, konserteissa (viimeimmäksi olin huikeassa Club for Fiven + monen muun lauluyhtyeen konsertissa pojan kanssa) ja ties missä muussa. Toki autollakin pääsee, mutta esim. Club for Fiven pojat kertoi, että parkkihalli oli ollut ihan täynnä ja autoa ei ollut meinannut saada mihinkään ja 20 autoa oli yrittänyt samaan paikkaan. Siinä pojan kanssa hymyiltiin, että oma auto oli luultavasti lähempänä kuin monen Selloon parkkeeraaneen, mutta omassa pihassa eli oltiin menty kävellen.

Kerropa nyt oikeasti, että mikä siellä Perkkaalla on ollut kauheaa muu kuin se, että näit betoniseinää? Se varmasti onnistuu tosiaan osasta asunnoista, mutta onnistuu taatusti monessa muussakin kerrostaloalueella ja uudemmilla alueilla vielä jopa paremmin, kun talot on rakennettu tiheämpään.

Niin ja harrastukset. Niitä on Lepuskissa ihan älyttömän hyvin ja laadukkaita. Harrasti sitten musiikkia, liikuntaa tai melkein mitä vaan. Meillä on poika harrastanut ja saanut tosi laadukasta opetusta Pohjois-Leppävaarassa, johon on siis pystynyt itse kulkemaan. Varmaan jatkaa Leppävaaraan kulkua harrastuksiin, vaikka nyt muutetaankin.

Ymmärrän kyllä, että makuja on monia, mutta kerroinkin vain nyt siitä, missä minä viihdyn. Itse tykkään kulttuurista, elämästä, kahviloista, siitä, että kaikki on kävelyetäisyydellä, niin kulttuuri kuin lasten harrastuksetkin.

Joku muu voi viihtyä jossain muualla. En kuitenkaan slummiksi lähtisi nimittelemään, jos ei siihen ole mitään muuta perustetta kuin että jostain asunnosta on näkynyt betoniseinää. Autenttista DDR tunnelmaa siellä kyllä taatusti on! Sitä ei käy kiistäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan