Naapuri ei ole tampannut mattojaan kahteen viikkoon.
Kommentit (135)
nykyään voisi sanoa, että lähes kaikissa uusissa asunnoissa on laattalattiat tai parketit
Saksassa (ainakin, missä itse olen vieraillut). Naulatut matot on olleet tuollaisia perinteisiä plyyshimattoja yms.. Mutta voit varmasti kuvitella, minkälainen sopeutuminen todellisilla tamppauksenystävillä tämänkaltaisessa maassa on. Asiaa vatvotaan iltakaudet aina kuin tavataan samanhenkisten suomalaisystävien kanssa.
Hyvää joulua kuitenkin kaikille, koit tamppauksen keskeisenä vapaa-ajan toimintona tai et!
Imuroin vaan jokapäivä, ja pesen joka toinen viikko! Että kannattais tehä tästäkin jonkun näköinen ilmotus.
Netistä löytyy ohjeet siihenkin - kaiken lisäksi kuvitettuna ja kuvatekstissä huomioidaan lapsityövoiman käyttömahdollisuus. " Kannusta lasta tamppaamaan mattoja eri tavoin; ylhäältä, alhaalta ja sivulta. Silloin eri lihasryhmät työskentelevät monipuolisesti. Ohjaa lasta pitämään mattopiiskasta kiinni molemmin käsin, jolloin lapsi harjoittelee kaksikätisiä toimintoja. "
http://www.redy.info/erbinpareesi/kotikuntoutus/sivut/matontamppaus/mat…
Tampatkoon lapset itse matot, jos kerran pölyissä pyörivätkin.
Milloin naapurikyylä -tädit on oppinu käyttämään interbnettiä, käry kävi :D
voi soittaa lastensuojeluun jos mattojen tamppaamattomus on siihen hyvä syy.
Meillä ei nimittäin ole tampattu mattoja ainakaan 10 vuoteen =o (iik). Tämä tosin saattaa johtua siitä, että minulla on paha pölyallergia eikä meillä sen takia ole pölyäviä mattoja. Ei ole muuten muitakaan pölyäviä tekstiilejä.
:D :D :D luin pitkälle ennen kuin huomasin kuinka vanha ketju on LOL
[quote author="Vierailija" time="22.06.2006 klo 13:27"]
[/quote]Oletko ap yhä täällä?
olenko huono ihminen? tuleeko lapsestani mahdollisesti syrjäytynyt mummonpotkija, ellei sitten suorastaan insinööri?
moinen tulevaisuuden kauhukuva vetää hiljaiseksi.
Mä en edes tiennyt että mattoja voi tampata! Me ollaan vaan imuroitu ne joka päivä :( Mies saa tuoda tänään kotiin 4 mattopiiskaa (jos vaikka joku menee rikki), niin tampataan kaikki meidän matot ja samantien kaikki huonekalutkin. Tartteeko tampata myös toisemme ja vauva, me ollaan varmaan kans aika pölysiä?
Mä en halua pitää mattoja lattialla, pitäisikö hommata kuitenkin joku lumematto tampattavaksi parin viikon välein?
Nyt tuli oikeesti huono omatunto.
Hauska ketju on tääkin.
on sellanen irrotettava parketti, joka viedään ulos tuulettumaan 2 kertaa viikossa. Sitä tampataan pehmeällä pitkäpiikkisellä parkettipiiskalla.
Saksassa harrastetaankin enemmän kokolattiamattoja. Niitä on vähän vaikea viedä ulos tampattavaksi.
Tamppauskulttuuri tekis saksalaisillekin hyvää, kun ne kävelee sisään asuntoon aina ulkokengät päällä. HYI! sanon minä.