Juoksetteko te konttaavan vauvan perässä kotona koko ajan?
Kommentit (7)
Meillä on ovissa hakaset sellaisissa paikoissa johon vauva ei voi mennä. Lattioilla ei ole roskia tai vauvan ulottuvilla ei ole vaaralisia tavaroita. Aivan turvallista on sen liikkua jatietysti välillä käyn katsomassa mitä touhuaa.
Kaveri väsyttää itsensä juoksemalla vauvan perässä koko ajan, lapsi ei saa itse liikahtaa mihinkään ilman että äiti on kintereillä. Olin aivan ällistynyt hommasta ja äiti vaan touhottaa, että vauva voi kaatua ja tulee parku, voi kaatua huonekaluihin jne. Ja äiti on aika väsynyt, koska koko ajan touhuaa sen vauvan kimpussa muutenkin.
koti on tehty turvalliseksi (kirjahylly pultattu seinään kiinni ettei kaadu, pikkutavarat kerätty pois, pistotulpat suojattu jne) eli lapsi saa kotona vapaasti mennä huoneesta toiseen, ilman että minun täytyy koko ajan seurata perässä.
Julkisella paikalla tai kylässä onkin sitten asia erikseen.
Hullunhommaahan se olisi. Tiedän kyllä tapauksia jotka tekevät mm tätäkin...
Enkä ehtisikään juosta, kun lapsia on kaksi muutakin... Koti on tehty konttailijaturvalliseksi ja isompien lasten huoneiden ovella on portit. En hysterisoi edes koiran takia, vaikka en kaksikkoa koko ajan näkisikään...
ei sitä tarvi perässä koko ajan juosta, mutta minusta tuon ikäisen täytyy olla näköpiirissä, eli perään jos se kauemmas menee (no, ovet saa kiinni )
Vaikka kuinka olisi lapsiturvalliseksi tehty.. esim jotain pientä mihin tukehtua saattaa silti löytää.
Miksi?