Mä havahduin eilen siihen, että olen suurimman osan ajasta äkäinen ja kiukkuinen
ja stressaantunut ja kierrän vaan kotonamme huutamassa ja räpättämässä vuoroin jokaiselle. Olen huushollin ainut nainen, ja mies ei tee muuta kuin makaa sohvalla tai pelaa tai katsoo telkkaria (vaikka olen kaikkeni yrittänyt saadakseni miehen osallistumaan), ja pojat sotkevat, pienemmältä sen nyt vielä "ymmärtää" mutta isompi on jo koululainen joten jotain hänenkin pitäisi jo tehdä. Ei vaan tee, tai jos tekee, on sellaista hidastelua ja vitkuttelua, etten ole moista etanaa ennen nähnytkään! Lisäksi mun pitää vahtia ihan koko ajan vieressä, että jotain tapahtuu ja asia viedään loppuun saakka!
Sitten mua hermostuttaa ainainen sotku ja epäjärjestys ja että mies tekee vaan omiaan osallistumatta (no okei, pienimpää se hoitaa, vaihtaa vaippaa ja syöttää iltapuuroja toisinaan, mutta siihenkin joudun painostamaan, oma-aloitteisuutta ei ole)
En olisi ikinä uskonut, että musta tulee tällainen nalkuttava akka, jota huushollaaminen hermostuttaa ja odotan vaan malttamattomana sitä aikaa, että lapset muuttaisivat pois kotoa... tai ainakin olisivat paljon vanhempia, eli olisi toivoa ettei ole leluja levällään joka paikassa jne..
NIIN ja mikään perfektionisti en ole, mutta toivoton sotku ja tämä loputon sarka kotitöiden osalta kyllä hermostuttaa, joka päivä.
Kommentit (28)
myös täällä on todella hidas/laiskahko mies.kyllä se toki jonkin verran auttaa muttei tarpeeksi.tottakai myös ymmärrän että kun on pieni lapsi niin sitä sotkua on ja tulee.ei siinä mitään jos saisi kunnolla apua puolisolta.apua jotta saisi asunnon pysymään paremmin aisoissa =) ja tarkotan justiins apua pyykin pesussa,lattian pesus,imuroimisessa,lasten hoidossa ja lasten kaa leikkimisessä ym. sekä se että korjaisi tavaransa pois heti eikä 5v päästä. >:/ osallistuisi perhe-elämään eikä jättäisi 95% vastuuta mulle,äidille.se on niin ärsyttävää ja stressavaa kun heti ku saa silmät auki niin tulee mieleen asiat jotka pitää hoitaa.ja kun vapaa aikaa ei juuri ole ollenkaa.se väsymys siinä sit lisäksi raskaus. vaikka kuinka siivoo ja pesee pyykkiä niin loppua ei tule.väsyttää ittensä kyl loppuun tämmösellä.hermot ei mene lapseen van mieheen.itse olen semmonen että haluan hoidettua asiat kerralla pois jos onnistuu.eikä niin että kun pyydän tekemään jotain niin se voi pahimmillaan tapahtua vasta kk kuluttua,ellen sitä sit ite tee tahi huuda toiselle.
Siinä kun lajittelet noi sun "työsi" niin pesetkö ikkunoita päivittäin?
Entä tekeekö mies ansiotyötä? Sinä olet kotona?
Ja sinä pyykkäät, teet aamupalaa?
Käyt lenkillä -ja mies on lapsien kanssa!
Mutta mies myös rakentaa taloanne.
Miksi sinä valitat?!?
Jos sinä olisit töissä, rakentaisit taloa ja vahtisit lapsia että kotona oleva kumppani käy lenkillä -sun pitäisi vielä tehdä siivoushommaa?
Hankkikaa jumalauta siivooja jos et siivota halua.
Siinähän pyörittelisit paukaloitasi.
Teijän ei tartte kovin paljon muutoksia tehdä paitti että jokanen siirtää astiansa pöydästä koneeseen (hui kamala) ja mies vaikka viikonloppuna nousee joskus tekemään aamupalaa pesueelle.
5
itse olen myös alkanut nalkuttaa tai enemmänki mesoomaan miehelleni samantyyppisistä asioista.jopa käskyttämään,huutamaan ja hiukan uhannutki koska mies ei muuten tunnu tajuuvan asiaa.olen siis toki puhunut nätistikin asioista,mutta kun ei auta ei. ja kun sitä tarpeeksi kauan jatkuu niin hermot on niin kireellä ja olen niin vihainen että sinä hetkenä voisin jopa...... miehen.joten häivyn paikalta
EI SIIVOAMINEN SIIVOAMALLA LOPU!
Meillä on 4 alle kouluikästä kersaa. Ja talo on siisti.
Mies käy töissä ja olen vanhempainvapaalla (siis hoidan kotia 9 h enempi kuin käydessä töissä).
Tässä ajassa ehtii vaikka naapureitten pyykit normaali ihminen pesemään.
En tajua mitä te ihmioset vingutte kun olette kotona ja lätisette jostain "tiskien siirtämisestä astiapesukoneeseen" kun ei tartte edes käsin pyykkiä/tiskiä pesemään.
Nro 24, lopeta se pakkomielteinen siivoamisen perään ajattelu. Toi on todella vaarallista! Siinä on kyseessä jo perheen lapsien kokemus. Ei vaan se että SINÄ väsytät itsesi, vaan SINUN lapset ei saa nauttia seurastasi (ja tän takia olet kotona, et siivamisen).
Jos itse katson kellosta tunnin ja teen koko ajan niin tyhjään vaatteet pesukoneesta, täytän koneen, ripustan märät kuivumaan. Teen ruuan, imuroin.
Ja sitten ei paljoa tarttekaan muuta tehdä!
Ei tartte pestä ikkunoita päivittäin, lattioita luututa, komeroita järkätä!
Älkää nyt menkö heittäytymään naurettaviksi!!!!!
5
kunpa mies kävisikin töissä.mutta ei. kyllä miesten pitää kotitöitäkin tehdä jos meinaa asua siellä.vaikka kävisikin töissä. miehet ei tajuu kuinka paljon enempi me tehään kuin ne. ja hei se oiski hyvä että jokainen korjais ne lautasensa sinne helvetin koneeseen mutta kun niin ei tapahdu ku avuttomat miehet ei osaa!!!!! ne asiat ei ole noin yksinkertaisia mitä SÄ KUVITTELET!!!
huom.nimenomaan jokainen eli mies siirtäisi ne astiansa sinne koneeseen. prkl miehet
Minäkin olen töissä. Joten ehkä sen puoleen jotain tasa-arvoisempaa menoa tarvittaiin.
t.20
Mitä enemmän natiset ja rähjäät, sitä vähemmän perhettäsi kiinnostaa sinun kanssasi toimiminen, ja sinun ohjeistuksesi seuraaminen.
Niin se vain on.
Asiasta voi keskustella, mutta ei tuolla tavalla.
Katsokoon tota komentelua, kun itse siivoaa viikottain! ;)
Ei tossa ole mitään reilua. Varsinkaan jos itse on kotona ja muut koulussa/töissä.
Koululaiselle voisi antaa vaikka viikkorahaa. Tai pyytää lasta kaveriksi siivoamaan.
5