On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa.. Mitä muistoja herättää sinussa?
On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa
nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa
jäi jälki sydämiimme, jälki unelmiin
teille laulamme nyt näkemiin
kerto:
Turvallista matkaa me toivotamme näin
On aika purjeet nostaa ylöspäin
Turvallista matkaa aalloilla elämän,
kanssa hyvän ystävän
Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa,
on joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa
on yksi joka pystyy, kaiken ymmärtää,
Jeesus vierellemme aina jää
Turvallista matkaa me toivotamme näin..
Listataan tähän omia muistoja tästä laulusta.
Minun muistoni sellainen, kun ala-asteelta lähdimme kymmenisen vuotta sitten, niin opettajat lauloivat meille tämän.. Ja siellä me sitten itkettiin oikein porukalla.. Ihana laulu! :)
Kommentit (59)
kuulin laulun ensimmäistä kertaa joku vuosi sitten omien lasteni juhlissa.
kun yseille lauletaan tämä vuoden päätyttyä.. :)
poikani lopettaa peruskoulun ja pienen pieni pikkusisko painaa ylppärilakin päähänsä,nyyh!
mutta mä itkenkin joka paikassa,herkkä olen!
Heti tuli tippa silmää ku näin tän. En oo muistanu vuosiin koko biisiä, mut ISO SNIIF!!! =')
Heti tuli tippa silmää ku näin tän. En oo muistanu vuosiin koko biisiä, mut ISO SNIIF!!! =')
noilla sanoilla
Jeesus-kohta.
Olis varmaan mennyt juhla jotenkin vähän pieleen :(
Ihan oikeasti. En millään haluaisi mjuistella lapseni juhlassa katolisen väkivallan symbolia..ikiaikaisen alistamisen oikeuttajaa..
On laiva valmiina lähtöön
se kaukomaille käy
missä taivaalla illan tullen
ei Pohjantähteä näy.
Kun nousee purjeet purren
ja köydet irrotetaan
sua ystävä armas surren
tänne jäämme me kaipailemaan.
Me tiedämme että sä lähdet
vain koska muuta et voi
ja me toivomme, että nyt sulle
taas laulu onnesta soi.
Me kanssasi riemuita saimme
ja katsella maailmaa
monta ihmettä näytit sä meille,
jotka nyt meitä lohduttaa saa.
Ja jollet sä luoksemme tulla
voi milloinkaan uudestaan
niin kuitenkin sydämissämme
sua aina me muistellaan.
Ällöttää tuollaiset tekonyyhkykappaleet.
Ei niin mitään, en ole koskaan kuullutkaan. Eikä sitä toivottavasti lauleta. Tuo Pepin laulu on sen sijaan tutumpi. Kyseisen laulun laulamalla esikoinen pääsi sisään musiikkiopistoon. Ja kyllä tuo kauniisti sen laulaakin.
Muistan kun olin lähdössä neloselta(pikkukoulu luokat 1-4) uuteen kouluun(ala-aste, yläaste ja lukio samassa rakennuksessa, mutta eri puolilla...). No, luokkamme istui siinä lavalla, ja kun muu koulu alkoi laulamaan tätä, purskahdin itkuun heti. Konttasin siinä koko koulun katsoessa toiselle puolelle lavaa erään herkän ystäväni viereen kun huomasin, että hänkin itki... Huomasin siinä samalla, että toinenkin ystäväni itki, vaikkei ollutkaan yhtään herkkä. Itkettiin sitten siinä kolmestaan, ja liittyi siihen vähän muitakin siihen porukkaan...
laulettiin 5. luokalla keväällä, pari päivää eteenpäin niin luokkakaverimme hukkui :(
onko tää joku vähän uudempi laulu?
Olen 38.
Ikää 32v. Mutta koskettavat sanat tosiaan.
tulee töihin kun tuota kuulee.
Olin töissä kehitysvammaisten koulussa avustajan, kevätjuhlissa, jonka jälkeen jäin mammalomalle, laulettiin tämä. Sniiif.
Haikea fiilis, edessä omalla lapsella.
Eskarin päätyttyä laulettiin Kisu Pikkukuun laulu, siitäkin tuli tippa silmäkulmaan.
"Hiiri limpun, kukka kimpun nyyttiin pakkaan, kissan pussin selkään nakkaan, lähden maailmalle, suuren taivaan alle..."
Millä se Jeesus on korvattu niissä kouluissa, joissa sitä ei saa mainita?
,Jeesus vain on jätetty onneksi pois siitä laulusta.
t. ope