Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen murkku ei puhu äidilleen...

Vierailija
30.05.2010 |

... mököttää ja murjottaa tai haistattelee.

Miten sen puhevälin saan pidettyä, jos toinen on siirtynyt mykkäkouluun?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on niin vaikeeks menny elämä pienessä ajassa hänen kanssaan.

Vierailija
2/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan vaan aikuismainen käytös, jos toinen pitää mykkäkoulua, puhun silti niitä näitä ihan neutraalisti enkä ole huomaavinaanikaan että toinen ei vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olisko vielä kokemuksia ja vinkkejä. Vanhempansa on tylsiä, rajoittavat tietokoneella kököttämistä, rahan haaskuuta, keskustassa pyörimistä ja vaativat läksyjen tekoa ja kotitöihin osallistumista.

Vierailija
4/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko siis tehnyt jotain mistä lapsi suuttui? Mä olin kerran 2pv puhumatta äidille kun suutuin hänelle. Olisin varmasti puhunut jos olisi pyytänyt anteeksi. Ja toisaaltaan tollanen puhumattomuus tekee ihan hyvää. Siis ole sinäkin puhumatta, mutta osoita että silti välität. Teet siis ruokaa yms. muuta.

Vierailija
5/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö hoitaa ajankäyttönsä ihan itse.

Kokeista yms. tehtävstä on tullut kuitenkin kymppejä:)

Mä osoitan luottavani ja kunnioittavani...en sotkeennu liikoja.

On tietsikalla kun on. Kulkee keskustassa kun kulkee.

Ei milloinkaan ole ollut ongelmia. Ei käytä edes alkoholia, vaikka on pian 17v.

Aivan itsenäisesti haluaa viettää perheen kanssa koti-iltoja. Kiehnää sohvalla ja kertoo elämästään ja aatoksistaan.

Vierailija
6/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten alkanut tehdä niitä ihan oma-aloitteisesti :)

Kaikkein täreinä on ollut sosiaalinen integraatio, oppimaan oppiminen, olennaisen sisäistäminen opiskeltavien asioiden taustalta, asteittainen auktoriteettiuskon purkaminen, johdatus tieteelliseen maailmankuvaan ja ennen kaikkea vakiintunut kyky tunea onnellisuutta.

Tyttöon todella vastuuntuntoinen, empaattinen ja ahkera.

Vierailija
7/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaaseen ilmaisuun. Ehkä virhe on tullutkin siinä.

Kotitöitä ja niiden tekijöitä kylläkin tarvitaan ja normaalia puheyhteyttä.

Osaisiko joku muukin auttaa?

Vierailija
8/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa ja tehdä mitä haluaa eikä "pakota" sitä mihinkään niin sillä tavalla kasvaa vastuuntuntoinen, HYVÄ, ahkera ihminen :-D Uskomattomia porvoolaisia täällä taas.

Vierailija
9/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapella ja huutaa en jaksa. Armollinen neiti on 16. Nyt yks kaks tuli käänne pahempaan, enkä ymmärrä mitä on tehty väärin.

Vierailija
10/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa ja tehdä mitä haluaa eikä "pakota" sitä mihinkään niin sillä tavalla kasvaa vastuuntuntoinen, HYVÄ, ahkera ihminen :-D Uskomattomia porvoolaisia täällä taas.

kasvatustavoitten kanssa. Eli tyttö on kasvanut vastuuntuntoiseksi niiden kautta.

Kotitöitä ja institutionalisoitunutta auktoriteettiuskoa emme ole pitäneet niin tärkeinä.Mä uskon, että juuri avoin tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus ovat tehneet lapsesta halukkaan toimia eettisesti.

Luulen, että hän kokee olevansa vapaa.

Vierailija
11/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda.

Ole kunnioittava ja kiinnostunut.

Puhu ilmiöistä ja herättele yhteiskunnalliseen tietoisuuteen.

Siitä se vastuu kasvaa :)

Vierailija
12/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatustavoitten kanssa. Eli tyttö on kasvanut vastuuntuntoiseksi niiden kautta.

Kotitöitä ja institutionalisoitunutta auktoriteettiuskoa emme ole pitäneet niin tärkeinä.Mä uskon, että juuri avoin tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus ovat tehneet lapsesta halukkaan toimia eettisesti.

Luulen, että hän kokee olevansa vapaa.

lisäksi ja vanhempana asiasta pitää voida huomauttaa, jos hommat ei suju. Mykkäkoulua antaisin murkun pitää niin kauan kuin huvittaa. Ja meillä siis kotona 16v poika. Fiksu nuori, osaa keskustella ja hoitaa hienosto koulun ym mutta joskus tarvitaan äitipuli/isä sanomaan, että nyt on aika siivota tämä sikolätti (oma huone)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi