Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Kumpi itselläsi vahvempi.kasvo vai nimimuisti?

Vierailija
19.06.2010 |

Itselläni kasvo eli tunnen esim.ihmisen kadulla jostain peruskoulu ajoista, mutta nimeä en saa mieleeni.

Tosin joskus käy myös näin, että henkilö näyttää tutulta ja sitten mietin kuumeisesti että missä kyseisen ihmisen olen nähnyt. Nimet tuntuu kuitenkin meikällä olevan hukassa ja kasvot jää helposti mieleen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä menee oikeasti hermot kun en muista ihmisiä... no nyt varoitan uusia tuttavuuksia, kun en asialle oikein mahda mitään..

Vierailija
2/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis juuri noin et joku muistaa sen nimen jne. Varmaa siitäkin joku tutkimus tehty, et mistä moinen johtuu. Jos joku osaa asiaa valottaa niin kiitos.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä menee oikeasti hermot kun en muista ihmisiä... no nyt varoitan uusia tuttavuuksia, kun en asialle oikein mahda mitään..

Nimet voin jotenkuten muistaa, kasvoja en ollenkaan. Mä en esim. tunnista mun hoitolasten vanhempia muualla kuin meidän kotiovella ja pihassa. Onpa ollut useinkin noloja tilanteita mun kasvo"muistin" takia.

Vierailija
4/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimuisti todella heikkoa...

Jo työnpuolesta tapaan paljon uusia ihmisiä ja heidän sukulaisiaan, ´tuttaviaa, naapureitaan jne mutta odotas vaan kun jossakin tapaa jonkun ihmisen ns ei asiayhteydestä selviä kuka ihminen on niin jäämiettimään kuka kumma hän on vaikka juttelee tuttavallisesti niitä näitä.. Tai sitten vaan tervehtii ystävälliseen sävyyn.

Vierailija
5/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan muistaa vuosien takaa ihmisen jonka olen kerran tavannut ja pari sanaa vaihtanut. Yleensä muistan kyllä vähintään etunimenkin samaiselta ihmiseltä.

Vierailija
6/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi- ja kasvomuistikin. Oikeasti saattaa unohtaa sukulaisensakin, miettii että mistä mä tunnen tuon ihmisen, jos tämä vaikka pysähtyy kaupassa juttusille. Minä sitten jälkikäteen kerron että oli sun serkkus. =)

Vierailija
7/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yksityiskohtia aika hyvin, jos kiinnitän niihin huomiota, mutta joskus muisti pettää. Jossain tilaisuudessa, jossa tapaa paljon uusia ihmisiä, ei aina jaksa keskittyä toisten nimiin, ja sitten on hetken päästä että joo, tuo esitteli itsensä juuri, mutta kuka hemmetti... Tai joskus käy niin, että jos näen jonkun puolitutun eri yhteydessä kuin yleensä, niin en tunnista häntä. Jos vaikka lähikaupan kassa tulee kaupungilla vastaan niin päässä rupeaa raksuttamaan, että mistä mä tuon tunnen.

Vierailija
8/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen jossakin nähnyt. Mies ja tyttö ihmettelee miten muistan senkin asian.

Vierailija
9/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimistä saatan muistaa etunimen, sukunimi on helposti hukassa.

Vierailija
10/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAsvoja en muista millään. Tunnistan ihmiset vaatteista, kävelytyylistä, olemuksesta, mutta en kasvoista. Nimet kyllä jää mieleen.

Vierailija
11/11 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ekalla kerralla jää nimetkään mieleen. Monesti katson kaupungilla, että onko tuossa nyt se ja se, mutta en voi olla varma kun en muista kasvoja...