Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä traumoja lapselle voi tulla, jos hänet suljetaan yksin pimeään huoneeseen vieraassa paikassa?

Vierailija
04.06.2010 |

uudessa hoitopaikassa hoitaja teki näin, kun lapsi oli sotkenut..

mitä tästä voi seurata lapselle?

onko rikos laittaa lapsi yksin itkemään pimeään huoneeseen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sen päivähoidon esimiehen sitten pitäisi tehdä asialle sen jälkeen kun olen soittanut ja kertonut mitä on tapahtunut? ap

Eli esim. paikalliseen sanomalehteen kerrot jutusta.

Minä vaatisin asiasta kirjallista selvitystä (kuuluuko kunnan kasvatusmenetelmiin, miten asia korjataan), huomautusta ja valvontaa (vähintään) hoitajalle, TOIMENPITEITÄ ettei tämä toistu minun lapselleni tai kenellekään muulle. Anteeksipyyntöä odottaisin myös. Ainakin näitä. Ja tietysti se siirto toiseen hoitopaikkaan, heti.

7

Vierailija
22/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista ei saa tapahtua suomalaisessa varhaiskasvatuksessa!

Eikä missään muuallakaan.

lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimimaan lasten kanssa lastenhoitajana.

Kuinka vanhemmat voivat luottaa, että heidän lapsensa saavat asiantuntevaa ja TURVALLISTA hoivaa, jos hoitaja syyllistyy noin suureen virkavirheeseen?

Minusta päivähoidon toimen pitää nyt arvioida tuon ihmisen mahdollisuudet jatkaa toimessaan tämän episodin jälkeen. Eikö se olisi ammatinvaihdon paikka?

Tuskin tuon hoitajan kasvatusmetodit kestävät muiltakaan osilta päivänvaloa eikä tuo ole yksittäistapaus.

Vierailija
24/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pitäisi toimia! joten neuvoja kaivataa!

ap

Vierailija
25/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sijassasi tekisin näin:

1. Hakisin lapseni pois päiväkodista ja samalla jututtaisin johtajaa. Kertoisin hänelle, mitä mieltä olen tapahtuneesta, että pitdän sitä erittäin vakavana asiana, rikoksena, ja että aion viedä asian eteenpäin. Kysyisin, onko hän kuullut vastaavista tapauksista (joita varmasti on). Kysyisin myös, mitä hän aikoo asialle tehdä.

2. Seuraavaksi soittaisin esimerkiksi kunnan päivähoitopalveluun ja keskustelisin asiasta heidän kanssaan.

3. Sitten ottaisin yhteyttä muiden päivähoitoryhmäläisten vanhempiin ja kysyisin, ovatko he havainneet mitään omituista.

4. Sitten todennäköisesti marssisin poliisille tekemään rikosilmoituksen, tai odottaisin, että joku muu vanhemmista tekisi sellaisen kanssani, jos aihetta löytyisi.

Vierailija
26/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että ainakin Vantaalla asiaan suhtauduttaisiin äärimmäisellä vakavuudella.

Tosin Keravalla päivähoidon ammattilaiset siellä ylätasolla ovat aivan epäammatillisia. Jos näin on, juuri silloin sinun tulee olla kova ja uhata julkistaa asia.

Minä soittaisin myös poliisille.

Vierailija
27/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lapsi ei pysty käyttäytymään sääntöjen mukaan ja pilaa ilmeisesti aika harvinaisen herkun muulta ryhmältä, pitäisikö koko lössin vaan palata sinne päiväkodille tuon yhden häirikön takia?

Lapselle on varmasti kerrottu miksi hänet on pantu oven taakse ja todennäköisesti hänelle on annettu tilaisuus käyttäytyä kunnolla. Jotkut lapset eivät vaan opi ilman konkreettista rangaistusta.

Vierailija
28/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen samaan tilaan muiden kanssa, mutta ei yksin pimeään vessaan/pukuhuoneeseen.

Lapsi ei pilannut muiden iloa, vaan otti multaa kukkaruukusta.

ap

Vierailija
29/29 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudessa hoitopaikassa hoitaja teki näin, kun lapsi oli sotkenut..

mitä tästä voi seurata lapselle?

onko rikos laittaa lapsi yksin itkemään pimeään huoneeseen?

Jos hoitaja uskoo toimineensa tilanteessa oikein kertoo tämä paljon vakavammasta epäkohdasta lapsesi kohdalla, koska on aivan varma että hän myös toimii muissa kiperissä tilanteissa lapsen hyvinvoinnin vastaisesti.Ottaisin lapseni pois tällaiselta hoitajalta mitä pikemmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme