Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siitäs saitte Kauniin Pienen Elämän arvostelijat:

Vierailija
02.06.2010 |

http://kaunispienielama.blogspot.com/

Hmm.. Eksyin tässä yksi ilta jollekkin Aihe Vapaa keskustelupalstalle (kun katsoin ketkä on linkittänyt blogini) ja huomasin olevani blogini kanssa muutamassa kohtaa arvostelun kohteena.. (jotkut jopa epäilivät että olen itse aloitukset sinne laittanut.. On mulla muutakin tekemistä kun roikkua AVpalstalla.;) Olkoon viimeinen kerta kun sinne kurkkaan. En linkitä kohtaa tähän.

joten tässä pari asiaa lisää tähän soppaan:

1. Blogini ei ole tarkoitus mitenkään saada kiukkuista keskustelua aikaiseksi.. päinvastoin.

2. Kuvat itsestäni ovat yleensä aika outoja, minusta on muutenkin outoa ottaa itsestäni kuvaa, saatikaan laittaa sitä blogiini.. En ole anorektinen eikä minulla ole tekoripsiä eikä hiustenpidennystä.. Minulta on tapaturmaisesti lähtenyt nenä pienenä melkein kokonaan irti ja se ommeltiin 3 kerroksessa kiinni takaisin.. Koko naamani näytti silloin olevan täynnä tikkejä.. Ja nenä otti takaisin kiinni (lääkärit huokaisivat helpotuksesta) einkä tarvinnut siten minkäänlaista nenäproteesia (vai mitä ne ovat) Olen tyytyväinen siihen että kaikki osat ovat tallella, mutta en muuten ole oikein ulkonäkökeskeinen ihminen.. ( saatan näyttää pissikseltä kyllä joissain kuvissa, sori ;)

3. En myöskään seuraa paljon muotia, saatika pukeudu sen mukaan.. Ostan harvoin vaatteita ja käytän vaatteet mielellään "loppuun". Ja sitten annan eteenpäin, jos huolitaan. hmm.. mitäs vielä kommentoisin tähän "tätimäiseen" pukeutumistyyliin... ;) Muotiblogit ovat todellakin erikseen. Inspiroitukaa niistä!

4. Osaan nauraa itselleni ja olen usein aika itseironinen, ehkä se ei käy ilmi näissä teksteissäni...

5. Tekstini ovat todella siirappisia ja niissä on kirjoitusvirheitä enemmän kuin laki sallii.. Kirjoitan tekstini usein myöhään illalla/yöllä ja en jaksa oikolukea.. Eli katselkaa vain vaikka kuvia, jos se ottaa päähän..

6. Se miksi kuvat ovat "lavastettuja" on sen takia että silloin kun poika heittelee spagettia pitkin keittiötä ja tyttö kaataa kuppinsa pöydälle, niin ensimmäisenä mieleen ei tule ottaa kameraa käteen, vaan se rätti...

7. En todellakaan aina jaksa välittää (esim. leikkipuistoon mennessä) minkälaisia, saatika merkkisiä vaatteita lapsillamme on päällä.

8. Elämänkokemuksesta sen verran, että olemme ehkä nuoria.. Mutta olemme kokeneet jo kaikenlaista elämässämme, niinkuin tutut tietävätkin.. Mutta se ei ole aiheeni tässä blogissa. Kaikki vastoinkäymisetkin on tehnyt meille hyvää ja kasvattaneet ihmisinä ja yhdistäneet meitä entisestään. Yritän keskittyä tässä sellaisiin positiivisiin asioihin, jotka inspiroivat minua itseäni tässä arjessa kahden äitiä tarvitsevan lapsen kanssa.

9. Se "perhosjuttu" eli taulujen tekeminen oikeista perhosista.. Hmm Olen ehkä sitten julma ihminen, mutta olen harrastanut aina mm. kaikenmaailman hyönteisten tutkimista ja keräilyä ja en ole osannut pitää sitä hirvittävän julmana... (Olen varmasti tästä syystä kauhea ihminen monen mielestä) Ja näiden viime viestin kommentteihin vedoten harkitsen tätä harrastusta vielä.. hmm no ei siitä sen enempää.

10. Se ei ole oikeasti tärkeää, missä asumme vaan se millaista arkea meillä sielä on. Ja se että ehdimme tällä hetkellä elämään tällaista kiireetöntä elämää. Olemme aikaisempina vuosina tehneet paljon uhrauksia.. Töitä yhdessä kellon ympäri, remontteja ja samalla koulujen kursseja Ja olemme nyt tässä. Poissa siitä oravanpyörästä.

11. En yritä mitenkään täällä kiillottaa sädekehääni.. ja olen sujut itseni kanssa. Blogista kyllä saa todella lällyn kuvan elämästämme itsenikin mielestä, jos luen tekstejä jälkikäteen. (älkää lukeko)

12. Ehkä täytyisi mennä kesällä myös jollekkin kurssille, jossa oppisin kirjoittamaan rosoisemmin tästä elämästä.

13. Kaikkihan tietää että lasten kanssa päivä menee kuunnellessa, auttaessa, siivoamisessa, hiekkalaatikon reunalla seisten, ruokaa tehden (meillä syödään ihan tavallista kotiruokaa), puettaessa, kirjoja lukiessa, lohduttaessa ym. ja siitä että sata kertaa sanoo samasta asiasta ja siltikin puhuu kuuroille korville ;) Mutta en pidä niistä asioista tätä blogia..

14. Ehkä tästä blogista piti tulla alunperin enemmän käsityöblogi.. Mutta en ole nyt viimeaikoina tehnyt oikein käsitöitä, joten niistä ehkä myöhemmin.

15. Olemme keränneet viimeiset 7 vuotta saman tyylisiä huonekaluja aina kun olemme malttaneet. Ja pikku hiljaa koti alkaa näyttämään siltä, miltä kuvittelimmekin...

16. Mitähän tyhjentävää tähän vielä keksisin..hmm.. en alunperin ikinä ajatellut että tästä tulisi näinkään suosittu blogi.. Nytkin huomasin, että 2 vuorokaudessa on käynyt 10 000 lukijaa ja en voi kuin ihmetellä.

17. Tämä on pintapuolinen raapaisu elämästämme ja sellaisena se pysyykin.. Positiivisen lällynä. Jos ei kolahda, niin voi siirtyä seuraavaan blogiin :)

18. En nyt lopeta tätä blogia vielä tästä huolimatta. . jatkoajalle mennään toistaiseksi. Kaikilla blogeilla on oma elinkaarensa. Mutta on ihmiset ihmeellisiä, ei voi nyt muuta sanoa. Toiset purkavat nettiin pahaa oloaan ja toiset hyvää oloaan. Tarkoitus oli inspiroida ihmisiä tekemään itse.

19. Kiitos vielä teille jotka tajuatte tämän blogin ajatuksen ja ymmärrätte että elämän hyvätkin puolet voi kirjata ylös..

20. Lukekoon, ken kestää tätä 'siirappia' ;) En vielä todellakaan osaa kaikkea (miten voisinkaan?) ja ei tarvitsekaan. Ihmisiähän tässä vaan ollaan. Harjottelen ja EHKÄ vanhana osaan jo jotakin.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaunis pieni elämä" tuo mulle aina hyvää mieltä ja inspiroi sisustamaan ym. (vaikka tyylini onkin ehkä modernimpi).

En voi ymmärtää, miksi joku ei tajua, että tuon blogin juju ei ole kertoa huonoista öistä ja kakkavaipoista, vaan mua se ainakin auttaa ajattelemaan positivisemmin "mitä kivaa huomenna voisi taas tehdä".

Vierailija
2/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin on täällä niinkään hyökännyt itse blogistia vastaan, vaan lähinnä näitä jatkuvia, jatkuvia ja taas kerran alkavia aloituksia vastaan. Minä en ainakaan enää jaksaisi lukea tästä blogista täällä palstalla ihan jatkuvasti. Ja väistämättäkin sitä alkaa epäilemään, että blogisti itse näitä aloituksia tänne pistää. Vaikka hän nyt toista väittääkin.

Mutta kaikki muut kommentoinnit ja arvostelut on mielestäni lähtenyt lähinä siitä, että täällä palstalla syytellään heti kateelliseksi jos ei jostain syystä tätä blogistia ole ihaillut kirkkain silmin. Sitten täällä on joutunut ehkä perustelemaan miksi ei tule ihailtua kyseisen blogistin elämää. Mutta sehän on aina vaan kateutta.

Monessa muussakin av-palstan jutussa on nähtävissä se, että kaikki hiemankin negatiivisempi kritiikki tai palaute katsotaan kateudeksi. Niin myös tässä tapauksessa. Ikävää tosin jos blogisti on pahoittanut tästä mielensä, se tuskin oli kenenkään tarkoitus, mutta toisaalta eikös se kuulu asiaan jos pistää elämänsä näytille nettiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin on täällä niinkään hyökännyt itse blogistia vastaan, vaan lähinnä näitä jatkuvia, jatkuvia ja taas kerran alkavia aloituksia vastaan. Minä en ainakaan enää jaksaisi lukea tästä blogista täällä palstalla ihan jatkuvasti. Ja väistämättäkin sitä alkaa epäilemään, että blogisti itse näitä aloituksia tänne pistää. Vaikka hän nyt toista väittääkin. Mutta kaikki muut kommentoinnit ja arvostelut on mielestäni lähtenyt lähinä siitä, että täällä palstalla syytellään heti kateelliseksi jos ei jostain syystä tätä blogistia ole ihaillut kirkkain silmin. Sitten täällä on joutunut ehkä perustelemaan miksi ei tule ihailtua kyseisen blogistin elämää. Mutta sehän on aina vaan kateutta. Monessa muussakin av-palstan jutussa on nähtävissä se, että kaikki hiemankin negatiivisempi kritiikki tai palaute katsotaan kateudeksi. Niin myös tässä tapauksessa. Ikävää tosin jos blogisti on pahoittanut tästä mielensä, se tuskin oli kenenkään tarkoitus, mutta toisaalta eikös se kuulu asiaan jos pistää elämänsä näytille nettiin?

Miksi ihmeessä tämä blogi tuodaan esille täällä jatkuvasti. Useinmiten "joku" aloittaa sen kehumisen taas ihan yöstä. Eiköhän siitä nyt ole keskusteltu täällä ihan tarpeeksi ja kyllästymisen asti. Toiset tykkää, toiset ei. Ja niinhän se on aina elämässä.

Vierailija
4/120 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista miten blogiisi joskus päädyin, mutta ajattelin heti, että tuo nainenhan on sekaisin :), mutta kas kumma, vierailin blogissa toisen, kolmannenkin kerran. Okei, se on vieläkin siirappia, mutta pidän ottamistasi kuvista, siitä, että joku toinen ehtii leipoa... Haluaisin itsekin osata kuvata arjessa niitä kauniita asioita. En osaa leipoa edes pullaa :) Älä ihmeessä lopeta blogia täällä olevan arvostelun takia. Itse asiassa oli hyvä, että huomasit ketjun, ajattelin itse jo laittaa linkin sinulle postiisi, vaikka en edes tunne sinua, sen verran ikäviä juttuja täällä oli. Hyvä kun puolustaudut.

Minäkin tykkään siitä, että jollain on aikaa leipoa, askarrella ja touhuta kaikkea kivaa lasten kanssa

Vierailija
5/120 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitäisin blogia niin en sitä myöskään siellä mainitsisi

juttuja ja liittyy vielä jotenkin noitten ihmisten työhön! Olisitko naama yhtä norsunvitulla, jos joku varakas mies vaikka pitäisi teknologia-aiheista blogia ja siellä raportoisi viimeisimmistä löydöistään? Olisko siellä ukot toistensa kravateissa kiinni kinaamassa siitä saako ipadin mainita blogissa vai ei? Naiset on niin helvetin naurettavia, nimimerkillä nainen itsekin.

no se ei muuta sitä seikkaa, että ne todella varakkaat ovat hissukseen kalliimmista ostoksistaan ts. eivät esittele niitä eivätkä alleviivaa niiden hankintaa :) Kyseinen blogihan ei ole ostos- tai vaateblogi ja kertoo muutenkin hyvin ylimalkaisesti ja rajoitetusti perheen arjesta - tällöin erinäisten hankintojen esittely on nimenomaan esittelyä, jota todella varakas ei tekisi :)

Sinä se taidat olla oikein stereotypioiden ylläpitäjä? Eiköhän kaikki ihmiset, oli ne sit köyhiä tai todella varakkaita, käyttäydy ihan oman persoonansa mukaisella tavalla. Ei ole olemassa yhtä ainoaa käytösmanuaalia, jonka mukaisesti ihmiset käyttäytyvät varakkuudestaan riippuen. Onko bloginpitäjä jossakin määritellyt, ettei "kyseinen blogi ole ostos- tai vaateblogi" (sinun käyttämäsi sanamuodot)? Eiköhän bloginpitäjä ihan itse voi kirjoittaa omaan blogiinsa mistä itse ikinä haluaa ilman että tarvitsee erikseen määritellä, millaisesta blogista on kysymys?

Lukijan ei liene vaikeaa päätellä, onko joku blogi muotiblogi, sisustusblogi - ihan lukemansa perusteella, sitä ei blogistin itsensä tarvitse alleviivata. Nyt keskustelun alla oleva blogi on aihepiireiltään varsin monipuolinen, vaikka keskittyykin eniten siihen, mitä ollaan tehty (päivien kulku, remontti). Myös lukijoilla on osansa blogin määrittelyssä: jos nyt vaikka kauniin pienen elämän blogisti määrittelisi bloginsa muotiblogiksi niin harva lukija sitä kuitenkaan muotiblogina pitäisi (ellei sitten sisältä muuttuisi).

Ei ole kyse stereotypioista tai käytösmanuaalista vaan yksinkertaisesta faktasta, että ne todella varakkaat harvoin alleviivaavat varakkuuttaan esim. hankintojaan esittelemällä/korostamalla. Ja kuten me kaikki tiedämme, mikään ei ole ehdotonta, aina löytyy myös niitä, jotka toimivat toisin.

Vierailija
6/120 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä jo tiedä minkälainen on av- mamma. Katkera, kitkerä ja kateellinen.

Ah mikä koti teillä on, kaunis, rauhoittava ja seesteinen.

Silmäni lepää noissa kuvissa.

Hyvää jatkoa teille!

Vierailija
7/120 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tehdä, vaikka oman tv-ohjelman ja siinä hommassa pärjäisit hyvin monipuolisilla taidoillasi.

Vierailija
8/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos Anne!

Vierailija
9/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään

Vierailija
10/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, av-mammat!

Vierailija
11/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien blgien tarvitsekaan olla muuta kuin pehmeää pintaa. Minä ainakin luen monenlaisia blogeja, jotkut pinnallisempia kuin toiset ja riippuu ihan omasta mielentilasta mitä tekee mieli lukea. Joskus haluan leivoksia ja joskus lenkkimakkaraa ;)

Vierailija
12/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kyllä huomaa, teillä on hieno näkemys millainen talonne tulee olemaan

Vierailija
13/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes lukenut blogia, mutta nyt ainakin tiedätte että hän todella ON av-mamma, sanoi mitä sanoi! =D

Vierailija
14/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin osaa käyttää myös nimitystä av-palsta:D mutta oli miten oli, kaikkea hyvää heille.

Vierailija
15/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivasta blogista.

Talonne ja sen sisustus ovat todella ihanat, jatka hyvää työtäsi.

Terveisiä perheelle, ihanat lapset =)

Vierailija
16/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionkipeä, lapsellinen ja hemmoteltu lapsiraukka. No, elämä opettaa...

Vierailija
17/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näsäviisasta vuodatusta.

Huomaa että on parikymppinen...

Vierailija
18/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä siis tukehdu katkeruuteesi. Monet ovat jo 25-vuotiaina kokeneet vaikka mitä, ei se aina ikää katso.

Vierailija
19/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paras on, kun et lue _yhtään_ kommenttia täältä av:lta. Saat ihan turhaan pahanmielen.

Täällä haukutaan KAIKKI, on se sitten peruspahansuopuutta tai kateellisuutta tai mitä, ehkä eniten itsekkyyttä tai omanapaisuutta.

Olet ollut mun suosikkikansiossa jo kuukausia, älä ihmeesäs lopeta, minä käyn nauttimassa teidän kauniista pienestä elämästä - enkä ollenkaan ajattele, että se on sitä jatkuvaa puhdasta arkitodellisuutta :)

Mä katson mielummin niitä putsattuja lapsia, pyyhittyjä pintoja ja siivottuja lattioita kuin niitä vastakohtia :)

Vierailija
20/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuhu ei voi muuta sanoa : DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi