Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jessus noita puhelinmyyjiä!!

Vierailija
01.06.2010 |

"onko xxx- puhelimessa?"

"kyllä on "

" Vau... mahtavaa!!"

"no eikös olekin?"

.

.

."en kyllä tilaa mitään"

"no jos kuitenkin kuuntelet mitä mulla on tarjota?"

"siinä menee vaan molempien aikaa hukkaan, kun en todellakaan aio tilata"

"no ei mene"

"kyllä taitaa mennä, kiitos ja näkemiin"

*luuri kiinni*

plaah...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teillähän on edelleen se saunalahden liittymä eikö?"

"Joo."

"Tosi upeeta!!! Hyvä! Meillä on nyt tarjous, että maksatte mokkulan käytöstä 14€/kk, kun normaalisti tää systeemi maksais liittymineen kaikkineen toista sataa euroa! Säästät siis yli sata euroa!! Miltäs kuulostaa?"

"No en mä kyllä ymmärrä, että miten mä säästän jos maksan teille 14€/kk?"

"Niin no... tota... niin."

"Moikka."

"Moi." Tuut-tuut-tuut...

Vierailija
2/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kiva kun sain Tiina suhun yhteyden!! Me annamme Tiina hyville asiakkaillemme ilmaiseksi 7 kk lehdet!

- Mä en osta mitään.

- Ei tarvitse ostaakaan mitään, vaan saat Tiina täysin ilmaiseksi 7 kk lehdet!!

- Minä en siis oikeasti, varmasti, maksa mitään tästä?

- Juu ei toki, ilmaiset 7 kk lehdet, mikäs lehti laitetaan?

- No jos minä en joudu maksamaan tästä mitään, niin sitten..

Esitään valikoimasta sopiva lehti.

- No niin Tiina, ymmärrät varmaan että 7 kk laskutusjakso ei ole kiva joten laitetaan ---

Räks, luuri korvaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olet osallistunut tällaiseen kilpailuun puoli vuotta sitten, muistuuko mielee

- ööö no eipä muistu

- no ei se ole ihme, puoli vuotta on pitkä aika

- no siksi ei muistu kun en ole osallistunut mihinkään kilpailuun...

Vierailija
4/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kiva kun sain Tiina suhun yhteyden!! Me annamme Tiina hyville asiakkaillemme ilmaiseksi 7 kk lehdet!

- Mä en osta mitään.

- Ei tarvitse ostaakaan mitään, vaan saat Tiina täysin ilmaiseksi 7 kk lehdet!!

- Minä en siis oikeasti, varmasti, maksa mitään tästä?

- Juu ei toki, ilmaiset 7 kk lehdet, mikäs lehti laitetaan?

- No jos minä en joudu maksamaan tästä mitään, niin sitten..

Esitään valikoimasta sopiva lehti.

- No niin Tiina, ymmärrät varmaan että 7 kk laskutusjakso ei ole kiva joten laitetaan ---

Räks, luuri korvaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni.

kohtapuoliin postiluukusta kolahtaa kyseinen lehti...

Vierailija
5/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- no joo

.

.

- ja palkinnoksi tästä kyselyyn osallistumista saat 6kk lehdet oman valintasi mukaan.

- Ai jaa, no joo. Onko teillä Avotakkaa?

- Joo kyllä löytyy. Sellainenko laitetaan?

- No joo

- Tämä on sitten 19,90.

- Ai jaa se maksaa jotain? Ei mulla sitten ole varaa.

- Ei edes 19,90? Senkin voi maksaa osissa.

- Juu ei

- No hei

Että sellainen "palkinto".

Vierailija
6/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtapuoliin postiluukusta kolahtaa kyseinen lehti...

Mutta ton jälkeen olen sanonut aina heti kun saan suunvuoron että minä en osta mitään ja kiitos hei. Ja jos ei usko lyön luurin korvaan.

Vierailija
7/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan puhelun lopuksi lehtikauppias kertoi että tilauksesi on se ja se ja lasku tulee silloin ja silloin. Ja mitään en ehtinyt sanoa kun luuri paiskautui kiinni.

Olin siis luullut saavani todellakin ilmaiseksi lehden (tätä asia varmistin puhelun aikana useita kertoja)!

Päätin, että perun tilauksen, kun tulee tilausvahvistus, mutta sainkin samalta firmalta puhelun, jossa pahoittelivat, että heillä on ollut myyjä, joka no virheellisesti myynyt lehtiä.

Oli se rouva siellä puhelimen päässä niin noloissaan: Hyvää mainetta heidän firmalleen.

Peruin lehden ja laitoin heille sähköpostia, etteivät soita mulle enää ikinä. Eivätkä ole soittaneet!

Vierailija
8/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelun, josta käsitin että mun tiedot täytetään ilmaiseksi johonkin yritysluetteloon. Sitten nähtiin iso vaiva että syötetiin sinne firman nimi ja toimiala ja kuvaukset jne. SITTEN vasta kävi ilmi että siitä ilosta olisi pitänyt maksaa 1500 markkaa siitä ilosta. Yeah right. Aluksi myyjä puhui siitä että perustiedot on luettelossa ilmaiseksi ja niitä tässä nyt täydennetään. Ymmärsin siis että halutaan tarkistaa että tiedot on oikein ja ajan tasalla. Ja sitten jätettiin kertomatta että perustiedot on tosiaan siellä ilmaiseksi mutta kaikki ne mitä sorvattiin sitten maksaisi. No ilmeisesti ne sai tolla mentelmällä asiakkaita kun sitä käytettiin.

Vierailija
9/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne: Olen kylässä, kaksi omaa ja yksi vieras lapsi juoksevat ympyrää, kaikilla nälkä, yhdellä kakat housussa.

Puheli soi:

- Valituilta paloilta hei! Halusin vaan varmistaa, että saat varmasti kaikki kanta-asiakkaan edut käyttöösi. Laitetaan siis täältä tällainen paketti nyt, että saat neljän kuukauden lehdet ilmaiseksi ja vielä lahjan päälle ja...

- Anteeksi vaan, mutta kun nyt en yhtään ymmärrä mistä tässä puhutaan. En minä ole koskaan tilannut mitään Valittuja paloja!

- Joo ei se kato haittaa.

- Vain niin, mutta minä en nyt halua tilata yhtään mitään.

- Mutta kun tämä on siis ihan ilmaista ja vielä lahjat ja kaikki.

- Ok, tehdään nyt tämä kerralla selväksi: Eli jos minä jossain vaiheessa saan jonkin laskun, jossa on jokin summa, joka minun täytyy maksaa, niin minä en ole kiinnostunut.

- *Huokaus* Siis tää on vaan 2,50 kuukaudessa, eli niinkun käytännössä ilmaista.

- Joo, kiitos, mutta ei kiitos.

- *Tuhahdus* Just. Ei sitten. Tuut -tuut....

Vierailija
11/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ystävällisesti (oikeesti) sanonut että ei kiitos, niin alkaa kuulumaan tuut tuut..

Ei siis voi edes kauniisti sanoa että että no heippa sitten!

Ärsyttää jotenkin niin paljon, kun itse oot nätisti niin toisessa päässä ollaan veemäisiä.

Vierailija
12/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelun, josta käsitin että mun tiedot täytetään ilmaiseksi johonkin yritysluetteloon. Sitten nähtiin iso vaiva että syötetiin sinne firman nimi ja toimiala ja kuvaukset jne. SITTEN vasta kävi ilmi että siitä ilosta olisi pitänyt maksaa 1500 markkaa siitä ilosta. Yeah right. Aluksi myyjä puhui siitä että perustiedot on luettelossa ilmaiseksi ja niitä tässä nyt täydennetään. Ymmärsin siis että halutaan tarkistaa että tiedot on oikein ja ajan tasalla. Ja sitten jätettiin kertomatta että perustiedot on tosiaan siellä ilmaiseksi mutta kaikki ne mitä sorvattiin sitten maksaisi. No ilmeisesti ne sai tolla mentelmällä asiakkaita kun sitä käytettiin.

Vierailija
13/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdet ym.muut kun ihan reilusti soittaisivat että terve, täällä olis nyt aku ankkaa tarjolla puoleksi vuodeksi hintaan se ja se, kiinnostaisiko?

Ketuttaa kun aina jeesustellaan että "vau!! ihanaa että sain sut kiinni! Jee jee!!!" Ja sitten tosiaan tarjotaan muka jotain ilmaiseksi, tai muka olet osallistunut johonkin kisaan....

Aivan hanurista koko toiminta....

Vierailija
14/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…" alt="http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…">http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…;

muuta kuin tuon puhelun hinnan, kun tuonne soittaa? Joskus aiemmin netistä katselin noita ja jokin vastaava palvelu oli kuukausi maksullinen palvelu.

Vierailija
15/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…" alt="http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…">http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…;

Mutta kun ei tässä olekaan kyse siitä, että en haluaisi välillä tilata jotain uutta lehteä hyvään hintaan puhelinmyyjältä, vaan siitä, että en kestä tuota asioiden kiertelyä ja ihan suoranaista valehtelua.

Eli siis, jos puhelinmyyjä aloitta keskustelun esimerkiksi näin: "Minulla olisi nyt hyvä tarjous tästä ja tästä lehdestä..." niin ihan ok. Ja tällaiselta myyjältä juuri tilasinkin esimerkiksi tämän Vauva-lehden.

Mutta nuo "olet voittanut" ja "saat lahjaksi" ja "ihan ilmaista on, juu juu..." käy hermoille. Ja käy sääliksi kaikki ne mummot (omani mukaan lukien), jotka eivät ymmärrä, ettei voitto aina ihan oikeasti olekaan voitto ja, että se mukava setä saattoi ihan oikeasti valehdella...

Vierailija
16/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitten yrityksen "nettisivuista" joita oli ylläpidetty omasta mielestäni melko suolaisella hinnalla usamman vuoden (olen itse alalla). Kävi ilmi, että nämä nettisivut olivatkin vain maininta jossain yritysluettelossa, ja sikakallis maininta olikin.

Vierailija
17/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrityksen nettisivuja eikä niistä ollut jälkeäkään. Yli 60 vee sukulainen oli siinä käsityksessä, että firmalla on kotisivut netissä.

Vierailija
18/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut töissä mm. tollasessa firmassa jossa myydään yrityksille google-tilaa ja tietojen näkyvyyttä, tai siis " en ole myyjä, olen asiakaspalvelija, enkä myy nyt mitään, vaan tarkastetaan näitä tietoja mitä olette tänne antaneet, että asiakkaat varmasti löytävät oikeat tiedot!" ja näin siis jonkun ison firman pomo voi kuvitella että palvelu on jo käytössä.

Loppuun vaan iloisesti "jatketaan siis tällä samalla paketilla kun on näin hyvin toiminut, ja hintahan tällä oli se 400€, mutta kun olette vanha asiakas voin laittaa hinnaksi 350€" Ja pomo on tyytyväinen, eikä tajua ostaneensa jotain uutta, ja myyjä tienasi satasen provikkana.

Kerrottakoon vielä, että puhelinmyyjille tehdään hyvin selväksi koulutuksissa, että puhelua ei saa itse ikinä lopettaa ilman kauppaa. Eli puhelu saa loppua vain ja ainoastaan jos tuotteen saa myytyä, tai asiakas lyö luurin korvaan. Pelkkä "ei kiitos" ei riitä syyksi lopettaa puhelua

Vierailija
19/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä siis juuri tein työkseni vuosi sitten. T:19

Vierailija
20/26 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-x-firmasta (epäselvää muminaa) päivää, minulla olisi sinulle mahtava tarjous...

-niin mistä firmasta olitkaan?

-mennään suoraan tähänn tarjoukseen

-myytkö jotain vai millä asialla olet, koska jos myyt, en ole kiinnostunut.

-niin tämä tarjous

-(aloin puhumaan päälle) myytkö jotain vai millä asialla olet? Olen töissä ja minulla on nyt kiire, joten haluan tietää myytkö jotain. Jos myyt, tuhlaat vain aikaasi, en halua ostaa mitään.

-NO KYLLÄ MINÄKIN OLEN TÖISSÄ TÄSSÄ KOKO AJAN!

-mikäs olikaan firman nimi josta soitat ja mikä se sinun nimesi on?

-no pistetääkö tulemaan?

-jaa mitä? Nyt minä lopetan koska olen töissä, minulla on kiire, enkä halua ostaa mitään.

-no kyllä sinulla aikaa on, OLENHAN MINÄKIN TÖISSÄ JA MINULLA ON AIKAA. (kiroilua)

-moikka(luuri kiinni)

Vieläkään en tiedä mistä soittaja oli ja mitä hän myi. Helpommalla olisin päässyt jos olisin vain kuunnellut ja vaikkapa sulkenut puhelimen...

Mutta kun mies alkoi huutamaan, niin kysyin aivan tosissani nimeä ja firmaa, olisin laittanut palautetta sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi