Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pojan opettaja soitti eilen ja kysyi,että mitä mieltä olen jos menevät huomenna leffaan

Vierailija
03.06.2010 |

sanoin,että on tosi kiva ajatus ja poikani jo asiasta aiemmin mainitsikin. Koulu ei saa kerätä rahaa ja omasta pussista tulisi tuo reissu maksaa,sanoin asian olevan ok (tiesin kyllä tästä käytännöstä),sitten ope sanoi,että hän jotenkin aistii,että meillä on rahasta tiukkaa ja voisi itse maksaa poikani reissun! olin niin häkeltynyt tuosta,etten tajunnut sanoa mitään paitsi,että kyllä asia hoituu meidän omasta pussista. Asiaa mietittyäni olen kyllä aika loukkaantunut ja aika rohkea veto opettajalta! mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todellakaan sellainen, että siitä pitäisi loukkaantua!

Ihana ajatus mun mielestä! On tosiaankin sellaisiakin perheitä, missä se runsaat 10 e (lippu + herkut) tekis tiukkaa, joten olis aivan mahtavaa, jos opettaja haluaisi lapselle tilaisuuden kuitenkin tarjota!

Vierailija
2/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallinen keskiluokkainen perhe ollaan,käydään töissä ym ehkä sitten ollaan köyhännäköisiä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun opettajainhuoneessa juoruttu? Aika ikävästi tehty.

Vierailija
4/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mihinkään opehuonejuoruihin. Eli lapso on eri tilanteissa antanut ymmärtää, että teillä on rahasta tiukkaa.

Hieno ele opelta!

Vierailija
5/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän loukkaantuu siitä, että joku epäilee hänen olevan köyhä, vaikkei hän ole?

Meinaan vaan loukkaantuisiko ap myös siitä, että joku epäilisi hänen olevan rikkaampi kuin hän on? Tai vaikka lääkäri, vaikka hän onkin toimistohenkilö?

Vain sellaisesta loukkaannutaan, mitä itse pitää jotenkin häpeällisenä.

Vierailija
6/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä normaali ope osaa suodattaa lasten puheet.

Vierailija
7/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin kerroin koulussa noin 9-vuotiaana isosta lainasta ja murehdin, pystytäänkö me sitä ikinä maksamaan - vaikka eipä siitä todellista murhetta ollut. Eli voi olla, että opettaja on lapsen puheista ymmärtänyt väärin. Ei tuo kuulosta miltään tahalliselta kettuilulta, musta on rohkea veto ehdottaa tuota, mutta hyvä, että sellaista rohkeutta opelta löytyy.

Vierailija
8/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tasan kerro opettajalle mitään,ehkä on ollut kavereiden kesken puhetta rahasta ja ei ole saanut bensarahaa meiltä tms.

tämä ainut mikä mulle tulee mieleen.

ap

Vierailija
9/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä nyt hiukan loukkaannuin kun mietin,että mitähän tuokin opettaja mahtaa mielessään meistä miettiä.

ap

Vierailija
10/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta ihmeessä ope suodattaa oppilaiden puheista suurimman osan (onneksi ette tiedä mitä ne mussukat kotioloista ja vanhemmista kertovatkaan), mutta moni oppilas kertoo ihan oikeitakin asioita koulussa.

Ja kannattaa myös muistaa, että lapsella saattaa olla väärä kuva perheen raha-asioista - ts. lapsi luulee, ettei ole rahaa vaikka olisikin ja päinvastoin.

Vierailija
11/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti oletin, että kyseessä on alaluokkalainen.

Ja tosiaan monesti lapset saattavat luulla, että perheellä ei ole lainkaan rahaa jos esim. kuulee vanhempien yksittäisen keskustelun tms.

Vierailija
12/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kertonut "valkoisen valheen" opettajalle säästyäkseen reissulta... Tai ehkä joskus joku reissu onkin jäänyt väliin, kun poikaa ei ole kiinnostanut joku kotiseutumuseo tai kuolleen kirjailijan patsaan tuijottelu ja on sanonut, että ei pääse mukaan, kun ei ole rahaa?

Vierailija
13/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo oli opettajalta tosi empaattisesti tehty! Osoittaa todellista ihmisyyttä. Ja varmaan ollut opettajalla itselläänkin miettimistä, kuinka sanansa korrektisti muotoilisi.

Ole siis hänelle armollinen! Hyvää hän tarkoitti, 100%:sti, tuollaisen asian ilmaiseminen on vaan aikas vaikeaa, ihan kenelle tahansa.

Turha alkaa nyt märehtimään mitä ovat opettajanhuoneessa puhuneet tai mistä tämä on tullut opelle mieleen: voihan olla että lapsesi on luokassa tai opettajalle suoraankin puhunut teidän kotiasioista avoimesti. Voihan olla, että poika itse on valittanut, ettei vanhemmat päästä leffaan kun se on niin kallista tms....

Vierailija
14/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettajana voin sanoa, että kyllä oppilaat lörpöttelevät opettajille kaikennäköistä kotiasioistaan ja venhemmistaan. Myös sellaista mitä vanhemmat eivät ikinä uskoisi, tai toivoisi lastensa koulussa puhuvan. Tottakai pitää osata suodattaa näitä juttuja, mutta välillä joutuu kotiikin soittelemaan puheitten takia, ja yleensä vanhemmat on tästä kiitollisia, ja aika puulla päähän lyötyjä, kun kuulevat mitä se oma muksu selittelee. Ja tämä siis koskee myös yläkooululaisia.

Ja tämän ei tarvitse olla mikään oppilaan ja opettajan välinen henkilökohtainen keskustelu, vaan jutut tulevat yleensä esiin ihan normaaleissa luokkatilanteissa heitoina, joista voi sitten syntyä keskustelua. Pakko lisäksi vielä sanoa, etei siellä opehuoneessa ehditä vatvomaan kenenkään perheasioita, jos pahoja ongelmia on ne hoitaa sitten jo oppilashuoltoryhmä ja vanehmmat on silloin kyllä tietoisia asiasta.

Vierailija
15/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ope niin voi luulla?

Vierailija
16/16 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mihinkään opehuonejuoruihin. Eli lapso on eri tilanteissa antanut ymmärtää, että teillä on rahasta tiukkaa.

Hieno ele opelta!

aina kun olette kaupassa ja lapsi haluaa jotakin ostaa, että teillä ei ole rahaa ostaa tuommoista. Tai puhutteko perheen kesken avoimesti raha-asioista ja valitatko vaikka lainan lynennyksistä.

Itse pienenä luulin vanhempieni olevan todella köyhiä, koska meillä ei ollut muka varaa juoda limpparia, mennä ulkomaille, eikä minulla ollu juuri koskaan hienoja tyttöjen vaatteita ja käytin isoveljenikin pieneksi jääneet paidat. Todellisuus toki oli toinen, mutta jos minulta olisi kysytty, olisin saattanut sanoakin, että ei äiti anna rahaa leffaan.