Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos teillä on työajalla meno, mutta ette halua sanoa paikkaa pomolle

Vierailija
02.06.2010 |

Miten asian esitätte (esim. gyne, psykologi, suuhygienisti)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas on työehtosopimuksessa määritetty luvallinen meno, esim. lääkärissäkäynti, niin siitä pitää sanoa, että menen lääkäriin klo 14.15 ja palaan sieltä xx.xx ja tuoda tullessaan todistus käynnistä.

Vierailija
2/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menot pitää ajoittaa lomille ja iltoihin. Olen pph.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liukumien puitteissa leimaan itseni omalle asialle. Jos pitää tarkemmin eritellä, pyydän lupaa lähteä kesken päivän koska "minulla on menoa". Ei meillä kysellä sen tarkemmin.

Vierailija
4/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leimataan "oma asia - ulos" leimauslaitteeseen, jos käy hoitamassa henk koht asioita kesken päivän, esim. shoppailemassa vaatteita. Eli silloin ei kellokortti juokse. Ja kun tulee takasin leimataan "oma asia - sisään".

Toki huikkaan ohimennen pomolle lähtiessäni asioille, että "käyn asioilla, tulen tunnin päästä".

Vierailija
5/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kuunnella tuota valitusta. Oisit voinut mennä ihan töihin, niin saisit käydä gynellä päiväsaikaan.

Vierailija
6/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää pyrkiä sijoittamaan omalle ajalle. Ei meillä ainakaan työajalla lähdetä lääkäriin, ellei ole kyseessä akuutti sairastuminen, työterveystarkastus tai lääkäri, jolle ei ole mahdollista saada mitään muuta aikaa.

Toki, jos työpaikalla joustetaan, niin hienoa sinänsä.

Vierailija
7/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kuunnella tuota valitusta. Oisit voinut mennä ihan töihin, niin saisit käydä gynellä päiväsaikaan.

Musta on ihanaa olla oikeissa töissä, kun voi työaikaa käyttää omiin menoihin.

Vierailija
8/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä pph, aina täällä näitä moukkia löytyy : (

Vierailija
9/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tosiaankaan leimata kesken päivän kellokorttia ja vain poistua työpaikalta. Itse en ainakaan tuollaisiin työpaikkoihin ole vielä eksynyt. Työaika on minulla määritelty tietylle ajalle ja se aika ollaan työpaikalla. Jos pitää poistua kesken päivän esim. lääkäriin, tulee siitä ilmoittaa esimiehelle. Kovasti tämäkin kommentoija arvostaa lapsensa hoitohenkilökuntaa, kun tuollaisen kommentin kehtaa laittaa. Nimittäin päiväkodistakaan ei kesken päivää pysty noin vain poistumaan omille asioilleen. Terv. Päiväkodin työntekijä

Vierailija
10/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereille huikkaan meneväni lääkäriin. Leimaan terveydenhoito-ulos ja tulen takaisin sitten kun pääsen. Ja meillä saa käydä em. asioilla työajalla, ellei onnistu saamaan aikaa työajan ulkopuolelle. Ja sehän on mahdotonta, jos työaika on 8-16.

Vierailija
11/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on syy kerrottava, jotta voi sitten hakea palkatonta vapaata. Esimies sitten päättää, että antaako palkatonta. Itse olen aina saanut palkatonta, kun olen sitä pyytänyt.

Vierailija
12/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse selittää mitään.

Vierailija
13/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tähän asti ainakaan kysellyt sen enempää, tuskin jatkossakaan

Vierailija
14/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin toimitetaan lääkäri yms muista käynneistä yleensä todistukset josta jo siitäkin ilmenee missä on ollu.

luulen että työnantajaa kuitenkin pikkuisen kiinnostaa mihin meet, et ooks menos lääkäriin vai ostaan ritvan juhliin mekkoo...

Vierailija
15/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa myös että omille asioille, henkilökohtaisille asioille, lääkäriin.

Oikeasti sanon että käytän vähän liukumaa ja tulen tunnin päästä.

Vierailija
16/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan muilla asioilla ei välttämättä. Mutta käytännössä meidän työpaikalla ei erotella menoja, koskapa ylitöitäkään ei laskuteta.

Vierailija
17/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voisin sanoa, että joudun lähtemään tänään aikaisemmin hoitamaan asioita. Ei ole kukaan koskaan tivannut tarkemmin.

Vierailija
18/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sano kenellekään jos lähden asioille, tai joskus saatan huikata palaavani parin tunnin päästä. En kestäisi sellaista työtä jossa tuijotetaan jotain työtunteja.

Vierailija
19/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voisin sanoa, että joudun lähtemään tänään aikaisemmin hoitamaan asioita. Ei ole kukaan koskaan tivannut tarkemmin.

Vierailija
20/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikan käytännöt ei oo liukuvia (että voisi käyttää "liukumaa" tai ylityövapaita vapaasti ko. menoon) niin ottaisin ihan koko päivän palkatonta vapaata: silloinhan se ei kuulu kenellekään vaikka olisin shoppailemassa koko päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme