*** Ääriharvinaisia nimiä ***
Heips kaikki :)
Tähän ketjuun on kerätty Suomen väestörekisteristä tehtyjä nimilöytöjä.
Nämä ovat ääriharvinaisia, eli nimeä on annettu vain yksi tai muutamia tai muutamia kymmeniä kautta aikojen.
lukumäärä nimen jäljessä ilmoittaa kuinka monta nimen kantajaa rekisteristä löytyy
mies,poika / nainen,tyttö
tässä aluksi toisesta ketjusta poimittuja:
Betta 0/13
Mirmeli 0/4
Briina 0/1
Micka 1/0
Eetta 0/1
Kommentit (178)
Siis onko jo tullut Nyyti ja Neita?!
Ne on musta molemmat kivoja.
:)Katala
* Andretta 2n
* Pihka 2n
* Pirpa 14n
* Delfiina 1n ennen v 1899
* Delfina 6n
* Hilmaliina 1n
..löytyipä yksi Talvia-niminen nainen. Nimen " keksin" ystävälleni, joka odottaa joulu/tammivauvaa.
Olin aivan ihmeissäni kun luin tuon listan läpi. Siis kuinka PLAJON nimiä voi olla, joita ei villeimmissä unissakaan olisi tullut mieleenkään.
Varsinkin lapsen luonteeseen tai syntymävuodenaikaan liittyviä.
Aivan ihanaa!
Toivottavasti kovin moni ei OIKEASTI suutu siitä että heidän rakkaudella ja kovalla työllä lapselleen keksitty nimi on nyt kaikkien saatavailla? Itse olen samaa mieltä että sehän on kunnian osoitus jos jollain tavalla itse keksitty nimi päätyy suosittujen nimien joukkoon, tai joku muukin haluaisi nimetä lapsensa saman nimiseksi.
Itsekkin löysin pari erittäin varteen otetavaa nimeä...jos vaan isäntä suostuu...
Älkää missään nimessä lopettako, vaan kertokaa kavereillennekin tästä jos he miettivät aivonsa puhki lapselleen nimeä.
Reela 1n
Keela 6n
Leela 11n
Meela 2n
Peela 1m
Jeda 2n
Veda 2n/1m
Jeslia 1n
Jaslia 1n
Jadelia 1n
Joselia 1n
Joselin 4n
Neanoora 1n
Jadessa 3n
Jenissa 4n
Kiara 25n
Nerita 2n
Rianna 29n
Tianna 14n
Jarius 2m
Toivottavasti ei tullut toistoa.... koitin kyllä katsoa, että näitä ei olisi ollut aikaisemmin....
Pakko kommentoida tätä ketjua! On tosi hauska lukea näistä harvinaisista nimistä itse arvostan juuri niitä. Yksi edellä mainituista onkin alunperin keksimäni.... ja nyt kun odotan niin on taas mieintämysyy käynnissä...=)
Tällaisia löytyi:
oinas 1m/3n
musta 1/0
heka 2/0
maukka 1/0
hole 1/0
eriks 1/0
haalo 1/0
ripa 2/0
late 2/0
halo 1/0
ripe 1/0
mato 1/0
mase 1/0
jaku 2/0
Jaspi 1/0
Jarkki 2/0
Jukio 3/1
reiska 3/0
pupu 0m/1n
siili 0/1
sipa 0/1
pato 0/1
tipi 0/4
viiri 0/5
mais 0/2
kulla 0/4
sisarukset tipi ja pupu olisi aika veikeä yhdistelmä
Prinsessa 0m/1n
Madonna 0m/13n
Velimies 28m/0n
Toukomies 1m/0n
Pasi-Anssi 1m/0n
Sirpaleena 0m/1n
Tauko 1m/0n
Lepo 8m/0n
Enkeli 0m/1n
Taateli 0m/1n
Rusina 0m/1n
Terhakka 0m/1n
Tuittu 0m/3n
Tuulis 0m/1n
Acer 2m/0n
Aser 1m/0n
Ager 6m/0n
Ater 1m/0n
Hippo 4m/0n
Hipo 1m/0n
Kani 0m/2n
Kanni 0m/3n
Ajattelin lisätä nämä nimet, jotka löysin O-nimiä etsiessäni joltain amerikkalaiselta(?) nimisivustolta. Tosi kivoja nimiä, joita on suomessakin annettu, tosin aika moni viimeksi joskus 1900-l alussa. Ei kun käyttöön vaan!
Olina (7n)
Olinda (2n)
Olene (1n)
Osanna (1n)
Orla (11n/6m)
Olisa (1m)!
Suomessa vielä ihan käyttämättömiä ovat Oliana ja Onella.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, joten siellä voi olla jo tällainen viesti..
Olen syntynyt 70-luvun alkupuolella ja minulle annettiin silloin uusi ja todella harvinainen nimi. Nyt aikuisena olen siitä ylpeä kuten myös erittäin harvinaisesta sukunimestäni. Lapsena elämä harvinaisen nimen kanssa olikin sitten yhtä helvettiä. Minua kiusattiin nimestäni tosi paljon ja vaikka itsetuntoni oli ihan normaali, pilkkaaminen satutti kovasti. Lasten maailma on raaka. Aikuisetkaan eivät aina ole hienotunteisia, monesti pienenä kuulin päivittelyä ja naureskelua nimestäni. Koululaiselle voi olla kiusallista joka kerta uudelle opellle tavata kirjain kirjaimelta oma nimi.
Näiden helvetillisten kokemusten jälkeen halusin omalle lapselleni tavallisen suomalaisen nimen, joka ei kuitenkaan ole tällä hetkellä " muotia" . Kaimaa ei ole tullut vastaan päiväkodissa tai koulussa, mikä on ihan kiva juttu. Yksilöllinen voi siis olla tavallisenkin nimen kanssa.
Sukututkimusta tehdessäni huomasin 1600 luvulla eläneen sukulaiseni olleen Miisius. Jos luoja suo minulle vielä pojan niin tämä tulee olemaan hänen toinen nimensä ja etunimi joku tavallisempi siihen ja sukunimeen sointuva. Näin lapseni saa jatkaa suvun perinnettä ja jos joskus haluaa olla " erikoinen" niin hän voi halutessaan ottaa toisen nimen käyttöönsä.
Miettikää siis tarkasti kun valitsette nimeä. Lapsi joutuu elämään nimensä kanssa koko ikänsä. Haluatko altistaa sen sinulle ainutlaatisen ja erityisen lapsesi kiusaamiselle vain siksi että hänellä on erikoinen nimi?
lisäisin vielä muutaman, minulle jo ennestään tutun, nimen tähän nimilistaan:
Hintriikka 13 N
Sanneli 8 N
Seveliina 2 N
Malina 17 N
Maliina 9 N
Onnimanni 7 M
Roomeo 4 M
Romano 17 M
Minulla tiedossa muutama harvinaisuus... Ainut etten tiedä saanko niitä kertoa, kun ainuita suomessa... Mutta alkavat J:llä toinen naisen ja toinen miehen...
Jatkakaa ihanaa listaa...
Hieno nimi on Arndt, mitenkähän se lausutaan...?
jäin kanssa koukkuun.Joukossa tosi kivoja nimiä :)
Elette 5n
Uino 3n (tykkään)
Akaatta 2n
Saime 8n (mun suosikkini näistä)
Peikko 8m/1n
Mäki 1m
Tie 2m
Alias 6m
Misina 2n
Api 1m
Irvin 2m
Irwin 4m
Leira 1n
Kana 4n
Miukku 1n
Jaronia 1n
Leonia 7n
Liekki 3m/3n
Palo 1n
Ulia 1n
Iiso 1m
Luomu 1m
Eede 2m
Eran 7m
Friia 1n
Freida 1n
Evina 1n
Eviina 1n
Kaikki mielestäni voisi kuvitella yleisemmäksi =)
Tähän nimitouhuun jää kyllä koukkuun!!!