Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä oli päättö/päästötodistuksesi keskiarvo peruskoulussa?

Vierailija
30.05.2010 |

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu ei kauheasti kiinnostanut silloin, mielummin istuin kavereiden kanssa kahvilla.

Lukiossa keskiarvo oli himpun alle 8, kirjoitin L:n paperit ja maisteriksi valmistuin kiitettävin arvosanoin.

Vierailija
2/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiossa 8,5. Olen proviisori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaineiden keskiarvo oli 12.

Vierailija
4/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulusta 8,4 (asteikko 4-10)

ammattikoulusta 4,7 (asteikko 1-5)

ammattikorkeakoulusta 4,2 (asteikko 1-5)

olen kätilö :)

Vierailija
5/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 7.9 :)

Olin aina kaikessa heikoin ja muut sanoi aina et luokalles jäät.

Kyl oli ilmeet näkemisen arvosii kun sai kuulla et pääsen luokalta ja viel tollasel keskiarvol. Odotti tulevan paljon huonompi. hahhah.

Vierailija
6/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai puuttuiko motivaatio?

Olen erittäin älykäs. Voin sanoa puhtaalta pöydältä ettei minua älykkäämpää löydy 500 kilometrin säteeltä.

Älykkyys ei todellakaan ole taannut minulle makeaa elämää. Olen rutiköyhä.

Nälkä motivoi. Lisäksi yhdyn näiden vähemmän älykkäiden lauluun. Tyhmä työtä tekee...

Lähin naapurisi asustaa 500km päässä :D

Vierailija
7/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,9.

Vierailija
8/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukion 9,0. Olen aina ollut aika laiska opiskelemaan, kai olen sitten lahjakas/älykäs. Yliopistossa tuli sitten karu herätys, kun piti oikeasti alkaa jonkin verran opiskella, että sai kurssit ja tentit läpi. Eikä se gradukaan ihan itsestään syntynyt. Yliopisto-opintojen arvosanat ovatkin sitten sellaista keskitasoa (esim. gradusta sain cumun), kun tuli kuitenkin usein mentyä siitä, mistä aita oli matalin.

Vierailija
9/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei voi kuullema antaa numeroita, jos ei ihminen käy kuin syömässä koulussa...

Menin kymppi-luokalle, jouluna ka oli 7,5 ja keväällä 8.9. Tulin järkiini :)

Vierailija
10/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin että älykkäät ovat lottovoittajia. Minäkin haluan elää makeaa elämää. Ehkä me tyhmät voisimme järjestäytyä yksiin ja ottaa älykkäiltä osan herkuista itsellemme?

Vierailija
11/58 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista 8,3-8,4, en muista. Aiemmin oli toi kokonaiskeskiarvokin sen 8,6, mutta ysin keväällä tuli lintsailtua, jne, niin putos hiukan. En mä muutenkaan mitään läksyjä tehnyt tai lukenut, mutta tunneilla olin silloin tällöin mukana.

Lukiossa sitten putosi 7,85... Ja M:n paperit. Eli hyvinkin keskiverto olen. Lukiossa koulu kiinnosti vielä yläastettakin vähemmän.

Nyt olen sitten ollut vuoden AMK:ssa ja tällä hetkellä vanhempainvapaalla. Tää koulu kiinnostaa, kun on jotain järkevää opiskeltavaa ja ala tuntuu oikealta. Siltikin olen vähän huono lukemaan tentteihin tai tekemään kotona mitään, kun yläasteella ja lukiossa ei tarvinnut ja oppi siihen. Lukiossakin jotkut opettajat laskivat vain kurssinumeroa, jos ei ollut palauttanut ns. pakollisia kurssitehtäviä.

Vierailija
12/58 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis se, jonka peruskoulun päättöarvonsana 9,0 ja lukion 9,8, lukuaineet 10.

Peruskoulu eikä edes lukiokaan mittaa mitään älykkyyttä, ei edes ahkeruutta, vaikka sillä tosin voi aika pitkälle päästä.

Yläasteen ajan näin aika lailla vaivaa numeroihini. Pänttäsin kokeisiin kolme päivää aiemmin, ja vaikka en juurikaan läksyjä tehnyt, yritin aina kuitenkin arvioitavat suoritukset saada hyvin läpi. Se riitti. Siinä oli sitten sellainen pohja, että lukiossa ei tarvinnut kauheasti rehkiä. Kokeisiin kyllä luin, en siis väitä, että olisin vaan veikannut, mutta se oli sellaista ulkoa opettelua. Esim. matikassa olin oikeasti huono, ala-asteella aina 7, yläasteella 8 ja lopulta 9. Lukiossa opettelin vain kaavoja ja samankaltaisia laskutoimituksia ulkoa, numeroita vaan piti soveltaa, ja sillä sitten tuli se 10 päättöarvosanaksi (ja myös kaikista kursseista paitsi yhdestä 9). En tänä päivänä osaa prosenttilaskuja tai todennäköisyyslaskuja, vaikka siitä lyhyestä matikasta sen laudaturinkin kirjoitin. Meidän koulujärjestelmämme mittaakin pelkästään ulkoa opettelua, käytännön soveltaminen on tosi heikkoa... Jos on vähän sellaista maalaisjärkeä, niin pärjää. Ja samalla kaavalla menin yliopistossakin. Luin tenttikirjoista johdannon ja loppuluvun, ja hävyttömän hyvin pärjäsin. En tosin ollut mikään huippu mutta ihan keskitasoa kuitenkin noin laiskalla taktiikalla.

Eli maalaisjärkeä käyttäen: tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Eikä se viisaus ole älykkyyttä!

Vierailija
13/58 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: lukihäiriöinen

Vierailija
14/58 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukuaineet tais olla 9,3

Vierailija
15/58 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oikein muistan, lukuaineiden keskiarvo 6,1.

Vierailija
16/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiosta 8,6. Yliopistossa ei yksikään tentti alle 4 ja gradusta laudatur.

Vierailija
17/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus 9.5 lukuaineet 9.3

lukion päättötodistuken ka tipahtiki sitte 7.4:)

Vierailija
18/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.2 -> pääsin lukioon varasijalta. Lukion päättötodistuksessa oli 8.7

Vierailija
19/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen opettaja koulutukseltani/ammatiltani nykyisin.

Vierailija
20/58 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion sitten olikin 10,0 lukuaineet ja 9,8 kaikki aineet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan