Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovuin juuri unelmastani..

Vierailija
28.05.2010 |

vuosia olen toista lasta toivonut, mutta mieheni ei ole osannut päättää, että haluaako toisen lapsen vai ei. Nyt en vain enää jaksa tätä jahkailua miehen puolelta..välillä on antanut ymmärtää, että toisen lapsen haluaisi ja kohta on taas toista mieltä :( Osaatte varmaan kuvitella kuinka pahalta tuollainen tuntuu.. Ehkä tää on sitten hyvä näin..vaikeaa tulee itselle olemaan :( Onko muita jotka ovat joutuneet vain hyväksymään asian?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuosta niin vain yli pääse ja olet katkera miehellesi todennäköisesti loppu elämäsi.

Vierailija
2/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuosta niin vain yli pääse ja olet katkera miehellesi todennäköisesti loppu elämäsi.

että tulen katkeraksi ja sitä en tietenkään haluaisi :( Kyllähän toi on jo pitkään ollut itselleni vaikeaa, kun moni läheinen saa vauvan tai kertoo, että kohta alkavat yrittämään ja kyselevät meidän suunnitelmista..kyllä se riipaisee.

Toisaalta välillä tuntuu, että miten sitä toisen lapsen kanssa jaksaisi kaikkien yöheräilyjen yms kanssa. Sitä on jo niin tottunut tähän, että saa nukkua yöt normaalisti, mutta sitten taas vauvan tullessa se vauva-aika menee kuitenkin niin nopeasti ohi, että kyllähän siitä nyt selviäisi. Haikeaa ;(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ilmeisesti keskustelleet perinpohjaisesti asiasta ja mies tietää, kuinka iso juttu tämä sinulle on?

Älä kuitenkaan katkeroidu, onhan teillä yhteinen perhe ja lapsi jo nyt. Tehkää sitäkin enemmän töitä, että olette onnellinen perhe!

Vierailija
4/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tekee sinut katkeraksi, niin sitten tekee. Elämässä on opittava hyväksymään pettymyksiä. Sinusta ei esimerkiksi tullut ensimmäistä naisastronauttia tai nobel-kirjailijaa.

Vierailija
5/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tekee sinut katkeraksi, niin sitten tekee. Elämässä on opittava hyväksymään pettymyksiä. Sinusta ei esimerkiksi tullut ensimmäistä naisastronauttia tai nobel-kirjailijaa.

Olenko sanonut, että meidän perheessä ei miehellä ole päätäntävaltaa? Mikä tästä asiasta tekee sen, että vain mieheni päätös olisi se oikea. Ilmeisesti et itse ole tämän samaisen asian kanssa joutunut joustamaan.

Ap

Vierailija
6/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas on, jos sen hankkii. Olemattoman asian kanssa on helpompi elää kuin olevan.

Mikä tästä asiasta tekee sen, että vain mieheni päätös olisi se oikea. Ilmeisesti et itse ole tämän samaisen asian kanssa joutunut joustamaan.

Vierailija
7/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haikailla jostain mitä ei ole eikä tule? iloitse siitä mitä sinulla on! sinulla on mies ja lapsi! kaikilla ei ole edes toista niistä. ihme itsesäälissä rypemistä.

Vierailija
8/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kyseinen mies kertakaikkiaan halua jotakin, josta vaimo ei pysty luopumaan, nainen voi vaihtaa miestä. Ei sekään helppoa ole, mutta huomattavasti parempi ratkaisu kuin katkeroituminen. Eihän se parisuhde hyvänä pysy, jos toinen katkeroituu ja se saattaa päättyä kokonaankin.

Vierailija
9/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas jollain empatiakyky ihan kadoksissa?! Jos ap menisi ja hankkiutuisi ilman neuvottelua raskaaksi, niin sittenhän sä varmaan ilkut yllätys-isälle ihan samalla tavalla, vai?

Kyllähän tavoite on, että molemmat ovat yhteiseen ratkaisuun tyytyväisiä ja sitoutuneita. Jossakin tilanteessa tämä lapsiasia voi olla deal breaker ja jompi kumpi saattaa haluta lähteä kokonaan suhteesta.

Voisin itse kuvitella, että saattaisin haluta erota kokonaan sen vuoksi, että haluan enemmän kuin yhden lapsen.

Nää on kipeitä asioita ja tuo oli kyllä ala-arvoista.

Mitäs jos keskustelisitte tästä esim. parisuhdeterapiassa. Ulkopuolinen näkökulma ja asian käsitteleminen avoimesti voisi auttaa? Näin kumpikaan ei tunne, että on painostettu johonkin tiettyyn ratkaisuun?

Vierailija
10/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sitä lasta ei halua. meillä aikanaan tilanne oli päinvastanen eli mies halusi lapsia jo monta vuotta ennen mua. mä taas halusin opiskella loppuun ja tehdä töitä ja elää yksin(kaksin).

olisin kyllä hermostunut jos mies olis pakottanut tai tehnyt jotain konkreettista esim. ehkäisyn suhteen niin että olisin tullut raskaaksi.

kannattaa muuten sitten sanoa miehelle, että jos se ei halua lapsia, niin hoitaa sitten myös ehkäisyn!

Vierailija
11/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kummempaa. Nyt kannattaa keskittyä olemassa oleviin ihaniin asioihin ja ehkäpä unelmoida jostain uudesta asiasta.

Vierailija
12/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni se joka ei halua, päättää asian. Ja ihan oikein niin. Lapsi on kuitenkin asia jota ei voi perua vaikka kuinka haluaisi. JOs miehesi on onnellinen perheenne kokoon nyt, on sinun se hyväksyttävä. Kuulostat kyllä hieman kiittämättömältä - sinulla tosiaan on sekä mies että lapsi. Harvalla näin on. Mitäs jos keskittyisit todellakin siihen mitä on, etkä suinkaan siihen mitä ei ole?

Vierailija
13/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies miettii haluaako toisen vauva vai en niin Ap on tyytynyt sitten siihen että ei tehdä sitten ollenkaan? JOs mies keikkuu kahden vaiheilla ja AP:lle olisi todella tärkeää saada uusi lapsi, kumman mielipide painaa enemmän? Pitää miettiä kumman elämään asialla olisi ratkaiseampi ja suurempi vaikutus.

Käykö sitten klassisesti ett AP ikuisesti katkera tälle miehelleen, tulee ero ja AP:n mies löytää uuden naisen aikanaan jonka kanssa "yllättäen" tekee vielä kaksi lasta. AP onkin jo itse liian vanha tekemään uusia lapsia..

Kantsis miettiä vielä ja puhua asiasta miehelle.

Musta on tullut outoja kommentteja Ap:lle.

Vierailija
14/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "voittaja". Niin se vaan on, kun ei kukaan järkevä pakota toista tai tee "vahingossa" sitä lasta.

Itse ilmoitin asiallisesti, että teen kolmannen lapsen tai ainakin yritän tehdä kolmannen lapsen jonkun kanssa.

Jos mieheni ei halua, niin ei sitten hänen kanssaan. Kuulostaa lapselliselta, mutta noinhan se menee. 2 vuotta mietin voinko olla ilman sitä kovasti haluamaani kolmatta lasta ja tajusin, etten antaisi anteeksi itselleni, jos en yritä tehdä jotain asian hyväksi.

Onnekseni mies sitten lopulta suostui ja ei ole päätöstään katunut. Toisinkin olisi voinut käydä.

Tää on mielestäni hankalampi juttu kuin ensi ajattelemalta, jos syvällisesti pohditte juuri tuota, että kompromississa eivät molemmat voi olla yhtä tyytyväisiä.

Vierailija
15/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin avokilleni, että en kohta enää voi saada lapsia...hän ilmoitti, ettei pysty tekemään isoa päätöstä, kun on työtön jne. Mutta....jätti kortsut käyttämättä, yli vuosi meni, sitten tärppäsi (olin jo saanut tuomion lääkäreiltä josta myös kerroin avokilleni).

Vierailija
16/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ole asiasta katkeroitunut,

vaan ihan hyvää elämää elänyt tämän päätöksen jälkeen.

Toisaalta, ihmisiä on niin erilaisia, että varmasti joku voi katkeroituakin.

Vierailija
17/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita stooreja, että mies joka ei lapsista välitä jättää vanhan eukkonsa ja kas, pyöräyttää parikin pienokaista uuden rouvansa kanssa. Ja entinen vaimo on todennäköisesti jo liian vanha pyöräyttelemään niitä kenenkään kanssa.. Miettikää ladyt

Vierailija
18/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni mies sitten lopulta suostui ja ei ole päätöstään katunut. Toisinkin olisi voinut käydä.

Jos siihen pitää oikein suostutella niin kannattaisi miettiä toisenkin kerran tekeekö oikein kun painostaa toista ratkaisuun jota tämä ei halua. Moni mies suostuu ainoastaan siksi, että vaimon jatkuva ruinaus loppuisi.

Vierailija
19/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita stooreja, että mies joka ei lapsista välitä jättää vanhan eukkonsa ja kas, pyöräyttää parikin pienokaista uuden rouvansa kanssa. Ja entinen vaimo on todennäköisesti jo liian vanha pyöräyttelemään niitä kenenkään kanssa.. Miettikää ladyt

tällöin vika on ollut siinä naisessa, ei lapsissa.

Vierailija
20/39 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostutellut, mähän ilmoitin yrittäväni tehdä 3. lapsen jonkun kanssa. Minä siis halusin tehdä, hänen ei tarvinnut niin halutessaan olla messissä tällaisen lapsia haluavan naisen kanssa.

Hänellä oli oikeus olla tekemättä sitä lasta. Joku voi haluta lapsia niin paljon, että on valmis miestä (tai vaimoa) vaihtamaan, että on edes mahdollisuus yrittää. Ymmärtäkäkää toki sekin.

En mä todellakaan anele ja suostuttele ukkoani mihinkään. Nykyaikana kai voi tärkeäksi kokemiaan asioita ihan yksinkin haluta ja tehdä jotain asioiden eteen.