Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme jaksa enää naapureita YHTÄÄN, mutta pitäisikö jaksaa vaan lasten takia...?

Vierailija
01.06.2010 |

Tää on ollut yhtä helvettiä nyt 3 vuotta naapureitten kanssa eikä näytä muuksi muuttuvan.

Jatkuvasti tulee joku uusi asia, ja MISTÄÄN asiasta tässä taloyhtiössä ei pystytä normaalitavalla sopimaan, ystävällisesti.

Joka asia on jähkäystä / vatvomista / riitelyä, ihmisillä huonot välit keskenään, yksi huutaa täysillä, yksi on mielestään aina oikeassa, kaksi jähkää ja inttää ja keksii ihme perusteluja niin kauan että heidän tahto toteutuu vaikka kolme muuta olisi toista mieltä...

Me ollaan mieheni kanssa oikeasti ihan hajalla, en pysty enää nukkumaan kohta ja alan olla masentuntu, eikä jaksa mihinkään tarttua.

Mutta lapset ei haluaisi muuttaa, heillä on kaverit ja "heidän koko elämä" jne. täällä, ja tykkäävät kyllä kavereina naapurin lapsista (eri juttu sitten, ovatko välttämättä aina niin hyvää seuraa...)

Myöskin kotimme on aivan ihana! Ja sijainti! Mun sydän on niin kiinni muuten tässä kodissa ja paikassa, vastaavaa ei kertakaikkiaan löydy.

Lisäksi joutuisimme muuttamaan muulle alueelle, täältä ei löydy sopivaa asuntoa kohtuuhinnalla :(.

Me ollaan siis niin jumissa tän asian kanssa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttävä päätöksiin mitä muut tekee.

Vierailija
2/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitelyyn (oletan siis että te ette riitele jos olette hiljaa)? Mä ymmärrän oikein hyvin siis noi paineet ja sen että yöunet jopa menee, olen itse ollut vähän samanssa tilanteessa ja se oli minulle itsetutkiskelun paikka.

Mulla on tarve miellyttää vähän kaikkia ja hoitaa asiat ilman kitkaa ja toisten mielipaha ja riitely ahdistaa mua. Piti tehdä kovasti töitä siis ton asian kanssa ja jankuttaa itselle että mun ei tarvitse välittää tai olla osallisena, saati sitten olla rauhantekijä tai miellyttää kaikkia.

mutta siis, lopulta meille tuli tilaisuus muuttaa ja vaikka lapset haraskin vastaan ja koulut vaihtu jne. se oli lopulta ihan ok ratkaisu ja lapset sopeutu nopeasti.

Tsemppiä sulle. Koeta ottaa vähän henkistä etäisyyttä asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku bitch täällä vaan heittelee kommentteja tai pitäs tehdä sitä ja tota, ja me sitten aletaan sitä pähkimäään ja tekemään ja...

Mutta me ollaan miehen kanssa tosiaan semmosia jotka ensinnä ei olla totuttu tuollaisiin ihmisiin, olemme myös "kaikkien kavereita", töissäkin niitä porukanrakentajia jne.

Toinen on, että täällä meinataan usein tehä oikeasti TOSI tyhmiä, kalliita ja turhia, jopa laittomia päätöksiä.

Pikkuyhtiössä joudumme myös maksumieheksi.

Eli ihan pakko osallistua, etsiä järkeviä vaihtoehtoja, selvittää lakiseikat..

meidän rahat ei riitä muuten täällä asumiseen.

Lisäksi meidän ei ole varaa palkata isännöitsijää + kukaan ei ota tällaista, joten mun on ollut "pakko" huolehtia monista asioista.

Silloin kun on yritetty että joku muu huolehtii hallinosta, on asiat menneet heti rempalleen (kirjanpito täynnä virheitä kun ei sitä tarkasteta, vastikkeita maksamatta yli vuodenkin takaa joista sitten tapellaan maksaako osakas ollenkaan vai ei, muita lakisääteisiä juttuja täyttämättä, laskut perinnässä ym. ym.)

Eli ei edes onnistu jättäytyä syrjempään, tai tää yhtiö on taas parissa kuukaudessa siinä kunnossa ettei tätä edes PYSTYISI - myymään, ei saisi varmaan edes papereita siihen kuntoon.

ap

Vierailija
4/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat kyllä uusiakin kavereita, ehkä jopa parempia. Jos muut aikuiset ovat tuota luokkaa, millaisia luulet heidän lastensa olevan muutaman vuoden päästä..? :/ Vaikea juttu kyllä. Voisitteko muuttaa niin että koulu pysyisi lapsille samana? Jos, niin ehkä kannattaisi.

Vierailija
5/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on noin hankala niin kyllä päätöksen tekee aikuinen eikä kuuntele lasten kaverikitinöitä. Uusia kavereita löytyy aina.

Vierailija
6/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin kallis alue muuten, ja täältä on tosi vähän perheasuntoja myynnissä muutenkaan.

Toinen on, että tästä muuttaminen ois meille aikuisillekin tosi kova paikka - tää oli meidän "haave joka ei koskaan toteudu", asua tällä alueella.

Kunnes yhtäkkiä vähän budjettia venyttäen pystyimme ostamaan yllättävän edullisen asunnon täältä.

Ja remppasimme tän joka senttiä myöten itsellemme mieluisaksi, eli rahaa ja aikaa tähän on isketty myös - tosin nykyhinnoilla saataisiin kyllä vähän voittoakin eli ois hyvä aika myydä nyt.

Mietin että masentaisko meitä pahasti sitten sekin, kun joutuisimme tästä kodista lähtemään.

Mutta nykytilannettakaan kun ei jaksa.

Mä en oikeesti pysty oikein enää tekemään mitään järkevää kun koko ajan tää p..ka pyörii päässä.

Kaikkein ironisinta on, kun yksi ärsyttävimmistä ja rasittavimmista tyypeistä täällä (joka mm. itse dissaa koko ajan yhtä toista perhettä), kerran valitti mulle, että HÄN on joutunut käymään lääkärilläkin tän yhtiön takia...! =o

(Eli ei kestänyt yhtään kun häneen kohdistui vähän kritiikkiä - hänhän on aina oikeassa!)

ap

Vierailija
7/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...johon vain teidän itse on keksittävä teille paras ratkaisu - hyvää ratkaisua ei liene olemassakaan, kun joko joudutte muuttamaan tai sitten kärsimään.

Noilla tiedoilla ehkä itse muuttaisin. Kyttäisin sitten vaikka pitkäänkin kämppää siltä teidän unelma-alueelta. Rahan ei kai pitäisi olla ongelma - teillä on nyt näennäisesti hyvä kämppä samalta alueelta ja siitä saatte hyvän hinnan.

Teidän tapaus on niitä ääriesimerkkejä pienestä taloyhtiöstä ja sen ongelmista. Isossa yhtiössä on aina niin paljon asukkeja, ettei enemmistö oikein voi olla täysin taulapäitä ja tehdä typeriä ratkaisuja. Pienessä yhtiössä enemmistö taas voi olla typeryksiä, kuten teidän tapauksessa ja kuten sanot, ei päätöksenteosta oikein voi sivuunkaan jättäytyä tai muuten se maksaa maltaita typerien päätösten muodossa.

Vierailija
8/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...johon vain teidän itse on keksittävä teille paras ratkaisu - hyvää ratkaisua ei liene olemassakaan, kun joko joudutte muuttamaan tai sitten kärsimään. Noilla tiedoilla ehkä itse muuttaisin. Kyttäisin sitten vaikka pitkäänkin kämppää siltä teidän unelma-alueelta. Rahan ei kai pitäisi olla ongelma - teillä on nyt näennäisesti hyvä kämppä samalta alueelta ja siitä saatte hyvän hinnan. Teidän tapaus on niitä ääriesimerkkejä pienestä taloyhtiöstä ja sen ongelmista. Isossa yhtiössä on aina niin paljon asukkeja, ettei enemmistö oikein voi olla täysin taulapäitä ja tehdä typeriä ratkaisuja. Pienessä yhtiössä enemmistö taas voi olla typeryksiä, kuten teidän tapauksessa ja kuten sanot, ei päätöksenteosta oikein voi sivuunkaan jättäytyä tai muuten se maksaa maltaita typerien päätösten muodossa.

toista kämppää tältä alueelta jo piiiitkään. Ja ei sitä vaan ole eikä tule.

Siis ei tällä alueella oikeastaan OLE OLEMASSA toista asuntoa, jossa olisi meidän perhemuodolle oikein sopiva asunto, tai sitten sen hinta on vielä 200-300 t eur enemmän kuin tän meidän asunnon nykyarvo

:(. Ja enää lisää lainaa me ei voida ottaa.

Ja mietin, että jos esim. tän postinro-alueen sisällä muutettaiskin, niin onko sekään enää sama, jos joudutaan muuttaan tän alueen johonkin ihan eri kohtaan joka ei näin hyvällä paikalla ollenkaan.

Päiväkoti silloin kuitenkin vaihtuisi ainakin. (Eikä siis koko tällä postinro-alueellakaan ole oikein mitään järkevää ellei ole sitten rahaa melkein tuplasti.)

Että onko se sitten sama jos unohtaa koko alueen

:(.

ap "unelmasta tuli helvetti"

Vierailija
9/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun välillä toki mietin, onko se vika myös siellä peilissä... eli mitä itse teemme "väärin" että tämä on tällaista.

Mutta yleensä tulemme kaikkien kanssa toimeen.

Nyt kun mietin, niin useimmat nämä ihmiset on sellaisia vähän "erikoisia" että muissakin yhteyksissä en olisi heidän hyvä ystävä ainakaan, olisivat vähän erikoisia/hankalia.

Yhden tunsin jo ennestään "hyvänpäiväntuttuna", ja pidin häntä aika "omahyväisenä" "olen aina paras" -tyyppinä, aina pätemässä, ja olin aika järkyttynyt kun näin että hän muuttikin tänne =P. No, hänen kanssa olen kyllä pärjännyt ihan hyvin silti.

Huhupuheen mukaan heillä oli kyllä jotain ongelmaa ollut ed. taloyhtiössäänkin...

Yksi naapuri oli heti ensitervehtimältä sellaisen oloinen, että jaa, "bitch-tyyppiä", mutta ajattelin että pärjäämme kyllä - ja toki olemmekin hänen kanssaa ihan väleissä.

Hänestä oli muuten yhtä toista naapuria edellinen asukas varoitellutkin... eli "bitch"luonnehdinta ei vain minun..

Yksi naapuri on myös aika erikoinen. "Takaa-ampuja." Ikinä ei sano suoraan, paitsi ehkä jotain ivallisia kommentteja.

Yksi aina väistyy tiukan paikan tullen vaikka itse aloittaa monen asian keskustelun, mutta ei sitten vie asiaansa loppuun vaan jättää muille.

Yksi on mahdoton jähkääjä ja hänen on aivan pakko saada viimeinen sana ja saada asia väännettyä niin että se on jotenkin hänen mielensä mukaan, muuten siitä ei tule loppua ollenkaan, sitten vaaditaan jo ylim. yhtiökokousta, vihjaillaan lakimiehillä jne.; vääntelee ja tulkitsee lakipykäliä yms. oman näkemyksensä mukaan... tämä ehkä pahin, joka eniten aiheuttanut päänvaivaa vuosien varrella.

Yksi on ulkomaalainen ja jättäytyy aina vähän sivuun eikä ota kantaa.

Kaikkien kanssa olemme henk.koht ok väleissä mutta muuten taas ihan kaikki keskenään eivät edes kunnon puheväleissä, ja heti jos olet vähänkin samaa mieltä jonkun kanssa, olet tavallaan heti jotain toista vastaan... (tai oikeastaan jos et vastusta toista, olet hänen puolella... ei pysty olla edes neutraali.)

Vaikka kaikki olisi joskus jopa jostain samaa mieltä, niin sekin keskustelu on usein ihme inttämistä, kun jokaisen pitää saada se sanottua omilla sanoillaan ja saada tunne että HÄN oli oikeassa.

Ihmisistä tullaan puhumaan pahaa toisille selän takana koko ajan.

Vaikka meillä siis on "hyvät" välit, niin en epäile etteikö meistäkin jotain p..kaa puhuttaisi selän takana yhtä lailla, kun mitä yritetään välillä tulla puhumaan meille.

Onkohan tästä MITÄÄN keinoa jotenkin vaan selvitä kun ei muuten raaskiksi lähteä :'(

ap

Vierailija
10/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isossa yhtiössä jonkun täytyy jo huolehtia kirjanpidosta. Uhkaile vaikka verotarkastuksella jne, jos eivät muut meinaa suostua. Säästätte pitkän pennin rahaa ja hermoja, kun asiantuntija huolehti taloyhtiöstä. Jo se voisi riittää.

Vierailija
11/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on hankittava, vetoa vaikka johonkin lakiin niille taulapäille :P. Isännöitsijä voi hoitaa ison osan jutuista joista stressaat tällä hetkellä (paperityöt jne.), itsehän voit myös tarjoutua sihteeriksi jos kiinnostaa.

Vierailija
12/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tapella keskenään tuollaisista asioista!

Saatatte jopa säästää rahaa, kun isännöitsijä huoletii,e ttei tule tuhia kuluja yllättäen.

Turhaan otat itsellesi kaikki hommat ja sitä miöden kuuntelet haukut.

kuullostaa NIIN meidän entiseltä taloyhtiöltämme:/ Nyt asimme omasa talossa, enkä ihan hevillä mihinkään taloyhtiöön, ainakaan pieneen, muuta.

Vierailija
13/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelin, että yhtiönne on siis tosi pieni, eli esim. 3 asuntoa, mutta tuossahan jo kerroit ettei se niin pieni olekaan---> ehdottomasti tuo isännöitsijän hommaaminen on kaikin puolin viisasta. Aivan kuten joku tuossa sanoi; todennäköisesti tulette pitkässä juoksussa säästämään rahaa, ette menettämään kun sellaisen hankitte. etenkin kun annat ymmärtää, ettei yhtiössä ole omasta takaa alan asiantuntijaa. Hyvä isännöitsijä toimii myös hyvänä erotuomarina asioissa--> hänellä on laajalti kokemusta miten asiat yleensä tehdään. Silloin ei tarvitse jumittua jonkun yksittäisen jänkkääjän mielipiteisiin ja arvailuihin asioista, kun joku kertoo, mikä tilanne on oikeasti.

Jos asuntonne on kerran noin uniikki mitä kerrot, niin en ehkä sitten teinä muuttaisi. Muutto selvästikin olisi teille vielä kovempi paikka kuin naapureiden kanssa selviämisen yrittäminen. Eli ei muuta kuin isännöitsijää hommaamaan.

jos tuostakin on erimielisyyttä, niin uskoisin enemmistön olevan kannallasi. Voit kysyä myös kiinteistöliitosta apua ja mielipidettä, miksi isännöitsijä kannattaa hankkia sekä tehdä itse taustatyötä, jotta sinulla olisi joku hyvä isännöitsijä jota voit ehdottaa.

Vierailija
14/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis ON ammattikirjanpitäjä kyllä ja laadukas tilintarkastaja,

tosin niihinkin mahtuu monenlaista (pari edellistä hoiti hommat tosi huonosti, niitä ei kukaan vahtinut, asiat kasaantui ja on saatu selvitellä, tilintarkastajatkaan ei huomanneet kaikkia niiden mokia / ei puuttuneet niihin...)

Isännöitsijöitä olen selvitellyt:

- näin pienessä kk-kustannus olisi n. 100 eur/perhe, jos isännöinti olisi sitä tasoa kun nää porukat olettaa - henkilö jolle voi soitella vaikka joka päivä ja valitella ...

- mutta mitä meille yleensä tarjotaan, on paketti joka sisältää vain peruslaskujen maksun yms., ei muuta (eli isännöitsijä esim. ei mukana hall. kokouksissa). Sekin maksaa silti n. 20 eur/kk/perhe, vaikka sisältöä ei juuri ole.

Isännöitsjä joskus täällä olikin, mutta nimenomaan sen ajalta niitä ongelmia jäikin (mm. vastikesaatavia jotka sitten vielä sotkettu kirjanpidossa), että oli huono kokemus sekin. Uutta ei siis löytynyt tilalle - ei saatu silloin edes tarjouksia.

Eikä isännöitsijä poista kokonaan näitä ongelmia, hallitus / naapurithan se lopulta kuitenkin on jotka ne päätökset tekee...

Mua ei haittaa niinkään peruspaperityöt, kun ohjeistan kirjanpitäjän kerralla oikein niin se puoli alkaa hoitua ja olla lopulta kunnossa, vanhat sotkut selvitetty.

Enemmän se on tää muu riitely.

ap

Vierailija
15/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli just siinä rajalla... mutta todella jotta isännöitsijä olisi sellainen että se tässä jotain auttaisi, aktiivisemmin mukana (eikä vain laskunmaksukone), niin kustannus olisi se n. reilu 100 eur/kk/perhe.

Eli aivan liikaa, vastike jo muutenkin meillä aika kova.

(kun on jo tuota ammattikirjanpitäjää, kallista auktorisoitua tilintarkastajaa, jne. ...)

ap

Vierailija
16/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun uusavuttomat ääliöt.

"lapset ei haluaisi muuttaa"

LAPSETKO TEILLÄ PÄÄTTÄÄ asioista?! Lapset ei KOSKAAN HALUA muuttaa. Aikuisten asia on päättää asioista.

Vierailija
17/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ei halua ikinä muuttaa, jos yhtään viihtyvät. Lapset vastustaa (iästä riippuen) järjestäen aina sellaista suurta elämänmuutosta, joten sitä on turha miettiä.

(Minä vastustin lapsena jopa meidän ison pihakuusen kaatamista, eihän sitä nyt voi kaataa, eihän se ole yhtään laho, eihän se yhtään varjosta koko pihaa, eihän se nyt voi kaatua talon päälle, eihän se ole yhtään vaarallinen näköesteenä tielle, se on ollut siinä aina joten sitä ei saa kaataa. Kyllä se kaadettiin ja olin tietysti ihan innoissani katsomassa sitä kaatoa.)

Minä muuttaisin ehdottomasti pois, koska ei ole vaihtoehtona jättäytyä taloyhtiön asioista pois. Joko kestätte tappelua ja hoidatte itse joka ikisen asian ja otatte yksin selvää joka ikisestä asiasta, tai jäätte vielä hlökohtaisesti maksumieheksi. En ikinä ottaisi sitä riskiä, vaan jos pystyisin, hoitaisin ne taloyhtiön asiat suht hyvin kuntoon ja sitten äkkiä kämppä myyntiin. Eiköhän se mene kaupaksi, jos kerran on harvinaisen edullinen ostos siltä alueelta. Ihan varmasti löydätte hyvän kodin muualtakin. Tuli mieleen vielä, että olisikohan se juuri yhtiökumppaneiden takia niin edullinen teille ollutkin ;)...?

Vierailija
18/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tiedoilla ehkä itse muuttaisin. Kyttäisin sitten vaikka pitkäänkin kämppää siltä teidän unelma-alueelta.

Olen samaa mieltä tämän vastaajan kanssa, eli muutto kuulostaa parhaalta.

Itseni on todella vaikea muuttaa, kiinnyn sekä alueisiin että rakennuksiin/asuntoihin, mutta ainainen stressi naapureiden kanssa on pitemmän päälle varmasti rankempaa, kun asunnostaluopumisen tuska.

Asiat täytyy laittaa vaakakuppiin, luovutteko esim. tilasta tms. mielenrauhan hyväksi?

Voisiko vuokralle muutto olla mahdollisuus, jotta voisitte pysyä alueella?

Minulle tuollainen henkinen paine asumisesta olisi painajaismaista.

Vierailija
19/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sen hinta on vielä 200-300 t eur enemmän kuin tän meidän asunnon nykyarvo

Eivätkö hälytyskellot soineet yhtään päässä, jos ostitte asuntonne 200 000 - 300 000 euroa alle alueen keskitason? Miksihän joku on ollut niin epätoivoinen myymään sitä?

Vierailija
20/28 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuminen tuossa asunnossa tuolla postinumeroalueella on tuollaista vaivaaa ja mielipahaa aiheuttavaa, ehkä kannattaisi katsella asuntoa jostain muualta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä