Yläasteen lehtori vastaa hetken,
kysy jos joku askarruttaa.
Olen paikalla 20.30 saakka. :)
Kommentit (23)
aineenopen hommat yhtään luokanopettajan töitä hohdokkaampia? T. Luokanope, joka miettii matikan cumun täydentämistä maisteriksi
kun en ole luokanopettajan töitä tehnyt päivääkään.
Sen mitä olen kavereilta (luokanopettajia) kuullut, niin joo, kyllä yläasteen opena on MINUN mielestäni kivempaa. Mutta lienee makuasia. Itse en viihtyisi nuorempien oppilaiden kanssa. En jaksaisi niin pieniä lapsia.
...unohdin laittaa äskeiseen, eli olin ap.
Halusitko ensisijaisesti lukea sitä ainetta ja päädyit opettajaksi vai halusitko opettajaksi ja valitsit sitten opetettavan aineen?
kuinka paljon on oikeasti niitä hirviöoppilaita? Kun koko ajan mainostetaan kuinka turmiolla nuoriso on, niin kuinka turmiolla se sun näkökulmastasi oikeasti on?
Halusitko ensisijaisesti lukea sitä ainetta ja päädyit opettajaksi vai halusitko opettajaksi ja valitsit sitten opetettavan aineen?
Pyrin muutamaan eri paikkaan, plan B:na panin paperit sisään tälle alalle. Kahdessa muussa jäin paria pistettä vaille, mutta kasvatustieteelliseen pääsin helposti sisään hyvillä pisteillä. Tällöin tiedossa oli myös aineeni, koska sinne oli omat pääsykokeensa, eli piti tietää jo hakuvaiheessa, minkä aineen opettajaksi haluaa. :)
Olen ollut valintaani enemmän kuin tyytyväinen.
t. yläasteen lehtori
Ovatko mielestäsi oppivelvollisuudet tätä päivää? T. Toinen yläasteen lehtori
mutten myöskään kannata kokonaistyöaikaa. Opetusvelvollisuuksia pitäisi hieman tarkistaa...
t. yläasteen lehtori
emme halua lastamme lähikouluun luokille 6-9?
Ala-aste on nyt hyvä, mutta yläaste hyvin levoton koulu. Koulut ovat yhtenäisiä niin, että automaattisesti jatkuisivat tietyssä koulussa, koulussa johon emme halua lastamme. Lapsella on ystäviä useassa lähialueen koulussa, joten sekään ei ole ongelma. Bussilla tai polkupyörällä pääsee ja koulumatkat eivät juurikaan pitene. Valittavana on kolme muutakin koulua lähietäisyydellä.
Näin Helsingissä.
Oletko pettynyt ammatinvalintaasi, koska kakarat on niin hirveitä?
Ei kaikki ole, ja sana "hirveä" ei aina kuvaa todellisuutta. Osalla nuorista on todella pahoja ongelmia.
t. yläasteen lehtori
Onko opettajilla taksvärkkipäivänä koulutuspäivä vai "koulutuspäivä"?
Yleensä on puolikas veso.
t. yläasteen lehtori
kuinka paljon on oikeasti niitä hirviöoppilaita? Kun koko ajan mainostetaan kuinka turmiolla nuoriso on, niin kuinka turmiolla se sun näkökulmastasi oikeasti on?
ei tässä ainakaan parempaan suuntaan olla menty. On noita nuoria, joilla on aika pahoja ongelmia, aika lailla. :( Ikävä kyllä. Joka luokassa melkein löytyy aina pari, sitten voi olla luokkia jossa ei ole yhtään ns. hankalampaa tapausta.
t. yläasteen lehtori
Se on muuten yläkoulu.
Joo, tiedän, ;) Itse pidän enemmän yläaste -nimityksestä, viljelen sitä työssänikin.
ei tässä ainakaan parempaan suuntaan olla menty. On noita nuoria, joilla on aika pahoja ongelmia, aika lailla. :( Ikävä kyllä. Joka luokassa melkein löytyy aina pari, sitten voi olla luokkia jossa ei ole yhtään ns. hankalampaa tapausta.
t. yläasteen lehtori
Miksi nuoriso voi tänä päivänä mielestäsi huonosti?
emme halua lastamme lähikouluun luokille 6-9?
Ala-aste on nyt hyvä, mutta yläaste hyvin levoton koulu. Koulut ovat yhtenäisiä niin, että automaattisesti jatkuisivat tietyssä koulussa, koulussa johon emme halua lastamme. Lapsella on ystäviä useassa lähialueen koulussa, joten sekään ei ole ongelma. Bussilla tai polkupyörällä pääsee ja koulumatkat eivät juurikaan pitene. Valittavana on kolme muutakin koulua lähietäisyydellä.
Näin Helsingissä.
kannattaa siis tiedustella reksiltä. Me riviopettajat emme näistä juurikaan tiedä.
t. yläasteen lehtori
t. yläasteen lehtori
Miksi nuoriso voi tänä päivänä mielestäsi huonosti?
Kiteytän sen näin: välittämisen puute, kiireiset aikuiset, liikaa omaa valtaa päättää omista asioista kuten nukkumaanmeno, ruokailu, rahankäyttö...ns. perusturvallisuus puuttuu aika monelta. Liikaa tietokoneen kanssa oleilua ihmisten sijaan. Näin aluksi. Mutta kuten totesin, on kysymys hyvin laaja.
t. yläasteen lehtori
Sun aine?
Kotitalous ja terveystieto. Molempiin on pätevyys.
t. yläasteen lehtori
Ainoa unikkokuosi, jota omistan, on patalaput kotona keittiössä.
t. yläasteen lehtori