Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kamalaa kun koko elämäni pyörii ruuan ympärillä.

Vierailija
30.05.2010 |

10 vuodessaa olen lihonut n.25 kg, olen kyllä 5 lasta synnyttänyt, mutta silti. tuntuu että koko ajan mietin mitä seuraavaksi syön, mitä ruokaa teen huomenna, mitä leivon, yms.

olen tosi riippuvainen sokerista, joka päivä on saatava jotain makeaa, ja vielä monta annosta.

olo on ihan surkea kun itseäni peilistä katson, teen aina suunnitelmia laihdutuksesta, mutta ne ei ikinä toteudu.

ajattelin liittyä painon vartioihin, mutta sekin näköjään loppuu.

mitä mä teen??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmaan oudolta jos on ongelma sokerin kanssa mutta minulla se on auttanut todella paljon. Vehnä jostain syystä lisää ainakin minulla sokerihimoa. Samoin tuntuu että iso osa lihottavista tuotteista sisältää vehnää joten jos sen blokkaa pois niin jää syömättä iso kasa muutakin epäterveellistä.

Silti voi herkutella. Pizzaa voi tehdä muilla kuin vehnäjauhoilla jne.

Pelkällä vehnän poisjättämisellä ja sen liitännäisvaikutuksilla olen itse saanut pois 10kg vuodessa. Ei nyt ehkä huima vauhti laihtua mutta toisaalta olen ainakin oppinut syömään oikein. Ei ole tarve siirtyä heti laiharilta takaisin "normaalisyömiseen" koska normaalisyöminen on tässä matkan varrella muuttunut.

Vierailija
2/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vinkit kelpaa, ja koitan kokeilla vaihtaa vehnän johonkin muuhun. kiitos!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ratkaisua keksinyt. Karppaaminen auttoi vähän, mutta vaatii kokkausintoa. Mulla (vihaan ruuan laittamista) ei into siihen riittänyt, kun mies ja lapsi taas eivät karppaa.

Vierailija
4/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vaan ole osannut/pystynyt sitä aloittaan. ehkä tarvisin laihdutus kaveria, mutta sellaista ei ole. täytyy ryhdistäytyä kesän aikana, ja etsiä tietoa tuosta karppaamisesta.

ap

Vierailija
5/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kyllä kokeillutkin kaikki vaihtoehdot (joista ehkä hyväkarppaaminen (ei siis täyskarppaaminen) tehokkain/sopivin, mutta sekin meni läskiksi lopulta). Mulla on niin pakkomielteinen suhde ruokaan ja etenkin makeaan. Täysi mahdottomuus syödä säännölliset 5 kertaa päivässä :(

Vierailija
6/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt niukin naukin syötyä kolmesti päivässä. Musta tuntuu karsealta ajatellakaan syöväni niin usein mitä suositellaan - minunhan pitäisi siis vielä enemmän ajatella ruokaa!

Vuorotyö ja siitä seuraava tietynlainen "rutiinittomuus" vaikeuttaa asiaa ennestään.

Vierailija
7/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä merkkaat ylös mitä pistät suuhun ja miten liikut ja ohjelma laskee mitä kulutat. Muuten - onnistuisiko jättää kokonaan karkit ja keksit pois? Olen kans 4 lasten jälkeen lihonut 25kiloa. Elokuussa jätin kaikki karkit ja keksit ja rupesin treenaamaan. Nyt 12 kiloa hävinnyt, yritän vielä saada pois 5. Ekat kaksi viikkoa on vaikeimmat. Tiedän että on todella vaikeaa mutta usko - jos jaksat pari kolme viikkoa ja rupeaa tuntumaan paremmalta, sit jaksaa eteenpäin. Eikä tee edes mieli hyvää enää. Totta. Kyllä syön satunnaisesti pullaa ja varsinkin jätskiä mutten keksejä eikä karkkia.