synnytys yksityispotilaana?!?
Hei,
eli tuli mieleeni, että monethan käyvät leikkauksissa yksityispotilaana esimerkiksi hyvinkäällä tai päijät-hämeessä...jollioin maksu ei ole yksityissairaalan luokkaa, vain ehkä muutamia satoja euroja. Onkohan joku synnyttänyt yksityisesti? MIssä ja mitähän sellainen ylellisyys on maksanut??
Kertokaa jos on kokemusta tai olette kuulleet...
Kommentit (44)
siis en en ole hoitoalan ihminen siinä sairaalassa vaan ihan toimisto työläinen. takasin kyl en oo menossa kun oon vaan määräaikainen.
ultraakin yksityisellä? Itse olen käynyt vasta kerran ja toinen kerta sovittiin 3 kk:n päähän. Tuntuuko teistä pitkältä väliltä? Huomasin vaan, että joku täällä kertoi käyneensä yksityisellä 6 vkon välein.
Onko tietoa minkä verran maksaa yksityishuone NKL:llä?
Mitä jos tuo " ostettu" oma lääkäri ei pääsekään paikalle? Leikkaako silloin vaan joku vuorossa oleva lääkäri? Saattaako joutua alatiesynnytykseen, vaikka pelkosektio olisi myönnetty, siis jos lapsi lähtee syntymään aiemmin?
Millä viikolla yksityislääkäri voi kirjoittaa pelkosektiopäätöksen? Tehdäänkö pelkosektio aina viikolla 39?
Kiitoksia kaikille erittäin tarpeellisesta tiedosta, jota täältä jo löytyikin ja voimia kaikille; niin pelkääville kuin pelle-pelottomillekin!!
Ai niin, ja kannattaa pyytää oma mies paikalle myös siksi hetkeksi kun on noustava sängystä ensimmäisen kerran operaation jälkeen. Jostain syystä sektiopotilaalle ei ole varattu sängyn yläpuolella roikkuvaa tukea, jota voisi hyödyntää ylös noustessa (niin kuin muutkin leikkauspotilaat). Kätilöiden auttamishalussa tässä tilanteessa on myös eroja.
Hei, sen verran vaan tahdon selventää hoitotyötä tekevänä, mahapotilaille, leikatuille siis joihinn sektiokin kuuluu ei ole ns. apinapuuta varattu sen vuoksi ettei leikattu opi väärää ylösnousutekniikkaa tätä apuvälinettä käyttäessään. Siinä on vaarana että käyttää vatsalihaksia vetäessään itseään ylös apinapuun avulla jolloin haava voi revetä ja muutenkin aiheuttaa ylimääräistä kipua. Oikea ylösnousu tapahtuu kyljen kautta jolloin sillä tangolla ei siis ole mitään virkaa...
susku rv 40+2
ebn kyllä ymmärrä mihin sitä lääkäriä tarvitsee siellä synnytyksess' jos normaali raskaus ja tietoa ongelmista ei ole. itse tarviin toisessa synnytyksessä lääkäriä vain kohdunkaulan puuduttamiseen. ja sekin varmaa kun synnytys nopea supistuksia tuli voimakkaasti ilman et taukoa olisi pitänyt. ( kysyin kätilöltä et tää ilokaasu ei tunnu auttavan kun tää supistus ei lopu ikinä, kätilö sanoi et ei ihmekään kun niitä suopistuksia oli tullut jo kolme putkeen taukoa pitämäti.) eli kohdunkaulan puudutuksen teki lääkäri jota en ollut ennen edes nähnyt vaikka samas sairaalassa töissä. mut osas asiansa hyvin en tarvinnut ilokaasua sen jälkeen. vauva syntyi vajaa tunti puudutuksen jälkeen. ainoo vaan et mul ei tullut ponnistamisen tarvetta.
kyllä sairaalassa saa hyvän hoidon ilman yksityistä.