***KOTILOT KESÄKUUSSA***
Aloittelin nyt uuden pinon kesäkuulle.
Np-ultrassa käyty ja kaikki oikein hyvin:) Tuntuu että aina vaan tuntuu ihmeellisemmältä nähdä että siellä masussa oikeasti on joku. Seuraava ultra on elokuun alussa, ei millään jaksa odottaa. Aamusin masussa on selvä kumpu ja iltasin on hurja pallovatsa. Turvottaa ja vessassa saa juosta, ähky olo ihan koko ajan. Housuongelman ratkaisin mekolla ja legginseillä. Kun nuo mammafarkut ei minulle sovi ja siistimmät housut pitäis saada niin taidan viihtyä mekossa koko kesän kun ei kiristä mistään. Mitä muille kuuluu?
äitykkäinen ja pikku3 12+0 (LA 16.12)
Kommentit (18)
Hui kun pisti ajattelemaan tuo Magdaliinan kirjoitus. Onneksi teilla nyt kaikki hyvin ja että loppuun asti menee yhtä hyvin.
Tässä sitä nyt aurinkoa odotellaan, viel pitäis töissä pyörähtää poikien kans tänään ja odotellaan miehen loman alkua. Olemme hankkineet jo vaunut, kaukalon, matkarattaat (nyt onkin sit kahdet), kehto. Oikeastaan pinnasänky on viel hakusessa. Vaatetta on niin ettei varmaan kaikkea kerkiä edes käyttää.
Muutenkin kuuluu ihan hyvää. Ens ti ois lääkärineuvola, että sitä odotellessa.
äipätys 24+5
Onneks Magdiksella kaikki hyvin!!!
Mä oon siis nyt niin väsynyt, että kun jotenkin saa muksut hoidettua, niin se on siinä.. Ulos koitan kohta jaksaa ja sit päikkäreille, kun pienikin ja esikolle dvd pyöriin, pakko! Oon jossain unettomuus kierteessä, kauaa en jaksa...
Mut ihanaa on se, et la tunsin kunnolla ja varmasti ekaa kertaa pari potkua ja möyrintää :) Olin menossa nukkuun ja vähän painelin mahaa ja keskityin kerrankin kuullosteleen pientä.. nyt taas en oo kerenny ja liikkeitä ei oo tuntunut selkeesti.
Ensviikolla rakenneultra, jee! Et sit viim uutisia.. Mukavaa viikonjatkoo!
Emmuli rv 18+
Onko kaikki meidän pinolaiset vetäytyneet jo kesälaitumille? Eihän anneta viestittelyn ihan lopahtaa... Missä on jo vauvan saaneet? Olisi niin kiva kuulla teidän vauvantuoksuisia kuulumisia.
Magdaliinalle pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että selvisit säikähdyksellä. Onneksi nyt vaikuttaa paremmalta!
Äitykkäisellä oli hyviä ultrakuulumisia, onnittelut!
Emmulille jaksamista! Kohta olet jo puolessa välissä ja jospa sitten helpottaisi. Keskiraskaushan pitäisi olla sitä hehkumisaikaa. Itsestä ainakin tuntuu, että tällä hetkellä on ihan voimissa oleva olo ja Äipätyksen kirjoituksesta päätellen myös siellä voidaan hyvin.
Masu on kasvanu täällä kiitettävästi ja liikkeet voimistuneet entisestään. Kovasti tuonne alas pieni potkii, joten taitaa istuskella suurimman osan päivästä ja yöstä. Kunhan sitten kääntyy ennen h-hetkeä :) Työpäiviä olisi vielä 23 ennen kesälomaa ja äippälomaa. Rupeaa työmotivaatio olemaan jo vähän hakusessa... Huomenna vietetään meidän tulevan 5-veen synttäreitä. Eli jätskiherkuttelua on luvassa.
Ja nyt kaikki kirjoittelemaan kuulumisia, eikös juu :)
kinuski 25+0
Magdaliinalle kovasti tsemppiä lepäilyyn. Todella kannattaa nyt ottaa levon kannalta että pääsee turvallisille viikoille. Mulla vuotoa tuli kolme kertaa tässä odotusaikana, alussa ja keskivaiheilla. Mitään syytä noihin ei ikinä löytynyt ja kaikki jatkui hyvin, mutta kyllä säikytti, joten ymmärrän pelkosi täysin.
Kinuskilla ja äipätyksellä rupee olemaan enää kesä edessä:) Ja taitaa muutkin olla jo alusta aika pitkälle edenneet, eikö uusia plussanneita ole tullut yhtään?!
Täällä odotetaan jo kuumeisesti toimintaan pääsemistä! Viikkojen lepo piti vauvan hienosti vatsassa ja nyt ei haluakkaan tulla ulos ollenkaan:) Olo on tuskanen jatkuvien supistusten ja vauvan pään painamisen kanssa. No, yritän lohduttautua että enää kolmisen viikkoa maksimissakaan. Masentavaa on, että pahimmassa tapauksessa yli juhannuksen mennään vielä! Mutta kaipa se tästä:)
Aurinkoista päivää!
Mammatus rv 39+2
Ihanaa, mammatus on jo loppusuoralla!!!
Ja itseasiassa kaikilla kotiloilla taitaa olla aika hyvät viikot (niillä tarkoitan, että ihan alkuraskaus on ohi)!?
Täällä myös vointi ollut hyvä. Välillä niinkin hyvä, ettei meinaa millään muistaa ja malttaa huilata. Olen saikulla tämän ja ensi viikon ja sit katsotaan taas mikä on vointi. Nyt ei ainakaan ole isompia supisteluita ollut ja vuotoa tosiaan ei sen yhden päivän jälkeen ole tullut. Sain myös kaikki loput äitipolilla otettujen testejen tulokset ja niissä kaikki oli niinku pitikin. Toivottavasti siis selvittiin pelkällä säikähdyksellä!
Masussani möyrii vilkas poika :) Viime yönä kyllä näin unta, että se olikin tyttö. Häiritsee kun ei ihan satavarmaksi tiedä, että se poika! Täytynee käydä vielä 4D ultrassa jossain vaiheessa kurkkailee tulokasta. Oletteko muut menossa ja missä vaiheessa (raskausviikot?)?
Kesäisiä päiviä toivotellen,
Magdaliina rv 22+0
Terve pitkästä aikaa! ja terveiset auringosta. Meillä oli ihan loistava reissu. Loppu viikosta mua vaivasi aamuyön unettomuus ja se alkoi sitten verottaa voimia ja yhtenä päivänä kiristeli vatsaa ihan reippaasti. Eipä siinä auttanut kuin lepäillä.
Magdikselle ISO rutistus ja hali! Ihan hengitystä täytyi pidätellä kun luin viestiäsi. onneksi nyt kaikki hyvin. Poikia on vissiin tulossa nyt useampi kipale. Meidänpoju potkii niin reippahasti tuota virtsarakkoa, että välillä meinää housuun tirahtaa ja vihloilee epämukavasti. Mutta ihanaa kun liikkuu.
Töissä motivaatio on ihan miinuksella, lomaan vielä puolitoista viikkoa. Sittenhän mun täytyy vielä kuukaudeksi tulla töihin ennen äippälomaa.
Mammatukselle isot jemppikset loppusuoralle!!!!
Ja emmulikos se oli käynyt np-ultrassa. Ihanaa kun kaikki oli hyvin!!!
hei kuulkaas naiset, kiinnostaisikos meitä siirtyä kirjoittelemaan johonkin keskusteluryhmään, joka ei olisi tällä tavoin avoin. mä taisin tätä jo aiemminkin ehdottaa. Musta olis mukava kirjotella vähän "vapaamminkin", kun täällä joutuu aina pikkusen miettimään, kun kaiken maailman hörhötkin pääsee näitä lukemaan. Kaikki halukkaat kolmosen odottajan tietysti voisivat liittyä ryhmään. Innostaako? Mä voin perustaa sellasen vaikka gmailiin.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin
minnis 22+2
Ihan täältä vauva sivustolta löytyy myös paikka mihin voi tollasen suljetun ryhmän perustaa. Löytyy tosta ryhmät kohdasta. :)
En oo saanu aikaseks paljoa kirjoteltua tänne. Pitäis vähän koittaa "ryhdistäytyä".
Mä täällä kovasti odottelen rakenneultraa, joka on juhannuksen jälkeen vasta. Ois niin ihana tietää tuleeko kolmas rinsessa vai oisko poika? Poikaa vähän toivottais,mutta on nuo tytötkin ihania :)
Täällä moni odottelee lomia. Mä olen koko ajan "lomalla". Teen sellasta työtä et jouduin jäämään heti plussan saatuani erityisäitiysvapaalle. Oon ollut tyttöjen kanssa kotona maaliskuun alusta alkaen.
Mammatus täällä on jo niin pitkällä et saattaa olla jo nyytti sylissä..tai jos ei vielä niin hyvin pian on :) Odottavan aika on vaan niiiin pitkä etenkin lopussa.
Nyt sohvalle makoilemaan :)
Eveys ja pikku tyyppi 17+6
Eihän se nyt Emmuli ollut np-ultrassa käynyt vaan Äitykkä. Onnea ihanista kuulumisista.
Kiitos vinkistä Eyes, kävin perustamassa tuonne ryhmiin KOTILOT suljetun keskusteluryhmän. Käykää katsomassa ja jos tuntuu siltä, että jatketaan täällä keskustelua, sekin on fine.
minnis ja poju 22+3
Jos nyt vihdoin aktivoituisi mukaan. Meille odotellaan kolmatta vauvelia, la 11.9. "terroristipäivänä"... Tällä hetkellä rv siis 27+1, tosin ultran mukaan 27+3 ja tytöt ovat syntyneet ultran la:n mukaan.
Pistin tuohon suljettuun ryhmään myös "pyynnön". Kevät mennyt töiden, ja pihanlaittokiireiden merkeissä, joten tätä raskautta ei ole kauheasti ehtinyt edes miettimään. Nyt olisi 9 pv töitä ennen kesälomaa, 4 viikkoa lomaa, jonka jälkeen pari päivää töitä ja sitten mammalomalla :-)
Ensi viikolla olisi neuvolalääkäri ja sitä tässä odottelen, maha kasvaa hurjasti ja ahdistaa tämä hurja painonnousu (vaikkakin edelliset raskaudet meni ihan samalla lailla). Jouduitteko / joudutteko muutan sokerirasitukseen? Minä en, vaikka oikeastaan olisin halunnut - ei kuulemma mitään syytä kun meidän tytöt ovat olleet niin pieniä (siis ihan normaaleja) vaikka oma paino nouseekin. No, kai se on luotettava vaan että tämä kolmas menee samalla tavalla.
Täytyy toivoa, että olisi isoruokainen pikkumies tulossa, joka sitten imaisisi nämä ylimääräisetkin kilot ;-) Tytöille (5. ja 3v.) on siis tulossa pikkuveli, mikä on ihan hauskaa - uuden opettelua tosin kaiken suhteen.
t. Edun äippä
Tervetuloa Edu!
Minnis ja muut: kävin laittaa ryhmäämme jäsenyysanomuksen :)
Magdaliina rv 22+2
Nyt olemme kaikki lomalla, joten en varmaankaan kovin paljon koneella ole.
Pakko päästä pois kotoa, kun meillä on julkisivu-, parveke- ja kattoremontti menossa. Koneet jyrisee ja porat huutaa. Nyt kun on 4 viikkoa pois niin ollaan rempassakin aika pitkällä.
Olemme hankkineet kaiken tarvittavan, jotain pientä vielä uupuu, mutta isoimmat odottaa jo käyttäjää.
Isoveljet on ihan ihmeissään ja katselee vatsaa kun toinen oikein innostuu pyörimään ja tumpsimaan. Maha heittää volttia =)
Pitäisi lähteä siivoushommiin.....Plaah
äipätys ja rimprenssa 25+4
Voi tsemppiä Mammatus! Sä oot niin loppusuoralla, ellet oo jo lähtenyt tositoimiin :)
Ja tervetulos joukkoon mukaan Edu!
Kävin myös jättämässä jäsenanomuksen ryhmän jäseneksi :)
Meillä on tallessa kaikki vauvakamppeet ja ne on pikkuhiljaa palautunu ystäviltä lainasta. Vaatteet on tytölle ja pojalle ja molemmille oon ottanut pakkauksenkin, joten kaikki löytyy valmiina.
Kyllä kuulostaa Äipätys tuo mahan heittäminen volttia tutulta. Eilen oli ihanan hellyyttävä tilanne, kun mies jutteli aamulla masuasukille ihan mahan vieressä ja laittoi sitten korvan mahan päälle. Pieni päätti potkaista oikein kunnolla ja mies ponnahti ihan kunnolla mahan päältä, kun säikähti :)
kinuski (21 työpäivää jäljellä, jee) 25+4
Kävin hyväksymässä kaikki ryhmään.
Edulle tervetuloa joukkoon.
Palataan paremmalla ajalla.
Minnis
On varmaan muualla hiljaista kun on ne häät siellä, toivottavasti.
Eli ihan vielä ei olla reissun päällä. Mulla oli eilen lääkäri ja nopeesti oli sekin ohi. Paineet on tippunu, painoa ei ole tullut, ja muutoinkin kaikki ok.
Mitäs siinä sitten turhia lätisee.
Itse en poikien jälkeen ole säästänyt ihan mitään, yhdet matkarattaat Quinnyt jotka hommattiin reissuja varten nuoremmalle. Mutta niistäkään ei ole hyötyä ennen kuin osaa istua ja ei nuku rattaissa.
Odottelen et miesväki herää niin päästään touhuaa kun aurinkokin paistaa.
äipätys 25+6
vauvantuoksuisesta arjesta.
Toivottavasti Magdaleena selvis tosiaan vaan säikähdyksellä ja kaikki menis hyvin loppu ajan.
Mammatukselle voimia loppumetreille ja ihan pian nautitaan sielläkin vauvantuoksuisesta arjesta ja pienestä ihmeestä. :o)
Kinuski kaipaili jo vauvautuneiden kuulumisia. Mitäs meille neiti on rauhallinen tapaus tässä vaiheessa kuten veljensäki. Eilen tuli 1kk täyteen ja selvästi jaksetaan jo enemmän olla hereillä. Viikko sitten neiti sai nimekseen Ronja Loviisa. Pojat hoitaa kovasti pikkusiskoa. Petruksella (1v6kk) on tosin aika rajut otteet välistä kun ei tietty tajuu ku on iteki vielä pieni. Miska (3v.) taas silittelee siskon päätä, laittaa tuttia suuhun jos vauva itkee ja on muutenki avuks. Tosin jos uhma sattuu päälle niin kaikki tuo edellinen voidaan unohtaa ;o)
Perjantaina oli neuvola ja neiti olikin aikaslailla venähtänyt. Pituutta nyt 56,8cm (+4,3cm syntymästä) ja kahessa puolessa viikossa 545g lisää painoa eli nyt 5155g. Hyvin on siis neiti syönyt ja eväät riittäneet. Tai lypsämään joudun, että typyn ois helpompi syödä. Meinasin alottaa äidinmaidon luovuttamisen ku ei sitä maitoo itekään määrättömästi tartte. Neiti syö päivisin parin tunnin välein ja yöaikaan 3-4h eli ihan hyvät rytmit on pikkusella. Oikee selviytyminen ja arki alkaa juhannuksen jälkeen ku mies palaa töihin kesälomilta.
Sellastapa tänne... Kävin kans jättää pyynnön Kotilot ryhmään vaikka en nyt enää ootakkaan kolmatta, mutta jos kuulumisia joskus aina laittas.
Jos ei tuu käytyä, niin mukavaa Juhannusta kaikille!!!!
Sonteri
Kelpuutetaanko mutkin joukkoon? Kolmatta odottelen ja ihan loppusuoralla La 2.7.. lapset 8 ja 4. Kuumeilijoiden puolelta bongasin tuttuja täällä magdaliina ja pari muuta..
Ihanaa kun muutkin onnistuneesti raskautuivat! =) tuntuu olevan ikuisuus kun sinne olen kirjoittanut..
Vauhdikkaasti tämä aika menee ( ei uskoisi), mutta jo viimeyönä tuli heräiltyä melkein koko yön ku johonkin lantion seudulla särki ja tuli supistuksia.. =/ alkaa tosissaan jännittämään.
Mä olen kans vetänyt koko kevään ja kesän mekossa ja legginsseissä, ei oo mammavaatteet ollu mun juttu ja lisäksi voin käyttää näitä vaatteita myös vauvan syntymän jälkeenkin. =)
Nyt vaan jännäilen kuinka nopeasti tulee lähtö kättärille.. IIIKS!
Nim. Chili-80 ja rapunen 38+5
Juu, Magdis on täällä ihan kunnossa. Taisin onneksi selvitä säikähdyksellä, mutta parin viikon levosta oli varmasti oikeastikkin apua sillä nyt on supistelut helpottaneet niin että tulee vaan ihan muutama päivässä vaikka olen palannut töihinkin. Varovasti ja jakuvasti tuntemuksiani kuulostellen silti olen koko ajan enkä epäröi hakea lisää saikkua jos siltä yhtään rupeaa tuntumaan.
Vieläkö mammatus on yhtenä kappaleena?
Sonterille kiitos kun ilahdutit vauvakuulumisilla :)
Ja chili-80 tervetuloa joukkoon! Sulla rupee tosissaan olemaan jännät paikat!!!
Pitää mennä perehtymään tuohon meidän ryhmään paremmalla ajalla. Kiva kyllä minnis meille sellaisen järjesti :)
Hauskaa juhannusta toivotellen,
Magdaliina rv 23+5
Ollaanpas me aktiivista porukkaa ;)
Hyvä, että äitykkäisellä ultrassa kaikki hyvin!
Mulla on tänään vapaapäivä ja mahdollisesti jatkuu huomisesta sairaslomalla. Viime viikolla tosiaan ultrassa kaikki hyvin, samoin gynellä, jossa kävin tarkastuttaa ettei paikat ole auenneet supisteluista, joita välillä on ollut ihan "kiitettävästi". Toisaalta taas useimmiten ei yhtään enempää kuin kuuluisikaan.
Muutama päivä tosta tutkimuksesta huomasin ruskeaa valkovuotoa ja soitin neuvolaan, josta sanoivat että ihan normaalia gynetutkimuksen jälkeen ja töihin vaan. No toki se jäi vaivaamaan ja kun töissä ramppasin vessassa tilannetta tarkkailemassa pelästyin ihan hirveästi kun iso klöntti tuli paperiin! Mainitsin siitä sit parille työkaverille ja kun ne lohduttivat ja olivat sitä mieltä, että nyt lääkäriin niin joku hormoonimylläkkä sai mut itkemään ihan valtoimenaan...
Kaveri kiidätti mut sit tk päivystykseen ja siellä lääkäri totesi, että nyt on lyhentymistä ja pehmenemistä tapahtunut -> äitipolille. Siellä sit lääkäri totesi, että jos nyt lähtee syntymään niin ei sille mitään tehdä on vaan tavallinen keskenmeno (viikkoja sillon 20+6)! Tarkemmin ultralla tutkittuaan totesi, ettei lyhenemistä ainakaan huolestuttavasti ole tapahtunut ja otti erilaisia testejä, joista tulehdusarvot odotin ennen kuin sain luvan lähteä kotiin kun olivat puhtaat.
Hieman herätteli tuo kokemus! Sairaalassa maatessani mietin, että ei tää voi tapahtua taas (yksi km -02 rv 18+1 takana) ja rukoilin vaikken uskovainen olekkaan... Ja päätin, etten todellakaan riskeeraa etenkään näitä viikkoja kun mitään keskeytymisen eteen ei tehdä. En todellakaan rassaa itseäni töissä supistusten pelossa (työni on osittain hyvinkin fyysistä, henkisesti ajoittain raskasta ja jaloillani olen koko päivän)!
No tällä hetkellä kaikki hyvin ja isommilta supistuksiltakin olen välttynyt, koska olen oikeasti levännyt. Vuotojakaan ei ole ollut sen yhden päivän jälkeen, johtuivat kaiketi tosiaan siitä gynekäynnistä.
Onneksi nyt on aurinkoista niin lepoa voi ottaa vaikka aurinkotuolissa :D
Magdaliina rv 21+3