Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko äidinmaidosta tehdä lättyjä? Maito on lopussa.

Vierailija
03.01.2004 |

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joo mutta kysyin kätilöltä asiasta eivoida tietää onko äiti käyttänyt lääkkeitä tai huumeita ennen lypsyä että se siitä testauksesta.

Kun riski äidinmaidossa suomalaisessa sairaalassa on minimaalinen, niin se tuntuu minusta järkevämmältä riskiltä parin vrk:n ikäiselle vauvalle. (Tätä mieltä on sairaalajärjestelmäkin - siis lääkärit. )

Jos äiti ei ennen (testeissä) ole käyttänyt huumeita on varsin epätodennäköistä aloittaa kesken luovutuksen (tai että huumeita käyttävä/sairas äiti yleensä jaksaisi luovutusta, joka on kuitenkin vaivalloista ja ei erityisen " kannattavaa" ). Kiinnijäämisen riskikin on melkoinen.

Vierailija
62/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistattaa.Onhan niitä lapsia jotka joutuu käyttämään korviketta kokoajan mites niitten munuaiset jaksaa. Terveitä tuntuvat olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli miten oli mutta kyllähän ne huumeäidit tekee rahan eteen mitä vaan.

En usko, että vaativaa ja vaikeaa työtä, josta saa vähän rahaa. Huoraus vaikkapa helpompaa ja paremmin palkattua.

Ei kannata se maitohomma.

Ja Huumeäiti ei oikein voi ensin selvitä testeistä ja sitten muuttua huumeiden aktiivikäyttäjäksi luovutuksen aikana.

Vierailija:

Minulla itsellä on myös uskollinen syy olla antamatta muiden äitien maitoa lapselleni, muutenkin ajatus puistattaa.

Mikä uskonto kieltää rintamaidon?!

Puistatusta en kyllä mitenkään tajua, ei vaan mene päähän miten voi puistattaa...

Vierailija:

Onhan niitä lapsia jotka joutuu käyttämään korviketta kokoajan mites niitten munuaiset jaksaa. Terveitä tuntuvat olevan.

Niinpä. Riskeillä tarkoitin lähinnä maidon saastumistapoauksia. Yleisempiä ne ovvat kuin luovutusmaidosta tulleet haitat. MOlemmat tietysti äärettömän harvinaisia.

Eikä munuaisten rasittuminen ole mikään on/off juttu. Siis rasittuvathan ne vaikka mistä, sinänsä sehän on niiden työkin - suodattaa " myrkyt" . Mutta turhaan on turha rasittaa lehmänmaidolla, vauva kuitenkin kestää rasitusta vielä huonommin kuin aikuinen ja vaikutukset jäävät pidemmäksi aikaa.

Ihmeellinen tämä ajatus, että jos joku on terveellisempää kuin joku toinen asia, niin se toinen on muka sairastuttavaa/tappavaa (tosi yleinen tämä, " tein/jotkut tee sitä ja sitä, mutta ovat hengissä/terveitä).

Tuoremehu on terveellisempää kuin limsa. Limsaan ei silti kuole eikä sairastu.

Vierailija
64/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voiko äidinmaidosta tehdä lättyjä? Maito on lopussa.

Käsittääkseni on aika yleistäkin. Siis että imetyksen aikana normaalisti perheen suhde rintamaitoon tulee tosi luonnolliseksi! Maitoa käytetään kahvimaitona ja juuri lettuihin tms makeisiin leivonnaisiin. Myös isommille lapsille äidinmaitoa monet antavat ihan lasissa.

Pikkuvauvallehan ekat kiinteät tehdään rintamaitoon sekoittamalla. Kai äidit sitäkin maistavat ennenkuin antavat!

Tästähän oli näissä tosi suosituissa Baby Blue sarjakuvissakin! (Mies otti rintamaitoa kahvimaitona.) Tuskin olisi kovin harvinaista ja yleisesti ihmisten mielestä " kannibalismia" jos niin main streem AMERIKKALAISESSA sarjakuvassa tekevät noin. Kun Amerikassa vauvatkin kättävät uimapukua suunnilleen kylpiessää...

Vierailija
65/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulin että tää oli provo, mutta ellei suurin osa vastaajista ole provoilemassa, niin taitaa olla että ihmiset todella käyttää rintamaitoaan muuhunkin kun vauvansa ruokkimiseen. yök.

jos joku haluaa syödä itse vapaaehtoisesti maitoaan niin mikäs siinä sitten...mutta että vieraillekin salaa tarjoillaan. sairasta.

olen kyllä lukenut että joillain miehillä on kieroutuma, " milking-mama" fetissi...ettei vaan olisi sillä jonkun vastaajan tutulla sama joka pyysi saada rintamaitoa kahviinsa. en kyllä antaisi, sairas ihminen joka toiselta pyytää tissimaitoa ja ahmii sen siinä nautiskellen!!

Vierailija
66/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tästähän oli näissä tosi suosituissa Baby Blue sarjakuvissakin! (Mies otti rintamaitoa kahvimaitona.) Tuskin olisi kovin harvinaista ja yleisesti ihmisten mielestä " kannibalismia" jos niin main streem AMERIKKALAISESSA sarjakuvassa tekevät noin. Kun Amerikassa vauvatkin kättävät uimapukua suunnilleen kylpiessää...

Ja muistan tuttavaperheen vanhan äijän aina ylpeilleen, että vaimolta tuli niin paljon maitoa, että ei tarvinnut ostaa kahvimaitoja vauvan ollessa pieni!

Vierailija
67/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä luulin että tää oli provo, mutta ellei suurin osa vastaajista ole provoilemassa, niin taitaa olla että ihmiset todella käyttää rintamaitoaan muuhunkin kun vauvansa ruokkimiseen. yök.

jos joku haluaa syödä itse vapaaehtoisesti maitoaan niin mikäs siinä sitten...mutta että vieraillekin salaa tarjoillaan. sairasta.

olen kyllä lukenut että joillain miehillä on kieroutuma, " milking-mama" fetissi...ettei vaan olisi sillä jonkun vastaajan tutulla sama joka pyysi saada rintamaitoa kahviinsa. en kyllä antaisi, sairas ihminen joka toiselta pyytää tissimaitoa ja ahmii sen siinä nautiskellen!!

Kättääkseni sairas-sanaa yhtä älykkäästi ja oikein, kuin itse käytät...

MITEN HELVETISSÄ ihmisen maito voi olla yäk, jos TOISEN eläinlajin maito muka ei ole!!

VOISIKO joku tätä mieltä oleva edes yrittää selittää tätä!?!?

Vierailija
68/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ihan syitäkin (ei pelkkä inho) ettei jokin aines käy.

yksi mies kertoi käyttäneensä kurkun peräaukossaan ja viipaloineensa siitä sen jälkeen vieraille leivän päällisiä. Mutta ihan normaaliahan se on.

Vierailija
69/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yksi mies kertoi käyttäneensä kurkun peräaukossaan ja viipaloineensa siitä sen jälkeen vieraille leivän päällisiä. Mutta ihan normaaliahan se on.

Vai onko sinusta rintamaito ja paska rinnastettavissa? Annatko kentien mahdolliselle vauvallesi (toivottavasti tuollaisilla aatoksilla ei sellasita ole...) paskaa yhtä lailla kuin maitoa?! Huh, tämä mieltämättä puistattaa... Mutta en ymmärrä miten vertautuu maitoon...

Vierailija
70/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ilmeisesti normaalia antaa kakkakurkkua _salaa_ jos kerta salaa saa antaa rintamaitoakin, tissimaito voi olla jonkun mielestä yhtä ällöä kuin peräaukon eritteet AIKUISEN ruokana.

ihan miten vaan. olen edelleen sitä mieltä että mitään ei saa antaa salaa, joskus huhuttiin että Oulussa olipitseria jossa työntekijä runkkasi spermaansa pitsoihin ennen paistoa. eli tarjoili sitä salaa, sillä kyllähän moni asiakkaista varmasti nielee spermaa tieten tahtoen.

on ihan verrattavissa rintamaitoon, toisille se maito todella on seksuaalisten fantasioiden kohde ja toisille todella ällöttävä ajatus pistää sitä suuhunsa. ja jotkut siitä pitävät ja käyttävät ruuan valmistuksessa. Toivon että minun kaverini ainakin kysyisivät minulta ennen kuin tarjoilevat tissimaitoaan.

Vierailija
71/102 |
04.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on ihan verrattavissa rintamaitoon, toisille se maito todella on seksuaalisten fantasioiden kohde ja toisille todella ällöttävä ajatus pistää sitä suuhunsa. ja jotkut siitä pitävät ja käyttävät ruuan valmistuksessa. Toivon että minun kaverini ainakin kysyisivät minulta ennen kuin tarjoilevat tissimaitoaan.

Maidosta eivät myöskään taudit tartu yhtä hyvin, kuin noista muista aineista. Joka tapauksessa jos osaat lukea niin huomasit, että se salaa tarjonnut oli joku provoileva rassukka... (On kertonut sen täällä hädissään ainakin kolmeen kertaan...)

Jos lehmän maitoa voi käyttää niin TAKUULLA voi käyttää ihmisen maitoa! Jos taas maito missään muodossa ei käy (tosin oman lajin maito voi silti käydä) nniin tuskin lettuja ottaa.

Vierailija
72/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinmaito ei ole ainut, mutta ehkä erikoisin, mistä porukka jakutuu kahtia, saako syödä lihaa vai ei jne.

jos minulle tuputatte lihaa terveellisenä vaihtoehtona niin kieltäydyn kohteliaasti vaikkei se varmasti terveysriski olekaan. toivon saavani siis tilaisuuden kieltäytyä, voisihan joku onnistua sotkemaan lihahippusia ruokaan ilman että niitä sieltä erottaisin...sama asia on rintamaidon kohdalla, se ei mielestäni ole osa aikuisen ihmisen (minun) ruokavaliotani, jättäisin väliin vaikka se varmaan onkin ihan terveellistä. en myöskään halua " syödä" kenenkään siemennestettä tietämättäni, vaikka tarjoaja olisikin terve ja tuttu mies.

Vierailija
73/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo edellisessä viestissä sanoin. Lue kaikki viestit. Se kutsuilla tarjoillut oli provon yritys. Nähtävästi reppanan yritys meni läpi...

Vierailija:

sama asia on rintamaidon kohdalla, se ei mielestäni ole osa aikuisen ihmisen (minun) ruokavaliotani, jättäisin väliin vaikka se varmaan onkin ihan terveellistä.

Mutta edelleenkään kukaan ei ole yrittänytkään perustella miten on mahdollista, että monista on ihan normaalia syödä lehmänmaitoa joka ei ole tarkoitettu aikuisille (ei lehmille eikä ihmisille) eikä VARSINKAAN ihmislajille, vaan märehtiville (aivan erilainen ruuansulatuskin!) nautaeläimen poikasille! Mutta oman lajin maito on sitten ällöttävää.

En minäkään syä lihaa, eikä senkään syöttäminen salaa olisi oikein. Toisaalta tuo on verrattavissa lähinnä siihen, että tarjoaisi lehmää ja sanoisi sen olevan possua. Tosin eri eläinten lihalle voi kai olla allerginen. Äidinmaidolle tuskin, jos lehmänmaitoa pystyy käyttämään.

Vierailija
74/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää kun joudun tenttaamaan ja haistelemaan ja kääntelemään ruokaa ennen suuhun laittamista. ensin se aina kiistää ja kieltää, sitten " murtuu" ja sanoo ettei siinä lihaa ole, vain lihalientä tuomassa makua. tyhmää.

Vierailija
75/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minun anoppi yritää lähes aina syöttää salaa lihaa.

ikävää kun joudun tenttaamaan ja haistelemaan ja kääntelemään ruokaa ennen suuhun laittamista. ensin se aina kiistää ja kieltää, sitten " murtuu" ja sanoo ettei siinä lihaa ole, vain lihalientä tuomassa makua. tyhmää.

Ja todella moukkamaista. Huh. TUO vertautuu minusta siihen peppuun työnnettyyn kurkkuun. Tarjoa sinä sitä anopille! Tuskin hän on suoraan edes kieltänyt/kysyy. Ja jos kysyy niin voihan jälkeenpäin muistaa, että siinä oli vain vähän kakkaa tuomassa makua...

Vierailija
76/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli niin hyvä että repesin nauruun ihan ääneen, mies önähti puoliksi hereille mun kikatuksesta...

harmi vann ettei se anopin retale syö kurkkua tai muutakaan " rehua" , vain peruna ja (liha)kastike maistuu. Voisikohan leipäpaloja hangata anukseen ennen tarjoilua? ;)

Vierailija
77/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

harmi vann ettei se anopin retale syö kurkkua tai muutakaan " rehua" , vain peruna ja (liha)kastike maistuu. Voisikohan leipäpaloja hangata anukseen ennen tarjoilua? ;)

Vierailija
78/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaidossa on ties mitä bakteereita, koska sitä ei ole käsitelty millään tavoin.

Koska en halua juoda vastalypsettyä lehmänmaitoakaan, niin en myöskään halua, että joku tarjoaisi minulle salaa omasta rinnoista lypsämäänsä pöpömaitoa...

Siis eikö näillä imetysfanaatikoilla ole mitään rajaa! Hullua porukkaa koko sakki. Rupeavat puolustelemaan aivan älyttömiä asiota ja jotka ovat itsestäänselvyyksiä jokaiselle järkevästi ajattelevalle. Karmeaa olisi joutua tahtomattaan juomaan jonkun imetyslehmän tissimaitoa, vain siksi, että tältä imetyshuuruiselta on mopo ja järki karannut käsistä a hän imettämisen onnessaan ja autuudessaan hekumoi tissimaitonsa olevan jotain jumalan eliksiiriä, jota voi juottaa kaikille...

Minäkin olen imettänyt kahta lasta ja koskaan ei edes tullut mieleenkään alkaa käyttämään omaa rintamaitoa kahvimaitona tai juottamaan sitä miehelle tai muulle perheelle. Sairasta. Tuntuu, että näiltä imetyshuruakoilta on todellakin todellisuudentaju hämärtynyt.

Vierailija
79/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole edes yrittänyt...

Ilmeisesti koska JÄRJELLISIÄ perusteluja ei ole.

On tietenkin ok, jos ei halua syödä jotain. Mutta se ei liity tähän. Ja todellakin, sadannen kerran, se maitoa kutsuilla tarjonnut rassukka oli typerä provo. Ei kukaan anna äidinmaitoa kenellekään salaa. tai ainakaan puolustele sitä.

Mutta ei ole ainuttakaan järjellistä syytä, miksi ihmisen maito olisi jotain huonoa ravintoa ihmiselle. Vain se, että se on tarkoitettu lapsille. Mutta lehmän maito on arkoitettu lehmille. Siis eri eläinlajille ja vielä sen eläinlajin poikasille. (Kuten ihmismaito ihmisten poikasille.

Sinä taas rautalangasta.

Voisiko joku nyt yrittää vastata otsikon kysymykseen.

Vierailija
80/102 |
05.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kerran äidinmaidossa on ties mitä bakteereja niin miten ihmeessä uskallat antaa sitä omalla lapsellesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän