te joilla kaponen vyötärö tai vyötärö-lantiosuhde pieni (< 0,73)
ja olette suht reiteviä. Esim. kuntosalilla kävijät (lihasta reisissä ja perseessä) mistä löydätte huosut? minkä merkkiset housut tuollaiselle kropalle käy parhaiten. Mielellään ei mitkään matalavyötäröiset. Myös capri-tyylisiä (farkku)huosuja etsikelen.
Mutta jos joku tietäin kaupan ja/tai merkin tällaiselle kropalle?!? kun tahtoovat housut enimmäkseen olla liian isot vyötärtöstä (ja liian pienet reisistä..mut tuo ongelmaa ei oikeastaan jos kangas on stretchiä)
Kommentit (26)
Erityisesti farkkuja on ollut vaikea löytää. Nykyään tilaan farkut mittojen mukaan netistä - ei ole lainkaan kalliimpaa kuin tavalliset farkut ja saa ihan eri lailla istuvat. Muut housut joudun usein käyttämään korjausompelijan kautta tai korjata itse (tai sitten kursia vyötäröä kasaan vyöllä).
www.victoriassecret.com loistava mitoitus housuissa,ja löytyy pituutta myös 175 senttiselle.
www.victoriassecret.com loistava mitoitus housuissa,ja löytyy pituutta myös 175 senttiselle.
...vyötäröni mukaan olen koko 12. Lantioni mukaan olen kokoa 16. Ei siis sovellu ainakaan minulle.
t. 112/76
Just mekkojen kans varsinkin, kun housuja mä käytän aikalailla sellasii matalavyötäröisiä. Mut mekkoo jos oon ostamassa niin tuntuu et pitäs olla vyötärö yli 70cm et ois sopiva sillon kun on lantiolta sopiva! Mun toi suhde näkyy olevan 0,68. Vyötärö on 62cm ja lantio 91cm.
Mä en oo varsinaisesti mikään urheilija, mut mä oon ratsastanu aika paljon ja voi olla et mul on jaloissa sen takia lihaksiakin. Mut perse on kans iso :D
Mua on ärsyttäny tää asia jo pitkään. Ja sama siinä kyl kun ettii puseroo, vyötäröltä menee sellanen 32 kokonen ihan hyvin, mut sit kinnaa tisseistä! Mä käytän sit kokoo 34 yleensä.
Mut nykyään vissiin pitäs olla aika tasapaksu et löytyis vaatteita... Mut en mä kyl haluu sellanen olla!! :D
mekoissa parasta on jos voi kiristää tai on niin simppeli malli että voi itse kaventaa. Mä olen löytänyt mekkoja esim. Inwearilta. Housuja on satunnaislöytöinä sileät täältä, esim. H&M on ollut kohtuu jees arkihousuiksi.
Suurin ongelma mulla on puseroiden kanssa: vyötärö on kokoa 34-36 ja rintamus kokoa 38 :P
Mulla vyötärö-lantiosuhde 0,7.
Minulla on aika lailla samat mitat eil vyötärö 76cm, lantio 114cm ja rinnanympärys 101cm (varmaan sinulla on jotain samanlaista tuolla 75G:llä?).
Ja juu...löytyy minultakin läskejä. ;) Perusmitat tällä hetkellä 169cm ja 73kg. Toisaalta jos laihdun niin suhde on hoikempanakin ihan yhtä iso (tai no oikeastaan pieni, miten sen nyt ottaa).