Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka teki väärin? Liikennekäyttäytymistä.

Vierailija
01.06.2010 |

Pysähdyin tänään suojatien eteen autolla kun koulun edessä oli kolme yläkoululaista poikaa ylittämässä tietä. Pysähdyttyäni he siis lähtivät ylittämään tietä, mutta vastaan tulevien kaistalla (poikien puolella siis) tuli auto ja kiihdytti vain vauhtia mitä lähemmäs suojatietä tuli. Kaksi viimeistä poikaa suorastaan hyppäsivät auton alta pois ja kuski vain pyöritteli päätään ja pui nyrkkiä.

Käsittääkseni tuo autoilija oli väärässä mutta hänen käyttäytymisensä antoi ymmärtää aivan muuta ja jäinkin siksi pohtimaan että kuka nyt teki sitten oikeasti väärin? Jos auto olisi tullut minun suunnastani ja olin pysähtyneenä suojatien eteen niin silloin tuonkin auton olis pitänyt pysähtyä, tottakai, mutta entäs kun se tulikin vastakkaisesta suunnasta?

Jokatapauksessa yliajo suojatiellä oli lähellä ja se on väärin, mutta onko mitään lakia siis tästä että auto on pysähtynyt suojatielle niin vastaantulevakin PITÄÄ pysähtyä?

Autokoulusta on jo 20v aikaa : )

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen astumassa suojatielle ja et päästä yli niin voit saada rikesakon.

Vierailija
2/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä riippumatta, mistä suunnasta tulee tai onko siihen jo joku pysähtynyt viereen tai vastapäätä. Autoilija väistää suojatietä ylittävää (tai ylittämään aikovaa!) jalankulkijaa AINA.

Niin että se vastaantulija oli väärässä ja käyttäytyi lisäksi vielä huonosti.

Edellyttäen, että ne pojan olivat jalan, eikä pyörällä, ja etteivät ne jalankulkijat nyt jääneet siihen kadulle seisoskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina pysähdyttävä vaikka ihmisiä ei näkyisikään. Näin sanoo laki. Ja autokoulusta ei ole paljon aikaa. :)

Vierailija
4/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuin sitä rupeaa epäilemään itseään selvissäkin asioissa. Pojat käyttäytyivät ihan asiallisesti ja olivat jalan.

-ap-

Vierailija
5/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama päivä sitten.

Vierailija
6/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämällaista tapahtuu : /

-ap-

Vierailija
7/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin jo on mainittu. Mutta vastakkaisesta suunnasta tulevan ei ole pakko pysähtyä vaikka sinä pysähdyt ja se saa kaasuttaa suojatien yli ihan vapaasti jos sillä ei ketään ole vielä, oletan että on keskikoroke?

Samaan suuntaa kulkevien autojen on molempien pysähdyttävä jos toinen sen tekee. Mun täytyy myöntää että mua vähän itseäni välillä pelottaa pysähtyä kun mietin että jos se toinen ei tajua viereisellä kaistalla.

Itsekin huomasin tossa yks päivä vieraassa kaupungissa ajaessani että "oho, auto pysähtynyt ja suojatie" onneksi huomasin, nimittäin ensin meinasin vaan ajaa eteenpäin.