Yo-juhlien ruokien esillelaitosta
Ystäväni halusi juhliin erikseen salaattipöydän, jossa myös suolaista piirakkaa, coctailpiirakoita sekä ruokajuomat (kotikalja, vesi, mehu). Tietysti ruokalautaset, haarukat jne.
Sitten erikseen tulee kahvipöytä (kahvikupit ja "pullalautaset), johon töytekakku, pullaa, pikkuleipää ja eikös kaikkien sääntöjen mukaan voileipäkakku tule laittaa kahvipöytään eli tänne?
Tästä kiistellään, kun kaveri laittaisi sen siihen ruokalautas, haarukkaveitsi pöytään..
Kommentit (5)
tule kahvipöytään, vaan juuri sinne toiseen pöytään.
sitä lusikalla, että tuntuisi suorastaan urpolta syödä sitä haarukalla ja veitsellä. :)
ap
Jos juhlissa on vaan yksi pöytä, jossa siis makeat ja voileipäkakku, niin oikeaoppisesti pitäisi olla voileipäkakulle omat lautaset.
Hyvin harvoin noita toisia lautasia olen nähnyt käytössä, mutta ikävä syödä täytekakkua sellaiselta lautaselta, missä voileipäkakun jäänteitä.
Jos juhlissa on vaan yksi pöytä, jossa siis makeat ja voileipäkakku, niin oikeaoppisesti pitäisi olla voileipäkakulle omat lautaset.
Hyvin harvoin noita toisia lautasia olen nähnyt käytössä, mutta ikävä syödä täytekakkua sellaiselta lautaselta, missä voileipäkakun jäänteitä.
on sen verran tuhti yhdistelmä...
mut lämpimien ruokien kanssa ei voileipäkakkua pidä sotkea. Mä oisin jopa ystäväsi kanssa samaa mieltä, että voileipäkakku kuuluu muiden voileipäpöydän ainesten kanssa samaan paremmin kuin kahvipöydän.
Ja jos ne on kaverin juhlat, kaveri päättää.