Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen, meinaatko viedä lapsesi leikkipuistoon ruokailemaan kesällä? ev

Vierailija
30.05.2010 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helposti ja kivasti yhdistettyä ulkoilu ja ruokailu. Lapset tykkää ja näkee samalla paljon kavereita!

Vierailija
2/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta niin siinä säästää paljon rahaa kun tarvitsee tehdä ruoka vain kerran päivässä. Ja on kiva nähdä tuttuja ja lapsilla on seuraa puistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty siitä asti kun esikoinen oli 10 kk, nyt tämä lapsi jo 10 v. ja edelleen jatketaan. Puistoruokailu on ihan mielettömän hyvä juttu!

Vierailija
4/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh, jolla kolmivuorotyö, kesät ovat hieman haasteellisia, mutta kun kotona ovat, tottakai!!!

Vierailija
5/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä Espooseen kaverin juokse jurottamaan metalligrillin ääreen kuuntelemaan isin tarinoita lentobonuksista!

Vierailija
6/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtänä kesänä. Silloin esikoiseni oli 2 v. Tulin siihen tulokseen, että oma tekemä ruoka on tuhdimpaa...

Lähin leikkipuisto on 700 metrin päässä, mutta en ole viimeiseen kuuteen vuoteen heitä sinne vienyt. Jos haluaa mennä, niin menköön keskenään.

Vierailija
7/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tullut äitiinsä (valitettavasti) eikä pidä keitoista. Patamaiset ruoat menee tosi hyvin mutta se keiton liemi on sekä lapsesta että äidistä turhaakin turhempaa ja kurjaa syödä. Jännä sinäänsä koska en ole tätä koskaan lapselle kertonut tai näyttänyt esimerkilläni että en pidä keiton liemestä. Lapsen isä pitää keitoista paljonkin ja ollaan hänen esimerkillään koitettu opettaa lapsi pitämään keitoista mutta kun ei niin ei.

Ja tuolla puistoissahan siis syödään lähes ainoastaan aina keittoja joten turha siellä on käydä "syömässä". Viime vuonna kokeiltiin montakin kertaa mutta kun aina lautaselta noukittiin vain palat ja liemi jäi äidin syötäväksi (yyh...) tai pois heitettäväksi niin eipä siellä käydä enää. Itse jos lapsi saa ottaa keittoa niin kauhoo sieltä sitten sitä niin että liruttaa liemet kauhan reunalta pois. Ihan niin kuin äitinsä (ja taas kerran lisään, lapsi ei ole koskaan nähnyt että itse teen näin).

Vierailija
8/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mukavasti yhdistettyä ulkoilun ja syömisen ja välttyy ainakin päiväruuan teolta ;-)

Lapseni ovat jo alaluokilla.

Vierailija
9/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään lapsena käynyt, niin tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta.

Vierailija
10/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on häliseviä jonoja ja liian hankalaa mennä notkumaan leikkikentälle, että lapsi (2v) saisi hiukan ruokaa, jota ei sitten söisikään ja minä en saisi mitään. Mieluummin ajan ratikalla keskustaan, käyn kahvilla jossain ja lapsi syö siinä mukana.

Vierailija
11/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei meidänkään 3-vuotiaalle oikein maistu kesäkuumalla mikään keitto...varsinkaan sellainen tosi kasvispainotteinen, mitä tarjotaan päiväkodissakin melkein viikottain :/. En nyt valita päiväkodin ruoasta, ihan hyvää omassa lajissaan, mutta on aika inhottavaa olettaa että kaikki tykkäisivät niistä miedoista juuresmössö-keitoista.

Vierailija
12/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainen kiittää! :)

Vierailija
13/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ihanaa leikkiä puistossa kavereiden kanssa eikä tarvitse kiirehtiä kotiin kokkaamaan helteellä. Puistoruokailu on hieno etu, jossa huomaa verovaroje menevän oikeaan paikkaan!!!

Vierailija
14/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin ruoka-annokset. Jos oli ilmoitettu kaksi lasta ruokailemaan niin sai kaksi annosta johonkin astiaan ja sai syödä kotona.

Jos nykyään vielä sama systeemi, kannattaa hakea kotiin ruoka.

Vierailija
15/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatketaan säiden salliessa tänäkin vuonna. Ruoka on keittoja ja pataa, mutta kotona kun pakkaan mukaan pari leipäviipaletta ja hedelmiä/marjoja jälkkäriksi, niin hyvin masut täyttyy. Meillä muksut on tykänneet syödä ulkosalla viltin päällä kavereiden kanssa, ja itselleenkin tulee hyvä fiilis kun näkee kuinka lapset nauttii.

Vierailija
16/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa tänä kesänä, mutta ainoastaan silloin kun on kasvisruokaa tarjolla (eli ruokalistan mukaan n. kerran viikossa) sillä kasvissyöjiä ollaan.

Vierailija
17/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos mä naamioin mun espoolaisen lapsen helsinkiläiseksi ja tuon sinne puistoon syömään? ;-)

Vierailija
18/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä ja lapset käy puistossa syömässä.

Viime vuonna lapset soittivat välillä surkeana, että pienten lasten äidit oli kiilannu aina edelle ja pienet koululaiset jäi pari kertaa ilman ruokaa.

Menin sitten lomalle jäätyäni kerran katsomaan touhua ja toden totta, kotiäipät siellä huseerasi kippoineen ja koululaiset jäi jalkoihin.

Vierailija
19/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisivat vaikka vanhuksille noilla rahoilla laitoksissa vähän enemmän kasviksia

Vierailija
20/32 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin musta tuosta voitaisiin alkaa keräämään vähintään vapaaehtoista maksua. Jos siitä saisi jotain maksaa, minä ainakin tekisin niin.

Musta puistoruokailu on hieno instituutio (vaikka se on kyllä ihan totta, että mammat ei oikein osaa käyttäyttyä vaan kiilaa surutta yksin jonottavia alakoululaisia), mutta en tosiaan näe mitään järkeä siinä, että kaupunki, joka on muutenkin rahapulassa jakaa ilmaista ruokaa ihmisille, jotka voisivat siitä ihan hyvin maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi