Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lainkaan hävetä ajaa kalliilla autolla?

Vierailija
01.06.2010 |

Mä olen vaan tuota miettinyt, kun näen porukkaa selvästi uudehkojen ja kalliiden autojen ratissa.

Mua myötähävettää niin paljon, että joudun kääntämään pääni pois.

Miten se perustellaan itselle?

Vai onko niin, että ne jotka hankkivat kalliilla auton, eivät oikeasti ymmärrä yhteiskunnallisista ja globaaleista mekanismeista sekä olosuhteista mitään?

Voiko olla niin, että he eivät ymmärrä, että se on yhä suuremman joukon mielestä hävettävää?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uudempi auto niin todennäköisesti vähemmän saastuttavampi ja turvallisempi??

Vierailija
2/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan hävetä, teen mitä tykkään en juuri muiden mielipiteistä perusta. En vaan välitä tuosta globaali-, sosiaali-, luonto-, hössötyksistä...

Hinnassa on luontolisää niin maailmapelastuu muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän auto maksoi 24 000, ihan perusauto lapsiperheelle. Toisaalta lähistöllä asuu erittäin rikas yrittäjä, jolla on 150 000 mersu. Ei se ainakaan näytä asiaa häpeävän. Enkä kyllä ymmärrä, miksi pitäisikään.

Vierailija
4/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tuollaista pitäisi hävetä. Meillä ei autoa ole ollenkaan, koska asumme Helsingin keskustassa.

Vierailija
5/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä sitä pitäisin hävetä?

pitäiskö mun mennä kadulle asumaan ja jalkaisin kulkea että pää pystyssä kehtais liikkua?

Vierailija
6/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan tuota miettinyt, kun näen porukkaa selvästi uudehkojen ja kalliiden autojen ratissa. Mua myötähävettää niin paljon, että joudun kääntämään pääni pois. Miten se perustellaan itselle? Vai onko niin, että ne jotka hankkivat kalliilla auton, eivät oikeasti ymmärrä yhteiskunnallisista ja globaaleista mekanismeista sekä olosuhteista mitään? Voiko olla niin, että he eivät ymmärrä, että se on yhä suuremman joukon mielestä hävettävää?

tehtailla 4-5 lasta jotka sitten jatkavat samaa rataa, siina vasta luonto kuormittuu.

Tyota ei loydy nytkaan kaikille, enta sitten kun lapsnne ovat tyoikaisia? Jonain paivana menee sossun luukkukin kiinni kun rahat loppuu.

Vierailija
7/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, en tiedä onko tuo minun viisi vuotta vanha kymppitonnin auto nyt sellainen mitä tarkoitit ap aloituksessasi.

Jos katson, että yleensä tarvitsen auton, haluan sen olevan mahdollisimman ekologinen päästöoltään ja kulutukseltaan enkä halua olla jatkuvasti korjaamolle kuskaamassa. Tämä ei toteutuisi vanhassa halvassa autossa.

Vierailija
8/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin mua hävettäis ajaa jollain vanhalla ruosteläjällä joka hajois keskelle tietä ihmisten riesaks. Meillä on kolme lasta ja asutaan "maalla", tarvitsen autoa päivittäin työmatkoihin, kauppareissuihin yms. Itseasiassa meil on kaksi autoa(tämä toinen ei kallis) ja moottoripyörä, eikä hävetä.

Vierailija
9/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se maksoi kolmasosan siitä mitä se olisi Suomen hinnoilla maksanut. Ei hävetä yhtään. Globaalit mekanismit ymmärtävänä ehkä tajuat, mitä tapahtuu, kun ihmiset lakkaavat kuluttamasta.

Vierailija
10/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ajamisesta hyvällä, isolla ja turvallisella autolla. Sillä on hyvä kuljettaa myös lapsia, kun mahdutaan hyvin koko perhe siihen. En enää suostu huonompaan palaamaan, elleei tule taloudellista pakkoa.

Niin ja meillä on KAKSI hyvää isoa autoa. Tosin mikä on ap:n määrittelemä kallis auto? En tiedä onko nuo meidän sitä.

Vierailija
11/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän siitä maksetaan veroja, joista me kaikki hyödymme. Jos teillä on varaa ostaa kalliita autoja, ostakaa. Minä kiitän!

Minä ajan 15 000 € maksavalla autolla ja hävettää ajaa niin halvalla. Mutta sitten kun olen iso ja rikas ostan kalliimman ja paremman. Sitä odotellessa. ;)

Vierailija
12/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se maksoi kolmasosan siitä mitä se olisi Suomen hinnoilla maksanut. Ei hävetä yhtään. Globaalit mekanismit ymmärtävänä ehkä tajuat, mitä tapahtuu, kun ihmiset lakkaavat kuluttamasta.

Toi on tota konsumeristista harhapuhetta. Käsite on sulle varmastikin tuttu.

Jatkuva kulutuksen kasvu johtaa paitsi ekologiseen katastrofiin, niin myös lisääntyvään polarisaatiokehtykseen. Jotta kuluttaminen olisi edelleen mahdollista, tarvitsemme näitä orjamaita tavarantuotantoomme.

Rahaahan on enemmän kuin koskaan, mutta raha kohdennetaan yritysten ylläpitoon. Tai paremminkin muutaman osakkeenomistajan tyytyväisenä pitämiseen.

Raha ei siis enää jakaudu tasa-arvisesti, vaan köyhemmän kansanosan hyvinvoinnista huolehtii enenevässä määrin kolmas sektori. Vapaaehtoiset mukaan lukien.

On ihan paskapuhetta, että on pakko ostaa Audi, jotta Suomella menisi hyvin.

Meidän on otettava takapakkia ja palattava Keynesläiseen talousjärjestelmään.

Tasa-arvoinen tulonjako takaa myös tasapainoisen talouskasvun.

Sitä odotellessa mä ainakin annan rahaani pois.

En keksi, miksi ansaitsisin sen ennemmin kuin pienipalkkainen siivooja tai periferisessä valtiossa elävä tuotantotyöläinen.

Vierailija
13/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelasta eikä tee kenenkään elämää paremmaksi. Turhaa jeesustelua väittää muuta.

Vierailija
14/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin kuin ostamalla auton.

Antaa pois vaan :)

Eiköhän se ole meidän kaikkien etu, että sekä näkymättömiä että näkyviä eriarvoisuuden merkkejä hävitetään ja puretaan.

Ja: Mikä motiivi sen kalliin auton ostamisessa on?

Vähäpäästöinen ja pienikoneinen auto ihan jees kai..mutta että miksi 100 000e auto?

Kertokaa..

Vierailija
15/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitko sä todella että mä ajattelen maailman pelastuvan noin?

Kyse on arvovalinnoista.Minkälaisia arvoja kukin haluaa edustaa ja minkälaisia rajoja opettaa lapsilleen.

Täällä on nyt kasvamassa käsittämättömän rajaton sukupolvi, josta suuri osa kuvittelee olevansa oikeutettu kuluttamaan.

Vierailija
16/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitko sä todella että mä ajattelen maailman pelastuvan noin?

Kyse on arvovalinnoista.Minkälaisia arvoja kukin haluaa edustaa ja minkälaisia rajoja opettaa lapsilleen.

Täällä on nyt kasvamassa käsittämättömän rajaton sukupolvi, josta suuri osa kuvittelee olevansa oikeutettu kuluttamaan.

huonoja tapoja? Hah, päivän paras

Vierailija
17/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajaa kalliilla, isolla, isomoottorisella bensa-autolla, osallistuu yhteiskunnan tukemiseen varmasti enemmän kuin isoäidin fillarilla kihnuttava Maailman Omatunto ikinä.

Eiköhän se ole meidän kaikkien etu, että sekä näkymättömiä että näkyviä eriarvoisuuden merkkejä hävitetään ja puretaan.

Vähäpäästöinen ja pienikoneinen auto ihan jees kai..mutta että miksi 100 000e auto?

Kertokaa..

Vierailija
18/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos "joka vuosi" ostaa uuden auton, sitä en ymmärrä. Jos ostaa esim. hyvän auton 10-15 vuoden välein ja pitää siitä hyvää huolta, niin ihan ok. Sitä en ymmärrä että autoa vaihdetaan kuin sukkia... Juu, ja ymmärrän seen että on kannattavaa ostaa pari vuotta vanha auto ja myydä se parin vuoden päästä jotta "saa omansa takaisin" mahd. hyvin, mutta ekologisesti aika älytöntä...

Vierailija
19/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä näytät esimerkiä sun lapsillesi.

Miten sä perustelet sen, että sä saat käyttää itseesi mielettömästi rahaa, kun suurin osa elää köyhyydessä.

Tehden niitä autoja meille.

Vierailija
20/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajaa kalliilla, isolla, isomoottorisella bensa-autolla, osallistuu yhteiskunnan tukemiseen varmasti enemmän kuin isoäidin fillarilla kihnuttava Maailman Omatunto ikinä.

tosi kalliista autoista. Mun mielestäni 50 000e autossa on jo varmasti ns. statuslisää päällä.

ap

Kertokaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi