Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä sikiää ihmisiä, jotka ei tajua että lapset on laitettava hoitoon äidin työn takia??

Vierailija
02.06.2010 |

Olen pienituloinen yh. Pakko oli mennä töihin heti kun äitiysloma loppui. Vauva meni päiväkotiin. Ja sitten alkoi kauhistelu haavi auki: "Noooin pieeeni hoitoon!!!" "Mikset nyt voisi olla vielä kotona?" "Lapset on pieniä vain kerran."

No helvetti, en mäkään töihin haluisi mennä. Mutta KUN KOTIHOIDONTUELLA EN PÄRJÄÄ!

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kotiäiti jonka ystävien lapset oikeesti viihtyy päiväkodissa

Vierailija
2/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alle vuoden ikäinen viihtyy hoidossa niin aika jännä kyllä...

Kotihoidontuella kyllä pärjää vallan mainiosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään perus KHT

Vierailija
4/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä persoonakysymys vai mikä, mutta minulle ei ole kukaan sanonut noin. Ei kertaakaan ja lapsia olen tehnyt 5 kpl. Äitiysloman ja vanhempainloman olen pitänyt. 4:nen lapsen jälkeen yritin olla kotihoidontuella, mutta ei meidän talous sitä kestänyt montaa kuukautta. 2 vanhempaa kun oli koululaisia.

Eikö minua/meitä uskalleta ääneen arvostella vai mikä lienee. Voihan se olla että lähipiiri on sen verran fiksua, että ymmärtää että tässä on kysymys jokaisen omasta päätöksestä. Ei se päivähoito ole ollut mikään huono valinta meille.

Vierailija
5/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäsin oikein hyvinkin kotihoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusavulla sen 3v. kotona. Menot minimiin, ei mitään ongelmia.

Vierailija
6/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei makseta edes vuokraa. Olin 5 kuukautta hoitovapaalla ja sinä aikana jouduin nostamaan useamman tuhat euroa säästötilin puolelta. Ei paljoa naurattanut.

Kotihoidontuella ei elä /pärjää, ellei ole sitä "omaa sugardaddyä", jolta saat viikkorahaa, kun kiltisti pyydät.

Vierailija
7/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi lasta elätettävänä. Muualle en muuta vain sen takia että saisin olla kotona. Ap

Minä pärjään perus KHT

Vierailija
8/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäsin oikein hyvinkin kotihoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusavulla sen 3v. kotona. Menot minimiin, ei mitään ongelmia.

Mutta kyllä kaupungissa, ja eritoten Helsingissä, pärjääminen on melkoista kituuttamista.

Vierailija
9/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen vanhempi kuitenkin mieti sitä lapsensa ja perheen parasta ja tee ratkaisut sen mukaan.

Vierailija
10/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole lapsenkin paras että pöytään saadaan ruokaa. Eli anna arvostelijoiden rutkuttaa.

Itse en ole yh vaan naimisissa, hyvässä duunissa molemmat mieheni kanssa ja varaa olisi ollut jäädä kotiin. Mutta menin töihin kun lapsi oli 13kk ikäinen ihan vain siksi että kotona olo ei vain ollut minua varten, pää meinasi hajota tylsyyteen ja kaipasin työhaasteita. Juu turha rutkuttaa tästäkään, kaikki eivät vain viihdy kotona.

Eikä tunnu lapsikaan nyt kovin traumatisoituneelta ja viihtyy ongelmitta hoidossa.

Vierailija
11/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä kaupungissa, ja eritoten Helsingissä, pärjääminen on melkoista kituuttamista.

Eikä ollut mitään sugardaddya maksamassa mun elämistä...

Vierailija
12/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta asunnosta ja missäpäin moinen vuokra? en kuuna päivänä suostuis noin paljon vuokraa maksamaan.

Me maksetaan lainaa/korkoja 560e/kk.

Alunperin oli 100 000e lainaa. nyt on maksettu 7 vuotta.Itse rakennettu. 45km Helsingistä.

Vierailija
13/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito onkin paras ratkaisu.

Vierailija
14/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka leveästi oikeen elelette?

Joo, ja kyllä asutaan Suomen suurimmassa kaupungissa, jopa keskustassa lasten kanssa...

Ei ole mitään ns "tuhansien" säästöjä takana ja loistavasti pärjätään.

Vierailija
15/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito onkin paras ratkaisu.

Vierailija
16/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, mielenterveysongelmaisen äidin lapselle päivähoito onkin paras ratkaisu.

Vierailija
17/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas asiaton viesti. Pitäis varmaan ilmoittaa suoraan ylläpidolle. Taitaa kalikka kopsahtaa omaan nilkkaan. Marttyyrin sädekehääsi yrität kiillottaa.

Vierailija
18/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan akateemiset äidit on mielenterveysongelmaisia? Kerropa lähde.

Vierailija
19/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alle vuoden ikäinen viihtyy hoidossa niin aika jännä kyllä... Kotihoidontuella kyllä pärjää vallan mainiosti

Eikä ollut mitään sugardaddya maksamassa mun elämistä...

Aina riittää näitä jotka viestissään kertovat pärjäävänsä sentin kymmenyksellä. Joskus olisi kiva lukea konkreettisesti kuinka kht:lla esim pärjää. Kuinka siitä riittää vuokraan, ruokaan ja laskuihin. Siis numeroita peliin niin me pröystäilijät ja ei-niin-taitavat-talousihmiset voisimme ottaa oppia. Toki paikkakunta myös esiin viestissä koska se vaikuttaa elinkustannuksiin.

Vierailija
20/92 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta asunnosta ja missäpäin moinen vuokra? en kuuna päivänä suostuis noin paljon vuokraa maksamaan. Me maksetaan lainaa/korkoja 560e/kk. Alunperin oli 100 000e lainaa. nyt on maksettu 7 vuotta.Itse rakennettu. 45km Helsingistä.