Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä traumoja lapselle voi tulla, jos hänet suljetaan yksin pimeään huoneeseen vieraassa paikassa?

Vierailija
04.06.2010 |

uudessa hoitopaikassa hoitaja teki näin, kun lapsi oli sotkenut..

mitä tästä voi seurata lapselle?

onko rikos laittaa lapsi yksin itkemään pimeään huoneeseen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin varmaan tunnin pimessä komerossa n 4v:nä. Seuraus: en uskaltanut kulkea talon portaissa enkä hississä lapsena vaan äidin piti hakea minut pihalta ja viedä ulos (pelkäsin mm että valot sammuu käytävässä. Vielä aikuisenakin nukuin veitsi tyynyn alla kun mies oli työmatkoilla ja pelkäsin pimeää.

Vierailija
2/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voit lohduttautua sillä, että ei lapselle siitä välttämättä jää traumoja. Naapurini sulki minut noin 5-vuotiaana pimeään kellariin, jossa oli rottia. En osaa sanoa kauanko olin siellä, mutta ei se mukavaa ollut. Jälkeenpäin en kuitenkaan ole ollut siitä mitenkään peloissani, vaikka edelleen muistan tapauksen hyvin. Tosin tässä on se asia erilailla, että minut telkesi lapsi ja lapsesi aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee nyt hyvä ihminen ilmoitus moisesta hoitopaikasta!

Vierailija
4/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin toimenpiteisiin ryhtyisitte jos teidän lapselle tehtäisi näin?

Lapsi oli itkenyt huoneessa yksin, että hän "haluaa kotiin, soita heti äitille ja isälle"

ja vielä se, että hoitaja ei kertonut meille vanhemmille mitään tapahtuneesta, vaan lapsi itse kertoi kotona muutamaa päivää myöhemmin.

ap

Vierailija
5/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme puhumassa päiväkodin johtajalle tästä, mutta hän ei sanonut asiaan mitään.

ap

Vierailija
6/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-anoppia (äpärä)kohdeltiin vuosia noin. Yhdestä kerrasta tuskin tulee mitään vakavaa, mutta pidempään jos tuota tekee, tulee monia tunne-elämän ongelmia.

Tee heti ilmoitus hoitopaikan johtajalle, jos ei auta, menet niin korkealle kuin mahdollista.

Vierailija
7/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä saisi kyllä hoitaja kuulla kunniansa, tekisin valitukset päivähoidon toimelle ja kertoisin suusanallisesti hoitajan "kasvatuskäytänteistä" koko kylälle (vaikka kaupungissa asunkin...).

Ei noin asiattomaan hoitajaan voi luottaa muissakaan asioissa, sillä (emotionaalisesti) turvallisen ympäristön takaaminen on yksi hoitajan päätehtävistä.

Vierailija
8/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu nyt kuitenkin siihenkin mahdollisuuteen, ettei asia ole mennyt ihan lapsesi kertomalla tavalla.

Olisiko sinun mielestä pitänyt soittaa teille vanhemmille? Tuskin kukaan hoitaja olisi soittanut?

Vierailija
9/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala! Aivan laitonta, järkyttävää!

En voi kyllin ilmaista, kuinka hirvittävää tuo on.

Pidä huolta, että hoitaja saa potkut. Tuo hänen tekonsa antaa sille todellakin oikeutuksen.

Olen itse lastentarhanopettaja.

Vierailija
10/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos asiaa ei lähdettäisi yhdessä purkamaan, tekisin valituksen sekä hoitajasta että tämän esimeiehestä astetta korkeammalle taholle. En painaisi asiaa villasella, sillä tuollainen epäasiallinen lastenkohtelu ikävä kyllä toistuu jatkossakin.

Vierailija
11/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on lähdettävä siitä, että lapsi puhuu totta kunnes toisin todistetaan. Lapsi on heikompi.

Se sama lto

Vierailija
12/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös päiväkodin johtaja myönsi ja sanoi puhuneensa asiasta hoitajan kanssa, mutta ei muuta, ei edes pahoitellut tapahtunutta!

eli mihin nyt otan yhteyttä?

ap

Vierailija
13/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lapseni heti pois kyseisestä paikasta ja veisin asian niin pitkälle, että hoitajalle tulisi asianmukaisia seuraamuksia, siis että hänet erotettaisiin tai tuomittaisiin oikeudessa tai molemmat. Aivan järkyttävää hommaa!!!

Vierailija
14/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin tapahtuneesta myös muiden hoitolasten vanhemmille, että tietävät varoa.

Oletko puhunut hoitajan kanssa tapahtuneesta?

Eikö tuo hoitaja itse ymmärrä, että on tehnyt jotain lasta vahingoittavaa - jos ei, todella pelottavaa!

Vierailija
15/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie lastasi sinne enää.Onneksi hän osasi jo itse kertoa,mitä oli tapahtunut!!KAikki eivät osaa ja monenlaista kohtelua voi olla tiedossa,kun on vain yksi hoitaja.Itse en juuri sen takia laittaisi omaa lastani pph:n,koska kukaan toinen aikuinen ei ole todistamassa,mitä siellä tapahtuu.

Vierailija
16/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös päiväkodin johtaja myönsi ja sanoi puhuneensa asiasta hoitajan kanssa, mutta ei muuta, ei edes pahoitellut tapahtunutta!

eli mihin nyt otan yhteyttä?

ap

Kaupungin päivähoidon päällikköön. Soitat suoraan sinne.

Sanot, että asiasta tehdään julkinen.

Teet siitä vaikka julkisen.

Voi saatana ja anteeks mun kielen käyttöni.

T. se lto

Vierailija
17/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös päiväkodin johtaja myönsi ja sanoi puhuneensa asiasta hoitajan kanssa, mutta ei muuta, ei edes pahoitellut tapahtunutta! eli mihin nyt otan yhteyttä? ap

Ota yhteyttä johtajan esimieheen sekä suullisesti, että kirjallisesti ja kerro kummassakin tähän asti tapahtunut (päivämäärineen, keskusteluineen jne.). Vaadi selvitystä ja toimenpiteitä. Vaadi myös välitön siirto lapsellesi toiseen hoitopaikkaan ja ota siksi aikaa pois hoidosta. Jos asia yritetään haudata hiljaisesti, ota aina yhteyttä edellisen esimieheen ja liitä mukaan dokumentit tähän mennessä tekemistäsi valituksista ja käymistäsi keskusteluista.

Tsemppiä, älä luovuta!

7

Vierailija
18/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sen päivähoidon esimiehen sitten pitäisi tehdä asialle sen jälkeen kun olen soittanut ja kertonut mitä on tapahtunut?

ap

Vierailija
19/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hoitaja tehnyt rikoksen?

paikka johon lapsi suljettiin oli liikuntasalin pimeä pukuhuone. Lapsi itse sanoi, että pimeä vessa, mutta hoitaja sanoi, että pukuhuone. Lapset käyvät päiväkodin läheisyydessä olevassa liikuntasalissa kerran kahdessa viikossa jumppaamassa, ja sillä reissulla tämä oli tapahtunut. Hoitaja oli siellä yksin lasten kanssa,siis ainut hoitaja.

ap

Vierailija
20/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen asiasta tehdään kirjoittamalla siitä nimillä alueenne lehteen.

Tekemällä rikosilmoituksen, sillä tuohan täyttää rikoksen tunnusmerkistön. Onhan se henkisen ja fyysisen väkivallan välimaastoa.

Kuten muistatte, taannoin oli kova polemiikki lasten pakkosyöttämisestä..

Mä itse uhkaisin ilmoittaa lehdistölle assiasta.

Löydät aivan varmasti ammattilaisia, jotka pitävät tapahtunutta erittäin vakavana ja toimenpiteiden arvoisena.

Luota minuun.

lto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi