mitä teistä yli 9,5 keskiarvon lukiossa saaneet sitten tuli
Olettaen, että tuon eteen ei ole hirveästi "hikuiltu" (eli ns. normaalilla lukemisella)
Kommentit (50)
Maisteri. Neljän lapsen äiti. Juopon peruskoulun käyneen vaimo.
Meille heikompi älyisille kuuluu myös raha. Ette voi ottaa enempää vain sen takia mitä peritte vanhemmiltanne.
On väärin että te menestytte. Ette ole ansainneet tuota kaikkea!
ja lisäksi lääkäri minustakin: erikoislääkäri yhdeltä alalta ja pian myös toiselta. Väitöskirjan teko ei kiinnosta, ellei sitten eteen tupsahda kiinnostava aihe. Peruskoulusta ka. muistaakseni 9.8 ja lukiosta 9.9.
Ei kestänyt pää oman alan ammattia. Valmistui kyllä Yliopistosta.
ja kirjoitin kuusi ällää. Yliopisto-opinnot jätin kesken. Vietin vuosia ulkomailla. Olen toiminut mm. hevostenhoitajana ja ratsuttajana. Tällä hetkellä kolmen lapsen äiti ja projektiassarina. Ihan tyytyväinen elämään, joskus vaan mietin, että jos olisin ollut kunnianhimoisempi, voisin varmaankin nyt tienata puolta enemmän ;-)
YTM, toimittaja, esimiesasemassa
Muuten sama mutta pomoksi en ole vielä ehtinyt.
tällä hetkellä hoidan professuuria. En varmaan hikuillut lukiossa edes sitä normaalia määrää.
kaksi korkeakoulututkintoa, tällä hetkellä kotiäiti, joka tekee koulutuskeikkoja.
Olen väärässä ketjussa, mutta en malta olla kysymättä:
minä olin se luokan rumin tyttö ja huonoin oppilas. Tyhmä, tollo. Seisoin seinää vasten ja näytin - tyhmältä.
Luokan fiksuimmat eivät edes puhuneet minulle, keskitason oppilaat, ne seiskan oppilaat, osoittivat halveksuntansa.
Keskiarvo oli varsin surkea, lukioon en edes yrittänyt, vaikka mieli kyllä teki, olisin halunnut opiskella mutta kun ei niin ei,,,
No niin.
Kysymykseni kuuluu: Mitä te 10-oppilaat ja luokan parhaat aikoinaan ajattelitte meistä tyhmistä?
Mitä ajattelette meistä tulleen, mihin opiskelleen?
Silloisia ajatuksia: kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia ja nykytilanteesta: lähinnä sosiaalitukien varassa elävä, useita kertoja eronnut, katkera, kovaääninen
Mitä te 10-oppilaat ja luokan parhaat aikoinaan ajattelitte meistä tyhmistä? Mitä ajattelette meistä tulleen, mihin opiskelleen?
En ajatellut silloin kummempia. Minä en ollut mikään hikipinko, koulu oli mulle vaan helppoa. En minä muita mitenkään "karsastanut", huonoja oppilaita kuului myös kaveripiiriini.
Nykyään monet noista huonoista oppilaista on paljon pidemmälle ja akateemisesti koulutettuja kuin minä itse. Varmaan myös sinä.
Silloisia ajatuksia: kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia ja nykytilanteesta: lähinnä sosiaalitukien varassa elävä, useita kertoja eronnut, katkera, kovaääninen
lapsena siis halveksit?
Miksi?
Keskustelitko koskaan vanhempiesi kanssa että miksi joillakin on ja toisilla ei, vaikkapa älyä?
Ja nykytilanne: Puhutko jostain tietystä tyypistä vai yleistätkö?
en ajatellut mitään. En minäkään ollut mitenkään suosittu, pari kaveria oli, mutta en viihtynyt koulussa.
Meille heikompi älyisille kuuluu myös raha. Ette voi ottaa enempää vain sen takia mitä peritte vanhemmiltanne. On väärin että te menestytte. Ette ole ansainneet tuota kaikkea!
Vanhempani ovat tavallisia duunareita, palkkaa saavat juuri ja juuri elääkseen. Peruskoulunsa päässeet läpi nipin napin. Minun lukion päättötodistukseni keskiarvo on silti 9,5! Ei kaikkea vanhemmilta peritä, ihan omasta päästä lähtee ahkeruus ja lukuinto!!!!
niin itsellä kuin kollegoillakin.
Lukion päästötodistuksen ka. 9,8.
keskiarvolla 9.7.