Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35+-vuotiaat, jotka yrittäneet vauvaa yli puoli vuotta

Vierailija
01.06.2010 |

Gynekologi suositteli, että jos yli 35-vuotiaana ei luomusti raskaudu puolessa vuodessa niin kannattaa mennä takaisin, niin alkavat selvittää asiaa.

Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Mitä on tutkittu? Mitä annettu "hoidoksi"? Ja mitä sitten tapahtui? Tulitko jossain vaiheessa raskaaksi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidot suunnitellaan kaikille yksilöllisesti, riippuen lapsettomuuden syystä. Ensin siis tutkitaan ultralla tilannetta, tehdään siemennesteanalyysi, otetaan verikokeita (hormonitasoja, tulehdusarvoja jne). Yleensä naiselle tehdään vielä munatorvien aukiolotutkimuskin. Noilla pääsee jo pitkälle. Hoito riippuu sitten syystä tai syistä.

Mulla esim. lapsettomuuden syynä ensin keskenmenoista + kaavinnoista kadonnut kohdun limakalvo, jota on nyt kasvateltu hormoneilla. Ovulaatiossa ei ole mitään häikkää, joten Clomeja en ole saanut enkä kai saakaan. Nyt hoitona Menopur-pistokset (tukemaan omaa ovulaatiota), Pregnyl irroittamaan munasolu ja Lugesteron jarruna. Jos ei kotikonstein tärppää niin sitten inseminaatio.

Kaverillani lapsettomuuden syynä ovulaatio vain silloin tällöin ja miehellä heikohko sperma. Naisen hoito kuten mulla, mutta inseminaatiolla heti. Jos ei tärppää niin sitten IVF tai jopa mikroinjektio.

Vierailija
22/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raskautta oli yritetty 5 vuotta. Olin silloin n. 35-vuotias. Hoidoksi sain ehkäisypillereitä, en tajua tänä päivänäkään. Yritin sanoa että raskautta tässä ollaan haluamassa, kun pillerireseptin käteen lykkäs, mutta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla