Miten te teette alapesun uimahallissa yms yleisissa paikoissa? Levitatteko jalat ja oikein tarkkaan kadella huljuttelette vai hutaisetteko ...
Otan sitä päistä kiinni ja sujautan toisen jalan sen yli ja sitten hoidan pesun edestakas pesintä vetelemällä. On kätevää kun ei tarvitse käsin koskea värkkiinsä ja toisaalta pesin peittää strategiset paikat uteliaitten katseilta (olen huomannut että juuri minua tuijottavat).
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
On olemassa tietty vanhojen naisten alatyyppi, jotka seisoo oikein hajasäärin polvet vähän koukussa suihkussa ja kauhoo vettä römppäänsä niin, että toimenpiteestä kuuluu ponteva "Holo-holo-holo. Holo-holo-holo." Ei pitäisi ärsyyntyä, ärsyynnyn silti aina. Näyttävät kuin ihmisapinoilta ja se ääni on kauhea.
Kiitti vaan, nyt en saa tuo holotus-ääntä pois päästäni.. ;DD
Vierailija kirjoitti:
Vierai8lija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenlääkärit varoittavat, että sitä pimpulaa ei kannata edes pestä saippualla, ei tee hyvää. Värkki puhdistaa itse itsensä. Miesten vehkeestä en tiedä.
Tottakai täytyy ulkoiset osat pestä kunnolla. Lääkärit tarkoittaa että vettä ei tarvitse suihkuttaa sisään ja pestä sieltä.
Ulkoiset osat sitten saippualla tai pesunesteellä. Jotkut käyttävät vain vettä jatkuvasti, mielestäni ei tule puhdasta ja on epähygieenistä .Ulkoiset osat pitää pestä, mutta vesi riittää limakalvoille. Ja ihan tulee puhdasta. Jos käytät saippuaa, saippuoi vain karvoituksen alue ja uloimpien häpyhuulten ulkopuoli.
Olen aina pessyt suihkusaippualla ulkoiset osat eikä mitään ongelmaa ole koskaan tullut. Olen 50+ nainen.
Ohis
Kyllä sitä v.2005 palsta oli kohdillaan ja jutut mainioita. Melko hurjaa, että kyseisen vuoden vauvat tänä vuonna 17v. Jokunen vuosi täällä tullut palstailtua.
Huhtikuiset 05
Pesukinnas on tosi kätevä. Ompelen niitä vanhoista T-paidoista (lähde: niksipirkka). Sen kun tempaisee käteen ja hankaa, niin tulee puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierai8lija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenlääkärit varoittavat, että sitä pimpulaa ei kannata edes pestä saippualla, ei tee hyvää. Värkki puhdistaa itse itsensä. Miesten vehkeestä en tiedä.
Tottakai täytyy ulkoiset osat pestä kunnolla. Lääkärit tarkoittaa että vettä ei tarvitse suihkuttaa sisään ja pestä sieltä.
Ulkoiset osat sitten saippualla tai pesunesteellä. Jotkut käyttävät vain vettä jatkuvasti, mielestäni ei tule puhdasta ja on epähygieenistä .Ulkoiset osat pitää pestä, mutta vesi riittää limakalvoille. Ja ihan tulee puhdasta. Jos käytät saippuaa, saippuoi vain karvoituksen alue ja uloimpien häpyhuulten ulkopuoli.
Olen aina pessyt suihkusaippualla ulkoiset osat eikä mitään ongelmaa ole koskaan tullut. Olen 50+ nainen.
Eli siis limakalvotkin? Ok, phsi on sit vissiin sellainen, että ei aijeuta ongelmaa. Suositeltavaa se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierai8lija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis limakalvotkin? Ok, phsi on sit vissiin sellainen, että ei aijeuta ongelmaa. Suositeltavaa se ei ole.
Ulkopuolella ei ole limakalvoja! Limakalvot on siellä sisällä mistä sitä limaakin erittyy. Häpyhuulet ei ole limakalvoa.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa tietty vanhojen naisten alatyyppi, jotka seisoo oikein hajasäärin polvet vähän koukussa suihkussa ja kauhoo vettä römppäänsä niin, että toimenpiteestä kuuluu ponteva "Holo-holo-holo. Holo-holo-holo." Ei pitäisi ärsyyntyä, ärsyynnyn silti aina. Näyttävät kuin ihmisapinoilta ja se ääni on kauhea.
Hyi! Ja samaan aikaa Tarzan hyppää altaaseen kymmenestä metristä korvia vihlovan ulvonnan kera.
Jos nyt pitää vääntää rautalangasta aikuisille ihmisille, niin saippualla pestään ulommat häpyhuulet (ne missä kasvaa karvaa), ulompien ja sisempien väli ja mahdollisesti klitoris. Sitä vaginan aukkoa ei hinkata saippualla eikä mielellään virtsaputken aukkoakaan. Sisälle ei mielellään mitään. Siellä on ne limakalvot, jotka puhdistavat itse itsensä. Aukkojen suut voi pestä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti vaan, nyt en saa tuo holotus-ääntä pois päästäni.. ;DD
Yök, tiedän mistä on kyse, koska muutama vanhempi tuttuni tekee tuota holotusta. Näyttää kyllä niin koomiselta :D
Kotoa lähtiessä letitän karvat parille sievälle pikkuletille, niin pääsee sitten uimahallin suihkussa suoraan itse asiaan eli välistä pesemään
Vierailija kirjoitti:
Kotoa lähtiessä letitän karvat parille sievälle pikkuletille, niin pääsee sitten uimahallin suihkussa suoraan itse asiaan eli välistä pesemään
Ai jahas. Minä otan tuheroshampoon mukaan ja huolellisesti hieron sormenpäillä, vaahdon tulee levitä tasaisesti. Sitten huuhtelen ja laitan tuheronaamion tai ihan vaan hoitoaineen vaikuttamaan 10 minuutiksi, kun käyn saunassa. Jotkuthan käyttää näitä luomuaineita, kuten raakaa kananmunaa tai etikkaa, mutta ne on niin irvokkaan näköisiä. Yksi tuttava antoi vinkin oliiviöljystä, jolla saa hyvän kiillon, mutta hänellä onkin todella tumma ja paksu karvoitus.
Vierailija kirjoitti:
Pesukinnas on tosi kätevä. Ompelen niitä vanhoista T-paidoista (lähde: niksipirkka). Sen kun tempaisee käteen ja hankaa, niin tulee puhdasta.
Pitääkin kokeilla. Minulla on vain perunanpesukinnas ollut kotoa mukana. Ei siinä muuten vikaa, mutta vähän hävettää, kun siinä lukee ”perunat”. Joku varmaan miettii, että missä kolossa tuolla eukolla on perunoita piilossa.
Pesen pillun ja perseen ennen uimahalliin lähtöä ja sieltä poistuttuani taas kotona. En todellakaan jynssää haaroväliäni siellä, ei ole mitään tarvetta. Yököttää jos joku noin toimii, en ole katsellut.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut ruveta typerää ketjuas lukee, mut ehdotan että kun menet tuollaiseen yleiseen pesutilaan, niin katso silmä tarkkana kuinka muut siellä pesee ja tee sitten ihan samoin.
No huh. Että joku tuijottaa silmä tarkkana vieressä, kun toiset pesee vulvaa.
Ainakin siinä uimahallissa missä käyn, saa uimahallin kassalta intiimipesuun tarkoitetun pienen hygieniapaketin, jos pyytää. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin siinä uimahallissa missä käyn, saa uimahallin kassalta intiimipesuun tarkoitetun pienen hygieniapaketin, jos pyytää. Kannattaa kokeilla.
Se on tarkoitettu naamalle ja muut kutsuu sitä nimellä yksittäispakattu kasvomaski.
Siis katseletteko muita kun ne peseytyy? Itse en kyllä muiden värkkien pesuja tuijottele, niin en kyllä mieti omaakaan peseytymistäni. Monesti niissä halleissa on wc käsisuihkulla, niin voi sit jynssätä tarkemmin jos on niin tehtävä 😂
Ulkoiset osat pitää pestä, mutta vesi riittää limakalvoille. Ja ihan tulee puhdasta. Jos käytät saippuaa, saippuoi vain karvoituksen alue ja uloimpien häpyhuulten ulkopuoli.