Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajuus tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi.

Vierailija
04.06.2010 |

Yksinhuoltajuus on ylivoimaisesti kallein perhemuoto yhteiskunnan kannalta. Kääntäen: jokainen joka maksaa veroja, maksaa näistä AV:n typeristä turhista eroista.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin 10v yhdessä ja 3 yhteistä lasta.

jotta saa ajaa autolla täytyy opetella liikennesäännöt ja saada ajokortti. Avioliittoon valitettavasti mennään yleensä ilman minkäänlaista opetusta siitä miten parisuhteessa olisi hyvä elää. Sitten kun se rakkauden alkuhuuma onkin ohi ja arjen ongelmat nousee esiin, niin usein tulee se erokin. Avioliittoa suunnitteleville pitäisi olla pakollinen parisuhde"koulu"/kurssi, jotta tulisi mietittyä perusteellisemmin kannattaako mennä naimisiin. Tällaisia avioliittoa suunnittelevien kursseja järjestetään jo nykyään, ja monet parit ovat olleet todella yllättyneitä siitä, miten ovatkin huomanneet kurssia käydessään, ettei arvomaailmat ja toiveet tulevaisuuden suhteen välttämättä olekkaan niin yhteneväiset kuin rakkauden huumassa on kuvitellut.

Vierailija
22/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vastaavia asioita voi opetella tietysti avoliittolaisetkin ;) kurssilla. Tosin sitten pidempään jo yhteiselämää eläneille suosittelisin ylläpitämään suhdetta osallistumalla esim parisuhdeleirille, rikasta minua-parikursseille ym. Suhdetaitoja voi oppia "lisää" oli suhteen muoto sitten mikä vaan. Vaikka yhteiselo olisikin auvoisan ongelmatonta ja mukavaa, niin aina sitä voi rikastaa entisestäänkin-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkiksi kaikille esim nettisivut wwww.katajary.fi

Vierailija
24/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan niin allergisia tuommosille parisuhdekursseille, ikinä ei mentäisi jossain muiden ihmisten kanssa puimaan meidän välejä. Mutta eipä meidän tarvikaan, se on niin selvä ettei eroa tule, niin paljon on tapahtunut ja vieläkin ollaan yhdessä.

no vastaavia asioita voi opetella tietysti avoliittolaisetkin ;) kurssilla. Tosin sitten pidempään jo yhteiselämää eläneille suosittelisin ylläpitämään suhdetta osallistumalla esim parisuhdeleirille, rikasta minua-parikursseille ym. Suhdetaitoja voi oppia "lisää" oli suhteen muoto sitten mikä vaan. Vaikka yhteiselo olisikin auvoisan ongelmatonta ja mukavaa, niin aina sitä voi rikastaa entisestäänkin-

Vierailija
25/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tuollaiset kurssit eivät perustu sille, että ruotisitte omia asioitanne toisten kuullen, vaan on myös paljon sellaisia kursseja joissa on luento jolla käsitellään nyt vaikkapa seksuaalisuutta parisuhteessa, tai ristiriitojen ratkaisuja ja sen jälkeen pariskunnat keskenään juttelevat niistä asioista esim kysymyslistan tai omien heränneiden ajatustensa pohjalta. edes sellaisilla kursseilla joissa on keskusteluryhmiä kenenkään ei tarvitse sanoa mitään mitä ei itse halua sanoa omasta suhteestaan tai asioistaan, vaan on vapaus vaan kuunnellakkin ja olla hiljaa.

Vierailija
26/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti tosi nuori tai tosi pumpulissa kasvanut. Kyllä elämä vielä opettaa sullekin yhtä ja toista. Se on kovin helppo inistä "omien verorahojen käytöstä" jos oma elämä on ollut aina kivaa ja helppoa. Kyllä sinullakin vielä elämässä tapahtuu asioita joita et tilannut.

Olen jo niin aikuinen ja niin monta ylä- ja alamäkeä nähnyt, että turha idealismi on kadonnut, ja tilalle on tullut hiukkasen realismia siitä, millaisista osista iso kokonaisuus rakentuu.

Jos joku jää auton alle ja loukkaantuu tai vaikkapa saa aivoinfarktin, ollaan todella kaukana turhan eron käsitteestä.

Vierailija
27/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmasti toivo tällaista perhetilannetta, mutta niitä on. Olisihan se hyä kieltää ettei erityslapsia saa syntyä, mutta ku ne ei ymmärrä kieltoja ja syntyy silti.

AP:n logiikan mukaan tässä on kyse virikevammaisuudesta sitten?

Ja rehellisesti tahdon kirjottajalle toivoa jaksamista vaikeasssa tilanteessa. (hali)

on kaksi korotettua vammaistukea saavaa lasta, molemmat erityisopetuksessa, koulukyydit kotiovelta.Molemmilla lapsilla yksilöterapia, syksyllä menemme koko perhe sopeutumisvalmennuskurssille. Itse olen ollut pitkällä sairauslomalla joka jatkuu kelan maksujen loputtua ansiosidonnaisella koska saikku jatkuu yhä. Kelan tukemassa terapiassa käyn toista vuotta.

Vieläkö yh-äitien tuet kismittää?

Vierailija
28/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe yhteiskunnalle ja se ei pidä todellakaan paikkaansa.

Vierailija
29/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin on vammaisia lapsia, kyseessä ei ole perhemuoto.

Perhemuotoja ovat esimerkiksi uusperhe, yksinhuoltajaperhe, ydinperhe ja yksin eläminen.

Vierailija
30/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en ymmärrä, mitä ap:n mukaan tulisi tehdä, luuleeko hän tosiaan että joku tämän ketjun syyllistämisen perusteella alkaa pohtia omaa tulevaa tai mennyttä eroaan, oliko se turha vai ei. Huhhuh :) Eiköhän jokainen ero ole yksittäistapaus ja monen asian summa. Itse pidän ihmeenä sitä, jos jotkut pysyy yhdessä, taitolajihan se on.

Vierailija
31/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en ymmärrä, mitä ap:n mukaan tulisi tehdä, luuleeko hän tosiaan että joku tämän ketjun syyllistämisen perusteella alkaa pohtia omaa tulevaa tai mennyttä eroaan, oliko se turha vai ei. Huhhuh :) Eiköhän jokainen ero ole yksittäistapaus ja monen asian summa. Itse pidän ihmeenä sitä, jos jotkut pysyy yhdessä, taitolajihan se on.

Onko ideoita?

Vierailija
32/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tähän nyt ekaa kertaa ja luin koko ketjun. Edelleenkään en ymmärrä, mitä ap:n mukaan tulisi tehdä, luuleeko hän tosiaan että joku tämän ketjun syyllistämisen perusteella alkaa pohtia omaa tulevaa tai mennyttä eroaan, oliko se turha vai ei. Huhhuh :) Eiköhän jokainen ero ole yksittäistapaus ja monen asian summa. Itse pidän ihmeenä sitä, jos jotkut pysyy yhdessä, taitolajihan se on.

Vierailija
33/112 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino välttää turhien erojen aiheuttamia ongelmia on jättää turha ero ottamatta.

Laajemmin rationaalisuus on parempi ratkaisu kuin astrologia ja tunnehömppä.

Mitähän ap itse ehdottaisi ratkaisuksi? Onko ideoita?

Vierailija
34/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun riitaisten perheiden lapset aikuistuttuaan kulkevat hoidattamassa traumojaan.

Toisekseen: olen yksinhuoltaja. En saa yhtään mitään tukea yhteiskunnalta, mitä ei kuka tahansa saisi. En edes sitä huikeaa lapsilisän yh-korotusta, kun asumme uuden puolisoni kanssa.

Vierailija
36/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus on ylivoimaisesti kallein perhemuoto yhteiskunnan kannalta. Kääntäen: jokainen joka maksaa veroja, maksaa näistä AV:n typeristä turhista eroista.

Vierailija
37/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus perhemuotona on yhteiskunnalle valtava rasite.

Äijäsi käy vieraissa.

Vierailija
38/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä tarkoitat, mitkä kustannukset tulevat yhteiskunnalle kalliiksi? Itse en saa myöskään mitään tukia, en edes asumistukea, vaan omalla työnteollani elätän lapseni ja itseni, ja maksan vuokran, auton, laskut, vaatteet, harrastukset, ruuat, päivähoidostakin 150 e/kk. Mikä juuri minusta ja lapsestani tekee yhteiskunnalle kalliimman, kun kahden vanhemman perheen aikuisista ja lapsista???

Vierailija
39/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne tulee kaikenmaailman terapiatkaan halvoiksi, kun riitaisten perheiden lapset aikuistuttuaan kulkevat hoidattamassa traumojaan.

Toisekseen: olen yksinhuoltaja. En saa yhtään mitään tukea yhteiskunnalta, mitä ei kuka tahansa saisi. En edes sitä huikeaa lapsilisän yh-korotusta, kun asumme uuden puolisoni kanssa.

Vierailija
40/112 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on älykkö, ap eduskuntaan! t. leski, kahden lapsen yh