Miksi joidenkin on vaikea tajuta, että kaikkeen ei oikeasti pysty varautumaan tai
ennakoimaan kaikkea?
Täällä näyttää osalla olevan sellainen ajattelumaailma, että kaikkeen voi ja pystyy varautumaan ja kaiken voi ennakoida, esim. tapaturmat, sairaudet ym. Olen lukenut sitäkin, että esim. syöpä on sairastuneen oma vika ym. typerää.
Täällä sen nyt vielä ymmärrän, mutta minulla on kaksi tuttua, jotka ihan oikeassakin elämässä ajattelevat näin. Eivät ole koskaan mitään parhaimpia ystäviäni olleet ja muutamien kommenttiensa jälkeen on yhteydenpito jäänyt olemattomiin.
Meillä oli muutama vuosi sitten tilanne, että mies toipui työtapaturmasta, tuohon aikaan tarvitsi apua vielä kaikessa ja tuon lisäksi minulla todettiin syöpä. Välillä kun noille kahdelle tutulle puhui, että on todella rankkaa tällä hetkellä niin sen sijaan, että oisivat tukeneet niin kommentti oli esim. että pitikö lapsia tehdä niin monta tai muuta yhtä typerää. Viittasivat myös puheissa siihen, että olisimme voineet välttää ennakoimalla minun sairastumiseni ja miehen työtapaturman. Enpä ole vielä tähän mennessä tajunnut, että miten nuo ois estetty?
Kommentit (3)
etkö pääse sen totuuden yli että on olemassa ihmisiä jotka on hyvin kapeakatseisia ja jopa typeriä?
pelkäämällä pahinta. Jos se tuntuu liian vaikealta perheessä niin eihän lapsia tartte tehtailla lisää ja sanon tämän koska meillä on neljä lasta. En ole joku yhden lapsen räksyttävä äiti!
Paha sanoa mitä ystäväsi on sanoneet ja miten paljon sinä odotat heidän laukovan ja paljonko olet arkana ja laitat sanoja heidän suuhun.
Miten mahtaisivat ystäväsi ketjussa vastata?
Mitä ystäväsi tarkoittivat syövän ennakoimisella; käydä papassa?
Työtapaturmat PITÄÄ välttää! Joko se on työpaikan valinpitämättömyyttä tai työntekijän.
laitatko sä jokapäivä saman avauksen?
Ei, kaikkeen ei pysty varautumaan, mutta joissakin rajoissa kyllä..