Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle oli yllätys,että tupakka vaarallisimpia päihteitä raskausaikana!

Vierailija
21.06.2010 |

Odotan esikoistani ja neuvolan odotustiloissa luin odotusajan opasta. Alkoholista sanottiin, että turvarajaa ei ole, ja runsas käyttö voi aiheuttaa henkistä jälkeenjääneisyyttä. Huumeista sanottiin, että voi tulla epämuodostumia. Mutta tupakasta oli oikein sivun kokoinen kuva mitä aiheuttaa: lapsettomuutta, ehkä syöpätauteja, diabetesta, verenpainetauteja vauvalle, oppimis- ja keskittymisvaikeuksia yms!! Selvästi näitä aiheutuneita vikoja oli paljon ENEMMÄN ja laajempia kuin mitä alkoholin ja huumeiden aiheuttamat vauriot. Kysymys kuuluukin, miksi tupakoivat eivät pääse päihdehoidon piiriin ja miksi tuleva pakkohoitolaki ei koske tupakoivia???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi lista tupakan vaaroista vaikuttaa minusta "hoidettavammilta" kuin henkinen jälkeenjääneisyys tai epämuodostumat.

Itse en polta.

Vierailija
2/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä pitäisin FAS-oireyhtymää paljn pahempana ongelmana kuin vaikka diabetestä tai verenpainetautia. Tuskin se FAS-ongelmainenkaan voi lapsia tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto

Vierailija
4/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat polttaneet koko raskauksiensa ajan, ja vielä ylpeilevät sillä.

Eräskin kehuskeli, että meillä on niin isokokoisina syntyneet pojat, vaikka röökasin koko raskauden ajan. No ylläri ylläri, toisella pojalla on lapsuusiän diabetes ja toisella astma. Ihan koulukirjaesinmerkkejä raskauden aikaisen tupakoinnin vaikutuksesta lapseen.

Poikavauvoilla, joiden äidit ovat raskauden aikana tupakoineet, on myöskin moninkertainen riski hedelmättömyyteen.

Vierailija
5/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä pitäisin FAS-oireyhtymää paljn pahempana ongelmana kuin vaikka diabetestä tai verenpainetautia. Tuskin se FAS-ongelmainenkaan voi lapsia tehdä.

, miettikää nyt lapsi joka tupakan takia on astmainen, hedelmätön, sairastuu syöpään.. kyllä kuuluu yhtä vaarallisten päihteiden piiriin kuin alkoholit ja muutkin.

Vierailija
6/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asti järjestys on ollut:

alkoholi

huumeet

tupakka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi