Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siitäs saitte Kauniin Pienen Elämän arvostelijat:

Vierailija
02.06.2010 |

http://kaunispienielama.blogspot.com/

Hmm.. Eksyin tässä yksi ilta jollekkin Aihe Vapaa keskustelupalstalle (kun katsoin ketkä on linkittänyt blogini) ja huomasin olevani blogini kanssa muutamassa kohtaa arvostelun kohteena.. (jotkut jopa epäilivät että olen itse aloitukset sinne laittanut.. On mulla muutakin tekemistä kun roikkua AVpalstalla.;) Olkoon viimeinen kerta kun sinne kurkkaan. En linkitä kohtaa tähän.

joten tässä pari asiaa lisää tähän soppaan:

1. Blogini ei ole tarkoitus mitenkään saada kiukkuista keskustelua aikaiseksi.. päinvastoin.

2. Kuvat itsestäni ovat yleensä aika outoja, minusta on muutenkin outoa ottaa itsestäni kuvaa, saatikaan laittaa sitä blogiini.. En ole anorektinen eikä minulla ole tekoripsiä eikä hiustenpidennystä.. Minulta on tapaturmaisesti lähtenyt nenä pienenä melkein kokonaan irti ja se ommeltiin 3 kerroksessa kiinni takaisin.. Koko naamani näytti silloin olevan täynnä tikkejä.. Ja nenä otti takaisin kiinni (lääkärit huokaisivat helpotuksesta) einkä tarvinnut siten minkäänlaista nenäproteesia (vai mitä ne ovat) Olen tyytyväinen siihen että kaikki osat ovat tallella, mutta en muuten ole oikein ulkonäkökeskeinen ihminen.. ( saatan näyttää pissikseltä kyllä joissain kuvissa, sori ;)

3. En myöskään seuraa paljon muotia, saatika pukeudu sen mukaan.. Ostan harvoin vaatteita ja käytän vaatteet mielellään "loppuun". Ja sitten annan eteenpäin, jos huolitaan. hmm.. mitäs vielä kommentoisin tähän "tätimäiseen" pukeutumistyyliin... ;) Muotiblogit ovat todellakin erikseen. Inspiroitukaa niistä!

4. Osaan nauraa itselleni ja olen usein aika itseironinen, ehkä se ei käy ilmi näissä teksteissäni...

5. Tekstini ovat todella siirappisia ja niissä on kirjoitusvirheitä enemmän kuin laki sallii.. Kirjoitan tekstini usein myöhään illalla/yöllä ja en jaksa oikolukea.. Eli katselkaa vain vaikka kuvia, jos se ottaa päähän..

6. Se miksi kuvat ovat "lavastettuja" on sen takia että silloin kun poika heittelee spagettia pitkin keittiötä ja tyttö kaataa kuppinsa pöydälle, niin ensimmäisenä mieleen ei tule ottaa kameraa käteen, vaan se rätti...

7. En todellakaan aina jaksa välittää (esim. leikkipuistoon mennessä) minkälaisia, saatika merkkisiä vaatteita lapsillamme on päällä.

8. Elämänkokemuksesta sen verran, että olemme ehkä nuoria.. Mutta olemme kokeneet jo kaikenlaista elämässämme, niinkuin tutut tietävätkin.. Mutta se ei ole aiheeni tässä blogissa. Kaikki vastoinkäymisetkin on tehnyt meille hyvää ja kasvattaneet ihmisinä ja yhdistäneet meitä entisestään. Yritän keskittyä tässä sellaisiin positiivisiin asioihin, jotka inspiroivat minua itseäni tässä arjessa kahden äitiä tarvitsevan lapsen kanssa.

9. Se "perhosjuttu" eli taulujen tekeminen oikeista perhosista.. Hmm Olen ehkä sitten julma ihminen, mutta olen harrastanut aina mm. kaikenmaailman hyönteisten tutkimista ja keräilyä ja en ole osannut pitää sitä hirvittävän julmana... (Olen varmasti tästä syystä kauhea ihminen monen mielestä) Ja näiden viime viestin kommentteihin vedoten harkitsen tätä harrastusta vielä.. hmm no ei siitä sen enempää.

10. Se ei ole oikeasti tärkeää, missä asumme vaan se millaista arkea meillä sielä on. Ja se että ehdimme tällä hetkellä elämään tällaista kiireetöntä elämää. Olemme aikaisempina vuosina tehneet paljon uhrauksia.. Töitä yhdessä kellon ympäri, remontteja ja samalla koulujen kursseja Ja olemme nyt tässä. Poissa siitä oravanpyörästä.

