On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa.. Mitä muistoja herättää sinussa?
On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa
nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa
jäi jälki sydämiimme, jälki unelmiin
teille laulamme nyt näkemiin
kerto:
Turvallista matkaa me toivotamme näin
On aika purjeet nostaa ylöspäin
Turvallista matkaa aalloilla elämän,
kanssa hyvän ystävän
Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa,
on joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa
on yksi joka pystyy, kaiken ymmärtää,
Jeesus vierellemme aina jää
Turvallista matkaa me toivotamme näin..
Listataan tähän omia muistoja tästä laulusta.
Minun muistoni sellainen, kun ala-asteelta lähdimme kymmenisen vuotta sitten, niin opettajat lauloivat meille tämän.. Ja siellä me sitten itkettiin oikein porukalla.. Ihana laulu! :)
Kommentit (59)
Ne oli mun lapsuuden parhaita hetkiä
Voi tota lauluu... :')
Oi! <3 tämä laulettiin ylioppilaaksi päästessä :)
Meillä laulettiin aina kutosille keväällä. Tykkäsin tuosta laulusta, mutta jeesus-kohta ärsytti minua jo silloin ala-asteella. Muistan miettineeni jotain, että "tää olisi tosi hyvä laulu, jos tässä ei mainittaisi jeesusta".
N23
Muistoja kouluajoilta :) aurinkoisia kevätjuhlapäiviä ja sitä onnea kun oli taas yksi kouluvuosi käyty läpi ja pääsi kesälomalle! :)
Sanat ovat Anna-mari Kaskisen ja sävel Pekka Simojoen. Kristillinen kirjailija ja gospel-muusikko. Joten kyllä, Jeesus kuuluu lauluun olennaisena osana. Jos Jeesus närästää, arvon opet, niin valitkaa joku muu laulu joka tilanteeseen sopii, maailma on lauluja täynnä. Nii ja se Suvivirsi.. Se on sitten perinne ja kulttuuri, ja sekään ei kenestäkään väkisin uskovaista tee vaikka sen joutuu kerran vuoteen kuuntelemaan.
Muistoja... Yksi ihana rippileiri Kansan Raamattuseuralla vuonna 96, olin isosena. Laulettiin riparilaisille konfirmaatiossa. Tai muut lauloi, minä itkin ja auoin suutani laulun tahdissa. Tuo oli eka muisto. Sen jälkeen kuullut/laulanut milloin missäkin, kevätjuhlissa, leireillä, kurssien ja ryhmien päättyessä. Ja aina pyrkii kyyneleet silmissä.
Ihanaa kun pääsee tänäään laulamaan Suvivirren ja kuulemaan tuon Turvallista matkaa -kappaleen.
Tulee mieleen mun koira ja sen hautajaiset kun tota laulettiin siellä. Tosin "on aika hiljaa kiittää ja tassua puristaa.." mutta kuitenkin.
Meidän koulussa on tapana laulaa tää aina kutos luokkalaisille jotka lähtee ensi keväänä tämä sama odottaa minua, varmaan itken koko biisin ajan... Ja koko koulu siis laulaa ku ei meitä oo ku sellanen vajaat kuuskymmentä oppilasta...
Lauloimme tätä esikoulussa 13 vuotta sitten aina ennen kotiinlähtöä.. :-) Miehen veljen häissä pikkutyttö lauloi tätä hääparille, tuli tippa monella linssiin..
Me lauloimme tuota perhekerhossa, vuosi tais olla 2006. Kerho ja vetäjät olivat ihania, ja kauniit muistot <3
1lk lauloivat koulukummeille ( meille ) vuoden lopussa tuon laulun♡♡
Ihan väreet kulki selässä ja tuli itku silmään! Haikeita muistoja. Ala-asteen päättyminen ja ripari ainakin.
Jäähyväiset -laulu...<3
Meillä sitä ei enää lauleta kai kevätjuhlassa, se on Ihana laulu...=')Mutta lauloin sitä musiikintunnilla tänään...;)Tähän jään- laulukin on ihana...Tietääkö kukaan sanoja siihen?En muista niitä❤
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen mun koira ja sen hautajaiset kun tota laulettiin siellä. Tosin "on aika hiljaa kiittää ja tassua puristaa.." mutta kuitenkin.
Tää oli ainut viesti joka kosketti.
Onpa täälläkin "hyväntuulista" porukkaa...='(
mulla kans herättää muistoja vaikka vasta viidennellä oonkin. yksi tärkeä muisto on kun ennen remonttia lempoisten koulusta yksi opettaja joutui lähtemään ja me mentiin pihalle laulaan sille toi biisi. mut mietin et miks se opettaja on vieläkin välillä meidän koululla
muistan sen kun kummioppilaamme lauloivat tämän meille. itkettii vierekkäin kaverini kanssa. ❤️
Tulee mieleen itsemurhan tehneen siskoni hautajaiset.
Serkun tyttö lauloi tämän siellä.