Yksinhuoltajuus tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi.
Yksinhuoltajuus on ylivoimaisesti kallein perhemuoto yhteiskunnan kannalta. Kääntäen: jokainen joka maksaa veroja, maksaa näistä AV:n typeristä turhista eroista.
Kommentit (112)
yhteiskunta tukee verorahoilla, ja niihin osallistuvat melko tavalla miehetkin. Ei se yhteiskunta niitä tukiaan pensaista poimi.
Minä kannan vastuun lapsestani! Se,että suurin osa miehistä on laiskoja vätyksiä ja sikoja. Ei tee minusta huonompaa ihmistä. Onneksi suomessa edes yhteiskunta tukee naisia koska miehet ovat aivan hyödyttömiä
tukea niitä jotka tukea tarvitsee, ovat sitten yksinhuoltajia, kaksinhuoltajia, vanhoja, sairaita jne. Kaikki me tähän systeemin synnytään ja ollaan siitä riippuvaisia.
Miksi yhteiskunnalle pitäisi vain antaa, koko elämänsä, työpanoksensa, veronsa, synnyttää yhteiskunnalle uusia jäseniä? Miksi ei saisi saada mitään takaisin, mitä pahaa siinä on? Kukaan meistä ei elä yhteiskunnan ulkopuolella, ei sitä voi käytännössä valita haluaako kaikki oikeudet ja velvollisuudet vai ei.
Mitä väärää siinä on että ne saavat ketkä tarvitsevat? Kenelle pitäisi antaa, paremmin toimeentuleville?
Ap on erittäin epäkypsä ja typerä, miksi meidän pitäisi maksaa hänen kaltaistensa koulutus, terveydenhoito ym. hänhän ei edes ymmärrä mitä varten yhteiskunta on ja miksi se toimii niinkuin toimii vaan kapinoi sitä vastaan?
En tiedä missä tynnyrissä ap on elänyt, mutta tulet näkemään että elämää ei voi käsikirjoittaa. Kukaan ei suunnittele kuolevansa onnettomuudessa, sairastuvansa vakavasti, puolison pettävän/kuolevan, jäävänsä työttömäksi jne. silti näitä asioita tapahtuu.
Kun ihminen tarvitsee apua, yhteiskunta auttaa, siksi me maksetaan veroja.
on oikeus arvioida verorahojensa käyttöä yksinhuoltajien tukemiseen ihan samalla tavalla kuin jos niitä käytetään Kansallisoopperan tukemiseen.
Joillain on niin isoja aukkoja loogisessa ajattelussa. Eihän tossa ole mitään järkeä, suurperheen jäsenet ei käytä sen enempää yhteiskunnan palveluja kuin pienperheenkään. Mitä järkeä tuossa ajattelussa on? 10 ihmistä käyttää samalla tavalla palveluja riippumatta siitä elääkö ne samassa vai eri perheessä.
kalliimpia yhteiskunnalle kun ajatellaan kuluja koulutuksesta, terveydenhoidosta, päivähoidosta jen. Ei ole siis kallen perhemuoto.
2. Olisko parempi palata -50-luvulle jolloin ei erottu vaikka mies olisi väkivaltainen juoppo jne.?
3. Hyvinvointivaltion ideologiaan kuuluu se, että yhteiskunta huolehtii jäsenistään, jos he ovat tuen tarpeessa. Sinäkö ottaisit tuet pois, niin että lapset jopa näkisivät nälkää. Huhhuh.
Ap:n ei tarvitse kommentoida asioita joita ei ymmärrä. Ja kaikkihan me ymmärrämme että jos ap:n puoliso kuolisi/jättäisi ja hän jäisi työttömäksi ap varmasti turvautuisi yhteiskunnan apuun ruokkiakseen lapsensa mielummin kuin antaisi heidän nääntyä nälkään. Jos ei, niin yhteiskunta ottaisi lapset ruokkiakseen heidät.
on oikeus arvioida verorahojensa käyttöä yksinhuoltajien tukemiseen ihan samalla tavalla kuin jos niitä käytetään Kansallisoopperan tukemiseen.
arvioida kriittisesti kaikkia verorahojen käyttökohteita. Itse asiassa nämä käyttökohteet ovat tavallaan aina keskustelun kohteena pöydällä.
On poliittinen valinta, että tiettyjä perhemalleja tuetaan - mikään pakko se ei ole. Nämä asiat ovat siis keskustelun kohteena aina, kun poliittisista suuntaviivoista päätetään.
Minun mielestäni ei ole. Ap:n ei tarvitse kommentoida asioita joita ei ymmärrä. Ja kaikkihan me ymmärrämme että jos ap:n puoliso kuolisi/jättäisi ja hän jäisi työttömäksi ap varmasti turvautuisi yhteiskunnan apuun ruokkiakseen lapsensa mielummin kuin antaisi heidän nääntyä nälkään. Jos ei, niin yhteiskunta ottaisi lapset ruokkiakseen heidät.
niin kyllä ne, joissa on sairaita perheenjäseniä, laitoshoitoa tarvitseia lapsia ym. tulevat yhteiskunnalle erittäin kalliiksi. Myös lastensuojeluperheet (jotka tulisivast joissain tapauksissa ehkä halvemmiksi, jos vanehmmat ymmärtäisivät erota)
minä yksinhuoltajana olen maksanut eron jälkeen täydet hoitomaksut, ennen eroa oli "puoleen hintaan" kun mies työtön, oikeudessa ei olla riidelty yhteiskunnan varoin eikä kelasta tai soskusta ole mitään tukea nostettu, paitsi lapsilisä.
lapsi on perusterve, kunnallisella puolella on käyty lääkärissä pari kertaa.
joten uskallan väittää että yllä mainitsemat asiat tuleva yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmiksi, enkä silti toitota erityslapsien tai sairauksien kieltämistä. asioita kun tapahtuu, halusi tai ei.
niin kyllä ne, joissa on sairaita perheenjäseniä, laitoshoitoa tarvitseia lapsia ym. tulevat yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.
että kaikki joiden elämä ei ole ulkoisesti "täydellistä" saa haukkua ja osoittaa heille oma paikkansa joka on alempi kuin kaikki kliseet "saavuttaneen" kaavan mukaan eläneen ihmisen paikka.
arvioida kriittisesti kaikkia verorahojen käyttökohteita. Itse asiassa nämä käyttökohteet ovat tavallaan aina keskustelun kohteena pöydällä.
On poliittinen valinta, että tiettyjä perhemalleja tuetaan - mikään pakko se ei ole. Nämä asiat ovat siis keskustelun kohteena aina, kun poliittisista suuntaviivoista päätetään.
Minun mielestäni ei ole. Ap:n ei tarvitse kommentoida asioita joita ei ymmärrä. Ja kaikkihan me ymmärrämme että jos ap:n puoliso kuolisi/jättäisi ja hän jäisi työttömäksi ap varmasti turvautuisi yhteiskunnan apuun ruokkiakseen lapsensa mielummin kuin antaisi heidän nääntyä nälkään. Jos ei, niin yhteiskunta ottaisi lapset ruokkiakseen heidät.
sinun virike-erosi kustannukset. Minun puolestani voit muuten tehdä elämälläsi mitä tahdot, mutta älä tuo laskua minulle.
että kaikki joiden elämä ei ole ulkoisesti "täydellistä" saa haukkua ja osoittaa heille oma paikkansa joka on alempi kuin kaikki kliseet "saavuttaneen" kaavan mukaan eläneen ihmisen paikka.
Missä kirjoitin olevani eronnut?
Sinulle ei kuulu toisten eroamiset pätkän vertaa. En voi tajuta miten noin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassa. Luuletko oikeasti että sinun mielipiteelläsi on mitään väliä? Että ihmisten suhteisiin vaikuttaa se miten vaahtoat "virike-eroista"?
Olet ilmeisesti tosi nuori tai tosi pumpulissa kasvanut. Kyllä elämä vielä opettaa sullekin yhtä ja toista. Se on kovin helppo inistä "omien verorahojen käytöstä" jos oma elämä on ollut aina kivaa ja helppoa. Kyllä sinullakin vielä elämässä tapahtuu asioita joita et tilannut.
sinun virike-erosi kustannukset. Minun puolestani voit muuten tehdä elämälläsi mitä tahdot, mutta älä tuo laskua minulle.
hmm.. erojahan sattuu syystä tai toisesta, enkä nyt lähde sitä sen kummemmin ruotimaan ja näissä tilanteissa on mielestäni oikeus ja kohtuus, että yhteiskunnan turvaverkko toimii. Yksi keskustelun alle sopiva asia tässä kuitenkin olisi esim se, että tulisiko yhteiskunnan sallia vaikkapa lapsettomuushoidot yksinäisille. Ja jos ne kerran sallitaan, onko silloin oikein, että henkilölle maksetaan yksinhuoltajakorotukset ja elatustukea? On eri tilanne mielestäni lähteä rakentamaan jo alkuun tilanne ylimääräisen yhteiskunnan tuen varaan kuin se että tilanne sitten sattuu eteen olosuhteiden pakosta.
perheille, jotka eivät eroa, vaikka olisi pitänyt erota jo aikoja sitten esim. väkivallan tai alkoholin takia. Lapsien kuntoutus, vanhempien kuntoutus, lastensuojelu, oikeudenkäyntikulut erilaisista pahoinpitelyistä.... lista on loputon. silti kierrettä ei osata katkaista ja erota.
tai se kierre olisi pitänyt katkaista jo ennen kuin se on ehtinyt alkaakaan ja näitä kustannuksia tulla.
onko tässä kyse virike-eron ehkäisystä?
on kaksi korotettua vammaistukea saavaa lasta, molemmat erityisopetuksessa, koulukyydit kotiovelta.Molemmilla lapsilla yksilöterapia, syksyllä menemme koko perhe sopeutumisvalmennuskurssille. Itse olen ollut pitkällä sairauslomalla joka jatkuu kelan maksujen loputtua ansiosidonnaisella koska saikku jatkuu yhä. Kelan tukemassa terapiassa käyn toista vuotta.
Vieläkö yh-äitien tuet kismittää?
Ansaitsin parempaa kuin miehen, joka ei minua arvostanut ja miehen, joka hillui baareissa yöt.
senttiäkään en ole nostanut yhteiskunnan tukia eron jälkeen, päivähoidon olen itse maksanut niin kuin muutkin kulut. yksityisellä on lapsikin hoidatettu.
Eroa en kadu.
jotta saa ajaa autolla täytyy opetella liikennesäännöt ja saada ajokortti. Avioliittoon valitettavasti mennään yleensä ilman minkäänlaista opetusta siitä miten parisuhteessa olisi hyvä elää. Sitten kun se rakkauden alkuhuuma onkin ohi ja arjen ongelmat nousee esiin, niin usein tulee se erokin. Avioliittoa suunnitteleville pitäisi olla pakollinen parisuhde"koulu"/kurssi, jotta tulisi mietittyä perusteellisemmin kannattaako mennä naimisiin. Tällaisia avioliittoa suunnittelevien kursseja järjestetään jo nykyään, ja monet parit ovat olleet todella yllättyneitä siitä, miten ovatkin huomanneet kurssia käydessään, ettei arvomaailmat ja toiveet tulevaisuuden suhteen välttämättä olekkaan niin yhteneväiset kuin rakkauden huumassa on kuvitellut.
Kukaan ei varmasti toivo tällaista perhetilannetta, mutta niitä on. Olisihan se hyä kieltää ettei erityslapsia saa syntyä, mutta ku ne ei ymmärrä kieltoja ja syntyy silti.
AP:n logiikan mukaan tässä on kyse virikevammaisuudesta sitten?
Ja rehellisesti tahdon kirjottajalle toivoa jaksamista vaikeasssa tilanteessa. (hali)
on kaksi korotettua vammaistukea saavaa lasta, molemmat erityisopetuksessa, koulukyydit kotiovelta.Molemmilla lapsilla yksilöterapia, syksyllä menemme koko perhe sopeutumisvalmennuskurssille. Itse olen ollut pitkällä sairauslomalla joka jatkuu kelan maksujen loputtua ansiosidonnaisella koska saikku jatkuu yhä. Kelan tukemassa terapiassa käyn toista vuotta.
Vieläkö yh-äitien tuet kismittää?
Mutta ei voi olettaa että nämä nuoret vastanaineet ajattelisi asiaa noin kokonaisvaltaisesti.
Sitä uhotaan virike-eroista niinkauan kuin menee hyvin suhteessa. Ei vielä tajuta että elämässä sattuu ja tapahtuu. Mutta sellasiahan me kaikki varmaan ollaan oltu. Kyllä minun 16-vuotiaani on varma ettei eroa tyttöystävästään ikinä, itse en olisi siitä niin varma.
perheille, jotka eivät eroa, vaikka olisi pitänyt erota jo aikoja sitten esim. väkivallan tai alkoholin takia. Lapsien kuntoutus, vanhempien kuntoutus, lastensuojelu, oikeudenkäyntikulut erilaisista pahoinpitelyistä.... lista on loputon. silti kierrettä ei osata katkaista ja erota.
tai se kierre olisi pitänyt katkaista jo ennen kuin se on ehtinyt alkaakaan ja näitä kustannuksia tulla.
onko tässä kyse virike-eron ehkäisystä?
olen jo itse paranemaan päin ja kuntoutuskin puree mukavasti meihin kaikkiin. Elämän tapahtumia ei todellakaan voi ennakoida. Kympin vauvat ovatkin yhtäkkiä kaksivuotiaina autistisia, itseltä loppuu voimat, on tämä hyvä maa olla ja elää. Turvaverkko on uskomaton kun sen varaan on pakko heittäytyä ja huomaa että se kantaa :)
Minä kannan vastuun lapsestani! Se,että suurin osa miehistä on laiskoja vätyksiä ja sikoja. Ei tee minusta huonompaa ihmistä. Onneksi suomessa edes yhteiskunta tukee naisia koska miehet ovat aivan hyödyttömiä