11. En yritä mitenkään täällä kiillottaa sädekehääni.. ja olen sujut itseni kanssa. Blogista kyllä saa todella lällyn kuvan elämästämme itsenikin mielestä, jos luen tekstejä jälkikäteen. (älkää lukeko)

12. Ehkä täytyisi mennä kesällä myös jollekkin kurssille, jossa oppisin kirjoittamaan rosoisemmin tästä elämästä.

13. Kaikkihan tietää että lasten kanssa päivä menee kuunnellessa, auttaessa, siivoamisessa, hiekkalaatikon reunalla seisten, ruokaa tehden (meillä syödään ihan tavallista kotiruokaa), puettaessa, kirjoja lukiessa, lohduttaessa ym. ja siitä että sata kertaa sanoo samasta asiasta ja siltikin puhuu kuuroille korville ;) Mutta en pidä niistä asioista tätä blogia..

14. Ehkä tästä blogista piti tulla alunperin enemmän käsityöblogi.. Mutta en ole nyt viimeaikoina tehnyt oikein käsitöitä, joten niistä ehkä myöhemmin.

15. Olemme keränneet viimeiset 7 vuotta saman tyylisiä huonekaluja aina kun olemme malttaneet. Ja pikku hiljaa koti alkaa näyttämään siltä, miltä kuvittelimmekin...

16. Mitähän tyhjentävää tähän vielä keksisin..hmm.. en alunperin ikinä ajatellut että tästä tulisi näinkään suosittu blogi.. Nytkin huomasin, että 2 vuorokaudessa on käynyt 10 000 lukijaa ja en voi kuin ihmetellä.

17. Tämä on pintapuolinen raapaisu elämästämme ja sellaisena se pysyykin.. Positiivisen lällynä. Jos ei kolahda, niin voi siirtyä seuraavaan blogiin :)

18. En nyt lopeta tätä blogia vielä tästä huolimatta. . jatkoajalle mennään toistaiseksi. Kaikilla blogeilla on oma elinkaarensa. Mutta on ihmiset ihmeellisiä, ei voi nyt muuta sanoa. Toiset purkavat nettiin pahaa oloaan ja toiset hyvää oloaan. Tarkoitus oli inspiroida ihmisiä tekemään itse.

19. Kiitos vielä teille jotka tajuatte tämän blogin ajatuksen ja ymmärrätte että elämän hyvätkin puolet voi kirjata ylös..

20. Lukekoon, ken kestää tätä 'siirappia' ;) En vielä todellakaan osaa kaikkea (miten voisinkaan?) ja ei tarvitsekaan. Ihmisiähän tässä vaan ollaan. Harjottelen ja EHKÄ vanhana osaan jo jotakin.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vinkannut Annelle asiasta että täällä riehuu keskustelu?

Vierailija
62/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä uskoo, että Anne vahingossa päätyi av-palstalle? Juuri sopivasti kun pitkät ketjut hänen blogista, niin pääsi vastaamaan.

Mutta joo, onhan tämä noloa, että täälläl pyörii..

Annehan sanoo alu

ssa, että oli käynyt läpi oman bloginsa linkityksiä (Blogiin tulee aina tieto, kun joku on linkittänyt) ja tullut katsomaan, mitä täällä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tästä asiasta ole sen enempää mieltä kuin toistakaan, mutta mielestäni ei ole blogin pitäjältä järkevää hyökätä tällä tavalla suurta lukijaryhmää (=ne ns. AV-mammat) vastaan.

En olisi uskonut, että tuo viesti on oikeasti blogin pitäjän kirjoittama (on tyyliltään niin pilkallinen ja asiaton), mutta onhan se uskottava, kun kerran blogista löytyi...

Järkevä ihminen osaa vastata (epäasialliseenkin) kritiikkin rakentavasti.

Vierailija
64/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sun blogin vannoutunut lukija, ollut jo pitkään. En ole viitsinyt ottaa osaa noihin ketjuihin, missä sun (ihanaa) blogia on haukuttu. Kun niitä ketjuja lukee, niin tulee vaan paha mieli :( Täällä on niin paljon kateellisia ihmisiä... En ymmärrä sitä! Mutta luen sun blogia ja tykkään siitä :) Ihanaa kesää sulle!!

Vierailija
65/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jokainen joka osaa kutsua tätä av:ksi on kyllä hengaillut täällä useammankin kerran. Ja parin muun tavoin ihmettelen, että mitä tossa alutuksessa nyt kukaan sai?!

Kun sehän alkaa "siitäs saitte..."

ei ummarra...

Vierailija
66/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte että blgin pitäjä on kiva?Ettehän te tunne sitä kuin parin lauseen perusteella

Vierailija
67/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten esittelet ostamiasi Lacosten vaatteita?

"Oho, ihan sattumalta oli pojan vitivalkoisessa 40 e maksaneessa leikkipuistopaidassa tommonen krokotiili..."

Muuten kyllä kauniita kuvia, olet taitava kuvaaja. Mutta elämäsi vaikuttaa 100 kohtaa -jutun perusteella ärsyttävän seesteiseltä ja ongelmattomalta. Kenenkään lapsiperheellisen arki ei voi olla tuollaista pelkkää rauhallista harmoniaa.

Vierailija
68/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä uskoo, että Anne vahingossa päätyi av-palstalle? Juuri sopivasti kun pitkät ketjut hänen blogista, niin pääsi vastaamaan.

Mutta joo, onhan tämä noloa, että täälläl pyörii..

Annehan sanoo alu

ssa, että oli käynyt läpi oman bloginsa linkityksiä (Blogiin tulee aina tieto, kun joku on linkittänyt) ja tullut katsomaan, mitä täällä puhutaan.

Tästä blogista oli täällä juttua jo monta kuukautta sitten. Miksi Anne ei silloin seurannut linkityksiä?!

Ai niin, kun hän on itse ne tehnyt.

Vierailija
69/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä, että ihan oikeasti elämä voi olla aikamoisen seesteistä ja onnellista. Kaikilla kun ei ole esim. sohvalla kalsareissa pleikkaa pelaavaa miestä, joka ei tee kotitöitä eikä huolehdi itsestään jne. En kommentoinut edelliseen ketjuun, johon Anne viitannee, koska keskustelu oli (jälleen kerran) aika ala-arvoista.

Vierailija
70/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten esittelet ostamiasi Lacosten vaatteita?

"Oho, ihan sattumalta oli pojan vitivalkoisessa 40 e maksaneessa leikkipuistopaidassa tommonen krokotiili..."

Muuten kyllä kauniita kuvia, olet taitava kuvaaja. Mutta elämäsi vaikuttaa 100 kohtaa -jutun perusteella ärsyttävän seesteiseltä ja ongelmattomalta. Kenenkään lapsiperheellisen arki ei voi olla tuollaista pelkkää rauhallista harmoniaa.

Vierailija
71/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä, että ihan oikeasti elämä voi olla aikamoisen seesteistä ja onnellista. Kaikilla kun ei ole esim. sohvalla kalsareissa pleikkaa pelaavaa miestä, joka ei tee kotitöitä eikä huolehdi itsestään jne. En kommentoinut edelliseen ketjuun, johon Anne viitannee, koska keskustelu oli (jälleen kerran) aika ala-arvoista.

tekee ruuan, on kohtelias, huolehtii lapsista, mutta siltikään elämämme ei ole tuollaista yliharmonista.

"Syömme yhdessä joka päivä rauhallisen lounaan." Niin varmaan.

Ovat just tollasia 18-vuotiaana naimisiin meneviä uskiksia.

Vierailija
72/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä maailmassa on liian vähähän ihmisiä, jotka edes yrittävät nähdä ympärillään jotain kaunista ja hyvää. Minulle tulee vain ja ainoastaan hyvä mieli, kun katselen ao. blogia. Kyllä minä näen pölyä ja pahaa mieltä riittävästi muutenkin. Silti itsekin pyrin siihen, että elämä olisi hyvä ja kaunis. On se ainakin mukavampaa kuin olla naama väärällään joka asiasta.

Älkää lukeko Pientä-blogia jos niin pahalta tuntuu. Uskon, että se on tarkoitettu ilahduttamaan.

Osa meistä ihmisistä haluaa selailla kauniita sisustus-, muoti- ja elämäntapalehtiä. Toiset lukevat Seiskaa ja Alibia. Etsikää elämän raadollisuuden ja kurjuuden kärttäjät muita blogeja ja jättäkää tämä blogi rauhaan. Omassa lajissaan mestarillinen. Kiitos blogaajalle!

Vierailija
73/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hattara blogi, mutta omalla tavallaan herttainenkin.

Harmittaa Annen puolesta että meni munaamaan itsensä julkisesti tuolla av-bloggauksella. Ei olisi ollut tietääkseenkään av-"kohusta", olisi vaan kirjoittanut maapähkinävoieväsleivistä ja kuusenkerkkäjuomasta jota nautti lasten ja sydänystäviensä kera takapihan huvimajassa.

ps. toivoisin ettei myöskään olisi julkaissut itsestään ainakaan tuota shoppailuotosta eikä vaihtanut esittelykuvaansa. Säälittävä "pelästynyt peura ajovaoloissa" katse, pelokkaan ja surullisen näköinen "desperate housewife"

Vierailija
74/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hattara blogi, mutta omalla tavallaan herttainenkin. Harmittaa Annen puolesta että meni munaamaan itsensä julkisesti tuolla av-bloggauksella. Ei olisi ollut tietääkseenkään av-"kohusta", olisi vaan kirjoittanut maapähkinävoieväsleivistä ja kuusenkerkkäjuomasta jota nautti lasten ja sydänystäviensä kera takapihan huvimajassa. ps. toivoisin ettei myöskään olisi julkaissut itsestään ainakaan tuota shoppailuotosta eikä vaihtanut esittelykuvaansa. Säälittävä "pelästynyt peura ajovaoloissa" katse, pelokkaan ja surullisen näköinen "desperate housewife"

Onko sun elämä todella niin tyhjää, että aikasi menee vain toisten moittimiseen? Tuo blogaaja edes yrittää. Mutta niinhän se on, että karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Varmaan kiva olla se räksyttävä koira. Toivottavasti et koskaan eksy mun blogiin.

Vierailija
75/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta mua ärsyttää oikeesti suunnattomasti toi merkkivaatteista puhuminen, niin kuin niiden ostaminen olis ihan tavallista kaikille. Vrt. Lacosten paidat ekalla sivulla ja vamhemmissa teksteissä mm. "Mies häipyi Hilfigerin putiikkiin ostoksille."

Kaikki tietää, että tommoset merkkivaatteet on tosi kalliita.

Ja tämä tosiaan vesittää selittelyviestin kohdan nro 7!

Samoin se flyygelin oston mainitseminen ihan tavallisena asiana ilman sanan puoikastakaan tosi kalliista hinnasta on melko pröystäilevää eli köyhempiä morkkaavaa.

Ja itse pidän kalliiden vaatteiden ostamista lapsille tosi typeränä rahanhaaskuuna. Enkä kehtaisi edes pukea lastani merkkivaatteisiin, jossa merkit selvästi näkyvät.

Vierailija
76/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä näitä idiootteja.

Vierailija
77/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta mua ärsyttää oikeesti suunnattomasti toi merkkivaatteista puhuminen, niin kuin niiden ostaminen olis ihan tavallista kaikille. Vrt. Lacosten paidat ekalla sivulla ja vamhemmissa teksteissä mm. "Mies häipyi Hilfigerin putiikkiin ostoksille." Kaikki tietää, että tommoset merkkivaatteet on tosi kalliita. Ja tämä tosiaan vesittää selittelyviestin kohdan nro 7! Samoin se flyygelin oston mainitseminen ihan tavallisena asiana ilman sanan puoikastakaan tosi kalliista hinnasta on melko pröystäilevää eli köyhempiä morkkaavaa. Ja itse pidän kalliiden vaatteiden ostamista lapsille tosi typeränä rahanhaaskuuna. Enkä kehtaisi edes pukea lastani merkkivaatteisiin, jossa merkit selvästi näkyvät.

Toiset ostavat flyygelejä, toiset pottuja tai viinapullon viikonlopuksi. Kukin me ilahdutaan eri jutuista. Miksi sinua ärsyttävät juuri nämä tuotteet, jotka eivät ehkä ole niin yleisiä? Miksi et vain voisi olla iloinen bloginpitäjän puolesta? Mitä se on sinulta pois? Miksi siihen pitää takertua?

Vierailija
78/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että Anne pahoitit mielesi kommenteista. Osa olikin asiattomia, osa taas tavallaan asiallistakin kritiikkiä tai olisiko sitten toiveita siitä elämänmakuisesta elämästä.

Varmaan jokainen joka julkista blogia pitää, saa myös negatiivista palautetta. Kaikki eivät voi pitää samoista asioista, kaikille samat asiat eivät ole tärkeitä ja kaikkia ei voi miellyttää :). Silti voi tietysti kukin kohdallaan miettiä, miten kritiikkinsä asettaa.

Tutkin pitkään noita kuvia blogissasi, osaat todella hienosti valokuvata ja tuo talonne on ihana, sinulla on myös hyvä maku.

Mutta tosiaan, olen yksi niistä, joka hakee blogeista elämänmakua- juuri sitä kaakaon kaatumista, elämän rosoisuutta, vastoinkäymisiä ja sattumuksia... Ihan tavallista elämää ja ihania pieniä iloja ja suruja.

Ymmärrän kyllä, että antaa blogissaan elämästään niitä asioita joita haluaa ja näen, että sinulle tärkeitä ovat juuri sisustaminen, estetiikka jne.

Kaikkea hyvää jatkossakin, varmasti moni saa hyvän mielen noista tunnelmista.

Vierailija
79/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tää vastine saa mut vähän toisiin ajatuksiin.

Vierailija
80/120 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on varallisuutta ylläpitää kaikki tuo, se on todella hieno juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä