Veljeni sai sitten kesämökin käyttöönsä...
Meillä siis tilanne se, että vanhempani ovat aikanaan perineet kolme kesämökkiä. Yksi niistä on heidän omassa käytössään, yksi on vuokrattu täysin perheemme ulkopuoliselle ja veljeni näköjään sai yhden mökin omaan käyttöönsä! Minun perheelleni ei siis ole mitään paikkaa!
Syy tähän on kuulemma se, että minun perheeni ei kuitenkaan niin paljon ehtisi olla mökillä... Me nyt sitten matkustelemme kesälomalla vähän ympäri Suomea, että olisi edes jotain, mutta raahaa siihen menee. Ja veli lomailee ilmaiseksi mökillä.
Olen kyllä vähän katkera. En tiedä eivätkö vanhempamme tosiaan käsitä, että laittavat lapsensa nyt ihan eriarvoiseen asemaan. Tottakai ne ovat heidän mökkejään, enkä minä asiasta meteliä aio nostaa, mutta silti! Mielipiteitä, miten itse toimisitte tällaisessa tilanteessa? Pitäisikö tästä yrittää keskustella vai antaa vaan olla ja odotella joskus perintöä?
Kommentit (31)
Olisitko itse käyttänyt niin paljon? Koska veljesi on mökillä noin usein, pitää hän myös kiinteistöstä ja piha-alueista huolta. Näin ei olisi, mikäli mökillä oltaisiin vain parina viikonloppuna kesällä.
Eli vanhempamme maksavat mökistä kulut. Vanhempani viettävät mökillä koko kesän, isäni on eläkkeellä. Veljeni on mökillä kaikki viikonloput ja kesälomansa. Mökit ovat pieniä, joten niihin ei kahta perhettä samaan aikaan mahdu. Enkä haluaisi veljeltäni alkaa mankua, että saataisko mekin tulla joku viikonloppu. Olen elänyt toivossa, että joku tajuaisi kysyä tai ehdottaa sitä meille itse. -ap
"että joku tajuaisi kysyä tai ehdottaa sitä meille itse."
ei ne tajua!
Ehkä sunkin olis kannattanu miettiä miten kohtelet vanhempiasi. Katso peiliin, sieltä se vika löytyy.
Eli vanhempamme maksavat mökistä kulut. Vanhempani viettävät mökillä koko kesän, isäni on eläkkeellä. Veljeni on mökillä kaikki viikonloput ja kesälomansa. Mökit ovat pieniä, joten niihin ei kahta perhettä samaan aikaan mahdu. Enkä haluaisi veljeltäni alkaa mankua, että saataisko mekin tulla joku viikonloppu. Olen elänyt toivossa, että joku tajuaisi kysyä tai ehdottaa sitä meille itse. -ap
Luoja sentään, harva osaa ajatella toisten puolesta ja siten vaan tarjoaa, he haloo.
"että joku tajuaisi kysyä tai ehdottaa sitä meille itse."
ei ne tajua!
Veljesi perhe on kiinnostunut vanhemmistasi ja viettämään aikaa mökillä ja myös heidän kanssa.
Ehkä sunkin olis kannattanu miettiä miten kohtelet vanhempiasi. Katso peiliin, sieltä se vika löytyy.
Vanhemmat eivät siis koskaan kohtele lapsiaan syyttä eriarvoisesti...
Ettei vaan olisi taas sellainen tapaus, että mökkeily on aiemmin kiinnostanut kerran vuodessa juhannuksena, mutta nyt kun mökki on luvattu veljelle niin kyllähän olisitte tekin olleet joka viikonloppu menossa?
Av-mammat purkaa taas täällä jotain sunnuntaiaamun kiukkua haukkumalla muita...
Entäs se kolmas mökki? Eikös sitä voisi jatkossa ottaa perheen käyttöön, jotta kaikki osapuolet saisivat mahdollisuuden mökkeilyyn? Voiko vuokrasopimuksen purkaa?
Yhden tai kaksi viikonloppua ?