Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita estrogeenivajeesta kärsiviä

13.01.2005 |

Siis menkat puuttuu kokonaan ja siihen syy on liian alhainen estrogeenitaso. Kaikki muut arvot on ihan kohdallaan vaan estrogeeni jää liian alhaiseksi jotta elimistö jaksaisi käynnistää kiertoa.

Millaisella hoidolla lähdetään liikkeelle?

Ja jos hoito on tepsinyt niin kuinka kauan on kestänyt että tuloksia on tullut?

Tässä on haikailtu raskaaksitulosta kohta vuoden päivät (siis odoteltu menkkojen palaavan), ja kohta alkaa olla mitta täysi. Tähän asti olen vaan saanut lääkäriltä ohjeen, että nostapa ensin painoasi 3-5 kg niin katsotaan sitten lisää. Toisen lääkärin mielestä en kuitenkaan ole liian laiha (168cm/51 kg), mutta hän ei ole gyne niin ei sitten kirjoita hormonejakaan.

Neuvoja? Kiitos :-)

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
19.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vierailla siellä miehen työmaalla!!! No harmi kun on niin vaikea teidän " olla saamaan oikeaan aikaan samassa paikassa" ! Meidänkin ensimmäinen " vauva" oli koira, ei tosin pentuna tullut meille, joten jäi noi sisäsiistiksi opettelut väliin!!

Mä kävin siellä ultrassa eilen. Oli siellä jotain tapahtunut, muttei tarpeeksi. Munarakkula oli noin 13mm olisi vissiin kierron tässä vaiheessa pitänyt olla jo isompi. Kai se sieltä joskus irtoaa! Mutta ensi kierrossa pitää sitten ottaa se 1,5 tablettia että vastetta olisi paremmin. Kai sitä meidänkin pitäisi nyt ruveta miehen kanssa puuhastelemaan vähän tiuhempaan tahtiin. Mies kyllä valittaa, että menee kovin laskelmoiduksi tämä hommailu. Tilasin muutman ovis- ja raskaustestin tuolta mammaksi.fi:stä!

Että tämmöstä tänne!

T:Teippi

Vierailija
102/181 |
21.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi sitten taas tämä rasvoittuminen.Hiukset on koko ajan ihan likaisen tuntuiset ja naamaan on alkanut tulla näppyjä. Huomenna ois vipa päivä teroluteja ja sitten odottelen tuleeko yhtään vuotoa...Luultavasti ei, kun se limakalvo oli jo silloin niin ohut, että tähän kertaan tuskin on paksuuntunut. Seksi-hommatkin on jääneet ihan täysin koiran tulon jälkeen, kun kumpikin on ollut niin tajuttoman väsynyt. Tämäkin on yhdenlainen vauva:) Vaatii ainakin töitä ihan hirveästi. Vuorotellen kuskataan koiraa pihalle, että tajuais ulos tehdä tarpeensa...Ja tietty kun aloin tätä kirjoittamaan, niin myöhästyin ja ehti tehdä sisälle...huh,huh...

En tiedä, kun välillä tuntuu oikeastaan tämä tauko yritykseen ihan hyvältä...Miettii välillä, että jos koirakin vaatii näin paljon, niin kuinka paljon lapsi oikeastaan vaatiikaan. Huomaan nyt, kun koira on tullut meille, että kuinka olenkaan tottunut siihen, että saan mennä ja tulla koska haluan ja olla välillä ihan rauhassa, jos haluan. Nyt se ei oo oikein onnistunut ja on ollut yllättävän väsyttävää...No joo, nämä on taas puheita väsymisen hetkellä ja oman vauvan toivottaisin koska tahansa tervetulleeksi:)

Nyt ulos koiran kanssa:)

Tsemppiä tähän kiertoon:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
23.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat sitten alkoikin jo samana päivänä, kun otin vipat terolutit ja ainakin eilen oli pitkästä aikaa ihan kunnon vuotopäivä...siitäkin pitää tässä vaihessa olla tyytyväinen:) Nyt en kuitenkaan sitten aloita niitä clomeja, kun ei mies ole mailla halmeilla silloin kun tarvisi, enkä voi itse matkustaa miehen perässä toiselle puolelle Suomea:) Oikeastaan omassa tilanteessa olisin kovin kiitollinen jo siitä, että saisin oman kierron takaisin ilman mitään lääkkeitä. Tietäisi, että estrogeenitaso olisi noussut ja ainakin se olisi kunnossa. Välillä vaan tuntuu niin hirveältä laskemiselta tämä touhu ja varmaan se miehestäkin tuntuu välillä sellaiselta. Tulee paineita kummallekin...No, katsotaan nyt millaset nämä menkat on ja odotellaan kasvojen parantumista:)

Vierailija
104/181 |
23.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kuukautiskierto tainnut nyt kovin pitkä olla, kun kuukautiset alkoivat noin äkkiä! Vissiin ne clomit on kuitenkin jotain vaikuttaneet, kun ne jotenkin kai lisäävät sitä estrogeenipitoisuutta. Toivottavasti saat kiertosi paremmaksi!

Itsellä täällä menossa kp 17 ja ei mitään merkkiä oviksesta ole näkynyt tai tuntunut. Pari kertaa ihan huvin vuoksi olen " tikkuun" pissinyt, mutta tosiaan ovulaatiosta ei merkkiä vielä ole tullut! Miehelle on tullut pientä suorituspainetta, kun nyt on " tositoimet" käynnissä. Jotenkin sitä odottaa sitä seuraavaa kiertoa jo, jossa annostus on isompi, että jotain sitten tapahtuisi! Käy nyt välillä kuitenkin kertomassa mitä kuuluu, vaikkei yritys olekkaan täysillä menossa!!

Sateisin kesäterveisin: Teippi

Vierailija
105/181 |
24.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä täällä välillä kirjoittelemassa ja varmasti tulee luettua palstaa vähintään joka toinen päivä:) Niin, noi clomit on kyllä vissiin jotenkin vaikuttanut, kun ainakin kaks päivää oli ihan normaalia vuotoa, ehkä vähän vähäisempää kuin joskus teininä, mut ihan kunnollista kuitenkin:) Niin ja kierto jäi tosiaan lyhyeksi...ihmeellistä...En sitten tiedä mistä johtuu.

Kirjoitelkaa kun jotain tärkeää tai vähemmän tärkeää tapahtuu, on kiva pysyä ajan tasalla:) Ja muutenkin kun ongelmat on kaikilla samansuuntaisia, tuntuu lohduttavalta ja kivalta vaihtaa ajatuksia. Ymmärtää toisia paremmin:)

Kaikille paaaaljoon voimia jaksaa....suorituspaineista huolimatta;)

Vierailija
106/181 |
25.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan estrogeenivajeesta kärsivä tai muuton hormoniepätasapainon omaava henkilö kokeillut vaivaan luontaistuoteita, jotka sisältäisivät luonnon estrogeenia tai progesteronia, kuten Pro Balance? Kokemuksia kaivataan.

Vierailija
107/181 |
26.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä koskaan kuullut, että mistään luontaistuotteesta olisi ollut apua. Ainahan niitä voi tietysti koittaa, mutta itse kyllä luottaisin ennemmin lääkäreiden ohjeisiin ja neuvoihin estrogeeniongelmissa...vaikka ne ohjeet välillä vaihteleekin lääkäriltä toiselle:)

Minä muuten jatkan vielä jonkin aikaa " aktiivisessa" yrityksessä, kun laskeskelin juuri, että koska kierto olikin nyt näin lyhyt, niin mies olisi vielä kotona siinä kierron puolenvälin paikkeille. Aloitin siis kuitenkin clomit ja nyt on kolmas päivä menossa, vielä kaks tässä kierrossa. Menkatkin on kestäneet ennätykselliset neljä päivää, tänään on viides ja vieläkin vähän tiputtaa. Eipä oo tälläisia menkkoja ollut sitten aikoihin:) Tässä kierrossa aion siis vielä syödä teroluteja, mutta huolena on nyt vaan se, kun resepti pitäisi saada uusittua ja yths on kiinni tämän kuun ja lääkärit taitaa lomailla vielä ens kuussakin....hitsi, mitenkähän sitä tekis...

Eli yrityksessä ollaan mukana taas:)

Vierailija
108/181 |
26.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että clomit ovat tehneet tehtävänsä ainakin jollain tavalla. Ja hienoa, että on taas yritys päällä!! Itsellä tänään kp 20 ja tänään oli sellainen ihme tunne töissä kesken päivää, niin kuin että kuukautiset alkais, mutta ei mitään kuitenkaan tullut. Sitä kesti noin kymmenisen minuuttia. Ovulaatiotestit eivät kuitenkaan ole näyttäneet, että ovulaatiokaan olisi tulossa. Eli ihmeissäni olen täällä. Saa nähdä miten pitkäksi mun kierto venyy, kun silloin eka kerralla kun käytin clomeja kierrot venyi aina vaan pitemmäksi ja pitemmäksi clomeista huolimatta. Naamaan on tullut myös taas vähän finnejä, vaikken terolutteja ole ottanut. Eli tämmöstä tännepäin. Ja noista luontaistuotteista: mä syön mieluummin tutkittuja ja turvallisia lääkkeitä kuin vähemmän tutkittuja luontaistuotteita. Kovasti kyllä humpuukiin uskon ja yritän juoda paljon greippimehua, että kohdun limakalvo kasvais!!

Vierailija
109/181 |
27.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävimpä taas kuulemassa " tuomiota" .

Estrogeenipillerit näyttää toimivan sikäli että limakalvot, iho ym ovat jo normaalin näköiset. Sen sijaan kunnon menkkoja ei tule, koska ei siellä kohdussa ole mitään mikä vuotaisi pois. Munasarjat olivat ihan normaalin oloiset. Gyne määräsi lääkkeeksi Femostonia, ja mainitsi että jollei tällä ala kuulua vuotoja niin tee ekaks raskaustesti ;-) No, katsotaan mitä niiden avulla syntyy

Lisäksi keskusteltiin painostani ja hän oli sitä mieltä että pelkkään painoon ei kannata tuijotella ja mittaili näppituntumalla rasvakerrostani ja mainitsi sen olevan riittävä (vaikka painoindeksi siis onkin taas se reilu 18) tai ettei sen pitäisi olla syy estrogeenin puuttumiseen. Eli ei enää ainakaan pakkolihotusta.

Hän antoi myös lähetteen lapsettomuuspolille, jonne sitten mahdollisesti syystalvella?? voitaisiin kutsu saada.

No positiivisella mielellä tässä taas kesää jatketaan eteenpäin ja jäädään niitä menkkoja odottelemaan :-D

Tsemppiä muillekin

Vierailija
110/181 |
30.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Mukavaa että löytyi tällainen keskusteluketju. Eli tässä ilmoittautuu uusi vaihdevuosilainen mukaan. :)

Pillerit jätin pois yli vuosi sitten ja sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Ei edes Teroilla, vaikka niitä on yritetty pariinkin kertaan ja isollakin annoksella. Oon normaalipainoinen mutta muutama vuosi sitten laihduttanut aika paljon, urheilen suht aktiivisesti ja rasvaprosentti on normaalin " alarajoilla" . Nyt on perustutkimukset tehty moneen kertaan ja odoteltu, odoteltu, odoteltu..... ultrassa munasarjat näyttää " levottomilta" , eli eivät ainakaan uinu -> varhaisista vaihdevuosista ei siis pitäis olla kyse. LÄäkärit on kyllä kehotelleet pitämään painon vähintäänkin tässä ja vähentämään urheilua. Parin viikon päästä kuulen mikä on jatkosuunnitelma, todennäköisesti clomit, en vaan ymmärrä miten ne muka vois toimia.... niiden jälkeen kai kokeillaan pistoshoitoa. Hoidossa oon ollut julkisella sekä väestoliitolla.

Mites teillä muilla? Onko clomit tepsineet, vaikkei menkkoja ole saatu teroilla tulemaan?

Vierailija
111/181 |
30.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei vielä onneksi kokemusta siitä ettei teroilla kuukautisia olisi saatu aikaiseksi. Viimeksi tosin kesti jo sen pari viikkoa viimeistä tabletista ennen kuin kuukautiset alkoivat. Annostus on tosin ollut vaan normaali 1 tabletti päivässä. Tuolloin kun lääkäriltä kyselin, kun kuukautisia ei alkanut viikon sisällä kuulua, lääkäri oli huolissaan siitä että jos keltarauhashormonilla ei kuukautisia tule on kuulemma clomienkin teho heikko! Mulla lääkäri ei ole puuttunut painoon tai rasvaprosenttiin, vaikka aihetta varmaan olisi. Tälä hetkellä mitat 160cm/50kg.

Tällä hetkellä mulla kp24, eikä ovulaatiosta mitään tietoa. Ei siis ole tuntunut että olisi ollut saatikka sitten tulossa. Tikutellut olen ovista myös tuolta mammaksi.fi tilatuilla ovistikuilla ekä mitään järkee tunnu siinäkään touhussa olevan. Eli ei taida tosiaankaan riittää mulle tuo yhden tabletin clomiannostus. Pitää vissiin jossain vaiheessa ottaa terot mukaan kiertoon, että sais kuukautiset tulemaan ja sitten seuraavaan kiertoon suuremmallla clomiannostuksella.

Vierailija
112/181 |
30.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä ihmetyttääkin, että miten mulla voi estrogeenitaso olla niin matala ettei terot toimi - kun kuitenkin oon normaalipainoinen. Rasvaprosentti voi kyllä olla edelleen matalahko harrastusten takia, mutta voisko se nyt muka yksistään vaikuttaa. No, kai rankka laihdutus on sit syyllinen :( PRKL. Kärsivällisyyttä tää ainakin kasvattaa....

Vierailija
113/181 |
31.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin puolesta tervetuloa Pomppu:)

Tuosta rasvaprosentista...Mulle kyllä sanottiin aika suoraan lääkärissä, että sillä on enemmän merkitystä kuin sillä, onko paino normaali. Mullakin periaatteessa paino on ihan ok, mut urheilun takia rasvaprosentti on liian pieni, että kuukautiset tulisivat ilman mitään lääkkeitä. Ja kun sitä rasvaprosenttia pitäs nostaa, niin kyllähän se automaattisesti tarkoittaa sitä, että muutama kilo pitää saada lisää... Mulla kilojen lisääminen auttoi lääkäreidenkin mielestä hämmästyttävän nopeasti estrogeenitasoon, mutta vieläkin on liian matala. Hitsi, että on vaikeaa...

Mulla on menossa kp10 ja clomeista ei tullut nytkään mitään ihmeellisiä sivuvaikutuksia....jos ei sitten laske sitä, että olin pari päivää kuin p...seen ammuttu karhu. Näin ainakin mies sanoi:) Ja huomasin kyllä itsekin, että hermot meinas mennä ihan vähästäkin. Koirankaan ei tarvinnut kuin kerran haukahtaa, kun multa kuului jo hirveä litania ukaaseja...

Mä en tiedä pitäskö munkin jossain vaiheessa tikutella noita oviksia, mut nyt en kyllä vielä jaksa. Tämä kierto on kun enää tätä aktiivista yritystä ja sitten mies onkin viikot poissa ja jätän lääkkeet pois. En viitsi noita clomejakaan turhaan syödä, kun ei mulla ole ollut edes mitään seurantaultria. Koitetaan jos syksyn mittaan sais oman kehon toimimaan ilman lääkkeitä...(epätodennäköistä tosin).

Joko sulla teippi alkoi menkat terojen jälkeen?

Vierailija
114/181 |
31.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Mitähän sen rasvaprosentin sit pitäis olla jotta estrogeenitaso palautuis - vaikka kai tää on niin yksilöllistä ettei toisten kokemukset varmaan tarkoita ettäkö mulla sama taso riittäisi. Luulen nimittäin että kyllä se mun rasva% on tällä hetkellä selkeesti kahdenkympin yläpuolella eikä varmaan sen alla ollut missään kohtaa. Se vaan taisi laskea jossain vaiheessa aika nopeassa tahdissa, joten se lienee vaikuttanut.

Vierailija
115/181 |
31.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kp 25 menossa täällä. Ja aika epätodennäköiseltä tuntuu se, että kuukautiset joskus alkaisi. Teroja en ole syönyt vielä ainakaan, kun lääkäri ei niitä mulle clomi-kiertoihin ole määrännyt. Eli kuukautisia kai tässä odotellaan tai ovista, kun ei ole tosiaankaan vielä tuntunut tässä kierrossa tapahtuvan. Ehkä tosiaankin odotan kuukautisia alkaviksi, jotta vois ruveta clomeja syömään isommalla annostuksella. Jos nyt tänään tai kohtapuoliin (parin päivän sisällä) aloittais terot, niin ehkä olisi vielä mahdollisuus ehtiä käymään seuraavassa kierrossa seurantaultrassa Yths:llä. Mutta silloin kuukautisten pitäisi alkaa parin päivän päästä viimeisestä terosta eikä kahden viikon päästä, niin kuin viime kerralla!!! En tosiaankaan oikein tiedä mitä nyt tässä asiassa tekisin!! Olisko teillä muilla mitäään ehdotuksia?!?! Ei millään kyllä haluis aloittaa teroja, tietäen mitä on odotettavissa: naaman kukintaa ja hiusten rasvoittumista eli saatan odotella kyllä vielä niitä kuukautisia itsekseen saapuviksi. Vai mitä tekis?? Auttakaa!!

Vierailija
116/181 |
31.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kaikille; lääkkeissä ihmetyttää(??)

Olenkos mä ainoa jolle estrogeenin puutteessa on määrätty hoidoksi estrogeenia ;-)

Kun teillä muilla tuntuu olevan terolutit tai clomit käytössä. Eikös niistä toinen vähennä estrogeenin vaikutusta (helpottaa munasolun irtoamista?) ja toinen on keltarauhashormoni, jos nyt siis ollenkaan olen näistä lääkityksista mitään oikein ymmärtänyt... On se vaan hassua ettei naisen hormoneista tämän enempää ole selvillä vaikka ne niin kiinteä osa onkin (tai toisaalta eipä ole aiemmin ollut tarvettakaan tietää)

Onko teille ylipäänsä tarjottu lääkkeksi estrogeenia? Kun mulle taas ei clomeista tai teroista ole edes lääkärillä mainittu.

Vierailija
117/181 |
01.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ihan tarkkaan kyllä sanoa siitä rasvaprosentista, kai se on jonkin verran yksilöllistä. Vaikeita noi jutut, kun ei oo mitään yhtä tiettyä totuutta:)

Niin ja sitten lääkkeistä. Kyllä mäkin voisin syödä estrogeenejä, mutta mulle lääkäri ei ole niitä tarjonnut! Olen jotenkin käsittänyt, ettei estrogeeniä oikein voi saada sellaisessa lääkemuodossa, joka ei samalla ehkäisisi raskautta. Siis tämmöinen mielikuva mulle on jäänyt lääkäreissä hypätessä. Kun silloin, kun esim. söin divinaa, jossa on estrogeeniä, lääkäri sanoi, ettei ole mahdollista tulla raskaaksi sen aikana, vaan se toimii ihan samalla lailla kuin e-pilleritkin. Mutta oisko niitä sitten jotain muita vaihtoehtoja...? Tuntuu, että joka lääkärillä on oma totuus ja itse sitten yrittää pähkäillä niiden kanssa. Hulluksihan tässä meinaa tulla:) (varmaan miehen mielestä jo sellainen olenkin:). Itsekin ihmettelin hiukan noita clomeja mun tapauksessa, kun nehän vaan ohentaa limakalvoa, joka muutenkaan ei ole paksu, mutta katsotaan nyt...Terolutit pitäs aloittaa tämän viikon lopulla. Hiusten ja ksavojen rasvoittuminen senkuin jatkuu...:)

Teippi: Toivottavasti sulla alkaa ne menkat ilman teroja,oishan se hyvä merkki:) Ja säästyisit kaikelta ylimääräiseltä " oheisvaivalta" :)

Vierailija
118/181 |
01.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkäisyvaikutuksesta, mulle jo Divinan kirjoittanut lääkäri sanoi ettei se ole ehkäisyvalmiste ja samoin nyt femostonin määrännyt mainitsi ettei estä raskautta (samoin sanotaan tuoteselosteissa). Femoston ainakin sisältää " luonnollista estrogeenia" eli josko sillä sitten olisi merkitystä ehkäisyn kannalta(??). Sillä nyt sitten jatkan ja syksyllä taas uudelleen ultraan katsomaan että miltä näyttää, toimiiko tämä lääke vai otetaanko järeämpää asetta.

Divinasta ei liiemmin tullut sivuoireita, tasapainottivat " henkistä" puolta ennemminkin ;-) Toivottasti tällä Femostonilla sujuu samaan tapaan.

Vierailija
119/181 |
02.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoittaudun nyt myös tänne, kun huomasin tän ketjun täällä=)

Mä jätin e-pillerit pois 11 vuoden käytön jälkeen tammikuussa...eikä kuukautisia kuulunu maaliskuuhun mennessä. Ensin oettiin kaikki mahdolliset verikokeet, jotka oli hyvät...Sain divinet, ei alkanu kuukautiset, terolutit eikä siltikään alkanut. Ultrassa muutamaan otteeseen, ja huomattiin että limakalvo on liian ohut eikä munasarjoissa oikein tapahdu mitään=( Sitten sain Estrogeeni- laastareita ( 1 kpl = 100mg ) eli äikä jytyköitä...Niitä kaksi kerrallaan ja kolmenpäivän välein vaihto..samalla terolutteja ja clomeja sitten 3-7 vuotopäivän ajan...Kuukautiset alkoivat pyörimään kesä-ja heinäkuussa, mutta hyvin niukasti...Ultrassa taas huomattiin, että limakalvo ei ole kauheesti paksuuntunut ( muistankohan ihan väärin, et 7-9ml pitäisi olla ja mulla on tossa vaiheessa vaan 3ml) Nyt uusi kierto alotettiin siten, viikon tauon jälkeen teroluteista alkoi kuukautiset, ekana vuotopäivänä laitoin taas laastarin (1kpl), laastarit vaihdetaan kahden pv välein, kolmantena vt päivänä clomeja aina 7 vt päivään asti. Ja koko ajan samalla nostetaan laastareiden määrää...Esim. kierron 5 päivänä 2-laastaria, sitten se hyppää kierron 11-16 päivänä 4- laastariin...Ja oviksen jälkeen laastarien määrää aletaan taas pienentämään 4-3-ja siitä kahteen...Torstaina olisi taas ultra, saas nähdä onko laastareista ollut hyötyä.

Sen verran on ollut ainakin apua, että kuukautiset on tullut kaksi kertaa peräkkäin=)=) Nyt vaan limakalvoa paksuunnuttamaan...Se on outoa ollut lääkärin mielestä, että mulla ei ole mistään tullut mitään sivuoireita=/ Ei minkäänlaista, rinnat kuulemma olisi pitäny ainakin vähän turvota, pahoinvointia yms. Mulla ei ole ollut mitään...Oikein pelottaa, mut kait kaikki on niin yksilöllistä...Mä niin toivon, että jotain positiivista olisi tapahtunut torstaihin mennessä=)

Vierailija
120/181 |
02.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sählingin vuoksi jouduin rekisteröitymään uudelleen ja tunnukseni muuttui, samainen henkilö siis olen joka kirjoitteli nickillä Pomppu76.

Mullekin lääkäri sanoi, että estrogeenilääkitys ei raskaaksituloa estä muttei mitenkään edistäkään. Estrogeenilääkityshän jäljittelee luonnollista kiertoa hormonien ja niiden määrien suhteen. Mulla on jatkossa kai tarkoitus myös kokeilla clomeja, en tiedä sitten että syönkö samaan aikaan myös estrogeenia. Tällä hetkellä odottelen jatkosuunnitelmaa, eli edes estrogeenikorvaushoito ei ole käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi