*~*TammiTähtien Kesäkuu*~*
Kommentit (123)
Meidän perheeseen on tulossa kolmas lapsi, la nettilaskurin mukaan 28.1. Synnytyssairaalana P-KKS.
Vielä ei ole ilmanutnut pahempia raskausoireita, rintoja aristaa, eipä juuri muuta...
LILLELOBSTER: Semmoisen bongasin tuolta, että mun laskettua aikaa saa hiukan tarkentaa: Terkkarin mukaan se on 18.1 :)
Jee, varasin tänään ajan varhaisraskauden ultraan. Aika on viikon päästä perjantaina. Pakko on päästä jo ennen kunnan tarjoamaa ultraa tiirailemaan, onko tuolla oikeasti mitään masuasukasta vai ei...
Näyttivät tuolla Kiisu ja muut kaipailevan kesäkuun ketjua..
Kiitos taas tarkennuksista, päivitellään listaa, kohtahan sitäkään ei tarvitse tehdä, kun ollaan kaikki yhes koos ja tiedot selvillä:D
Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla, tulin juuri töistä, ja olen niin väsynyt, ettei uskoisikaan..pienet päikkärit voisivat siis kuulua asiaan:)
LilleLobster & Urpo-Ilari 9+5
LilleLobster, mun tietoihin voisi kans muokata että
poika -09 löytyy jo ;)
Kiitos!
Kiitos LilleLobster uudesta pinosta :)
Olin ajatellut keskiviikkona varata ajan ekaan neuvolaan... mut just oli terkkarilla koulutuspäivä. En vaan haluais työpaikalta neuvolaan soitella (soittoaika puoliltapäivin) ja seuraava vapaapäivä viikolla onkin vasta kahden viikon päästä. Onkohan jo liian myöhäistä varata aikaa? Silloinhan olisi jo rv8+, toki kakkosta odotaessa minulla oli eka neuvola joskus 9+ viikoilla.
Pahoinvoinnista ja väsymyksestä kärsii täällä aika moni, minullakin aamut menee oksentaessa ja illat työpäivän jälkeen nukkuessa. Koti on hyrskyn myrskyn... mutta ei vaan kykene/jaksa... Ärsyttää hirveesti, kun normaalisti en ole mikään "laiskamato" ja nyt olo on sellainen :(
Onko muilla "oireina" kiukkuisuutta? Mä olen niin kiukkunen et lapsetkin kertoo isälle äidillä olleen vähän "kärttypäivä" :O Ja nukkuessa vasta olenkin kiukkuinen... Ei kannata miehen tulla yöllä kovin lähelle ;)
Johan taas tuli omaa napaa :(
Manssu 6+1
Minut voisi lisätä listalle seuraavilla tiedoilla: LA 24.1. - Kengu 75 - Vantaa - P/03, P05 - Jorvi
Kiitäen ja aurinkoisia odotuspäiviä kaikille tammikuun vauvan odottajille!
Heippis! Minutkin sais laittaa tälle listalle. Tiedot tässä; LA 03.01.2011-Moonstone-Klaukkala-lapset 7-v ja 5-v -Kätilöopisto.
Moonstone 9+4
ikä eli se on 29.
Moonstone rv 9+4
Oikein paljon onnea ja tervetuloa uusille =) Vieläkin meitä vaan tulee =)
(.) eilen sattu ihan törkeen paljon mahaan ku aivastin.. oli kissa samaan aikaan sylissä niin kyllä se lens kaaressa lattialle ku oli itellä niin vaikee olla.. Ihan säikähdin ku silleen sattu, ku ei koskaan aivastaminen oo vatsaan sattunu. Muutenki eilen illalla vihlo ja jomotti mahaa vähän väliä :/ Ilkeen tuntusta.. Mutta mitään vuotoa ei kyllä ole onneksi ollu!
Vielä pitäs ekaa neuvolaa jaksaa odottaa muutama päivä, ens keskiviikkona olis aika :D
Heh, piti tuota kärttyisyysasiaa tulla kommentoimaan, että täältäkin löytyy yks takamuksiin ammuttu karhu tällä viikolla :D On hormoonit tehneet mulle tällä viikolla sen et ottaa ihan sanoinkuvaamattomasti päähän kokoajan, ilman mitään syytä. Meinasin tänä aamuna totaalisesti hermostua mun miehelle, kun se kesken parhaiden unien änkes ihan liki :D
Sparklelle:
Mulla kans toisinaan sattuu alavatsaan kans kovastikin, kun aivastan, mut ei mullakaan ole mitään vuotoja näkynyt, joten tuskin aivastelu on mein Pökön olemisia pahemmin haitannut :) Säikähdän kyl itse joka kerta kun alkaa hiukankaan alavattal tuntumaan aivastuksen jälkeen, mut toistaiseksi on kaikki ollut hyvin.
Ei mulla aina satu noin kauheesti.. Mutta eiköhän se sit oo ihan ok, ku ei mitään vuotoa oo.. Mutta kyllä se kipu aina tosiaan säikäyttää.. :/
Mulla sattuu välillä kans alavatsaan jos esim nousen tuolilta nopeasti seisomaan..Se on aika kummallista viiltelyä, mutta menee yleensä nopeasti ohi. Hetki pitää seistä paikallaan ja hengähtää.
Töissäkään en ole uskaltanut enää nostaa mitään kovin painavaa, vaikka siitä ei pitäisi mitään haittaa kuulemma olla, ei vaan uskalla..Onneksi meidän keittiössä on aina työkaverina joku raavas mies, joka saa kannella mun puolesta painavat tavarat:D
En millään malttaisi odottaa uutta ultraa, kyllä se masuun näkeminen on niin mukavaa! Vielä ainakin, kun ei tunne masuasukin liikkeitä.
LilleLobster & Urpo-Ilari 9+6
Meillä vihdoin selvitty kokonaan tuosta vatsaflunssasta, joka iski sitten vielä isompiinkin lapsiin.
Saamani pahoinvointilääkkeet ovat pitäneet olon kohtuullisena ja josko pahoinvointi pian alkaisi hiipumaankin jo.
Kuka mainitsi jotain mahan kasvusta? =D Siis ei taatusti ole mitään verrattuna meikäläisen mahaan sillä musta tuntuu kun näyttäisin olevan jo viikolla 50 ainakin. Mistä lie turvotus? Tuntuu, että kerta kerralta raskaus paljastuu kaikille aikaisemmin ja nyt ollaan asialla kuitenkin jo 5. kertaa. ;) Joten toiveet sirosta keskiraskaudesta on luovutettu jo aikaa sitten (puhumattakaan loppuraskaudesta). =)
9.6. on sitten neuvola vihdoin. Saas nähdä ultraavatko siellä vai lähettävätkö sitä varten sairaalalle. Varhaisultraan kun ei olla menty, joten kovin jo odotan näkeväni asukin.
POIKA vai TYTTÖ? Onko teillä asiasta jo tässä vaiheessa joitakin aavistuksia? Tai epäilyjä?
Kun minä jostain syystä olen ihan varma, että poika siellä on tulollaan. On nuo aavistukset osuneet aina oikeaan, mutta silti joka kerta olen yhtä epävarma enkä uskalla niihin täysin luottaa, vaikka sisin huutaisi koko ajan muuta.
Olenkin jo pojalle kerännyt jopa nimivaihtoehdot.
Sinänsä ei väliä ollenkaan (on jo 2 tyttöä ja 2 poikaa) mutta minkäs tälläiselle tunteelle voi?
16. päivä pääsemme sitten vihdoin uuteen kotiimme ja saadaan TILAA lisää *ah, hurraa*
Netti tekee katkoksen, mutta kyllä ilmankin hetken pärjäilee.
Täällä on ollut jo välillä mm. 36 astetta ja lämpenee päivä päivältä ja on ollut ihan pakko opetella tuo Siesta-tapakin omakseen tai muuten läkähtyy.
No nyt jäi merkkailu tähän sillä nuorimmainen heräsi vaatimaan aamupuuroansa. ;))
Kera Iitun 10+0
Siellähän kiva ilmasto on Senjorita!:) Olisi täälläkin noin lämmintä, tänäänkin on ihan kaunis ilma, mutta pohjoistuuli on kuin syksyllä: ihan veen kylmä!
ON: täällä elellään ja voidaan edelleen hyvin, tänään meidän pieni pääsee ensimmäiseen kesäkonserttiinsa:D Lähdetään katsomaan Ruudolfia ja Raappanaa Riihimäelle.
Mulla ei ole hajuakaan kumpi tuolla masussa mahtaa asustella, siis tyttö vai poika. Toivon kovasti tyttöä, ja ehkä se pieni "oletus" onkin, mutta millään lailla ei ole tullut tuntumaa asiaan:) Esikoisen kanssa kun olin aivan varma, että poika masussa on, ja tyttö tuli, niin en luota enää itseenikään tässä asiassa.
Ajateltiin, että voitaisiin jopa ultrassa kysäistä asiaa, sitten kun ajankohtaiseksi tulee.
LilleLobster & Urpo-Ilari 10+0
Ja tänään päästiin uudelle viikollekin! Tämä on aina niin juhlavaa näin alussa, vielä pysyy pieni matkassa, ja riski pienenee koko ajan, että jotain ikävää tapahtuisi.
Täälläkin vaivaa ihan älytön turvotus tänään. Tosin, oltiin yksissä yo- juhlissa ja siellähän tuli sit syötyä kaikkia herkkuja...Eli oma vika :D
Sit vielä tuohon kumpikampi asiaan: Mä olen jotenkin aivan varma, että on poika tulossa. Saas nähdä sit lopulta menikö ihan metsään :D Nimet on jo molemmille sukupuolille, joten ei ole ongelma senkään puolesta ja veikkaus menee pieleen :)
Varhaisraskauden ultra on VASTA ensi perjantaina, vaikka haluisin et se ois heti! Kärsimätön? Pois se minusta :D Oon nyt kyl jotenkin tosi skeptinen sen suhteen, etten vaan usko et tuol olisi mitään masuasukkia elämässä, vaikka mikään ei viittaa sellaiseen. Katsotaan kuin käy.
täällä etova olo vaan jatkuu, tuntuu kuin olisi ainainen krapula menossa... :) Mulla on eka neuvola tiistaina, varhaisraskauden ultraan en ole menossakaan. Eikös se eka ultra (minkä saa ilmaiseksi) ole joskus vko 10-12, oonko aivan väärässä?
Väsyttää, rinnat arat ja etoo.. eikö siinä ole tarpeeksi jo omaa napaa... Huh! Tsemppiä kaikille odotukseen,
Viltsu 7+2
Se eka ilmainen ultra on niskapoimu-ultra viikolla 12 suunnilleen, monet vaan käy malttamattomina yksityisellä tai sitten (kuten meillä) neuvolassa ultrataan kun epäsäännöllinen kierto eikä varmuutta kestosta.
Tosin siinä ultrassa oltiin vielä niin alkuvaiheessa, ettei syke näkynyt (5+ jotain) että mies haluaa varhaisultraan parin vk päästä jotta nähdään että kaikki on ok.
Olot olleet suht ok, ikiväsymyksen lisäksi, tänään vähän heikompi.. Oon lupautunut mennä miehen töihin avustamaan lasten kesäleireille 2 viikoksi huomisesta alkaen, mies on aivan paniikissa että mitäs jos nyt oonkin sitten huonovointinen ja ja ja :D
No, katsotaan.
rv 6+2 kai
Aamukahvi ei maistunutkaan yhtään. Otin kulauksen kahvia, nielaisin ja samantien oksensin keittiön lavuaariin sen. Yök! Onneksi pari leipää ja tuoemehu pysynyt nyt sisällä. Väsymys ja etova olo jatkuu yhä. Välillä kuristava tunne kaulalla ja saa nieleskellä koko ajan enemmän. Ja voi tätä ryökäyksien määrää, närästää kovasti. Ihan hirveetä kun koko ajan tulee röyhtäysyjä. =(
On tänään jotain kivaakin tiedossa. kerromme tänä iltana vanhemmillemme raskaudesta. He ovat jo kovasti vihjailleet, että haluaisivat lapsenlapsen.
mintsi ja pikkuinen 7+5
täällä yksi tammikuinen ilmottautuu! Eli LA 18.1. Raahen aluesairaalassa synnytän. Oon 28v ja ennestään kaksi lasta 06 ja 08 syntyneet tytöt.
Neuvolassa kerkesin jo kertaalleen käymään, ku sattu oleen peruutusaika. Ja onneks kävin, sain sit lähetteen ylimääräiseen alkuraskauden ultraan, ei tarvikaan mennä yksityiselle, mihin oli jo aika varattuna.. Mieluummin maksan 27e ku 150e ultrasta.. :) Sain ultran keskenmenojen perusteella, tämä on jo 6. raskaus mutta kaksi lasta vasta :(
Toivotaan et kaikki menis tällä kertaa hyvin. Huono olo on vaivannu pari viikkoa, nyt vähän jo helpottamaan päin. Päivässä on jo tunteja, jolloin en voi pahoin :) mut pakko on syödä koko ajan ja turvotus sit sen mukasta..
tässäpä alkuun..
päivänjatkoja!
anne-mari ja pikku-kolmonen 7+6
Tervetuloa tännepäin niin uudet kuin vanhat!:D
Ollaan päästy jo kesäkuun puolelle, saas nähdä kuinka monella porukka vielä mahdollisesti lisääntyy:)
Kertokaa ihmeessä, jos tiedoissa on jotain päivittämistä/ lisäämistä, niin pyrin korjaamaan asian mitä pikimmiten!
Edelleen kovasti tarrasukkia koko porukalle, että mahdollisimman moni meistä saisi oman tammitähden:)
LilleLobster & Urpo-Ilari 9+4