Voiko äidinmaidosta tehdä lättyjä? Maito on lopussa.
Kommentit (102)
Mun tuttavapiirissä on nimittäin paljon naisia joille on syntynyt lähiaikoina vauva. Uskallanko vierailla heidän luonaan pelkäämättä että kahvissani, pullassani tai rahkssani on emännän maitoa??!!
Ihan puistattaa!
Jos kertoo tarjoilevansa rintamaitolettuja, niin asia on ok- silloinhan vieraat voivat itse tehdä tietoisen valinnan, haluavatko syödä vai eivät. Mutta salaa, HYI OLKOON!!!
Rintamaito on vauvan (mielellään kaikenlisäksi oman vauvan) ravintoa, sitä ei todella ole aikuisille tarkoitettu. Oksentaisin viikon, jos salaa joku minulle syöttäisi omaa maitoaan. Ja ystävyys olisi sen jälkeen long gone.
Eiks ihmisillä oo häveliäisyyttä? Tarjota nyt naama naurussa äidinmaidosta tehtyjä lettuja vieraille???
Luulin että avaus oli provo koska eihän kukaan järkevä aikuinen syö/juo ihmisen rintamaitoa. Vastasin siis provoon provolla. En todellaakaan tiennyt että jotkut ihan tosissaan siitä tekevät ruokaa. TAMPIOT!!!
Olen itse synnyttänyt sairaalassa, jossa luovutettua maitoa ei ollut mahdollisuus saada. Olen kuitenkin luullut, että luovutettua maitoa ei anneta vauvalle ilman äidin lupaa, vaihtoehto on käyttää korviketta (meillä oli peptiditutteli). Voihan äidillä olla esim. uskonnolliset syyt taustalla, ettei halua luovutettua maitoa antaa lapselle.
Vierailija:
Rintamaito on vauvan (mielellään kaikenlisäksi oman vauvan) ravintoa, sitä ei todella ole aikuisille tarkoitettu.
[color=black]Ettekö edes tajua lukkiutumienne typeryyttä. Totta kai maito on tarkoitettu vain nisäkkäiden pienille poikasille.
* Lehmän maito vasikalle
* Ihmisen maito ihmisvauvalle
* hevosen maito varsalle.
Mutta kun on alettu juomaan vasikan ruokaa, niin kyllä hemmetti sentään oman eläinlajin maito sentään SOPIVAMPAA ravintoa olisi kuin toisen eläinlajin maito!
Maidon sietokyky aikuisilla on lähinnä harvinainen geenipoikkeama. Suomessa satutu olemaan yleisempänä tuo poikkema, mutta maailmassa yleisesti on harvinaista, että aikuinen voi juoda mitään maitoa. Varmaan kuitenkin ihmisenmaitoa paremmin kuin lehmän maitoa.[/color]
Vierailija:
Eiköhän äidinmaito ole kuitenkin vauvan ruokaa, eikä mitään lettujen valmistus maitoa.
Kyllä. Aivan samoin kuin lehmän maito on vasikan ruokaa eikä mitään ihmisten ruuanvalmistusjuttua. Tämän kai tajuaa idioottikin.
Vierailija:
. Mulla ei vanhemmat lapsetkaan suostuisi syömään, enkä itse. Saati sitten mieheni tai vieraat.
Johtuisiko siitä, että olette muutenkin tehneet mielessänne äidinmaidosta jotenkin likaista ja seksuaalista. Ei se mikään geeneihin istutettu " luonnollinen" tabu ole. Takuulla lapsesi olisivat syöneet rintamaitoa isompinakin lapsina, jos sitä olisi heille aina tarjottu. Ja totta kai on terveellisempää kuin toisen lajin maito.
onneksi ette ole ystäviäni, ettei ole mahdollista että olisin teidän rintamaito ruokianne syönyt!
Voiko kuukautisverestä tehdä verilettuja?
silloin tapaus hieman äklötti, mutta myöhemmin ei rintamaito ole enää tuntunut niin " vieraalta" , koskaan en kuitenkaan ole sitä käyttänyt mihinkään.
Vierailija:
Samalla tavalla jää lehmän ternimaito juomatta, pahaa sekin.
Äidinmaito vertautuu lehmän maitoon. Kumpikaan ei ole erityisen luonnollista ruokaa aikuiselle ihmiselle, mutta toki ihmisen maito on luonnollisempaa ja terveellisempää.
Lastenlettuihin varsinkin äidinmaito on loistava ja huomattavasti paremoi kuin lehmän maito!
Teen siitä lättyjä ITSELLENI! Onko siinä muuten laktoosia (on kai)?
ja istukan aion pyytää mukaani, annetaanko se Suomessa?
Vierailija:
Tästä viestiketjusta tuli muuten hyvät naurut ;-DDDDDDD
Ihan kuin lehmän vasikalle tarkoitettu juoma jotenkin olisi luonnon ihmiselle suunnittelemaa ruokaa ja ihmisenmaito jotain sairasta eritettä...
Kun ei ole koiraa, musta tuntuu etten saattais katsoa miten kissat sais sitä syötyä...
Vierailija:
Se on kyllä ihan varma, että jos tulen raskaaksi niin maistan maitoani!
Laktoosi ei ole ainakaan samanlaista kuin lehmän maidossa. Ja oma maitohan (luonnollisesti) on pastöroimatonta. Monethan voivat juoda lehmänkin maitoa suoraan tisssistä tulleena, mutta eivät käsiteltynä.
Kyllä minulta (Haikaranpesässä) varmistettiin, että haluanko istukan mukaan. Istukkaveren luovutuksestakin pitää allekirjoittaa paperi, vaikka tuskin sellaista ihmistä löytyy, joka kieltää roskiin menevästä elimestä ottamasta punasoluja, jotka voivat pelastaa lasten henkiä. Toivottavasti ainakaan sellainen ihminen ei tee lapsia...
Vierailija:
Minä olenitse aina kieltänyt sairaalassa antamasta muiden äitien äidinmaito mistä kukaan voi tietää kuka sen on luovuttanut hyi!!
Minä taas olin sanomattoman onnellinen, että kun lapsi sai sairaalaassa äidinmaitoa, kun häbelle kerran annettiin 10 ml lisäruokaa. Ei ole tytön tarvinnut rasittaa munuaisiaan pisarallakaan lehmänmaitoa onneksi vielä! Eikä tarvitse ainakaan ennen vuoden ikää!
Vierailija:
Kyllä minulta (Haikaranpesässä) varmistettiin, että haluanko istukan mukaan. Istukkaveren luovutuksestakin pitää allekirjoittaa paperi, vaikka tuskin sellaista ihmistä löytyy, joka kieltää roskiin menevästä elimestä ottamasta punasoluja, jotka voivat pelastaa lasten henkiä. Toivottavasti ainakaan sellainen ihminen ei tee lapsia...
Jos ottaa istukan mukaan, niin kai siitä voidaan ottaa ensin se veri talteen? En ole tiennytkään tuosta, sehän on hienoa.
Vierailija:
V!tun hullu
Voiko kuukautisverestä tehdä verilettuja?
Kuukautisverihän on täysin puhdasta 100% verta ja yleisesti ravinnoksi tarkitettua kuten maitokin... Hoh hoijjaakkkkaaa....
Vierailija:
Jos otta istukan mukaan, niin kai siitä voidaan ottaa ensin se veri talteen? En ole tiennytkään tuosta, sehän on hienoa.
Kysymällä selviää.
Kuitenkin: istukkaverta otetaan talteen vain virka-aikaan, eli jos synnytys loppu johonkin muuhun aikaan niin istukka menee vain roskiin (ellei äiti halua sitä itse). Sitäpaitsi en tiedä kerätäänkö sitä kaikissa sairaaloissa. Kätilöopistolla siis ainakin.
Minäkin kuvittelin hetken sieluni silmillä miltä kissani näyttäisi repimässä istukkaa... Aika mötikkähän se on... Mutta puu on aika kaunis idea!
Vierailija:
No mistä tiedät mitä sekin äidinmaito sisälsi ja kuka sitä on luovuttanut. Onko äiti syönyt joitain tabuja ym moskaa.
Mieluiten toki omalla maidolla olisin pärjännyt (ja sen 10 ml lisäksi pärjäsinkin), mutta mielummin luovutusmaitoa kuin korviketta! (Riskinsä siinäkin!)
Vierailija: