Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siitäs saitte Kauniin Pienen Elämän arvostelijat:

Vierailija
02.06.2010 |

http://kaunispienielama.blogspot.com/

Hmm.. Eksyin tässä yksi ilta jollekkin Aihe Vapaa keskustelupalstalle (kun katsoin ketkä on linkittänyt blogini) ja huomasin olevani blogini kanssa muutamassa kohtaa arvostelun kohteena.. (jotkut jopa epäilivät että olen itse aloitukset sinne laittanut.. On mulla muutakin tekemistä kun roikkua AVpalstalla.;) Olkoon viimeinen kerta kun sinne kurkkaan. En linkitä kohtaa tähän.

joten tässä pari asiaa lisää tähän soppaan:

1. Blogini ei ole tarkoitus mitenkään saada kiukkuista keskustelua aikaiseksi.. päinvastoin.

2. Kuvat itsestäni ovat yleensä aika outoja, minusta on muutenkin outoa ottaa itsestäni kuvaa, saatikaan laittaa sitä blogiini.. En ole anorektinen eikä minulla ole tekoripsiä eikä hiustenpidennystä.. Minulta on tapaturmaisesti lähtenyt nenä pienenä melkein kokonaan irti ja se ommeltiin 3 kerroksessa kiinni takaisin.. Koko naamani näytti silloin olevan täynnä tikkejä.. Ja nenä otti takaisin kiinni (lääkärit huokaisivat helpotuksesta) einkä tarvinnut siten minkäänlaista nenäproteesia (vai mitä ne ovat) Olen tyytyväinen siihen että kaikki osat ovat tallella, mutta en muuten ole oikein ulkonäkökeskeinen ihminen.. ( saatan näyttää pissikseltä kyllä joissain kuvissa, sori ;)

3. En myöskään seuraa paljon muotia, saatika pukeudu sen mukaan.. Ostan harvoin vaatteita ja käytän vaatteet mielellään "loppuun". Ja sitten annan eteenpäin, jos huolitaan. hmm.. mitäs vielä kommentoisin tähän "tätimäiseen" pukeutumistyyliin... ;) Muotiblogit ovat todellakin erikseen. Inspiroitukaa niistä!

4. Osaan nauraa itselleni ja olen usein aika itseironinen, ehkä se ei käy ilmi näissä teksteissäni...

5. Tekstini ovat todella siirappisia ja niissä on kirjoitusvirheitä enemmän kuin laki sallii.. Kirjoitan tekstini usein myöhään illalla/yöllä ja en jaksa oikolukea.. Eli katselkaa vain vaikka kuvia, jos se ottaa päähän..

6. Se miksi kuvat ovat "lavastettuja" on sen takia että silloin kun poika heittelee spagettia pitkin keittiötä ja tyttö kaataa kuppinsa pöydälle, niin ensimmäisenä mieleen ei tule ottaa kameraa käteen, vaan se rätti...

7. En todellakaan aina jaksa välittää (esim. leikkipuistoon mennessä) minkälaisia, saatika merkkisiä vaatteita lapsillamme on päällä.

8. Elämänkokemuksesta sen verran, että olemme ehkä nuoria.. Mutta olemme kokeneet jo kaikenlaista elämässämme, niinkuin tutut tietävätkin.. Mutta se ei ole aiheeni tässä blogissa. Kaikki vastoinkäymisetkin on tehnyt meille hyvää ja kasvattaneet ihmisinä ja yhdistäneet meitä entisestään. Yritän keskittyä tässä sellaisiin positiivisiin asioihin, jotka inspiroivat minua itseäni tässä arjessa kahden äitiä tarvitsevan lapsen kanssa.

9. Se "perhosjuttu" eli taulujen tekeminen oikeista perhosista.. Hmm Olen ehkä sitten julma ihminen, mutta olen harrastanut aina mm. kaikenmaailman hyönteisten tutkimista ja keräilyä ja en ole osannut pitää sitä hirvittävän julmana... (Olen varmasti tästä syystä kauhea ihminen monen mielestä) Ja näiden viime viestin kommentteihin vedoten harkitsen tätä harrastusta vielä.. hmm no ei siitä sen enempää.

10. Se ei ole oikeasti tärkeää, missä asumme vaan se millaista arkea meillä sielä on. Ja se että ehdimme tällä hetkellä elämään tällaista kiireetöntä elämää. Olemme aikaisempina vuosina tehneet paljon uhrauksia.. Töitä yhdessä kellon ympäri, remontteja ja samalla koulujen kursseja Ja olemme nyt tässä. Poissa siitä oravanpyörästä.

11. En yritä mitenkään täällä kiillottaa sädekehääni.. ja olen sujut itseni kanssa. Blogista kyllä saa todella lällyn kuvan elämästämme itsenikin mielestä, jos luen tekstejä jälkikäteen. (älkää lukeko)

12. Ehkä täytyisi mennä kesällä myös jollekkin kurssille, jossa oppisin kirjoittamaan rosoisemmin tästä elämästä.

13. Kaikkihan tietää että lasten kanssa päivä menee kuunnellessa, auttaessa, siivoamisessa, hiekkalaatikon reunalla seisten, ruokaa tehden (meillä syödään ihan tavallista kotiruokaa), puettaessa, kirjoja lukiessa, lohduttaessa ym. ja siitä että sata kertaa sanoo samasta asiasta ja siltikin puhuu kuuroille korville ;) Mutta en pidä niistä asioista tätä blogia..

14. Ehkä tästä blogista piti tulla alunperin enemmän käsityöblogi.. Mutta en ole nyt viimeaikoina tehnyt oikein käsitöitä, joten niistä ehkä myöhemmin.

15. Olemme keränneet viimeiset 7 vuotta saman tyylisiä huonekaluja aina kun olemme malttaneet. Ja pikku hiljaa koti alkaa näyttämään siltä, miltä kuvittelimmekin...

16. Mitähän tyhjentävää tähän vielä keksisin..hmm.. en alunperin ikinä ajatellut että tästä tulisi näinkään suosittu blogi.. Nytkin huomasin, että 2 vuorokaudessa on käynyt 10 000 lukijaa ja en voi kuin ihmetellä.

17. Tämä on pintapuolinen raapaisu elämästämme ja sellaisena se pysyykin.. Positiivisen lällynä. Jos ei kolahda, niin voi siirtyä seuraavaan blogiin :)

18. En nyt lopeta tätä blogia vielä tästä huolimatta. . jatkoajalle mennään toistaiseksi. Kaikilla blogeilla on oma elinkaarensa. Mutta on ihmiset ihmeellisiä, ei voi nyt muuta sanoa. Toiset purkavat nettiin pahaa oloaan ja toiset hyvää oloaan. Tarkoitus oli inspiroida ihmisiä tekemään itse.

19. Kiitos vielä teille jotka tajuatte tämän blogin ajatuksen ja ymmärrätte että elämän hyvätkin puolet voi kirjata ylös..

20. Lukekoon, ken kestää tätä 'siirappia' ;) En vielä todellakaan osaa kaikkea (miten voisinkaan?) ja ei tarvitsekaan. Ihmisiähän tässä vaan ollaan. Harjottelen ja EHKÄ vanhana osaan jo jotakin.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ostaa omien rahavarojensa mukaan siitä on turhaa ketään mollata. Tosin täytyy sanoa, että ne ihan oikeasti varakkaat ihmiset harvoin kertovat ostoksistaan - eivät ainakaan silloin jos ostetusta tavarasta voi päätellä, että se on maksanut paljon. Itse saatan ostaa sen enempiä miettimättä esim. Mulberryn laukun kun käväisen kaupngilla, mutta en koskaan mainitsisi asiasta kenelläkään vaan käytän laukkua vain vähin äänin. Samoin minkä tahansa tavaran kanssa.

Vierailija
102/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustus-/elämäntapablogista on mahdollista kaivaa tuollaisia asiayhteydestään irroitettuja yksityiskohtia, joita AV-mammakin täällä silmät kiiluen hakee ja raportoi. Kuten nyt nuo merkkivaatteet esimerkiksi.

Aikuistukaa nyt jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia blogistille kauniista kuvista jne. mutta onko niin vaikea ymmärtää, että kaikkia ei voi kiinnostaa pelkkä kiiltokuva? Jotkut kaipaavat hieman syvempää otetta, sisältöä tekstin alle, jotain sellaista sytykettä, josta saa virtaa omaankin elämäänsä? Ei kaikkia voi kiinnostaa Lacostet ja Hilfigerit (menikö oikein?) tai sisustusputiikit, toisilla voi olla hyvin erilaisia elämänarvoja ja elämyksiä voi tuottaa myös ilman materiaa...

Onko niin vaikea ymmärtää, ettei sun tarvi lukea sitä blogia jos ei kiinnosta!!!! Ihanko totta olet sitä mieltä, että blogistin pitää muuttaa bloginsa joka jumalan narsistin mieltymysten mukaiseksi?

Täysin samaa mieltä! Miksi ihmeessä menette kateelliset koko blogia edes lukemaan jos sisältö ei miellytä ja aiheuttaa näköjään vaan enemmän katkeruutta?

Eihän sen pitäisi keneltäkään olla pois jos joku haluaa esimerkiksi ostaa merkkivaatteita perheelleen? Jos muutamalla varattomalla AV-mammalla ei itsellään ole varaa totauttaa omia mieltymyksiään ilman lauantaista lottovoittoa, pitäisikö kaikkien maailman ihmisten käyttäytyä heidän budjettiensa sallimissa rajoissa?

Neuvoksi: sen sijaan että läyhäätte täällä, kannattais varmaan alkaa pikku hiljaa miettimään, miten niistä OMISTA unelmista tulisi totta ja tekemään asioiden eteen jotakin. Muitten ihmisten ja heidän elämiensä arvostelu täällä upottaa teitä vaan syvemmälle tuohon suohon. Tunnen itse asiassa pari vastaavaa tapausta ihan elävästä elämästä: molemmat tapaukset riutuvat nykyisin varattomina masennuksen kourissa, mikä ei sinänsä ole ihme, ottaen huomioon negatiivisen elämänasenteen ja sen, että koko elämä on kulunut muita kadehtiessa ja arvostellessa. Siinä jää monesti oma elämä ja ne omat unelmat elämättä kokonaan, puolisokin kyllästyy jossakin vaiheessa, ja kuolema korjaa satoa meidän kaikkien kohdalla.

Vierailija
104/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toiset purkavat nettiin pahaa oloaan ja toiset hyvää oloaan." Loistavasti sanottu!

Mun mielestäni blogi on kiva ja ihanaa silmälepoa. Keep up the good work ! t. 42 v av-mamma :-)

Vierailija
105/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan mainitsisi asiasta kenelläkään vaan käytän laukkua vain vähin äänin.

Ja tää blogistiko mainitsee asiasta ihmisille irl?

jos pitäisin blogia niin en sitä myöskään siellä mainitsisi

Vierailija
106/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin suomalaiselle kulttuurille tyypillistä: kateelliset panettelevat sitä, joka on avoimesti (omassa blogissaan, jota (huom!) kenenkään ei tarvitse ilman omaa kiinnostustaan ja klikkaustaan lukea) kertonut onnestaan.

"Kel onni on, se onnen kätkeköön" jne. Tarkoittikohan tuo sananlaskun keksijä sitä, että aina löytyy näitä kateellisia surkimuksia, jotka tahtoo romuttaa oman katkeruutensa takia toisen ilon ja onnen? Miksei voitais ihan oikeasti olla iloisia iloitsevien kanssa, sen sijaan että aina pitää jonkun elämässään epäonnistuneen olla pahoittamassa onnellisen mieltä? Kuvottavaa toimintaa, hävetkää jos osaatte. Ja välttäkää ihmeessä sen blogin kyttäämistä, jos se aiheuttaa tuollaista ahdistusta!

Vierailija
107/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja ja liittyy vielä jotenkin noitten ihmisten työhön! Olisitko naama yhtä norsunvitulla, jos joku varakas mies vaikka pitäisi teknologia-aiheista blogia ja siellä raportoisi viimeisimmistä löydöistään? Olisko siellä ukot toistensa kravateissa kiinni kinaamassa siitä saako ipadin mainita blogissa vai ei? Naiset on niin helvetin naurettavia, nimimerkillä nainen itsekin.

Vierailija
108/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja ja liittyy vielä jotenkin noitten ihmisten työhön! Olisitko naama yhtä norsunvitulla, jos joku varakas mies vaikka pitäisi teknologia-aiheista blogia ja siellä raportoisi viimeisimmistä löydöistään? Olisko siellä ukot toistensa kravateissa kiinni kinaamassa siitä saako ipadin mainita blogissa vai ei? Naiset on niin helvetin naurettavia, nimimerkillä nainen itsekin.

spot on.

Vierailija
109/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen av:n kautta loytanyt tuon blogin ja voin kylla suositella muillekin. Tuli oikein hyva mieli tuollaisesta positiivisuudesta ja ihanista kuvista. Toivon, etta blogisti jaksaa jatkaa edelleenkin kirjoittelua. Kateellisuudestahan tuo negatiivinen panettelu usein kumpuaa, joten sen voi jattaa arvoonsa olemattomaan.

Vierailija
110/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole lähtenyt tähän loanheittoon ja jankutukseen mukaan ja tänne väittelemään

Vierailija
111/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen av:n kautta loytanyt tuon blogin ja voin kylla suositella muillekin. Tuli oikein hyva mieli tuollaisesta positiivisuudesta ja ihanista kuvista. Toivon, etta blogisti jaksaa jatkaa edelleenkin kirjoittelua. Kateellisuudestahan tuo negatiivinen panettelu usein kumpuaa, joten sen voi jattaa arvoonsa olemattomaan.

Ihan samat sanat. Itsekin tulee positiivisemmalle mielelle noilla sivuilla! Kateellisten ja omaan itseensä tyytymättömien sepustukset nyt kannattaa jättää vaille huomiota.

Vierailija
112/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole lähtenyt tähän loanheittoon ja jankutukseen mukaan ja tänne väittelemään

tuo hänen kommenttinsa oli kuitenkin ihan fiksu, jos vertaa joihinkin toisiin herneisiin

yleensähän se menee niin että huomataan että "jossain" av:lla puhutaan -> loukkaannutaan -> kirjoitetaan tilitys -> mietitään muutama päivä blogin jatkoa -> päätetään ettei enää koskaan kirjoiteta henk.koht asioista -> palataan arkeen viikossa

ja sama uudestaan n 6kk välein...

Vierailija
113/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. blogi on kaunis. On älytöntä, että täällä haukutaan ja solvataan toisen tekemää!

Suomessa taitaa olla vielä tosi pieni määrä ihmisiä, jotka ihan oikeasti ymmärtävät mitä blogin pitäminen on!?

Isossa maailmassa blogiella taotaan rahaa. Ne saattavat tuottaa tuhansia euroja kk:ssa, kun niihin liitetään esim. jonkun tuotteen mainontaa.

Tässä haukutussa blogissa ei liene kuitenkaan siitä kysymys, että se olisi joku rahasampo? Käsittääkseni sillä halutaan tuoda esiin jotain kaunista.

Seuraan blogeja ja suunnittelen oman perustamista, koska maailma on täynnä skeidaa ja masennusta. Netti voi olla hyvä väline välittää kanssamatkaajille jotain kaunista!

Vierailija
114/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno blogi, todella terävä ja hyvä vastine. Onnellinen nuori perhe.

Minä elän hyvin samanlaista elämää kuin tuo blogisti, mutta olen laiskempi (ei esim. omaa blogia), vanhempi ja rumempi. Näistä asioista huolimatta uskon, että hyvä, onneen pyrkivä ja harmoninen elämä on mahdollista, kun siihen keskittyy.

Vierailija
115/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. eivät esittele niitä eivätkä alleviivaa niiden hankintaa :)

Kyseinen blogihan ei ole ostos- tai vaateblogi ja kertoo muutenkin hyvin ylimalkaisesti ja rajoitetusti perheen arjesta - tällöin erinäisten hankintojen esittely on nimenomaan esittelyä, jota todella varakas ei tekisi :)

Vierailija
116/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se ei muuta sitä seikkaa, että ne todella varakkaat ovat hissukseen kalliimmista ostoksistaan ts. eivät esittele niitä eivätkä alleviivaa niiden hankintaa :) Kyseinen blogihan ei ole ostos- tai vaateblogi ja kertoo muutenkin hyvin ylimalkaisesti ja rajoitetusti perheen arjesta - tällöin erinäisten hankintojen esittely on nimenomaan esittelyä, jota todella varakas ei tekisi :)

Sinä se taidat olla oikein stereotypioiden ylläpitäjä? Eiköhän kaikki ihmiset, oli ne sit köyhiä tai todella varakkaita, käyttäydy ihan oman persoonansa mukaisella tavalla. Ei ole olemassa yhtä ainoaa käytösmanuaalia, jonka mukaisesti ihmiset käyttäytyvät varakkuudestaan riippuen.

Onko bloginpitäjä jossakin määritellyt, ettei "kyseinen blogi ole ostos- tai vaateblogi" (sinun käyttämäsi sanamuodot)? Eiköhän bloginpitäjä ihan itse voi kirjoittaa omaan blogiinsa mistä itse ikinä haluaa ilman että tarvitsee erikseen määritellä, millaisesta blogista on kysymys?

Vierailija
117/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen onnellinen, että näin kävi. Blogi on juuri sitä, mitä kaipaan arkeeni tällä hetkellä. Ihania kuvia, arjen pieniä onnen hetkiä. Blogi on auttanut itseäni näkemään ihanuutta myös omassa arjessani.

Ei tietenkään kenenkään arki ole noin harmonista aina. Mutta mitä ihan oikeasti haluaa muistaa arjestaan? Ne ihanat hetket tietenkin! Ja ne on hyvä kirjata ylös.

Itseäni blogi on auttanut mielen ollessa maassa. Toivottavasti Anne jatkaa bloggaamista.

Vierailija
118/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista miten blogiisi joskus päädyin, mutta ajattelin heti, että tuo nainenhan on sekaisin :), mutta kas kumma, vierailin blogissa toisen, kolmannenkin kerran. Okei, se on vieläkin siirappia, mutta pidän ottamistasi kuvista, siitä, että joku toinen ehtii leipoa... Haluaisin itsekin osata kuvata arjessa niitä kauniita asioita. En osaa leipoa edes pullaa :) Älä ihmeessä lopeta blogia täällä olevan arvostelun takia. Itse asiassa oli hyvä, että huomasit ketjun, ajattelin itse jo laittaa linkin sinulle postiisi, vaikka en edes tunne sinua, sen verran ikäviä juttuja täällä oli. Hyvä kun puolustaudut.

Vierailija
119/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vastaus, mutta eipä nyt kuitenkaan yleistetä naurettavuutta koskemaan ihan _kaikkia_ naisia, eikös juu. Terveisin nainen ja feministi, jolle on yks ja sama, minkä hintaisia laukkuja muut naiset ostelee.

Vierailija
120/120 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen kyllä huomaa, aina ollaan jonkun blogia arvostelemassa ja kirjoittelemasta potaskaa.

Tänään sulki yksi kaunis blogi anonyymin kirjoittajat pois blogistaan. Seurailin aamupäivän siellä blohgissa riehunutta keskustelua ja naiset olivat taas asialla näköjään eivätkä kirjoitelleet nimellä. Kysyn mikä ihme teitä naisia vaivaa ? itsekin olen ronski nainen mutta en ymmärrä tälläistä käytöstä en mitenkään.

Tietenkin elän ihan normaalissa perheessä normaalin duunarin elämää ja näistä kauniista blogeista saa sitä silmäniloa ja positiivisuutta. Ei tarvitse olla katkera jos toisella menee paremmin.

Saisitte hävetä, kohta taas joku sulkee ovensa ja toinen toisensa perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi