Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Episodi aamupalapöydässä kun tuttavaperhe yökylässä..

Vierailija
02.06.2010 |

Meillä oli taannoin tuttavaperhe yökylässä, heillä lapset 12- ja 14-vuotiaat. Olin laittanut tarjolle ruisleipää, vaaleaa leipää, karjalanpiirakoita, keittettyjä munia, leikkeileitä ja juustoja, kasviksia, hedelmiä, viiliä ja muutamaa eri sorttia jugurttia. Sanoin, että puuroa keitän jos joku haluaa. Tuttavaperheen lapset siinä nyhjäsit tyytymättömän oloisina, perheen äiti kysyi toiselta lapselta että eikös ole mieleistä jugurttia. Minä totesin, että syökäähän vaan niin jaksatte sitten pitkän kotimatkankin. Tähän perheen isä totesi, että "ei taida olla mitään mikä lapsille kelpaisi". Eivät siis koskeneet mihinkään, vanhemmat söivät.

Sitten siinä juteltiin ja he puhuivat kotiinajoreitistä, meidän mies kysyi haluatteko torille vielä katsomaan menoa, hän voi lähteä sinne mukaan. Perheen isä totesi että sehän olisi hyvä ajatus, voidaan samalla käydä ostamassa lapsille ruokakaupasta aamupalaa.

Hieman hiljaiseksi veti minut.. siis tuon ikäisille, kun mikään tarjolla oleva ei kelpaa?! Vanhemmat nielevät tuosta vaan ja heille ihan normaalia käytöstä lapsiltaan. Sen tiedän, ettei näillä lapsilla ole mitään allergioita, ja muistan kuinka he ainakin pienempinä saivat kaupan valmishampurilaisia ja pitsoja aamupalaksi kun mikään muu ei kelvannut.

Kommentit (310)

Vierailija
21/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla taas maidotonta ja viljatonta ja kalatonta ja sokeritonta ja kaikkea mahdollista nirsoille vieraille.

Jos ei kelpaa niin olkaa ilman. Mutta älkää tulko ruikuttamaan, että pitää kyläreissun jälkeen mennä syömään kun ei ollut mitään tarjottavaa.

Kohteliaisuuttaan pitää edes maistaa tarjottavia herkkuja.

Inhoan näitä kaikkia muka keliaatikkoja ja laktoosittomia, jotka nirsoilee ja vaatii muka eri ruokaa. Jos ei sapuska maistu niin minusta se on epäkohteliasta. Olen tehnyt monta päivää töitä tarjoilun eteen ja sitten tulee joku nirppanokkateini, joka sanoo, ettei voi syödä kun siinä on vehnää, että olisko jotain muuta.

Siis hei haloo, eikö nyt yhden kerran vois ottaa jotain muuta ja olla vaatimatta jotain erikoista. Mun mielestä on epäkohteliasta olla aina vaatimassa erityispalveluja kun menee kylään. Se maha ei kyllä mene rikki jos kerran syö jotain sitä, mitä muutkin.

Mun mielestä maailma on mennyt täällä länsimaissa hulluksi kun pitäisi joka vieraalle olla jotain hylaa ja maitodonta ja keliaakkiaruokaa ja lihatonta ja karppiruokaa ja jos mitä ihmeellistä.

Puoli maailma näkee nälkää ja suomalaiset on nirsoja ja nyrpistelee nokkaa vieraisilla.

Hävetkää.

Itse olen ihan samaa mieltä. Meidän suvussa on paljon ruoka-aine allergisia ihmisiä ja ymmärrän kyllä sen, että kaikkea ei siis voi syödä. Eräs sukulaisemme (herra +50v) katseli kattausta ja tuumasi: "Ei täällä oo mitään mulle" hänellä oli siis laktoosiintorelanssi vai mikä onkaan.. Tähän mummoni joka on kova suustaan sanoi "Onhan Pirkollakin sama tauti eikä sekään oo kuollu vaikka on syöny" Mikä oli mielestäni aika hyvä napautus henkilölle..

Vierailija
22/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä vastaan siihen, että monipuolisuus. Meillä ei ainakaan ole joka päivä jääkaapissa niin paljon kaikkea, mitä ap mainitsi, että kattaisin ne aamupalapöýtään. Se oli siis hyvää, että oli niin paljon valinnanvaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.n tarjoama aamupala on sinusta hotellitasoa tai parempi kuin hotellitason aamupala.

Kyllä halvoissakin hotelleissa on tarjolla muuta kuin leipää, viiliä, jogurttia, leikkeleitä ja hedelmiä.

Kerropa minulle, missä hotellissa on tätä niukempi tarjoilu. Itse olen ollut vain hotelleissa, missä näiden lisäksi on monia erilaisia muroja, mysliä, munakokkelia, nakkeja, munakokkelia, lihapullia, hilloja, todella monia leipälaatuja, erilaisia puuroja, monenlaisia tuoremehuja, monensorttista kalaa yms.

Lasten kuuluu syödä pahaa ruokaa!

Jos teini ei syö, on se huono ja viallinen.

Oliko mielestäsi tuo ruoka mitä tarjottiin pahaa? Hotellikaan ei tarjoa noin kattavaa aamupalaa!

Onnea sinulle kun olet päässyt niin laadukkaisiin hotelleihin/kylpylöihin tms.. Itse matkustan suht paljon ja siksi joudun käyttämään hieman halvempia hotelleja jossa ei tosiaankaan ole monen sorttisia leipiä tai mysliä tai ainakaan nakkeja ja lihapullia!

Vierailija
24/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotelleissa on ollut myös kattavampi aamupala kuin ap.lla.

Retkeilymajat on eri asia. Sinä puhuit hotelleista.

ap.n tarjoama aamupala on sinusta hotellitasoa tai parempi kuin hotellitason aamupala.

Kyllä halvoissakin hotelleissa on tarjolla muuta kuin leipää, viiliä, jogurttia, leikkeleitä ja hedelmiä.

Kerropa minulle, missä hotellissa on tätä niukempi tarjoilu. Itse olen ollut vain hotelleissa, missä näiden lisäksi on monia erilaisia muroja, mysliä, munakokkelia, nakkeja, munakokkelia, lihapullia, hilloja, todella monia leipälaatuja, erilaisia puuroja, monenlaisia tuoremehuja, monensorttista kalaa yms.

Lasten kuuluu syödä pahaa ruokaa!

Jos teini ei syö, on se huono ja viallinen.

Oliko mielestäsi tuo ruoka mitä tarjottiin pahaa? Hotellikaan ei tarjoa noin kattavaa aamupalaa!

Onnea sinulle kun olet päässyt niin laadukkaisiin hotelleihin/kylpylöihin tms.. Itse matkustan suht paljon ja siksi joudun käyttämään hieman halvempia hotelleja jossa ei tosiaankaan ole monen sorttisia leipiä tai mysliä tai ainakaan nakkeja ja lihapullia!

Vierailija
25/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cafe au laitia, quichea, tuoretta croisaantia, appelsiinimarmeladia, kevyesti vatkattua ja paistettua munaa, jonka päälle on sulatettu hippu gruyèrea, jamon serranoa sekä tuoreesta greipistä puristettua mehua, niin olkoon.

Tero

Vierailija
26/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla taas maidotonta ja viljatonta ja kalatonta ja sokeritonta ja kaikkea mahdollista nirsoille vieraille. Jos ei kelpaa niin olkaa ilman. Mutta älkää tulko ruikuttamaan, että pitää kyläreissun jälkeen mennä syömään kun ei ollut mitään tarjottavaa. Kohteliaisuuttaan pitää edes maistaa tarjottavia herkkuja.

Inhoan näitä kaikkia muka keliaatikkoja ja laktoosittomia, jotka nirsoilee ja vaatii muka eri ruokaa. Jos ei sapuska maistu niin minusta se on epäkohteliasta. Olen tehnyt monta päivää töitä tarjoilun eteen ja sitten tulee joku nirppanokkateini, joka sanoo, ettei voi syödä kun siinä on vehnää, että olisko jotain muuta. Siis hei haloo, eikö nyt yhden kerran vois ottaa jotain muuta ja olla vaatimatta jotain erikoista. Mun mielestä on epäkohteliasta olla aina vaatimassa erityispalveluja kun menee kylään. Se maha ei kyllä mene rikki jos kerran syö jotain sitä, mitä muutkin. Mun mielestä maailma on mennyt täällä länsimaissa hulluksi kun pitäisi joka vieraalle olla jotain hylaa ja maitodonta ja keliaakkiaruokaa ja lihatonta ja karppiruokaa ja jos mitä ihmeellistä. Puoli maailma näkee nälkää ja suomalaiset on nirsoja ja nyrpistelee nokkaa vieraisilla. Hävetkää.

Itse olen ihan samaa mieltä. Meidän suvussa on paljon ruoka-aine allergisia ihmisiä ja ymmärrän kyllä sen, että kaikkea ei siis voi syödä. Eräs sukulaisemme (herra +50v) katseli kattausta ja tuumasi: "Ei täällä oo mitään mulle" hänellä oli siis laktoosiintorelanssi vai mikä onkaan.. Tähän mummoni joka on kova suustaan sanoi "Onhan Pirkollakin sama tauti eikä sekään oo kuollu vaikka on syöny" Mikä oli mielestäni aika hyvä napautus henkilölle..

Aika kummallisia kommentteja.

Haluisitteko te sitten istua samassa pöydässä kun laktoosi-intoleranssilta alkaa päästä pieruja,kun on syönyt maitotuotteita?

Tiesittekö että se tunne on aika epämiellyttävä vatsassa kun vatsa ei kestä maitotuotteita ja turpoaa?

On meitä moneksi! Nyt täällä siis haukutaan allergisetkin ja niidenkin pitäisi syödä KAIKKEA koska se kuuluu hyviin ruokatapoihin,

IHAN SAMA PÄÄTYVÄTKÖ TEHOLLE KUN KURKKU TURPOAA.

Vierailija
27/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen jokainen mielihalu ja päähänpisto pyritään toteuttamaan, ettei vaan tulisi itku ja parku, jota vanhempi joutuisi sitten tyynnyttelemään. Nuo syömiset ovat vain yksi osa tätä rumbaa. Ei sille mitään voi, että toiset luulevat kasvattavansa sillä keinolla toisten kanssa toimeen tulevia yksilöitä. Paras vaan, kun unohdat koko jutun. Sinun aamupalatarjottavasi kuulostivat todella herkullisilta, me olisimme syöneet mielellämme :)

Vierailija
28/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni lapsen (poika) kanssa. Viime kesänä olimme hotelliaamiaisella. Poika ei löytänyt buffetpöydästä MITÄÄN, mitä olisi voinut syödä. Isä sai lopulta hänet taivuteltua syömään kaksi palaa vesimelonia. Sama juttu laivan buffetpöydässä- siellä poika ei pystynyt syömään yhtään mitään. Lopulta otti pakon edessä yhden pienen perunan (kun oli pakko ottaa jotain). Poika on 14v.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tämä poika syö normaalisti aamupala pöydässä?

minuakin kiinnostaa tietää, mitä aamiaispöydässä pitäisi olla, että näille ap:n tarjoiluja haukkuneillekin kelpaisi. En kyllä keksi mitä ilmeisen oleellista normaalia AAMUPALAtarjottavaa tuosta pöydästä puuttui. Olen kysynyt jo tätä ennemminkin, mutta kukaan ei vastaa, mitä PAHAA tuossa ap:n tarjoilussa on ja mikä hyvä sieltä puuttuu?

Vierailija
29/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille ei kelpaa mikään koulutuspaikka, ei mikään työpaikka... Vetävät energiajuomaa ja pelaavat koneella aamusta iltaan.

Ap:n tuttavaperheessäkin taitaa kasvaa juuri tuollaisia.

Vierailija
30/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei vain maistu aamulla. Juon vain pari kuppia kahvia.

Olen jopa saattanut kotiinajomatkalla käydä sitten ostamassa pari banaania autoon.

Voi saasta, nyt hävettää.

Vierailija
31/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei vain maistu aamulla. Juon vain pari kuppia kahvia.

Olen jopa saattanut kotiinajomatkalla käydä sitten ostamassa pari banaania autoon.

Voi saasta, nyt hävettää.

aamupalaa laittaa. Juon vain kahvin aamulla. Silti on monesti kaurapuurot keitetty ja leivät laitettu esille. Ei vain mene yökkäämättä kaurapuuro aamulla alas

Vierailija
32/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei vain maistu aamulla. Juon vain pari kuppia kahvia. Olen jopa saattanut kotiinajomatkalla käydä sitten ostamassa pari banaania autoon. Voi saasta, nyt hävettää.

siis rynnännyt heti aamupalapöydästä sinne kauppaan ja kertonut tämän myös isäntäväelle, että haenpas itselleni aamupalan, kun ei tämä tarjoilunne nyt oikein kelpaa minulle?

Vierailija
33/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti koko episodissa ei ollut lainkaan se, pitääkö teinin syödä ja mitä pitää syödä.

Pointti oli se, miten kyläpaikassa käyttäydytään. Emäntä on nähnyt vaivaa ja laittanut kystä kyllä. Kuinka joku KEHTAA ääneen tuoda esille, että ei kelpaa, että lähdetäänpäs kauppaan hankkimaan parempaa.

Jos ei maistu, ollaan hiljaa eikä tehdä asiasta minkäänlaista numeroa. Otetaan lautaselle hiukan sapuskaa näön vuoksi. Jos emäntä kysyy, eikö maistu, vastataan että ihanaa on, mutta välillä mulla ei ole aamuisin oikein nälkä. Tms.

Toki ei voi vaatia käytöstapoja teineiltä, jos niitä ei ole kotona opetettu. Vanhempien käytöksestä päätellen ei ole. Ei voi kuin ihmetellä. Hyvät eväät (no pun intended) on lapsille elämää ja suurta maailmaa varten annettu.

Vierailija
34/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää kehtaa provoilla omasta elämästään (kun kaikki tunnistaa), mutta jaksaa kyllä aiheuttaa pahaa mieltä ja vitutusta muualla.

(Ja olkoon tämä ainoa kontribuutioni tähän ketjuun, jossa mustakin on taas väännetty valkoiseksi.)

Vierailija
35/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että illalla jo sanon, että minulle ei kannata aamupalaa laittaa. Silti keitetään puurot ja laitetaan leivät pöytään. Ja useasti yritetään vielä tyrkyttää väkisin ja ollaan jopa loukkaantuneita kun en syö.

En sano, että haen matkalta jotain jos sattuu tulemaan ajomatkalla nälkä. Mutta ap.han oli loukkaantunut kun teinit eivät syöneet aamulla mitään.

Ruoka ei vain maistu aamulla. Juon vain pari kuppia kahvia. Olen jopa saattanut kotiinajomatkalla käydä sitten ostamassa pari banaania autoon. Voi saasta, nyt hävettää.

siis rynnännyt heti aamupalapöydästä sinne kauppaan ja kertonut tämän myös isäntäväelle, että haenpas itselleni aamupalan, kun ei tämä tarjoilunne nyt oikein kelpaa minulle?

Vierailija
36/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Otetaan lautaselle hiukan sapuskaa näön vuoksi. Jos emäntä kysyy, eikö maistu, vastataan että ihanaa on, mutta välillä mulla ei ole aamuisin oikein nälkä. Tms.

[/quote]

et syö. Taidat hotellissakin olla niitä, jotka lappaa korkeita pinoja kinkkuja ja juustoja lautaselle ja näykkii ja heittää sitten roskiin.

Kamalaa ruuan haaskausta ja ihmiset näkevät Suomessakin nälkää.

Vierailija
37/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että illalla jo sanon, että minulle ei kannata aamupalaa laittaa. Silti keitetään puurot ja laitetaan leivät pöytään. Ja useasti yritetään vielä tyrkyttää väkisin ja ollaan jopa loukkaantuneita kun en syö. En sano, että haen matkalta jotain jos sattuu tulemaan ajomatkalla nälkä. Mutta ap.han oli loukkaantunut kun teinit eivät syöneet aamulla mitään.

on sinun sisälukutaito? Tässä on jo tuhansia kertoja sanottu, että kukaan ei ota tietenkään pulttia siitä, ettei aamupalapöydästä syödä mitään vaan siitä, että rynnätään kauppaan hakemaan jotain "parempaa" ja vielä sanotaan ääneen ettei tarjottavat kelpaa. Miten näin monen sivun jälkeen vieläkään ei tajuta tätä asiaa?

Vierailija
38/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä teinejä, jotka ei syö ja pitää niitä hemmoteltuina?

Vierailija
39/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että kasvatuksella saattaisi olla osuutensa asiaan. Ja sinun mielestäsi nämä teinit eivät ole hemmoteltuja?

Vierailija
40/310 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden teinien vanhempien (isän) käytöstä, ei suinkaan teinejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi