Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35+-vuotiaat, jotka yrittäneet vauvaa yli puoli vuotta

Vierailija
01.06.2010 |

Gynekologi suositteli, että jos yli 35-vuotiaana ei luomusti raskaudu puolessa vuodessa niin kannattaa mennä takaisin, niin alkavat selvittää asiaa.

Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Mitä on tutkittu? Mitä annettu "hoidoksi"? Ja mitä sitten tapahtui? Tulitko jossain vaiheessa raskaaksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan käydä takaisin lääkärin juttusilla. Kertoo varmasti vaihtoehdoista. Ensin tutkivat tietysti hormooniatasot yms. ja päättävä hoidostta mikäli siihen on tarvetta. hoidot ovat nykyuisin tehokkaita ja lapsettomuutta hoidetaan menestyksekkässti.

Vierailija
2/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun en huomannut silloin kysyä, mutta jotenkin optimistisesti silloin ajattelin, että tulen puolessa vuodessa raskaaksi. Nyt olen jo ruvennut ajattelemaan, että kun en taida tullakaan.

En ole ensimmäistä hankkimassa, mutta nämä hoitokuviot ovat mulle uusia.

Ilmeisesti Teroluteja ja Clomifenia määrätään aika helposti?

Olisi kiva kuulla kokemuksia kun alan siihen nyt henkisesti valmistautumaan. Gynelle menen syyskuussa, jos kesä ei tuo raskautta tullessaan.

Ja joo, tiedän että turha murehtia etukäteen, mutta näinpä tässä taas kävi kun ruvettiin yrittämään. En olisi uskonut itsestäni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munajohdinten aukiolo sekä siementen liikkuvuus. Tässäkin menee jo 2-3kk aikaa. Tapauskohtaista, suositellaanko mitään hoitoa. Mutta jos nainen ei ovuloi tai torvet on tukossa, ei raskaus ala.

Käytiin miehen kanssa, itse raskauduin varjoainekuvauksen jälkeen. Tutkimuksissa käynti vei stressin pois.

Vierailija
4/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko sama sääntö jo synnyttäneille?

Vierailija
5/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuussa oli sovittu, että jos syyskuussa ei raskaus ole alkanut, koklataan hormoneja. Kesäkuussa tuli plussa, eli sinne asti ei päästy tai jouduttu.

Mutta oli hienoa kuulla kaiken olevan kunnossa. Ei ole tavatonta, että raskaus alkaa kun putket on putsattu pölyistä ;)

Vierailija
6/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä raskautta mielii.

Naisen hormonitoiminta muuttuu ajan kanssa. Toki yleensä ei käy niin, että hedelmällinen pariskunta muuttuu yhtäkkiä täysin hedelmättömäksi, mutta joku piilevä tulehdus on voinut tukkia torvet.

Vierailija
7/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jäi tuo perheen perustaminen turhan myöhään (emme vain tavanneet toisiamme nuorempina) ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen aloitettiin tutkimukset ja hoidot miedommista vahvempiin edeten. Koko touhuun meni nelisen vuotta ja jos olisin sen tiennyt, olisin kyllä halunnut että tutkitaan mahd. pian ettei olisi mennyt aikaa "hukkaan". Ne tutkimuksethan ei ole mitenkään rankkoja tai kovin ikäviä. Mies siementää kertaalleen purkkiin ja sinä käyt muutamissa verikokeissa ja ultrissa. Sillä pääsee jo pitkälle :-)

Tsemppiä, se on sen arvoista!

Vierailija
8/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mennä testeihin mahdollisimman aikaisin, vaikka ihan heti. Muutama verikoe ja ultraus + siittiöiden tsekkaus ei paljon maksa yksityiselläkään. Ja yksityiselle pääsette vaikka huomenna. Sillä pääsee jo hyvin alkuun!

Itse toimin näin ja raskaus alkoi ekasta clomikuurista :)

Vierailija
9/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli vuotta yritettiin ja sitten mentiin takas. Laittoi lähetteen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin ja päästiinkin aika nopeasti, kun laittoi myös heti lähetteen yksityiselle miehelle spermatutkimukseen, koska ilman sitä julkinen systeemi ei lähde rullaamaan. Nopeasti kaikki etenikin. Miehen tutkimustulospaprut kourassa mentiin ekalle käynnille ja jotain tutkivat heti silloin multakin. Sitten tuli loma julkisella puolella ja kaikki seis kesäksi. Loppukesästä soitin, etten tule enää, koska olen jo luomusti raskaana.

Eli prosessin saa nopeammin etenemään, jos ei halua/voi hoitoja yksityisellä tehdä.

Vierailija
10/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomulasta, tai kaksi?, kun keskimmäistä varten söin teroja. En kauaa odotellut, kun tiesin, että hidasta toimintaa meikälaisellä. Olen tuo sama, joka kertoi 32v gynen lähetteistä..

Vierailija
11/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsia ennestään tai ei. Alle 35-vuotiaat voivat yrittää vuoden luomusti ja sitten vasta aletaan tutkia.

ap

Vierailija
12/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin clomit ja terot? Jos ei puhuta mistään "vaativammista" hoidoista? Kuinka nopeasti olette noiden lääkkiden kanssa raskautuneet?

Mulla on kuukautiskierto aika pitkä, yleensä 35-42 vkr joten pelkään ettei ovulaatiota tule aina. Vaikka viime käynnillä gyne (menkkojen aikaan) ainakin väitti siellä munosoluja ultrassa näkyvän.

Eri asia on kai sitten irtooko ja kehittyykö ne.

Mies on sitä mieltä että luomusti vielä kesä, niin katsotaan nyt sitten vielä 3 kuukautta. Sitten varmaan julkisellakin ilmaiseksi tutkivat kaikki?

ap

Vierailija
13/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäinen ap

Vierailija
14/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea yritykseen!

Itselläni on ollut vaikee tulla raskaaksi, joka kerta niin 25 vuotiaana, 30 vuotiaana kuin 36 vuotiaanakin. Olen aina joutunut turvautumaan gynen apuun. Ekaan tarvittiin Glomit ja terolutit, kakkonen lähti luomuna noin vuoden yrittämillä. Kolmosen kanssa saimme apuja (koimme yhden keskenmenon välissä). Kolmosta teimme tekemällä 12 kk.

Terot ja Glomit on auttaneet meillä, tosin ekan kanssa meni 2 kk ja kolmosen kanssa 6 kk.

Vierailija
15/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle voi mennä kuka tahansa koska tahansa.

Oli lapsia ennestään tai ei. Alle 35-vuotiaat voivat yrittää vuoden luomusti ja sitten vasta aletaan tutkia.

ap

Vierailija
16/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten päästä pikaisesti julkisen puolen hoitoihin. Näin taisin minä tehdä päälle kolmekymppisenä, (pikkasen nolottaa, ei paljoa)

Vierailija
17/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo yli 40-vuotias. ilmoitin parin vuoden yrittelyn jälkeen, ettei me haluta mitään testejä ja hoitoja. gynet ja terkkarit oli järkyttyneen oloisia ja varoittelivat, että "yleensä sitä kadutaan".

En ole katunut. Ihanaa naida ilman ehkäisyä ja tuhlata rahaa mihin haluaa.

Vierailija
18/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v , 5v sitten, ei lapsia. Kummassakaan ei mitään vikaa, sekin tekee asiasta vaikean.

Vierailija
19/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neljä lasta, joita yritetty seuraavasti;

esikoinen 9 kk

toka 4 kk

kolmas 8 kk

neljäs 2,5 v

Neljännen yritystä aloittaessamme olin 33 v (tarkalleen 33,5 v), ja käännyimme gynen puoleen.

Miehelleni tehtiin siemennesteanalyysi, jonka tulos oli normaali. Mustakaan ei selitystä löytynyt, miksi ei tärppää.

Sain Lugesteroneja ja Clomifeeneja, mutta ei tulosta niilläkään.

1 inseminaatio tehtiin, lääkkeellisenä (clomit, pregnyl ja lugesteron), mutta ei tulosta siitäkään.

Klinikka oli joulutauolla, ja seuraavaan kiertoon oli tarkoitus yrittää uutta inseminaatiota, mutta yllätys olikin melkoinen; 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen "luomuplussa" =)

Tämä toiveittemme täyttymys on pian jo 2 vuotias taapero.

Vauvaa toivottu ja yritetty reilu vuosi taas, vaille tulosta. Emme aio gynelle mennä, sillä uskon, että vauva tulee jos on tullakseen, kuten aiemminkin.

Nyt tosin ikää enempi mittarissa, kun 38 v täytän pian.

t. viides toiveissa

Vierailija
20/22 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on ollut todella vaikeata saada vauvoja "allulle", joten nyt viidennen synnyttyä päätin ettei meille tule enää koskaan vauvoja!

Rakastan vauvoja ja raskaana oloa, mutta en sitä päivien laskentaa; olen tavoitteellinen ihminen ja kun päätän jotain en voi elää niin, että tulee jos on tullakseen:(

Niin ja iältäni olen 32 vuotias