Muita estrogeenivajeesta kärsiviä
Siis menkat puuttuu kokonaan ja siihen syy on liian alhainen estrogeenitaso. Kaikki muut arvot on ihan kohdallaan vaan estrogeeni jää liian alhaiseksi jotta elimistö jaksaisi käynnistää kiertoa.
Millaisella hoidolla lähdetään liikkeelle?
Ja jos hoito on tepsinyt niin kuinka kauan on kestänyt että tuloksia on tullut?
Tässä on haikailtu raskaaksitulosta kohta vuoden päivät (siis odoteltu menkkojen palaavan), ja kohta alkaa olla mitta täysi. Tähän asti olen vaan saanut lääkäriltä ohjeen, että nostapa ensin painoasi 3-5 kg niin katsotaan sitten lisää. Toisen lääkärin mielestä en kuitenkaan ole liian laiha (168cm/51 kg), mutta hän ei ole gyne niin ei sitten kirjoita hormonejakaan.
Neuvoja? Kiitos :-)
Kommentit (181)
... niitä e-pillereitä? Syötkö siis ekaksi sen 21 tabletin levyn niitä e-pilleretä ja sitten clomeja kierron tiettyinä päivinä, kun kuukautiset ovat tulleet e-pillerien lopettamisin jälkeen? Noin ainakin ymmärsin? Ei kai nyt yhtäaikaa kuiteskaan?
Itsellä vähän sama aikomus täällä. Olen nyt syönyt muutaman päivän entisiä e-pillereitäni, jotka ovat muuten yasmineita myös. Ihan just sen takia aloitin, kun silloin viimeksi ei tuulut niitä kuukautisia teroilla kuin 2 viikon kuluttua viimeisest tabletista. E-pillereitten jälkeen vuotoa on aina alkanut parin päivän päästä viimeistä pilleristä. Ja kun laskeskelin kalenterin kanssa en millään ehtisi enää ultraan yths:lle ennen kuin lääkäri jää lomalle ja mulla oikeus käyttää niiden palveluja loppuu!
Eli toivon että kuukautiset alkais nopeasti viimeisen e-pillerin jälkeen ja pääsisi popsimaan clomeja! Ja ihan itse keksin tämän rakaisun kun kalenteriani tutkiskelin!
T:Teippi
No mulla ois just samanlainen juttu edessä, eli siis ensin 21 päivää yasmineja ja sitten sen jälkeen 3.-7. päivä clomeja:) Mut päätin kuitenkin nyt sitten syödä yhden kuurin noita primoluteja, joten saa odotella nyt sitten jonkun aikaa ennenkuin asiat etenee...Kumma juttu, kun oli nyt pakko aloittaa jostain mielenoikusta noi primolutit, mut kun nyt tänään jo aloitin niin syödään nyt sitten se kymmenen päivää...Jotenkin mieli alkoi taistella noita e-pillereitä vastaan:)
Täällä on ollut paljon puhetta noista seurantaultrista clomien kanssa, mut ei mulle kyllä mitään puhuttu, lääkäri sanoi vaan, että kolme kertaa voin koittaa clomeja, mut sitten pitää katsoa jotain muuta...Kumma juttu, kun ei sitten muista siellä vastaanotolla kysyä kaikkea, kun on niin miljoona asiaa mielessä ja sitten vasta kotona alkaa ihmetellä yhtä jos toistakin asiaa:) Ja kun en minäkään sinne yths:lle enää saa aikoja ennen syksyä. No riittää näissä lääkekokeiluissa puuhaa joksikin aikaa:) Heh...kun osais välillä edes ottaa tämän asian rennosti:)
sähköpostia mun yths:n gynelle ja aina on vastauksen saanut. Eli varmaan sunkin kannattais laittaa lääkärillesi sähköpostia, jos jokin asia jää askarruttamaan. Mulla seurantaultra on kierron 12. päivä ja seuraavissa kierroissa (3-4 kpl) ei tarivtsisi tehdä uutta seurantaultraa. Tässä kahden vaiheilla olen, että otanko sitten 1,5 tabletin annostuksella heti alkuunsa, kun toi meidän ensimmäinen typy on sellaisella annostuksella alkunsa saanut. Vai tyydynkö siihen yhteen tablettiin. Lääkäri kyllä sanoi, että ota heti se 1,5 tablettia. Jos ne kuukautiset nyt sitten tulee e-pillerien jälkeen! Tsemmpiä sinne!
Mun tapauksessa en oikein voi laittaa gynelle viestiä, kun täällä meidän kaupungissa erikoislääkärien palvelut ostetaan yksityiseltä ja siellä sitten saattaa joka kerta olla eri ihminen. Toivoa saa samaa lääkäriä, mut ei aina onnistu...No koitan nyt syödä nämä kymmenen päivää primoluteja ja sitten katselen uudelleen...Koitetaan nauttia kesästä tässä samalla!:)
.. kun ei voi laittaa lääkärille sähköpostia. Mun kohdalle sen on ollut ihan pelastus, kun on voinut kysäistä mieltä askarruttavaa asiaa lääkäriltä sähköpostilla.
Jep. Nyt nautitaan kesästä. Huomenna lähden viikoksi etelän lämpöön perheen kera. Sitten on melkein e-pillerit syöty ja voi odotetella kuukautisia ja clomien syöntiä.
Hauskaa kesää toivotellen: Teippi
No heippa!
Löytyhän tämä ketju, aloitin uuden ketjun eilen kun tämä ei osunut silmiin ja luulin tämän poistuneen. Eli joukkoon ilmottautuu uusi " vaihdevuosilainen" ikä 22v...
Aika paljon huomasin täällä oleen keskustelua alhaisesta painosta.. Mutta siis jäi nyt sit ihmetyttään koska mulla ei kuitenkaan tuota alipainoa ole eikä liioin suurta ylipainoakaan. Ehkä pari kiloa liikaa mutta muutoin aika normaaleissa mitoissa. Ihmettelenkin nyt miten tämä estrogeeni voi näin yhtäkkiä vaan romahtaa?? Viimeisin keskenmeno oli helmikuussa.
Olen elokuussa menossa väestöliittoon, joten ehkäpä sieltä saisi jotain apua tähän. Alkuunhan mulla epäiltiin kiinnikkeitä mut nyt vika onkin imeisesti hormoneissa. Eli taitaa mennä pidemmän kautta tämä lapsen saanti. Onkohan tähän olemassa mitään oikotietä onneen vai alkaako kaikki niin, että alan syödä hormoneja kuukausitolkulla? Mulla on jotenkin jo sellanen fiilis et ihan sama miten toimitaan kuhan saataisiin plussa mahdollisimman pian ja keinolla millä hyvänsä.
Mutta onkos tähän olemassa mitään muita hoitoja tms. kuin nuo hormonien popsimiset? reilu vuosi sitten en edes ajatellut, että vuoden päästä olisin edelleen samassa tilanteessa ja siksi nämä lapsettomuusasiat eivät ole ihan vielä hanskassa kun jotenkin ajatteli, että ei kai meille nyt niin voi käydä. Mutta näköjään voi=(
Mulla alko maanantaina pieni tuhruinen vuoto, tiistaina oli kans, eilen tuli vähän enemmän ja tänään tullut taas vähän reilummin ja kp56... Ja mitään lääkeitä mulla ei siis tällä hetkellä ole. 20.6 mitattiin viimesin estrogeeni ja se oli toooosi alhanen 0,11... Eli kerta nyt jotain vuotoa tulee niin ilmeisesti siellä jotain vielä tapahtuu...??
Mutta, että tällästä...
Tiiukka
Onko teillä tietoa, olisiko joistain tietyistä vitamiinivalmisteista hyötyä, jos kuukautiskierto on pitkä esim. estrogeenivajeen vuoksi. Syöttekö itse jotain vitamiineja?
Niin ensiksi uusille tervetuloa joukkoon:)
Tuo painojuttu onkin vähän hankalampi homma. Itselläni kun se matala estrogeenitaso johtuu alhaisesta painosta, mikä on siis järkeenkäyvää, niin on kyllä kummallista, että jos paino on ok, niin taso on silti matala. En kyllä keksi, mistä sellainen vois johtua. Oletko muuten koittanut syödä teroluteja tai primoluteja? Tietty silloin kun taso on tosi matala, niin eihän ne toimi...eipä mullakaan oo toiminut...Nyt kuitenkin tuon kymmenen päivän primolut-kuurin jälkeen tuli " minimenkat" , kesti kolme päivää ja jo niistäkin olin ihan onnenkukkuloilla:) Nyt sitten aloitin clomit 3.-7. päivä ja sitten ajattelin ihan omin " määräyksin" aloittaa terolutit 15.päivä 2tabl. päivässä. Rasittaa vaan oikeasti, kun sain juuri kaikkien edellisten kuurien jäljiltä kasvot hyvään kuntoon, niin nyt sama on taas edessä...Mulla kasvot meni oikeasti ihan kauheaan kuntoon, nyt jälkeenpäin mieskin jopa uskalsi sanoa varovasti, että olihan niitä vähän enemmän...heh...vähän...:) Vaikka tuntuu pikkujulta, niin se silti vaikuttaa omaan mielialaan, kun hiuksia ei saa puhtaaksi ja kasvoihin ja rintaan+selkään tulee kipeitä isoja näppyjä...
No, tällä reseptillä mennään täällä tällä hetkellä eteenpäin:) Mitenkäs muilla?:) Niin ja muistakaa nauttia ihanista ilmoista!:)
Niin ja noista vitamiineista en kyllä osaa sanoa. Olen saanut sen käsityksen, ettei sitä estrogeeniä oikein voi saada ilman lääkkeitä...siis esim. e-pillereistä, jos oma keho ei sitä tuota.
Mua rupesi jännittämään ihan jo sun puolestasi ja vähän omastanikin, kun olet aloittanut clomit. Mahtaakohan tärpätä? Peukut pystyssä ollaan täällä! Joko olet syönyt kaikkien päivien clomit? Tuliko mitään huomattavia sivuvaikutuksia? Miten iho, kukkiiko taas? Oletko lukenut ketjun: Käsittämätön lääkärin moka? Ajattelin vaan, kun siinä puhuttiin siitä, ettei teroja saisi aloittaa ennen kuin ovulaatio on ollut? Meinaatko itse tikuttaa ovista? Minipillereissä ja katumuspillerissä keltarauhashormoni estää munasolun irtoamista ja hedelmöittyneen munasolun kiinnittymista, mutta tietenkin kysymys on silloin eri määrästä keltarauhashormonia. Mutta mielestäni sun kannattais lukea tuo ketju ja harkita aloitako just 15. pävä nuo terot vai ehkä vähän myöhemmin?
Itsellä täällä sellainen tilanne, että ulkomaanmatka tehty ja kesäloma pidetty ja töihin palattu. Viimeisen e-pillerin otin lauantaina eli jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin kuukautisten pitäisi alkaa tiistaina ja ja clomit sitten lauantaina (mulla kierron 5.-9. päivinä). Rupee jo itseäkin vähän jännittää! Mulla annostus olisi 1,5 tablettia päivässä, mutta en tiedä uskallanko kuitenkaan ottaa sitä vai otanko vain 1 tabletin päivässä!?!?
Onko sulla muuten seurantaultraa? Mun pitäisi mennä siihen kierron 12. päivä? Ja laskujen mukaan se osuu viikonlopulle!! Mutta kuulemma seuraavana arkipäivänä voi vielä mennä eli maanantai 18. päivä olisi mun ultrapäivä. Minkälaisen tekosyyn sitä töihin keksii, että pääsee sinne ultraa?!? Onneksi mulla on iltavuoro, joten täytyy vaan vaatia aamupäiväaikaa, jotta tämän homman salailu onnistuu töissä!
Että tämmöisiä tännepäin! Tosiaan nautitaan ilmoista, vaikka tässä täytyykin töihin sisähommiin lähteä. Pistä viestiä, sillä olisi kiva kuulla miten ne clomit aiheuttaa sivuvaikutuksinaan, kun mulla viime käyttökerrasta on kulunut jo yli neljä vuotta!
Kesäterveisin: Teippi
Mä en oikein vieläkään osaa ottaa tätä mitenkään semmoisena kunnon " raskaaksituloyrityksenä" , kun tiedän, että mun estrogeenitaso on niin matala. Enemmänkin on vain sellainen tunne, että syödään tässä nyt ajan kuluksi joitain lääkkeitä ja odotellaan syksyä, että pääsisi omalle tutulle lääkärille:) Kun välillä ei meinaa vaan uskoa, että oikeasti sitä lasta ei ehkä saakaan vuosienkaan yritysten jälkeen...no joo, tämä nyt oli alkupohdintaa:)
Luin tuon ketjun ja olihan siinä ajatuksia. Itse en vaan jotenkin vielä osaa tätä vauvaprojektia ottaa niin pilkuntarkasti ja siksi en edes halua tässä vaiheessa vielä alkaa tikutella ovista. Haluan jotenkin vielä säästää itseäni...tai jotain...Mutta siis clomeja oon syönyt nyt neljä eli vielä yksi jäljellä (3.-7. päivä) enkä oo huomannut mitään sivuvaikutuksia. Mietinkin itsekseni, että pitäisköhän näistä tulla jotain tai onko se kovinkin yleistä, kun mulle ei tosissaan oo tullut minkäänlaista oiretta...positiivista:) Naama on ehkä hiukan reagoinut noihin primoluteihin ja varmaan innostuu täyteen vauhtiin, kun aloitan terot, mutta koitetaan jaksaa:) Mitään ultraa ei lääkäri mulle edes ehdottanut, joten nyt sitten koitan mennä ihan omin voimin eteenpäin ja aloitan terot silloin 15. päivä. Suurin toive on tässä vaiheessa lähinnä se, että saisin omat kuukautiset takaisin ja tason nousemaan. Vaikka raskaus on tietysti se lopullinen toive:) Mutta hyvältä on tuntunut nyt olla miehenkin kanssa kahden ja viettää aikaa paljon yhdessä...ottaa aurinkoa, käydä jätskillä, kävellä rantoja pitkin...:) Jotenkin oon välillä unohtanut nauttia kaikista ihanista asioista ja varsinkin miehestäni! Oikeastaan ajatukset vauvasta on nyt olleet hieman taka-alalla, mikä on tehnyt meille kummallekin hyvää. Siis vaikka sitä kovin toivotaankin:) Mutta ollaan nyt päätetty, että yritetään nauttia tästä elämästä ihan hetkittäin, eikä haikailla ihan tähtiin asti. Nyt siis tuntuu tältä, vaikka hetken päästä voi olla jo ihan eri ääni kellossa:) (ja sitten minä käyn täällä taas marisemassa kurjaa oloa...heh...:)
Toivotaan, että sulla clomit auttaa:) Ja hieno juttu, että loma sujui ja sait nauttia perheesi kanssa:) Ihanaa kun on kesä ja lämmin:)
Terot meinaan mut eipä ne mitään auttanut...tosin saatiin menkat tulemaan mut limakalvo ei vaan paksuunutut...yhtä ohut rimpula... Nyt sit tosiaan mulla tuli ihan ilman mitään lääkkeitä kans ihan minimenkat. Kesti kans n. 3-4 päivää ja oli siis määrältäänkin tooosi minimenkat. Et näköjään siellä jotain tapahtuu... Mut mun lääkäri sitä sanokin et se teroannos oli aika pieni, ettei välttis riiittänyt.
Ja mitä tuohon ihon kukkimiseen tulee niin sillon kun tulin ekan kerran raskaaksi niin siitähän se ajatus sitten lähti... Eli naama ollut kukassa tommoset vuoden verran samoin selkä=( Mutta nyt siis n. viimesimmän puolvuotta kun löysin hyvät hoitotuotteet niin ollut tooosi hyvässä kunnossa. Siis mikään siloposkihan en siis ikinä ole ollut tai siloposki kylläkin mut otsa on ollut oikeestaan aina toisinaan hyvänä ja toisinaan huonona. Hiukset on rasvottunut aina niin siitäkään on paha sanoa juuta tai jaata...eli rasvoittuvuus ei ainakaan parantunut ole muttei ehkä niinkään lisääntynytkään.
Mutta et sellasta... Kovasti vaan odotan sitä ensikäyntiä... Noh, ainakin tiedetään mistä alotetaan. Ei tarvi ihan nollasta lähteä=) Eli jotain positiivista jos nyt pitää löytää=)
Tiiukka
välillä jotain positiivistakin, kai :-)
Divinaa on kohta 4 pakettia syöty ja nyt vasta tuli eka vuoto... pientä tuhrua tosin vaan (taitaa limakalvo olla niin ohut ettei enempää tipu) mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Samaan aikaan pukkasi naamaan finnejä (joista ei ole tarvinnut kärsiä pitkiin aikoihin). Eli taitaa mullakin olla jotain tapahtumassa tuolla hormonituotannossa.
Nyt sitten on lääkäri muutaman viikön päästä, josko saisi jotain millä limakalvoja saisi paksunnettua(?) Mitäköhän lääkettä se mahtaa olla?
Ja kuinka sen lääkärin saisi suostuteltua ultralla katsomaan, että miltä siellä sisällä oikein näyttää?
Eli alan minäkin taas olla positiivisella mielellä raskautumisen suhteen :-)
Aurinkoista kesää kaikille
...itse olen valmis heittämään kirveen kaivoon vai miten se sanonta menikään! Tänään piti niiden kuukautisten muka laskujeni mukaan alkaa, mutta ei näy eikä kuulu. No jospa alkaisivat viimesitään huomenna tai ylihuomenissa. Toivottavasti. Mutta huolestuttavalta näyttää, jos ei enää e-pillereilläkään saa aikaiseksi kuukatisia. Ei pitäisi stressata liikaa. Eli pitää yrittää nauttia tästä mainiosta säästä ja lähteä vähän lenkkeilemään.
Kuukautiset alkoivat sitten vihdoin torstaina. Clomifenit pitäisi aloittaa tänään!!! Apua! Olen vielä kahdenvaiheila otanko 1 vai 1,5 tablettia. Tilasin äsken ajan seurantaultraan ensi maanantaille! Ja pistin lääkärille meiliä tuosta annostuksesta. Saa nähdä mitä se vastaa, laskeeko annostusen yhteen tablettiin vai näyttää vihreäää valoa sille 1,5 tabletille?!?!? Hirveästi jännittää, ei meinaa paikallaan pysyä. Mitenköhän mahtaa töissä tämä päivä kulua!?!
Mitäs muille kuuluu, ette ole vissiin koneen äärellä kun mitään ei vähään aikaan ole kuulunut! No nautitaan edellee ilmoista!!!
T: hermostunut Teippi
Hieno juttu, että pillerit toimi:) Joskus ne antaa odottaa...pitää jännityksessä,heh...:)
Tänne ei mitään ihmeempää. Terolutit aloitan ylihuomenna ja syön niitä sitten kaks päivässä. Niistä clomeista ei tosiaan tullut minkäänlaista oloa...ei " tuntuneet" missään:) Muuten alkaa olla vaan vähän epätoivoinen olo, kun paino on huomaamatta laskenut muutamia kiloja, kun en ole puntarilla hypännyt nyt kesällä....Estrogeenitaso ei tykkää ollenkaan. Hitsi, miten vaikeaa tuon painon pitäminen voi olla! Raivostuttaa, kun tein oikeasti ihan hirveästi töitä, että sain painon nousemaan ja sitten se saattaa ihan huomaamatta hävitä. Nyt on taas pakko alkaa tarkkailla omia syömisiä ja lisätä ruokaa. Muuten saa heittää haaveille vauvasta hyvästit...Mieskin jo eilen oli huolestunut mun painosta ja alkoi touhuamaan syömisten kanssa:) Suloinen:)
Syksy onkin sitten sellainen melkein pakollinen tauko meidän yritykseen, kun mies on viikot poissa ja saattaa olla ettei nähdä aina pariinkaan viikkoon...Onneksi sitä kestää vaan syksyn, mutta lopetan kaikki lääkkeiden syönnit nyt tämän yhden tero-kuurin ja clomien jälkeen, kun eipä niiden lääkkeiden syönnistä oikein ole mitään hyötyä, kun ei ole miestä mailla halmeilla:) Katson, alkaako kroppaan tulla yhtään eloa ilman mitään lääkkeitä. Oikeastaan odotan tätä pientä taukoa kaikista lääkkeistä. Iho ainakin voi varmasti paremmin ja jos mielikin olisi tasaisempi.Välillä miettii sitäkin, että jotenkin epäilyttää pumpata itseensä kaikenmaailman lääkkeitä, kun ei tiedä niiden vaikutusta pidemmällä aikavälillä...ja kun mun tapauksessa sillä painon nousulla vois jo saada paljon aikaan ilman mitään lääkkeitä... Niin ja vielä tuosta ihosta...nyt on kyllä pysynyt hyvässä kunnossa, terolutien aikana varmaan pahenee. Oon kyllä viime aikoina kiinnittänyt huomiota enemmän kasvojen puhdistukseen ja kosmetologin neuvosta ostin hyvät tuotteet ihan Anttilasta:) Ja ne on toimineet hyvin:)
Eli tämmöistä:)
Jänskättää sun clomi-kokeilun puolesta:)
ihmeitä... Väestöliitonkäyntiä odotellaan. Olen jopa niin pystynyt unohtaan etten edes tiedä mikä kiertopäivä on meneillään. Kävin viikko sit perjantaina vyöhyketerapiassa ja hoidettiin ns. hormonialueita...mutta se mikä tässä on hassuinta et sieltä kun lähin ja nyt päivät sen jälkeen mun alavatsas on ollut outoa nippailua ja naama täydes kukassa..taas... Oiskohan se sit saanut jotain toimintaa aikaseksi. Ja sit se suositteli e-vitamiinia syötäväksi. Ja kävin sit ostamas luontaistuotekaupsta e-vitamiinia ja helokkiöljyä. Luontaistuotetätikin sano et ne tukee kehon luonnollista hormonitoimintaa. Et empä tiedä onko mitään apua mut ei kai siinä mitään menetäkkään vaikka söiskin..Vielä viikko töitä ja sit alkais loma, vihdoinkin!!!
Tiiukka
tänää alko joku epämääränen tuhruttelu... piti oikein laskee missä ehkä mennään niin mikäli ne viimesimmät oli jotkut ns. menkat niin sillon ois kp18 vasta menossa...ja alko tuhruttaa...prkl...
Eli eilen otin viimeisen clomin. Ei mitään ihmeitä tuntemuksia tähän mennessä. Pientä päänsärkyä ja aamulla rinnat tuntuivat aremmilta, mutta ei sen jälkeen. Ihokin on pysynyt suht hyväkuntoisenä. Nyt vain odotellaan maanantain seurantaultran tuomioita. Jotenkin en usko, että ei ole tuolla yhden tabletin annostuksella mitään vaikutusta, kun ei tunnu missään mitään. Ikuinen pessimisti. Jännittää tuo ultra. On varmaan sitten viimeinen kerta kun käyn tuolla Yths:n gynellä. No kyllä se vissiin kerran viikossa ottaa jossain muuallakin vastaan, jos en halua gyneä vaihtaa!
Mikäs kp sulla 24wannabe on meneillään? Jos saan udella! Harmi vaan tuo sun painonlasku ja pakollinen hoitotauko! Mutta nautittaan edelleen hyvistä ilmoista! Hauskaa kesä jatkoa!! Ilmoittelen manantain jälkeen, mikä oli lääkärin tuomio ultrassa!
t:Teippi
Täällä taitaa tulla vähän pidempi tauko tähän touhuun...helkutti...miehellä sattui olemaan nyt töitä, kun ois pitänyt hommailla ja jäi sitten yhteen kertaan. (on töissä aina monta päivää poissa) ja nyt sitten just laskin, että kun seuraavaks pitäs hommailla niin se on viikon poissa! Ei hyvin mene...Nyt taitaa olla kiertopäivä...ootas...20. Mut tätä menoa ei kyllä tapahdu mitään. Toisaalta välillä on ollut ihan " pelottaviakin" ajatuksia vauvoista. Kaverini synnytti juuri ja kun kävin katsomassa häntä niin täytyy sanoa, että hyvä kun tunnistin hänet. Oli ollut tosi vaikea synnytys ja oli ihan tajuttoman " huonon" näköinen...Mut vauva oli ihana:)
Mutta, mutta...Mulla on täällä oma uusi työmaa, kun mies osti häälahjaksi ihanan ja suloisen pienen koiran:) Tässä on äidinvaistoille hetkeksi töitä ja sisäsiistiksi opettelussa töitä tosiaan saa tehdä...Mut on se vaan niin suloinen:) Miehen kanssa hymyillään sille kuin maailman suurimmalle ihmeelle ja aikaa ei meinaa jäädä " normaali" juttuihin. Eli tämmöistä tänne...Vauvarintamalla siis heikkoa, kun ei siementäjä ole kriittisillä hetkillä lähimaillakaan:) Pitäsköhän mun tehdä yllätyshyökkäyksiä sinne töihin...;)
Aloitinkin tuonne jo toisen ketjun noista yasminien ja clomien yhdistelmästä, mut tänne nyt sitten jotain muutakin:) Niin no lääkäri katsoi ultralla ja sanoi, että limakalvo on mitättömän ohut ja se pitäisi saada paksunemaan ja siihen sitten määrättiin noita e-pillereitä. Ei vaan hirveästi huvittaisi niitä alkaa syödä ja siksi päätinkin, että koitan nyt vielä kuitenkin kerran syödä primoluteja ja jos vuoto tulee niin sitten clomeja niiden kanssa. Lääkäri sanoi, et voin niin toki koittaa, mut mitään ei luultavasti tapahdu, kun limakalvo on niin ohut ja primolutit ei auta siihen mitenkään. En tiedä...jotenkin sitä haluaa vaan elää toivossa, että jos kuitenkin...Kun e-pilleireiden jälkeen ois tarkoitus syödä clomeja ja sitten vaan odotella, että jos seuraavalla kerralla se limakalvo ois paksumpi ja ei oikein jaksais ootella...No olipa vaikeasti selitetty...:) Mut siis koitan nyt joka tapauksessa syödä kerran primoluteja ja sen jälkeen sitten vasta yasmineja.
Niin ja niitä tuloksia en kunnolla muista, mut ainakin estrogeeniarvo oli aikaisemmin 0,06 ja nyt sitten viimeksi 0,09 ja sitten fsh arvo oli aikaisemmin ihan mitättömän matala eli jotain 0,58 ja nyt sitten 3,2 tai 3,4...muut arvot oli suht normaaleja jo ekallakin kerralla. Vielä noi arvot on hiukka huonot, mut ylöspäin ne oli kuitenkin jo menneet:)
Nyt on vähän tyhjä olo lääkärikäynnin jälkeen...masentaa noiden hoitojen kesto ja monimutkaisuus ja lääkärin huonot ennusteet, mut eteenpäin on mentävä ja onneks edes aurinko paistaa:)