Mistä sikiää ihmisiä, jotka ei tajua että lapset on laitettava hoitoon äidin työn takia??
Olen pienituloinen yh. Pakko oli mennä töihin heti kun äitiysloma loppui. Vauva meni päiväkotiin. Ja sitten alkoi kauhistelu haavi auki: "Noooin pieeeni hoitoon!!!" "Mikset nyt voisi olla vielä kotona?" "Lapset on pieniä vain kerran."
No helvetti, en mäkään töihin haluisi mennä. Mutta KUN KOTIHOIDONTUELLA EN PÄRJÄÄ!
Kommentit (92)
hyvinkin kotihoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusavulla sen 3v. kotona. Menot minimiin, ei mitään ongelmia.
Moni palaa suoraan vanhempainvapaan päätteeksi, ainakin meidän alallamme. Itse olen poikkeus akateemisessä ystäväjoukossamme.
Tuo oli siis sarkastinen kommentti edellä esitettyyn väitteeseen, että äiti, joka haluaa palata töihin on mt-ongelmainen..
18, onko tehty tutkimus, jonka mukaan akateemiset äidit on mielenterveysongelmaisia? Kerropa lähde.
kotona 2 ja 3 -vuotiaiksi, ja kukaan (akateemisista) ystävistäni ei ole tehnyt samoin. Suurin osa halusi palata joko heti vanhempainvapaan päätteeksi tai muutaman kuukauden hoitovapaan jälkeen.
jokainen voisi tehdä tuossa tilanteessa ihan niikuin itse parhaaksi näkee. Jos jostakin tuntuu että haluaa hoitaa lapsen ja pystyy taloudellisesti siihen niin hyvä juttu. Jos jonun mielestä talous ei vaan yksinkertaisesti kestä kotona olemista ja vie lapsensa hoitoon niin hyvä juttu. Kummassakaan tapauksessa lasta ei ole jätetty heitteille vaan on vasuullisen aikuisen/aikuisten seurassa päivän ja lapsi saa ruokaa. Eikö se ole kuitenkin täkeintä?
Jos äiti itse sanoo, että pää ei kestä omaa lasta, tämä "äiti" on mt-ongelmainen, oli koulutustaso sitten mikä tahansa.
Sinulla ei liene hirveästi koulutusta, kun olet lukutaidoton.
jos alle vuoden ikäinen viihtyy hoidossa niin aika jännä kyllä... Kotihoidontuella kyllä pärjää vallan mainiosti
Mä pärjäsin oikein hyvinkin kotihoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusavulla sen 3v. kotona. Menot minimiin, ei mitään ongelmia.
Mutta kyllä kaupungissa, ja eritoten Helsingissä, pärjääminen on melkoista kituuttamista.
Eikä ollut mitään sugardaddya maksamassa mun elämistä...
Aina riittää näitä jotka viestissään kertovat pärjäävänsä sentin kymmenyksellä. Joskus olisi kiva lukea konkreettisesti kuinka kht:lla esim pärjää. Kuinka siitä riittää vuokraan, ruokaan ja laskuihin. Siis numeroita peliin niin me pröystäilijät ja ei-niin-taitavat-talousihmiset voisimme ottaa oppia. Toki paikkakunta myös esiin viestissä koska se vaikuttaa elinkustannuksiin.
vuokra n700/kk
puh.lasku n30/kk
tv lupa n20/kk
lapsilisä n300
kotihoidontuki n600
elatusmaksut n400
asumistuki n600
siinä kuukusittaiset vakiomenot ja jää sitten 1150€ kaikkeen muuhun --> ruoka, vaatteet, vaipat ym sen sellaiset
alkuperäinen kirjoittaja ei suinkaan kirjoittanut, että "pää ei kestä omaa lasta"..
Jos äiti itse sanoo, että pää ei kestä omaa lasta, tämä "äiti" on mt-ongelmainen, oli koulutustaso sitten mikä tahansa. Sinulla ei liene hirveästi koulutusta, kun olet lukutaidoton.
Jos äiti itse sanoo, että pää ei kestä omaa lasta, tämä "äiti" on mt-ongelmainen, oli koulutustaso sitten mikä tahansa. Sinulla ei liene hirveästi koulutusta, kun olet lukutaidoton.
Kirjoittaja kyllä sanoi, että pää hajoaa TYLSYYTEEN, ei ollut mitään puhetta lapsesta.
lapsilisä n300 kotihoidontuki n600 elatusmaksut n400 asumistuki n600
Jos äiti itse sanoo, että pää ei kestä omaa lasta, tämä "äiti" on mt-ongelmainen, oli koulutustaso sitten mikä tahansa.
Öh..ei kukaan ole noin sanonut, missä oma lukutaitosi. Kysymys on vain siitä että se lapsi ei riitä yksin elämän sisällöksi vaikka kuinka rakas olisi. Voin sanoa vaikka että pää ei kestä kotona oloa mieheni kanssa, se ei tarkoita etten miestä rakastaisi vaan että tarvitsen muitakin kontakteja. Aivan tervettä mielestäni.
Enemmän mielenterveysongelmaista on lapseen ripustautuminen ja siitä itselleen elämän tarkoituksen tekeminen.
Tai ehkä sitten olen saanut maisterin paperit pelkän säkenöivän älyni avulla ;-)
Asiattomat kommentit kertovat paljon kirjoittajansa kyvystä argumentoida..
29, mutta niin totta.
Jos äiti vie vauvan hoitoon, koska "pää ei kestä", hän on mielenterveysongelmainen. Simppeli totuus.
Jos äiti vie vauvan hoitoon, koska "pää ei kestä", hän on mielenterveysongelmainen. Simppeli totuus.
Elä sitten illuusiossasi kun et osaa lukea etkä perustella kantaasi mitenkään. :D
Ja veroni maksanut, oikeinkin hyvillä mielin nostin omani pois. Ja kyllä, nyt taas takaisin työelämässä. Ainoa tuki tällä hetkellä on lapsilisä.
hyvinkin kotihoidontuella, asumistuella, lapsilisällä ja elatusavulla sen 3v. kotona. Menot minimiin, ei mitään ongelmia.
kotiin vain ja ainoastaan säästöjen turvin. Saan kotihoidon tuen (300), lapsilisän yh-korotuksella (150), kuntalisän (100) ja elatustuen (130). Eli yhteensä n.680 €. Lainat ja vastike ovat yhteensä 480 €, joten kuussa jää laskuihin ja ruokaan (+ vaipat ja hygieniatuotteet) 200 €. Eli ei yhden lapsen yh pääse tuilla tienaamaan. Mutta onneksi on pystynyt tulevaa ennakoimaan ja säästöjä on kertynyt sen verran, että kotiin jääminen on mahdollista ainakin siihen asti, että lapsi täyttää 2-vuotta.
36, todennäköisesti perslihaksilla. Tai jollain muilla lihaksilla.
kotiin vain ja ainoastaan säästöjen turvin. Saan kotihoidon tuen (300), lapsilisän yh-korotuksella (150), kuntalisän (100) ja elatustuen (130). Eli yhteensä n.680 €. Lainat ja vastike ovat yhteensä 480 €, joten kuussa jää laskuihin ja ruokaan (+ vaipat ja hygieniatuotteet) 200 €. Eli ei yhden lapsen yh pääse tuilla tienaamaan. Mutta onneksi on pystynyt tulevaa ennakoimaan ja säästöjä on kertynyt sen verran, että kotiin jääminen on mahdollista ainakin siihen asti, että lapsi täyttää 2-vuotta.
En ole 12 mutta tästä vastauksesta paistaa kyllä kateus ja tyytymättömyys omaan elämään läpi. Ei kaikki halua mökkiiytyä lapsen kanssa kotiin ja vain puistoilla/kerhoilla sosiaalisten kontaktien takia.
Eiköhän jokainen oman lapsensa tunne ja osaa arvioida voiko hoitoon laittaa. Harmi että olet saanut niin avuttomat lapset että joudut kotiin jäämään. Lapset tuskin sinua kotona olosta myöhemmin kiittelevät.